Elikäs, johan tuo otsikosta selviää. Olen siis kiinnostunut töistä rajavartiostossa ja olenkin sinne hakemassa. Mikäli niin onnekkaasti käy, että joskus pääsen töihin rajavartiostoon, meneekö siinä samalla mahdollisuudet päästä joskus "keikalle" jonnekin päin maailmaa?
Toisekseen, millaisissakohan summissa nuo palkat nykyään pyörii, oikein muuta tietoa en löytänyt, kuin tuosta peruspalkasta mikä oli vain jotain reilut pari tonnia kuukaudessa. Lisät riippuu joo siitä, minne on lähetetty, mutta jotain haarukkaa olisi kiva tietää?
Rajalta rauhanturvaajaksi? Rauhanturvaajien palkat
7
523
Vastaukset
- hnhuj
uupp
- rgh
Nostellaas
- Kreku
Siviiliammatistasi en tiedä, mutta sinulla ei selvästikään ole SKVJ-koulutusta eli kovin onnekkaasti käy, jos koskaan mitään kautta pääset rauhanturvaajaksi.
Rajalta siihen lienee kuitenkin selvästi paremmat mahdollisuudet, koska po. palvelus on "puolustusvoimien palkatulle henkilöstölle osa sotilasuraa", eikä rajakaan sillloin niin kovin kaukaa liippaa.
Palkan saat vaivautua itse selvittelemään pv:n tämän aiheen teemasivulta...- aaapeeepee
Ei sieltä löytynyt muuta kuin tuo peruspalkka joka oli reilut pari tonnia. Ei mitään tarkempaa tietoa lisistä.
- WOD1
Olen evp-rajavartiomies. Palvelusuran aikana kävin 90-luvulla kaksi eri kertaa heittämässä vuoden keikan "alas". Tuolloin oli aika hankalaa päästä kriisinhallintatehtäviin rajan kiintiöiden takia, ts. 1 henkilö / rajavartiosto kerrallaan eri sotilashenkilöstöryhmistä (rajavartijat, opistoupseerit, upseerit). Itselläni on erikoisosaamista joka helpotti joukkoihin pääsyä. Toisella kertaa jopa pyydettiin mukaan ohi irrotettavuuslistojen. Nykykäytännöstä en osaa sanoa.
Palkat ja päivärahat tehtäväkohtaisesti kyllä selviää pv:n sivuilta. Mitään yö-, viikonloppu- ym. lisiä, jotka siviilistä on tuttuja, ei makseta, eli kuukausipalkka on se, jonka saat päivärahat. - EasyCake
Olin "rauhanturvaajana" ja ikinä ei ole ollut loisimpaa hommaa.....kaljaa kitattiin niin paljon kuin jaksettiin...
- wertytyrtyew
"Olin "rauhanturvaajana""
Et ollut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882