mieheni alkoholinkäyttö ottaa minua pattiin. Ei hän viikolla juo ollenkaan, eikä joka viikonloppukaan kännejä.Mutta yleensä kun ottaa, ottaa kunnolla ja joskus jatkaa aamulla ottamista. Hän ei välitä vaikka en tykkää siitä. Siitä tulee riitaa jatkuvasti ja ollaan meinattu erotakin(toki ollut muitakin syitä)sen takia. En itekään ole mikään absolutisti todellakaan, mut oon/oisin mielelläni joskus vaikka kuukaudenkin selvinpäin. Mun mielestä joka viikonloppu ei tarttis ottaa edes saunakaljoja. Hän ei halua apua, hänellä ei omasta mielestään ongelmaa. Ongelma minulla?? Jos se jotain terveysjuomaa olisi niin en kieltäisi, mut ku ei oo...
Mitä muut ootte mieltä?
puolisoni alkon käyttö
32
2521
Vastaukset
- ..--..
se on ihan normaali ilmiö, että kun sitte kerran ottaa niin seuraavana aamuna on mukava jatkaa siitä mihin eilinen päättyi. ja jos se ei viikolla kannuttele ollenkaan niin eipähän kaverillas mitään ongelmaa olekkaan.. *oon/oisin mielelläni joskus vaikka kuukaudenkin selvinpäin.. MUN mielestä.............* niin nämähän on sun mielipiteitä, mutta ilmeisesti kaveris on aikuinen niin luulisi että hänellä on OMAT mielipiteet.
- n26
Ihan samat sävelet on meilläkin, tosin itse olen lähes absolutisti ja otan muutaman kerran vuodessa...Mies sen sijaan joka viikonloppu! Ja kaljan latkutus on tärkeysjärjestyksessä ykkönen, ja sitä kaljaa pitää juoda koppakaupalla ja hakea illan aikana lisää ja lisää. Lopulta alkaa kännisen itsesäälinen ruikutus ja valitus siitä miten huono suhde meillä on. Mihinkään ei miehen kanssa kehtaa mennä kun aina pitää olla kaljapullo kädessä! Eikä mukamas ole ongelma kunhan ei työviikolla juo! Ja välillä ei rahaa ole tärkeisiin asioihin mutta kaljakoriin löytyy aina! Oon sitä mieltä että tämä on suuri kansanterveys ongelma suomessa! Miehille terveysongelma, naisille parisuhde ongelma.
- n 26
Niin että hyvää tipatonta tammikuuta vaan...Se päättyi lyhyeen ainakin meidän isännällä.
- v *tuttaa
n 26 kirjoitti:
Niin että hyvää tipatonta tammikuuta vaan...Se päättyi lyhyeen ainakin meidän isännällä.
et muillakin sama ongelma. Kai sitä naiset on vaan fiksumpia (toki ei kaikki!)niin se vaan on.
Taidan olla aika voimakas tahtoinen ja mieheni kuin lapsi, kun sanon: älä ota, ottaa varmasti.
ja jos lapsia lähetään tekemään täytyy meiningin muuttua. Kuitenkin rakastan tätä miestä ja jos viina loppuis maailmasta, oisin luottavainen tulevaisuuden suhteen. - Raittiin muija
v *tuttaa kirjoitti:
et muillakin sama ongelma. Kai sitä naiset on vaan fiksumpia (toki ei kaikki!)niin se vaan on.
Taidan olla aika voimakas tahtoinen ja mieheni kuin lapsi, kun sanon: älä ota, ottaa varmasti.
ja jos lapsia lähetään tekemään täytyy meiningin muuttua. Kuitenkin rakastan tätä miestä ja jos viina loppuis maailmasta, oisin luottavainen tulevaisuuden suhteen.Ei viina maailmasta lopu ja jos loppuisi, pian keksittäisiin muuta jolla menee pönttö sekaisin.
Alkoholismi on sairaus, sitä en sitten tiedä onko miehesi alkoholisti vai vain tavallista reippaammin juova. Sanovat AA:ssa, että vain ihminen itse sen voi itsestään määritellä.
Kun ei aikuista ihmistä voi estää eikä muuttaa, kannattaa keskittyä siihen, ettei oma elämä mene ihan vituralleen toisen juomisen takia.
