Olen hankkimassa itselleni ensimmäistä autoa ja
koko homma tuntuu aivan sekavalta sen jälkeen kun
on kierrellyt käytettyjen autojen myymälöitä.
Toiset sanoo että kannattaa ostaa BMW ja toiset,
että Opel on paras merkki käytetyissä. Olisiko
tällä palstalla ihmisiä, joilla olisi kokemuksia
molemmista autoista. Vanhemmat Opel Vectrat on
ihan kivan näköisiä autoja mutta jotkut niistä on
jo vähän ruostuneet. Haittaako tämä? Onko totta
että takavetoiset(bmw) on todella vaikeita
hallittavia ajossa. Olen kyllä kokeillut yhtä 316
Bemariakin ja oli ihan kiva. Rahaa olisi noin 30
tmk. Minun kaverini sanoi että kannattaa ostaa
Opel, koska se on Saksalainen. Minkä maalainen
BMW on? BMW:llä on hieman kyseenalainen maine,
huorien miesten hurjastelu autona. Joutuuko
vanhempia Bemareita korjaamaan kuinka paljon. En
haluaisi sellaista autoa, koska en osaa itse
korjata ja korjaamot on niin kalliita. Mikä olisi
paras Bemari?
Auttakaa tietämätöntä valinnassani mutta
asiallisia vastauksia kiitos!
Neuvoja - BMW vai Opel
12
1832
Vastaukset
- Hanski
Osta Opel. Vanhatkin vectrat on hyviä ajettavia
ja niiden varaosat ovat halvempia kuin Bemarin.
Eräs tuntemani automyyjä neuvoi kiertämään
käytetyt Bemarit kaukaa. Ovat kuulema hiukan
oikukkaita ja talvella takavedon kanssa on aika
vaikeaa varsinkin uudelle kuskille. opelin koneet
kestää yleensä aika hyvin ja kaks litraisessa on
aika kivasti voimaa.- Tietäjä
Kuulemma...yksi tuttu automyyjä sanoi...
Senkin pahvi, herää tähän päivään!
Itse aloitin talviautoilun BMW:llä ja siinä se on
mennyt missä muutkin ajamani autot. Tietysti
nelivetoinen BMW oli makein, mutta se onkin
sitten asia erikseen. Kannattaisikohan sinun
ensin ajaa noita autoja jossakin muuallakin kuin
tietokonepeleissä niin tietäisit asioista
jotakin? Suosittelen.
Etuveto, takaveto, neliveto, ihan sama, kunhan
osaat ajaa ja viet autoa eikä auto sinua! - etuveto varmempi
Tietäjä kirjoitti:
Kuulemma...yksi tuttu automyyjä sanoi...
Senkin pahvi, herää tähän päivään!
Itse aloitin talviautoilun BMW:llä ja siinä se on
mennyt missä muutkin ajamani autot. Tietysti
nelivetoinen BMW oli makein, mutta se onkin
sitten asia erikseen. Kannattaisikohan sinun
ensin ajaa noita autoja jossakin muuallakin kuin
tietokonepeleissä niin tietäisit asioista
jotakin? Suosittelen.
Etuveto, takaveto, neliveto, ihan sama, kunhan
osaat ajaa ja viet autoa eikä auto sinua!Just joo. Tässä on taas yksi näitä teidemme ajaja
sankareita jotka luulevat ettei heille koskaan
satu mitään. Herää itse Tampio ennen kuin olet
talviliukkailla kaiteessa. Oletko sattunut
miettimään, miksi suurin osa autoista on nykyjään
etuvetoja.
HALOO!! - Tietäjä
etuveto varmempi kirjoitti:
Just joo. Tässä on taas yksi näitä teidemme ajaja
sankareita jotka luulevat ettei heille koskaan
satu mitään. Herää itse Tampio ennen kuin olet
talviliukkailla kaiteessa. Oletko sattunut
miettimään, miksi suurin osa autoista on nykyjään
etuvetoja.
