Demeter hedelmäinen

Aloitus yleisön pyynnöstä.
-
Jos kaikki naiset eläisivät kuin tuo jumalainen, salamoiva olento.
OI kuinka kaunis maailma oisi?
Miehenä minä en tiedä, osaa sanoa.
Kaiho kaivertaa mua vain.

H.

50

633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • expimot

"Aloitus yleisön pyynnöstä."

Rohkenen epäillä.

• näinsemenee

Paremmin sopii "aloitus demeterin pyynnöstä", hunksi voisi sopertaa alotuksen jokasesta akastaan.

• jepjepjeee
        näinsemenee kirjoitti:

Paremmin sopii "aloitus demeterin pyynnöstä", hunksi voisi sopertaa alotuksen jokasesta akastaan.

Jep jep
        Tai yksi ja sama

• Aiheesta on vaikea keskustella, sillä en tunne kyseistä nimimerkkiä kovinkaan hyvin. Ja vaikka tuntisinkin, en hänestä julkisella palstalla keskustelisi.
      Koitapa keksiä jotakin paremmin suurelle yleisölle sopivaa.

• "Ancelina"

Demeter on muinaisen naisen jumalaisen.
        Wiki, viki, viki...
        Voihan se olla että joku väli-viivalla(hym.kuj)
        Enhän minä siitä?

"Ah ma laulan loilon luolakseni
        suokaa yleisö taiteeni olla yhteisö.

Tuokaa tuhat tuokaa sata yksi
        mulle yleisyksi."

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Wiki, viki, viki...
        Enhän minä siitä?

mulle yleisyksi."

YH.

Persk...

...yhteisöni.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Wiki, viki, viki...
        Enhän minä siitä?

mulle yleisyksi."

YH.

hunksz

Enpä taida osata keskustella muinaisista jumalaisistakaan, nimimerkeillä tai ilman.
        Et sinä minua huijaa ;)

YP.

• siilimuori3

Miksei Demeter tee itse koskaan mitään aloitusta? Tekisipä :).

• "siilimuori3"

Höpöti.
        Typeri.
        Turvastaki.
        Kun se on jumala.

H.

• siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori3"

Höpöti.
        Typeri.
        Turvastaki.
        Kun se on jumala.

H.

Ei oo. Ainaki se demeteri joka tänne kirjoittaa on ihan lihhaa ja verta. Viisas ihminen.

• siilimuori3 kirjoitti:

Ei oo. Ainaki se demeteri joka tänne kirjoittaa on ihan lihhaa ja verta. Viisas ihminen.

"siilimuori3"
        Tarkoitat varmaan sitä de-meteriä.
        Sitä viiva-nimmaria.

End Of Chat

H.

• siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

"siilimuori3"
        Tarkoitat varmaan sitä de-meteriä.
        Sitä viiva-nimmaria.

End Of Chat

H.

Onkos täällä sitten muita demeteritä näkyny. Pidä tsättis.

• mimmimum-..mi

Demeter on maan hedelmällisyyden jumalatar.. Suuresta sydämestään löytyy tilaa aivan jokaiselle......erittäin lämmin nainen joka pitää muista huolen.....hyväsydäminen......sellainen on Demeter...
      Muistan että meidän Demeter mainitsi myös biodynaamisen viljelyn liittyvän nimimerkkiinsä....

• sesiitäsittenniin

Wiki tuli luetuksi.

• mimmimum-..mi
        sesiitäsittenniin kirjoitti:

Wiki tuli luetuksi.

eipäs ollutkaan.....on muitakin lähteitä.......

• kertokaajoson

Onko typerämpää alotusta ollu koskaan????

• "kertokaajoson"

Musta on.
        On lasten, äitien, isien, papan, mummon kuolemaa.
        Omais-hoitoa, Alzheimeria.
        Heikkoutta, sairautta.
        Tuskan huolemaa.
        Lakanaa, pashan nuolemaa.
        Kaiken-laisten feikki-korppiksien nimmareitten vuolemaa.

H.