Kannattaa olla omia ystäviä ja omia harrastuksia, ettei tartte olla kotona kattelemassa ja kiehua sisäisestä raivosta, kun toinen juopottelee.
Huutaminen ei auta mitään. Jos auttaisi, ei monta juoppoa Suomesta löytyisi. On niille yhteensä niin paljon huudettu.
Itseäni on auttanut Al-anon. Hermot ei pauku enää. On kyllä nykyään raitis mieskin, mutta käyn silti edelleen. - n 26
v *tuttaa kirjoitti:
ja jos lapsia lähetään tekemään täytyy meiningin muuttua. Kuitenkin rakastan tätä miestä ja jos viina loppuis maailmasta, oisin luottavainen tulevaisuuden suhteen.Ei kaljanläträäjän kanssa uskalla lapsia hankkia! Mieheni haluaisi vauvan vaikka heti, ja lupaa että kyllä sitten kaikki on toisin kun vauva on masussa! En kuitenkaan niin tyhmä ole että siihen halpaan menisin. Joudun jo nytkin yksin hoitamaan kodin ja kaikki vastuulliset asiat, mies vaan makaa sohvalla ja/tai juo kaljaa ja pistää siihen viimeiset rahansa. En jaksaisi siinä yksin huolehtia vauvasta kun mieskin vaatisi samanlaista huomiota ja hoivaamista...ja tuttua on tuokin että kaljaa pitää ottaa kun pyydän että ei. Ja tietysti mielenosoituskaljalle aina kun on riitaa tai erimielisyyttä. Haluaisin jo eroon koko ukosta.
- kokemusta on 2 polvessa
n 26 kirjoitti:
Ei kaljanläträäjän kanssa uskalla lapsia hankkia! Mieheni haluaisi vauvan vaikka heti, ja lupaa että kyllä sitten kaikki on toisin kun vauva on masussa! En kuitenkaan niin tyhmä ole että siihen halpaan menisin. Joudun jo nytkin yksin hoitamaan kodin ja kaikki vastuulliset asiat, mies vaan makaa sohvalla ja/tai juo kaljaa ja pistää siihen viimeiset rahansa. En jaksaisi siinä yksin huolehtia vauvasta kun mieskin vaatisi samanlaista huomiota ja hoivaamista...ja tuttua on tuokin että kaljaa pitää ottaa kun pyydän että ei. Ja tietysti mielenosoituskaljalle aina kun on riitaa tai erimielisyyttä. Haluaisin jo eroon koko ukosta.
Isäni hyvä esimerkki: Aikoinaan oli puheet olleet sitä luokkaa, että muksun tullessa maailmaan, loppuu läträäminen... Vauhti vain kiihtyi. Äitini onkin sanonut monta kertaa, että päättäisi toisin -- olla jatkamatta suhdetta -- jos olisi siinä hetkessä uudelleen. Hieman myöhäistä... Edelleen kulkevat yhteistä tietä, viikkojuonnit vähentyneet kertaan viikossa.
Ja pakkopa sanoa, että ei isästä polvi parane. Oli lähellä minullakin livetä - vaikka nainen olenkin - alkoholin osalta kaidalta tieltä. Nyt mieluummin ilman kuin edes saunakaljaa, jos tahtoo pitää itsensä sekä parisuhteensa kasassa. - n 26
kokemusta on 2 polvessa kirjoitti:
Isäni hyvä esimerkki: Aikoinaan oli puheet olleet sitä luokkaa, että muksun tullessa maailmaan, loppuu läträäminen... Vauhti vain kiihtyi. Äitini onkin sanonut monta kertaa, että päättäisi toisin -- olla jatkamatta suhdetta -- jos olisi siinä hetkessä uudelleen. Hieman myöhäistä... Edelleen kulkevat yhteistä tietä, viikkojuonnit vähentyneet kertaan viikossa.
