Kokoomus haluaa vaihtaa Suomen kansallislauluksi Finlandia-hymnin.
Vastustan ajatusta.
Kun kyseessä on kokoomuksen haluama uudistus, on sen pakko jollain tavalla heikentää vähäosaisten asemaa.
Finlandia-hymni kansallislauluksi!
23
304
Vastaukset
Kerkiänkö ennen teeveetä?
-
Tämä aloitus taitaa myöskin liittyä vanhusten hoitoon.
Raha = Resurssit_3
-
Minulle riittäisi vanhus-höpötys jo.
Varsinkin aloituksen tavalla höpötettynä.
Omais-hoitajat pitää jättää lopultakin rauhaan.
H.Mä oikeestaan tykkään Finlandia-hymnistä. Siinä on riittävää mahtipontisuutta ja ainoilla oikeilla sanoillaan selvä viesti Putinille.
Mutta olen samaa mieltä: jos se oli kokkareiden ehdotus niin tulee epäluotettavalta taholta ja tarvii tutkia miten ne on aikoneet myydä tekijänoikeudet, Sibeliuksen ja Ainolan jollekin riskikapitalistille joka voisi siirtää ne kaikki jonnekin Caymansaarille."Paloma.se.co"
Mahti-pontisuus...
Missä?
-
Kyllä minä kuulen mahtavien taistelujen jälkeen kuolevan nuoren miehen lepäävän
niityllä ja laulavan hiljaa.
1809...1918...
-
Muista että sävellys on tehty ennen Talvi- ja jatko-sotia.
Sanoitus 1940.
Minä kannatan Saksalaista Paciusta.
-
https://www.youtube.com/watch?v=6YV0rgHhGn4
-
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Mahti-pontisuus...
Missä?
-
Kyllä minä kuulen mahtavien taistelujen jälkeen kuolevan nuoren miehen lepäävän
niityllä ja laulavan hiljaa.
1809...1918...
-
Muista että sävellys on tehty ennen Talvi- ja jatko-sotia.
Sanoitus 1940.
Minä kannatan Saksalaista Paciusta.
-
https://www.youtube.com/watch?v=6YV0rgHhGn4
-
H.siinä on sellasta kansalliromanttista paatosta joka täyttää sydämen ja saa sinivalkoisia kyyneleitä norumaan elovenan poskelle....
ei se surumarssi ole eikä hautajaishymni
vaan kutsuu uuteen nousuun.
Joan Baez lauloi muuten kaameen vesitetyn englannin kielisen version.
This Is My Song
https://www.youtube.com/watch?v=tBXy6TIun9k- oisuami
Paloma.se.co kirjoitti:
siinä on sellasta kansalliromanttista paatosta joka täyttää sydämen ja saa sinivalkoisia kyyneleitä norumaan elovenan poskelle....
ei se surumarssi ole eikä hautajaishymni
vaan kutsuu uuteen nousuun.
Joan Baez lauloi muuten kaameen vesitetyn englannin kielisen version.
This Is My Song
https://www.youtube.com/watch?v=tBXy6TIun9kOn viisunikkarit B. Dean - J. Campbell,keitä sitten ovatkaan,ainakin kuunnelleet Finlandiaa tarkasti;)
https://www.youtube.com/watch?v=dUT9VJeGEB4
- eimuutetasitä
Aivan turha siihen olisi rahaa tuhlata. Ei kai se kuitenkaan ilmaiseksi onnistuisi. Ihmettelen vain, ettei kokoomus ehdota maamme-lauluksi jotain islamilaista kansanlaulua (jos heillä sellaista on) . Ei tarvitsisi olla heti muuttamassa toiseksi. Siinähän käy kuitenkin niin, että viimeistään 100 vuoden kuluttua ei täällä muita olekaan kuin mamuja uskontoineen!
- SimmottisVaanTaas
Kokoomus nosti keskustelunaiheen esille, ettei heidän tarvitsisi purkaa kiusallisempia aiheita ja käydä keskustelua omasta palatsivallankumouksestaan.
Miksi kummassa pitäisi vaihtaa kansallislaulua, jonka sanoja ei muisteta ja on vaikeampi laulaakin. Eikö kokoomus kannata yhteislaulua ja yhteenkuuluvaisuuden lisäämistä?- FokusOlennaiseen
Taidat olla aika oikeassa. Kokkareet on ihan kikkareina, niin on heillä noussut pissi nuppiin että poskionteloissa lainehtii.
Finlandia-hymniä ei ole tarkoitettu miksikään yhteislauluksi, aivan liian vaikea tavallisen kansan yhteiseen isänmaan ylistykseen.
Turhalta tuntuu koko puolue jos tässä taloudellisessa tilanteessa pitävät kansallislaulun vaihtoa tärkeänä asiana.
