Olin reilu kuukausi sitten antibiottikuurilla pitkittyneeseen flunssaan. Lääkäri määräsi antibiotit ja jouduin lopettamaan ne kesken kun vatsa meinasi räjähtää samalla suu tuntui menevän liekkeihin. Sain ainakin suu hiivan ja nyt edelleen suu tuntuu kuivalta ellen pure purkkaa. Silmiin rupesi rulemaan roskan tunnetta eli ne kuivaa joudun lisäämään kerran päivässä tipat. Olen 35v mies. Saan slaagin hyvin helposti tälläisistä oireista. Lähinnä kuivuuden takia sjögrenin syndroona huolestuttaa. On otettu verestä reumafaktori ja ss vasta-aineet sekä HLA-B27 kaikki negatiivisia. Pitäisikö silti vaatia lisä kokeita ajayellen sjögreniä?
Vastaukset 1
- munkokemus
Kyseinen antibiootti ei sopinut sulle. Toivottavasti sulle tehtiin bakteeriviljely, koska antibiootit eivät auta viruksiin. Ja turha antibioottikuuri ei palvele ketään.
Antibiootit muuttavat suoliston bakteeristoa jopa vuodeksi.
Suoliston bakteereihin auttaa ruokavalio, ei mikään muu.
Hiivan suusta saa pois ruokasoodalla. Siis sitä maustehyllyn soodaa. 1tl suuhun ja purskuttele pari minuuttia. Sylje pois ja huuhtele suusi vedellä. Kerta kas päivässä riittää.
Pakuriteetä kannattaa juoda joka päivä ja panostaa kunnon ruokavalioon.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm
Ravinnolla olen itse saanut suliston kuntoon, kun olen joutut bakteeritulehdukseen syömään antibioottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtuu?
Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???411907Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...
...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha7111312- 1011067
- 102918
Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti
Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk88914- 66761
- 33662
Olinko yhden viestin arvoinen?
Sen verran olit valmis panostamaan ja selvittämään umpisolmuja. Kukkuluuruu vaan sinullekin mies.69532Kuka om uusi kylän mies?
Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku13528- 78511