Ja pakkopa sanoa, että ei isästä polvi parane. Oli lähellä minullakin livetä - vaikka nainen olenkin - alkoholin osalta kaidalta tieltä. Nyt mieluummin ilman kuin edes saunakaljaa, jos tahtoo pitää itsensä sekä parisuhteensa kasassa.Mies ajattelee että luvataan ensin vaikka kuu taivaalta, niitataan akka paksuks ja siellähän se kiltisti pysyy kotona oottamassa, tekee ukko sitten mitä tahansa huvittaa ( ryyppää,käy vieraissa ym) Eikä akka sitten kakaroineen enää kenellekkään muulle kelpaa. Kyllä alkoholi on ongelma vaikka kerran viikossa joisi jos se menee tärkeysjärjestyksessä perheen ja parisuhteen ohi...ja kännissä miehet tunnetusti mäheltää ja pettää, sitä on hyvä selittää sitten "en tajunnut/muista mitä tein kun olin niin sekasin" . Miehen pitäisi valita jompi kumpi, hyvä vaimo ja sitä kautta ehkä mukava perhe, tai sitten pysyy poikamiehenä ja hoitelee kertakäyttö naisia ryyppyretkillään.
- n 26
n 26 kirjoitti:
Mies ajattelee että luvataan ensin vaikka kuu taivaalta, niitataan akka paksuks ja siellähän se kiltisti pysyy kotona oottamassa, tekee ukko sitten mitä tahansa huvittaa ( ryyppää,käy vieraissa ym) Eikä akka sitten kakaroineen enää kenellekkään muulle kelpaa. Kyllä alkoholi on ongelma vaikka kerran viikossa joisi jos se menee tärkeysjärjestyksessä perheen ja parisuhteen ohi...ja kännissä miehet tunnetusti mäheltää ja pettää, sitä on hyvä selittää sitten "en tajunnut/muista mitä tein kun olin niin sekasin" . Miehen pitäisi valita jompi kumpi, hyvä vaimo ja sitä kautta ehkä mukava perhe, tai sitten pysyy poikamiehenä ja hoitelee kertakäyttö naisia ryyppyretkillään.
Ja se saunakalja ei ole ongelma silloin jos ei ole perso alkoholille! = pystyy juomaan 1-2 kaljaa ilman että pitää saada korillinen ja lähteä jatkoille.
- Surullinen vaimo
Meillä liki samanlainen ongelma, paitsi itsekkään en ole absolutisti, tykkäisin ottaa ns.seurustelujuomana, mutta kun ukko aina vetää kaatokännit ja alkaa riitaa haastaa ja lähtee baariin, ei tunnu kivalle!Menee omat "seurustelujuomahalut" samalla.
Viikolla mies tekee rankkaa työtä ja ei juo, mutta viik.loppuisin aina nykyisin.Nytkin eilen työviikko loppui, tuli kännissä kotiin ja samantien lähti baariin.Tämä aamu alkoi hänellä klo 7.00 kaljapullon korkkauksella ja juotuaan n.6 kaljaa, hän lähti baariin.
Että näin.
Mietin koko ajan,mitä teen, koska rakastan miestäni, hän myöntää ongelmansa, mutta en jaksa kauaa näin...
Ystävälleni puhuin tästä tänään, hänelläkin vastaavanlaista kokemusta; meinattiin mennä al anoniin, eli alkoholistien läheisten ryhmään, että me "tyhmät räkyttävät akat" tiedettäis, mitä kannattaa tehdä asian kanssa.Vaikeeta tämä on! - n 26
Surullinen vaimo kirjoitti:
Meillä liki samanlainen ongelma, paitsi itsekkään en ole absolutisti, tykkäisin ottaa ns.seurustelujuomana, mutta kun ukko aina vetää kaatokännit ja alkaa riitaa haastaa ja lähtee baariin, ei tunnu kivalle!Menee omat "seurustelujuomahalut" samalla.
Viikolla mies tekee rankkaa työtä ja ei juo, mutta viik.loppuisin aina nykyisin.Nytkin eilen työviikko loppui, tuli kännissä kotiin ja samantien lähti baariin.Tämä aamu alkoi hänellä klo 7.00 kaljapullon korkkauksella ja juotuaan n.6 kaljaa, hän lähti baariin.
Että näin.
Mietin koko ajan,mitä teen, koska rakastan miestäni, hän myöntää ongelmansa, mutta en jaksa kauaa näin...
Ystävälleni puhuin tästä tänään, hänelläkin vastaavanlaista kokemusta; meinattiin mennä al anoniin, eli alkoholistien läheisten ryhmään, että me "tyhmät räkyttävät akat" tiedettäis, mitä kannattaa tehdä asian kanssa.Vaikeeta tämä on!Mielummin sitä itse on limsalinjalla ja yrittää keksiä muuta tekemistä, mies kun aloittaa riidan, sehän on sitten taas muka nalkuttavan akan syytä kaikki, juominen mukaanlukien.