• hunksz kirjoitti:

"kertokaajoson"

Musta on.
        Heikkoutta, sairautta.
        Tuskan huolemaa.

H.

hunksz

No silleen, kyllähän miljoona vuotta sitten elänyt, nykypäivän palstaan sovitettu jumalainen on tsiljoona kertaa kiinnostavampi keskustelunaihe kuin esim. rupuset, säälittävät omaishoitajat.
        Voi perkules..

YP.

• siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

"kertokaajoson"

Musta on.
        Heikkoutta, sairautta.
        Tuskan huolemaa.

H.

Joo niin minustakin mutta tuohon lisättäneen vielä omituinen trolli-höpöttäjä, joku nörttiralli-ilmailija. Ihme lirkku kaihoilija vaginakaipussaan täällä höpöttelee omiaan, varmaan joku Yleismies ta feikkideewee. Pilhuki. Tai kiveksensä. Oman napanöyhtänsä ympärillä pyörijä. Tulispa sille oikein kuuma kesä.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

No silleen, kyllähän miljoona vuotta sitten elänyt, nykypäivän palstaan sovitettu jumalainen on tsiljoona kertaa kiinnostavampi keskustelunaihe kuin esim. rupuset, säälittävät omaishoitajat.
        Voi perkules..

YP.

"Ancelina"

Että sun pitikin taas kulta, rakas, lutu ämmänläyskä.
        Tiedät ihan hyvin, mitä mieltä oikeasti asiasta olen.
        -
        Minä en kestä näitä idioottien keino-säälitys-aloituksia.
        Väkisin väännettyjä, päästä-keksittyjä ivauksen muotoja.
        Joiden ainoa tarkoitus on hakea Wikistä tietoa.
        Muotoilla se sitten omaksi "tiedokseen"
        -
        Jos tällainen meno jatkuu, alan minäkin epäilemään joitain nimmareita, jotka

tosissaan näyttävät noissa saastamoisissa kirjoittavan.

Bundila, Hunkki angry Böö!

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Että sun pitikin taas kulta, rakas, lutu ämmänläyskä.
        Tiedät ihan hyvin, mitä mieltä oikeasti asiasta olen.
        -
        Minä en kestä näitä idioottien keino-säälitys-aloituksia.
        Väkisin väännettyjä, päästä-keksittyjä ivauksen muotoja.
        Joiden ainoa tarkoitus on hakea Wikistä tietoa.
        Muotoilla se sitten omaksi "tiedokseen"
        -
        Jos tällainen meno jatkuu, alan minäkin epäilemään joitain nimmareita, jotka

tosissaan näyttävät noissa saastamoisissa kirjoittavan.

Bundila, Hunkki angry Böö!

YH.

hunksz

Jos sinun piti, niin saan kai minäkin.
        Sitä paitsi, tämän aamun naurut ovat olleet vähissä, senkin vuoksi vähän irrottelin.

Varsin hyvin tietäen.

YP.

• nyt.kukkii.pihlaja
        hunksz kirjoitti:

"kertokaajoson"

Musta on.
        Heikkoutta, sairautta.
        Tuskan huolemaa.

H.

Pitäisit edes joskus tolkkua, vaan eihän sinulta voi käytöstapoja vaatia.
        Oletko saanut ylläpidolta valtuutuksen kertoa mitä tänne voi kirjoittaa.
        Väkisinväännettyä tyhmää naljailua on 98% tuotoksistasi, et vain huomaa itse.
        Onko palsta sinulle henkireikä jonka avulla purat tarpeesi nälviä muita ihmisiä kun elämä ei ole mennyt kuten olet kuvitellut joskus nuorena.
        Kirjoittaisin mielelläni asiallisesti enkä moittisi ketään, sinuakaan, mutta tällä palstalla se on mahdottomuus.
        Valitettavan monen arkipäivää on juuri luettelemasi surkeudet. Et pääse kuolemaa ja sairautta pakoon kieltämällä ne.
        Täällä on jonkinlainen "nokkeluus" toisten kustannuksella katsottu älykkyydeksi, aika moni hiihtää perässäsi että saisi päänsilitystä joka vaihtuu salakavalaan selkään puukottamiseen, riippuu humalatilasi asteesta.
        Tässäpä tätä tuli, vastaapa nyt jollain viiltävän älyllisellä kommentilla. Tai mieluummin ole vastaamatta.