On tää aika sytyttävä. Mä luulen että musikaalisesti päihittää Paciuksen molemmat kädet selän taakse sidottuina.
https://www.youtube.com/watch?v=c6vsvb-5b_4"Paloma.se.co"
Niin se menee.
Kun ei ole tunteitten koti-maata enää
alkaa olla pilkka-laulujen aika.
yhy
H.- korvaparat
kuin epävireistä skeidaa, koirakin alkoi itkemään kun laitoin soimaan
korvaparat kirjoitti:
kuin epävireistä skeidaa, koirakin alkoi itkemään kun laitoin soimaan
koirat ulvoo musiikin mukana jos on mieleistä
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Niin se menee.
Kun ei ole tunteitten koti-maata enää
alkaa olla pilkka-laulujen aika.
yhy
H.Tunteeni kohdistuvat ihmisiin, ei maihin.
- pelkkää.luuloa
Paloma.se.co kirjoitti:
koirat ulvoo musiikin mukana jos on mieleistä
jaa, meidän koira ulvoo kun huuliharppua soitetaan epävireisesti
enpä ole pahemminkuullut koirien ulvovan kunnon musiikin soidessa - KammottavaAjatus
Ja miltä kuvittelet vähemmän taidokkaiden laulajien soinnuttavan kansallislauluehdokkaan? Kuulostaisiko hyvältä rahvaan yhteislaulana? - Laulaisivatko ihmiset?
KammottavaAjatus kirjoitti:
Ja miltä kuvittelet vähemmän taidokkaiden laulajien soinnuttavan kansallislauluehdokkaan? Kuulostaisiko hyvältä rahvaan yhteislaulana? - Laulaisivatko ihmiset?
Kokeiles karaokeversiona josko pystyt laulamaan. Koulussa me laulettiin kyllä kaikki Finlandiaa, niin me nollat kuin ne jotka osasi. Melodia on hiukka juonikas, mutta ei mahdoton.
- viedäänkö.meiltä.kaikki
enää ei tänä rikkaana monikulttuurisuuden aikana voida laulaa "oi maamme Suomi synnyinnyinmaa", sehän on rasistista mamuja kohtaan, eli eikun vaihtoon vaan.
Molemmat ovat hyviä....Finlandia on ehkä kansainvälisesti kiinnostavampi ja Marseljeesin kanssa samaa luokkaa paremmuudessa.
Maamme-laulua ei tarvi myöskään hävetä,- eppu2
Kumpikin laulu ovat ihan hyviä. Mitäpä se vaihtaminen kannattaa.
Kokoomus tukee myös aloitetta perustuslain muuttamisesta siten, että myös muu, kun kantasuomalainen voitaisiin valita presidentiksi.
Eiköhän liene liian aikaista sille asialle. Ei pitäisi nyt heittää bensaa liekkeihin, kun kansainvaellus on näin akuutti asia.
Tulisi vaan uusi riitakapula kuvaan. Tuntuu ihan samalta kumman musiikin mukaan itkeä pillitän juhlatilaisuuksissa.
Runebergin sanoista pidän enemmän kuin Koskenniemen.
Kaikki hyvin kunhan eivät koske porilaisten marssiin.- expimot
"Puheenjohtajaehdokkaista Stubb ja Lepomäki haluaisivat vaihtaa kansallislauluksi Finlandian, ja Orpo puolusti Maamme-laulua."
Pitikö kokoomusrintaman juuri nyt revetä?
Tuntui niin selkeältä kun kokoomus kannatti Finlandiaa ja minä Maamme-laulua.- beatabarbararaakeli
Tämä on niitä pyrkimyksiä tuoda puolue esille vaikka sitten kyseenalaisin keinoin.
Halutaan hälventää esim puoluejohtajan kannatusta tälläkin tavalla. Kuten sanonta kuuluu "konstit on monet, sano akka kun kirnuun pieraisi", aika näyttää miten kokkareiden käy.
Aika kaukaa haettu kansallislaulun muutos, kokkarit haluaa pysyä kaikella tavalla esillä, vaikka sitten ärsyttämällä kansaa uudistumaan. Kas kun ei Myrskyluodon Maijaa ehdottaneet?
- rapukesti
Kokoomuksella ei ole isänmaata, muuta kuin raha. Ja tämä Finlandia-veto on heidän laskelmoimaansa - natottamista, -eu-iittovaltioittamista, sekä arvio siitä, että saavat näin lökäluuserivihreiden kannattajat puolelleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o4054870Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit4863040Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1292611Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2322547Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.1932542"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –771674Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6011551Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4791365Huumeliika mellastaa Suomussalmella
Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki161364Ihana sinä (m)
Oispa kiva nähdä sua. Uskomatonta, miten paljon sä pyörit mun ajatuksissa. Oonkohan mä sun mielessä? Haluaisitko nähdä v461111