On se raskasta elämää kun tietää etta turhaa riitelyä ja jankuttamista tulee olemaan kaikki viikonloput. Itse en edes baariin mene, koska siitä ratkeaa mustasukkaisuus kohtauksia, mukamas kyttään siellä miehiä ja kaikki miehet katselee minua. - kokemusta on 2 polvessa
n 26 kirjoitti:
Ja se saunakalja ei ole ongelma silloin jos ei ole perso alkoholille! = pystyy juomaan 1-2 kaljaa ilman että pitää saada korillinen ja lähteä jatkoille.
Siinäpä se omalla kohdallani onkin: Mieluummin ilman saunakaljaa - käy muuten suu napsamaan. Onnekseni on myös kehoni ryhtynyt vastarintaan. Kalja tai pari ja kova on kankkunen...
Hyvä on mieli ilman päänsekoittajia.
- haisee
Yhdelläkään alkoholistin alulla ei ole omasta mielestään mitään ongelmaa vaan ongelma on niillä läheisillä jotka eivät osaa nauttia tämän iloisen veikon tai naisen hurmaavasta, viinalla liukastetusta seurasta.
Helppo testi jokaiselle "hallitusti juovalle": Ole puoli vuotta juomatta jos pystyt. Yksikään tenunenä ei siihen pysty eikä pysty "sivistynyt viininlipittäjäkään" joka myös on aivan tavallinen denso densojen joukossa.
Ai sitä selitysten määrää mikä kumpuaa tenukepeiltä miksi eivät ole juomatta vaivaista kuutta kuukautta.- Lappari
Muuten hyvä, mutta miksi ihmeessä luulet, että kukaan lopettaisi yleensäkkään yhtään mitään vain sen vuoksi, koska sinä niin pyydät? Tai ainakaan 6kk:si.
Jos tarpeeksi mulle maksat niin mikäs siinä.. :)
nimim. päivittäin ryyppäävä
- juoppolalli
Sua tuntuu ottavan kaikki mitä miehesi tekee "pattiin" ei tommoinen alkoholinkäyttö ole ongelmaista.
Parempi olis kun eroaisitte...pääsisi miehesi sinusta eroon !- nainen
ei munkaan mielestä tossa oo mitään ongelmaa. Ihmettelen kun täällä on niin paljon naisia ketkä valittaa miehensä alkoholinkäytöstä vaikka se ei ole edes joka viikonloppuista. he eivät taida tietää mitä on oikea alkoholismi. Taidan sitten olla se "erilainen nainen", kun tykkään pitää itsekin hauskaa viikonloppuisin ja alkoholi kuuluu asiaan..
- ...
no kun ajattelee mitä hyötyä siitä on, meille tulee vain riitaa sen seurauksena. Rakastan häntä ihan omana itsenään ilman viinahuuruja.
- joopa
nainen kirjoitti:
ei munkaan mielestä tossa oo mitään ongelmaa. Ihmettelen kun täällä on niin paljon naisia ketkä valittaa miehensä alkoholinkäytöstä vaikka se ei ole edes joka viikonloppuista. he eivät taida tietää mitä on oikea alkoholismi. Taidan sitten olla se "erilainen nainen", kun tykkään pitää itsekin hauskaa viikonloppuisin ja alkoholi kuuluu asiaan..
Alkoholistin ei välttämättä tarvitse aina juoda suuria määriä alkoholia kerralla. Kaikki alkoholistit eivät myöskään ole töistään potkuja saaneita spurguja. Suuri osa alkoholisteista käy normaalisti töissä ja ovat ulospäin täydellisiä perheenisejä ja -äitejä. Alkoholismia on se, jos ei voi olla ilman säännöllistä alkoholiannosta, vaikka se olisi vain muutama pullo olutta töiden jälkeen. Jos tätä muutamaa pulloa ei voi joskus jättää juomatta, vaan ne on pakko saada, voidaan jo puhua riippuvuudesta.
Valitin itse aikaisemmin mieheni alkoholin käytöstä, vaikkakaan se ei ole joka viikonloppuista. Ottaessaan alkoholia mieheni EI kuitenkaan PYSTY lopettamaan juomistaan, vaan jatkaa kunnes sammuu tai viina loppuu. On käynyt usein niin, että mieheni olisi pitänyt tulla ajoissa hyvässä kunnossa kotiin (siis minä en ole käskenyt, mutta on ollut jotain sovittua menoa illaksi tai aikaisin aamulla), mutta häneltä on mopo karannut kädestä ja on jäänyt ryyppyreissulleen. Väitätkö sinä tosiaan, että tällaisessa alkoholikäyttäytymisessä ei ole mitään pielessä?