• siilimuori3
      • mikäontakana

Onhan tuon nimimerkki itsekin kertonut.

• mikäontakana kirjoitti:

"mikäontakana"

Mikä nimmari?

H.

• mikäontakana
        hunksz kirjoitti:

"mikäontakana"

Mikä nimmari?

H.

Demeter on kertonu nikkinsä taustat.

• mikäontakana kirjoitti:

Demeter on kertonu nikkinsä taustat.

"mikäontakana"

Ymmärtääkseni kyseessä on "de-meter". viivalla?

H.

• mikäontakana
        hunksz kirjoitti:

"mikäontakana"

H.

Sama mummu kuitenkii kyseessä.

• siilimuori3
        mikäontakana kirjoitti:

Aijaa no minä en kaikkea lue enkä sillain tuota ole nähnyt.

• siilimuori3
        hunksz kirjoitti:

"mikäontakana"

H.

Sulla ne on viivat aina mielessä. Kyllä se kuules mualima opettaa sinutkin hiljaa vielä kulkemaan ;DD.

• mimmimum-..mi

Mikä...kuka Kreikkalaisista Jumalista .....sinä olisit tahtonut olla...?

• Kiva kysymys... tulipa vilkaistua muinaisia jumalia pitkästä aikaa
        Löytyi sieltä kaksi , joita voisin seurata
        Eos - aamuruskon jumalatar
        isojen ja pienten aamut ovat ihania ja tärkeitä hetkiä, joten ajaisin aamuisin vain auringon nelivaljakkoa.
        tai
        Iris - sateenkaaren jumalatar, sateenkaari joka yhdistää taivaan ja maan, ihmiset ja jumalat, tuulen nopeudella olisi ihana matkustaa.
        Molemmilla on siivet, siis monia ulottuvuuksia.

• RunosuoliKuplii

Pölkvisti, pullqvisti,
      sull, mull, tull, kull,
      Pöllö, köllö, möllö,
      Sull, mull, tull, kull,

Onko se tull, kull, mull,
      Ihan huntqsvisti
      Ihan omaan käteen,
      Ei näy säteen.

Vanha, hulkuton, tolkuton,
      Sulkuton, hmmmmmm,
      Ihan ilman sitä ja tätä,
      On sillä hmmmmton hätä.

• de-meter

No johan ! Että otsikoihin on päästy. Tai en tietenkään minä vaan nimimerkki Demeter.
      Mimmi-mummi tuolla hänestä kertoikin, joku muisti tuotemerkinkin ja wikistäkin löytyy tarinaa...
      Nykyinen versio de-meter oli pakko ottaa näiden monien uudistusten jälkeen kun ylläpidolle ei tuntunut mikään kelpaavan. Mutta sama mummo täällä luuraa.

Onhan yhteisöltä tullut uusia ehdotuksiakin. Itse Hunksz on puhutellut demuna ja demarina, tuntematon puhutteli dementiksi. Ei paha, kaikki kelpaavat.

Mitä Demeteriin arkkityyppinä tulee löydän kyllä yhtäläisyyksiä. Juuri lukaisin
      arkkityyppikirjastani demeterin ongelmista ja patologiasta: "Selkä- ja hartiavaivat kuuluvat demeter-tyypin taudinkuvaan. Psykosomaattisesti ne viestivät tuen puutteesta" ja sitten vielä muuta paljastavaa..))

Mutta tosissaan: näin romuna en muista olleeni oikein koskaan. Iskias, asentohuimausta, allergiaoireita. Ja kun mieli on maassa, vaivat moninkertaistuvat.
      Mutta terveisiä vain kaikille väsymättömille, omavoimaisille ja terveille.
      Jatkakaa samaan malliin..))