Jos pakkomielteisessä juomisessa ei mielestäsi ole mitään vikaa, sinuna tarkastaisin myös omaa viinakäyttäytymistäsi. - erilainen nainen
joopa kirjoitti:
Alkoholistin ei välttämättä tarvitse aina juoda suuria määriä alkoholia kerralla. Kaikki alkoholistit eivät myöskään ole töistään potkuja saaneita spurguja. Suuri osa alkoholisteista käy normaalisti töissä ja ovat ulospäin täydellisiä perheenisejä ja -äitejä. Alkoholismia on se, jos ei voi olla ilman säännöllistä alkoholiannosta, vaikka se olisi vain muutama pullo olutta töiden jälkeen. Jos tätä muutamaa pulloa ei voi joskus jättää juomatta, vaan ne on pakko saada, voidaan jo puhua riippuvuudesta.
Valitin itse aikaisemmin mieheni alkoholin käytöstä, vaikkakaan se ei ole joka viikonloppuista. Ottaessaan alkoholia mieheni EI kuitenkaan PYSTY lopettamaan juomistaan, vaan jatkaa kunnes sammuu tai viina loppuu. On käynyt usein niin, että mieheni olisi pitänyt tulla ajoissa hyvässä kunnossa kotiin (siis minä en ole käskenyt, mutta on ollut jotain sovittua menoa illaksi tai aikaisin aamulla), mutta häneltä on mopo karannut kädestä ja on jäänyt ryyppyreissulleen. Väitätkö sinä tosiaan, että tällaisessa alkoholikäyttäytymisessä ei ole mitään pielessä?
Jos pakkomielteisessä juomisessa ei mielestäsi ole mitään vikaa, sinuna tarkastaisin myös omaa viinakäyttäytymistäsi.Mun viinkäyttäytymisessä ei kuule ole mitään vikaa. En puhunut pakkomielteisestä viinakäyttäytymisestä vaan siitä kun jotkut valittavat myös turhasta.
- kokemusta on 2 polvessa
erilainen nainen kirjoitti:
Mun viinkäyttäytymisessä ei kuule ole mitään vikaa. En puhunut pakkomielteisestä viinakäyttäytymisestä vaan siitä kun jotkut valittavat myös turhasta.
Kukin määrittelee itse sen, minkälaiseen elämään on tyytyväinen. Meillä suhteessa se olen minä (nainen), jolla hyvin helposti lipsahtaa pari olutta suuremmaksi määräksi.
Minä itse allekirjoitan ylläolevista teksteistä juuri tuon, että ihminen on riippuvainen alkoholista, jos ei kykene olemaan juomatta "normaalia annostaan" - yhdelle normaali annos on pari pulloa olutta töitten jälkeen, toiselle mäyräkoira perjantaina ja ehkä jopa lauantaina baaritarjoilu mukaan lukien. Toiset siemailevat lasillisen tai pari viiniä iltasella, se kun on hyväksi sydämelle...
Ymmärrän mitä ajatuksella puolesta vuodesta selvinpäin haettiin. Monelle hyvinkin vaikeaa ja vain siksi, että ympäristö "vaatii" juomaan. Meidän maassamme viina on osa elintapoja, mikä on vain ikävää.
Alkoholismia on siis monenlaista, lievempää ja voimakkaampaa. Toisien ei tarvitse kuin päättää juomisensa jättäminen, toiset taas tarvitsevat antabusta tai vertaistukiryhmää... Meitä on moneksi ja sitä myöten myös luonteenlujuuksia.
Jokainen meistä siis tietää kuitenkin sisimmässään missä rajoissa juominen kulkee - eri asia myöntääkö sitä ääneen itselleen saati muille...
- Aaa
Kyllä miehesi alkoholinkäyttö vaikuttaa ongelmalliselta, sanokoot muut täällä, mitä haluavat. Jo se, että juomista pitää jatkaa aamulla, ei kuulu asiaan. Miksei se muka ole ongelma, että ihminen haluaa olla päihteitten vaikutuksen alainen viikonloppuisin, siis ei oma itsensä?
Hyvä, ettei teillä ole vielä lapsia. Äläkä hänen kanssaan hankikaan, jos ei pysty juomistottumuksiaan muuttamaan. Lapsille on kärsimys vanhempien viikonloppuryyppääminen, vaikka vanhemmat viikolla työnsä hyvin hoitaisivatkin. Yökyliin ei voi kavereita kutsua, kun täytyy hävetä vanhempien käyttäytymistä. Aina saa olla varuillaan. Itse olen tekemässä pesäeroa tuollaisesta miehestä. Kestäisin häntä jotenkuten, mutta lasten takia on viisaampi erota. - nami
Jos joku nainen puuttuisi minun saunakaljanjuontiin niin kyllä käskisen sen naikkosen painua hornan tuuttiin samantien.Se saunakalja on miehille "PYHÄ" asia,ettäs tiedätte.Ja muutenkaan ei tarvi puuttua miesten juttuihin ja harrastuksiin.Naiset pysyköön lestissään!
- One
Perusta perhe PYHÄN kanssa, koska nainen ei halua juopoa. Myös kaikki muut jotka ajattelevat samalla tavalla-tehkä sitä
- Aso
Kyllä enemmän vaikuttaa kirjotuksestasi ja rivien välistä, että et ole tyytyväinen koko mieheesi etkä suhteeseenne - sen verran kun sitä on enää on olemassakaan.
Hyvä syy tyytymättömyyteen on ehdottomasti toisen juominen, ja varsinkin kun itse pystyy, verrattuna ukkoonsa, olemaan kuukaudenkin juomatta. Ja kun tietää ettei ukolla ole aikomustakaan olla kuukautta kuivana.
Siitä voi sitten natkuttaa ja sen voi laittaa kaiken muunkin syyksi. Hyvin pystyy vielä mullittelemaan uudelle viikolle tonne keskiviikkoon saakka "kun sä taas pilasit koko viikonlopun juomalla".
Pistää silmään tuo, kun sun mielelestäsi ei tarttis ottaa edes saunakaljoja. Eli humalaan tulo ei edes ole ongelma, vaan tosiaan saunan päälle pari pulloa kaljaa.
Toisen päivän loiventaminen taikka kännin puolelle kallistuminen on tuota kunnon protestantin rajanvetoa, että yhden illan saat sinä syntinen rallattaa, mutta hirveitä tuskia ja ämpärillinen krapulahikeä pitää sinun seuraavana päivänä vuodattaman. Mielellään vielä vaimon määrämissä lumenluonti/nurmikonleikkuu/saunapuidenkanto urakoissa, että varaman tiedät eilen ottaneesi. Ja Amen.
Pahasti eppäilen, ettet tuosta sen tyytyväisemmäksi vaimokullaksi muutu, vaikka miehesi sun mieliksi olisi kuukauden tipattomana. Ja jois vain niitä sinun sallimia terveysjuomia.
Miten ylipäätään voi kieltää toiselta jotakin? Mitä sinulta toinen puolisko kieltää kertakaikkiaan tekemästä? Miten niin voi tehdä? Miten sillä tavalla voi elää parisuhteessa yhdessä toisen kanssa?
Teillä ei ainakaan voida. Ei enää kevään tullen toivottavasti.Paras olisi sekä tyytymättömän itsesi takia, joka yrittää ikenet irvessä muuttaa miestään. Sekä miehesi takia, joka joutuu luimistellen ja puolisalaa sekä sun huokailuja ja marttyyrinilmeitä katselleen viikonloppuna ne viinanasa juomaan.
Kerää kaikki syyt yhteen, minkä takia olette meinanneet erota ja laita miehen ärsyttävä viikonloppukaljoittelu siihen tapiksi ja tilaa muuttoauto. Kyllä se siitä sitten.- opittavaa
Olen sinun kanssa monessa kohden samaa mieltä,vaikka nainen olenkin.Kyllä on tolla vaimo paralla paljon opittavaa,jos meinaa parisuhteessa elää.Vois olla viisaampi hänen elää koiran kanssa,jota kouluttaa.Hänellä pitäis olla tipaton mies,mutta ei sitten pitäis itsekkään juoda ollenkaan.