• alottajankertomaa

Et kuulema edes sinä vaan jumalainen hahmo jostai aikojen takkaa joten älä ylypisty.

• Pafos-Afrodite
        alottajankertomaa kirjoitti:

Et kuulema edes sinä vaan jumalainen hahmo jostai aikojen takkaa joten älä ylypisty.

Luettuani koko pitkän juttujen jutut sarjan, tei mielessäni dg. Status post festum cum modo ...... . Plagioitua tekstiä aloittajalta monin eri tavoin. Jättäkää aloittaja nauttimaan omasta erinomaisuudestaan. Tuo De-meter ei kuulu joukkoomme taruston joukon.

• vaivojensavanki

Nyhän mää tajuun miks me osallistutaan vaivojen valitus ketjuihin ;))

• de-meter
        alottajankertomaa kirjoitti:

En ylpistynyt "aloittajankertomaa". valpaistuin vain, kuten aina kun tekstissä vilahtaa de-kirjainyhdistelmä. Kun tarkemmin katselen, onkin puhe demareista tai dementeistä.)) Kumpaistakaan en sovita itseeni - ainakaan vielä, joten täytyy jatkaa olmina vain...

• de-meter
        vaivojensavanki kirjoitti:

Nyhän mää tajuun miks me osallistutaan vaivojen valitus ketjuihin ;))

Yleensä en osallistu vaivojenvalitusketjuihin "vaivojensavanki". Vaivoja ei vielä ole kovasti ollut, mutta"kyllä se tästä huononee", kuten tutulla on tapana todeta.
        Silti minusta on vähän keljua täällä, kun vaivoistaan kertovat leimataan oikopäätä säälipisteiden kerääjiksi. Minua kyllä kiinnostaa, miten ikätoverit voivat. Monesti olen saanut näistä "valitusketjuista" hyviä vinkkejä ja rohkaisua kun joku on kertonut sairaudestaan ja osannut suhtautua siihen lannistumatta.

• de-meter kirjoitti:

Yleensä en osallistu vaivojenvalitusketjuihin "vaivojensavanki". Vaivoja ei vielä ole kovasti ollut, mutta"kyllä se tästä huononee", kuten tutulla on tapana todeta.
        Silti minusta on vähän keljua täällä, kun vaivoistaan kertovat leimataan oikopäätä säälipisteiden kerääjiksi. Minua kyllä kiinnostaa, miten ikätoverit voivat. Monesti olen saanut näistä "valitusketjuista" hyviä vinkkejä ja rohkaisua kun joku on kertonut sairaudestaan ja osannut suhtautua siihen lannistumatta.

Pyrin nykyisin välttämään vaivoistani kertomista, vaikka se niin antoisaa onkin :) Joskus erehdyin luullessani jotain oikeasti kiinnostavan, vaan huomasin ettei se niin ollutkaan.
        Äsken kun metsästä ja lammelta hyttyssaattueessa tulin, aivan piti hetki pihakeinussa huilata, mutta ei siitä sen enempää.
        Sairaudet ja kuolema eivät kuulu tälle eläväiselle palstalle.

• de-meter
        Ancelina kirjoitti:

Pyrin nykyisin välttämään vaivoistani kertomista, vaikka se niin antoisaa onkin :) Joskus erehdyin luullessani jotain oikeasti kiinnostavan, vaan huomasin ettei se niin ollutkaan.
        Äsken kun metsästä ja lammelta hyttyssaattueessa tulin, aivan piti hetki pihakeinussa huilata, mutta ei siitä sen enempää.

Nappiin lohkaistu Ancelina, tuo viimeinen lause !..))
        "Ilo pintaan, vaikka sydän märkänis"...
        Mutta jatketaan valitusta, salaa, kulisseissa..))

• de-meter kirjoitti:

Nappiin lohkaistu Ancelina, tuo viimeinen lause !..))
        "Ilo pintaan, vaikka sydän märkänis"...
        Mutta jatketaan valitusta, salaa, kulisseissa..))