opittavaa kirjoitti:
Olen sinun kanssa monessa kohden samaa mieltä,vaikka nainen olenkin.Kyllä on tolla vaimo paralla paljon opittavaa,jos meinaa parisuhteessa elää.Vois olla viisaampi hänen elää koiran kanssa,jota kouluttaa.Hänellä pitäis olla tipaton mies,mutta ei sitten pitäis itsekkään juoda ollenkaan.
hyvähän se minusta AINUT syypää täällä on tehdä!
ette ehkä sattuneet huomaamaan, että välitän tästä miehestä ja PALJON. Olen myös huolestunut hänen terveydestään ja vaikka emme olisikaan yhdessä toivoisin ihan samoja asioita. Taitaa joitaki huolettaa oma alkoholinkäyttö kun pitää täällä vittuilla toisille.
- cvbz
Suomalainen mies juo viikonloppuisin. Ja kun ottaa,niin ottaa kunnolla.Tämä on tyypillistä suomalaista. Ei sille oikein mitään voi. Toista ei voi muuttaa. Eikä ole miehellä itsensä mielestä mitään ongelmaa.
Juomisen lopettaminen lähtee aina itsestä ja omasta halusta. Mies ei tunne tarvetta muuttaa yhtään mitään. Et saa toista muutettua, vaikka ottaisitkin siitä koko teidän yhteiselon kestävän ikuuisuusprojektin. Kuitenkin se juo niin kauan kuin sitä huvittaa. Ei se muuksi muutu vaikka kuinka toivoisi.- nero
24 pulloa keskikaljaa viikossa on alkoholistin raja. Mieheltä tuo raja tuskin ylettyy.
Ongelma alkoholi voi hänelle kuitenkin olla jos tekee kaikenmaailman hölmöyksiä kännissä. - Aaa
nero kirjoitti:
24 pulloa keskikaljaa viikossa on alkoholistin raja. Mieheltä tuo raja tuskin ylettyy.
Ongelma alkoholi voi hänelle kuitenkin olla jos tekee kaikenmaailman hölmöyksiä kännissä.Suurkulutusta on miehillä myös se, jos kerralla juo yli 7 annosta. Se ylittyy vikonlopputissuttelussa helposti.
- erilainen nainen
Aaa kirjoitti:
Suurkulutusta on miehillä myös se, jos kerralla juo yli 7 annosta. Se ylittyy vikonlopputissuttelussa helposti.
Se ei tee kestään alkoholistia. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei joskus viikonloppukännien vetäminen tai pari saunakaljaa tee kenestäkään alkoholistia??!!??
- nami
Se ei tee kestään alkoholistia. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei joskus viikonloppukännien vetäminen tai pari saunakaljaa tee kenestäkään alkoholistia??!!??
kerrankin jotain järkevää kirjoittava nainen :)
- Aaa
Ei se tee kenestäkään alkoholistia, jos joskus vetää lärvit viikonloppuisin. Eikä varsinkaan saunakaljat. Mutta jos elämä pyörii sen ympärillä, että joka ikinen viikonloppu on vedettävä nuppi turvoksiin ja mielellään vielä kahtena tai kolmena päivänä peräkkäin, niin se on jo sairasta. Näin minun mies tekee, eikä hän ole silloin mukavaa seuraa minulle eikä lapsille. Ei enää edes itselleen. Saunakaljoihinkin olen alkanaut suhtautua varauksellisesti ihan vain sen takia, että ne ovat monesti kimmoke jatkoryypiskelylle. Kyllä minunkin joskus tekisi mieli juoda saunan jälkeen kalja tai siideri tai vaikka kaksi mieheni seurassa, mutta lähes aina on käynyt niin, että mieheni jatkaa juomista, ja minä jään kotiin hoitamaan lapsia. Onko se niin vaikea ymmärtää, että joillekin jopa pelkkä viikonloppujuominen on ongelmallista? Ja onglema ei tosiaan ole minun päässäni, vaikka miten muut yrittävät sitä väittää.
Ap:lle vielä kertauksen vuoksi: älä missään nimessä hanki lapsia miehesi kanssa, jos viinahammasta usein kolottaa. Ei hän siitä muuksi muutu, ja siitä tulevat ennen kaikkea lapset kärsimään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017443
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?815037- 794859
- 1324268
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan103058- 522689
- 402596
- 532247
Törkeää toimintaa
Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818102221Suudeltiin unessa viime yönä
Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit211850