Onneksi meillä on omat valituskanavamme, valittamisiin :)

• de-meter
        Ancelina kirjoitti:

Onneksi meillä on omat valituskanavamme, valittamisiin :)

..)) ..))

• Afrodite-Pafos
        Ancelina kirjoitti:

Kuinka sinä nyt tuohon päätelmään olet tullut? Ei tästä niin kauan ole kun valittelit vaivojasi, käsiongelmastasi. Näin se mieli muuttuu kun aikaa kuluu.
        Puhuminen ongelmista on aina paikallaan, näin asiantuntijat sanovat. Itseensä sulkeutuminen ei ole hyvä asia, sen tietävät kaikki.

"Ilo pintaan, vaikka sydän märkänis"..., . On muuten Riitta Uosukaisen lanseeraama sanonta, ja hän kyllä osaa sanoa oikeat sanat sopivalla hetkellä.

Ettehän, TE, pahastu oikaisuista.

• Afrodite-Pafos kirjoitti:

Kuinka sinä nyt tuohon päätelmään olet tullut? Ei tästä niin kauan ole kun valittelit vaivojasi, käsiongelmastasi. Näin se mieli muuttuu kun aikaa kuluu.
        Puhuminen ongelmista on aina paikallaan, näin asiantuntijat sanovat. Itseensä sulkeutuminen ei ole hyvä asia, sen tietävät kaikki.

"Ilo pintaan, vaikka sydän märkänis"..., . On muuten Riitta Uosukaisen lanseeraama sanonta, ja hän kyllä osaa sanoa oikeat sanat sopivalla hetkellä.

Ettehän, TE, pahastu oikaisuista.

Viestisi antoikin jo osittaisen vastauksen siihen miksi en.
        Niin vaan vanhakin mummo oppii hillitsemään itsensä, eikä lärpätä kaikkia vaivojaan muiden harmiksi näkösälle.
        En pidä tänne kirjoittamista varsinaisena puhumisena. Ne on toiset ihmiset toisaalla joille puhutaan.

• henrjii

mä olen usein miettinyt mikä on täyteläinen, mutta se saattaa olla hedelmäinen, pulleahko, pyylevä, pyöreähkö, pönäkkä, tanakka, tukeva, uhkea, hedelmällinen, hyväkasvuinen, kukkea, kukoistava, rehevä, tuuhea, pulska, pullea

• Merilii_ei-kirj

Tuo sopii viinin kuvaukseen: täyteläinen, pyöreähkö, hedelmäinen, kukkea, uhkea...

• kesi.vä

Dionysos.

• kesi.vä

Ai niin, tuo dementia kun minua vaivaa, olen unohtanut kuka oli se kirjailija joka käytti väliviivaa syystä, että halusi olla eriläinen. Jos en väärin muista, niin nimensä alko V-kirjaimella.

• kesi.vä

alko = alkoi
        Niin ja tuosta väliviivakirjailijasta luin jostain elämänkerrasta, olisiko siitä mainittu Frida Kahlon elämänkerrassa. En muista muuta kuin, että oli mieskirjailija hän.
        Eli sori aloittaja, tämä ei nyt liity Sinuun mitenkään, kunhan taas vaan pyörittelen mielessäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. "Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"

Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk
      Maailman menoa
      93
      5672
    2. Olen Päivi Räsäsen puolella

En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit
      Maailman menoa
      649
      3718
    3. SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"

Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit
      Maailman menoa
      113
      3062
    4. Nuhteettomia edustajia

Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no
      Politiikka
      345
      2901
    5. "Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."

Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –
      Maailman menoa
      130
      1930
    6. Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...

...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a
      Maailman menoa
      686
      1844
    7. Mistä ihmeestä sitä viirasi?

Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti
      Jyväskylä
      17
      1641
    8. Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus

Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii
      Luterilaisuus
      487
      1463
    9. Partamies hoi!

En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re
      Ikävä
      26
      1461
    10. Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?

Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1131
    Aihe