HALOO!!Missä kohtaa mainostin olevani teiden sankari,
jolle ei koskaan satu mitään?
Jokainen liikenteessä liikkuva ihminen varmasti
tiedostaa riskin, että joskus jotakin voi sattua.
Onneksi suurin osa ihmisistä noudattaa sääntöjä
ja edes yrittää liikkua turvallisesti ja
ihmisiksi, toisin kuin se pieni mutta valitettava
vähemmistö.
Talviliukkaalla kaiteessa oleminen on ihan jees,
vastaantulevan rekan etupuskurissa oleminen
sitten onkin kaikkea muuta kuin jees. Olemme siis
samaa mieltä siitä, että moottoritiet parantavat
liikenneturvallisuutta verrattuna tiehen, jossa
vastaantulevaa liikennettä ei ole millään tavoin
erotettu.
Takavedolla olen pärjännyt talvellakin varsin
mainiosti ja kesäautoilussa takavetohan on
selvästi parempi kuin etuveto. Tuokin tietysti
riippuu käyttötarkoituksesta; jos tarkoitus on
mennä paikasta toiseen niin siihen käy mikä
hyvänsä, mutta nautiskeluun takaveto on erittäin
hyvä. Myönnettäköön kuitenkin, että etuveto
rauhoittaa kulkua esimerkiksi liukkaalla
maantiellä, joskin neliveto on sitten tietysti
yliveto. Täten valintani talviselle maantielle,
jos niitä tulisi nykyistä enemmän tulisi ajettua,
olisi etu- tai neliveto. Tietysti nuo
luistonestot ja ESP auttavat huomattavasti
takavetoista, mutta itse joudun vielä ajamaan
ilman lukkoa tai em. elektronisia apuvälineitä.
Olen sattunut myöskin miettimään ja myöskin
löytämään vastauksen esittämääsi kysymykseen.
Yksinkertainen, nykyään lähes kaikkeen sopiva,
vastaus on raha. Etuveto on halvempi konstruktio
tehdä, joten se myös tehdään.
Mietipä itse, miksi todellisina ajoautoina
tunnetut autot ovat taka- tai joskus harvoin
nelivetoisia! Ajoauto ei ole mikään Volvo V70R,
sen verran tulee vinkkiä ;-) - storno
etuveto varmempi kirjoitti:
Just joo. Tässä on taas yksi näitä teidemme ajaja
sankareita jotka luulevat ettei heille koskaan
satu mitään. Herää itse Tampio ennen kuin olet
talviliukkailla kaiteessa. Oletko sattunut
miettimään, miksi suurin osa autoista on nykyjään
etuvetoja.
HALOO!!TODELLAKI TAKAVETO! Jos vaan pitkää sladia
tavottelet ja aiot joskus ajaa "pätkää"......
- isto 16V
Valitettavasti tältä palstalta ei oikein
asiallisia neuvoja saa. Ovat nämä BMW kuljettajat
sen varran lapsellista porukkaa. Oletko jo käynyt
opel palstalla?- 316
Opel ryhmään viimeiseksi kannattaa mennä.
Nimittäin ruoste tarttuu. BMW:stä ja Opelista ei
edes voi puhua samana päivänä. Sen verran parempi
auto Bemari on. - Kaide
ettekö te jo huomaneeet, että koko juttu oli
silkkaa lirutusta.... Opel on saksalainen, minkä
maalainen auto BMW on... ostoaikeissa muka
heh..heh
- kaitsu
BMW on ehdottomasti paras valinta tuossa
hintaluokassa. Näin pääsee ajelemaan vähän
paremmalla autolla jo pienemmälläkin rahalla.
kierrä opelit kaukaa nimittäin siitä alkaa
HUOLI... - Grimhorn
Niin kun toi yks jo toteskin...kannattaa ehkä
kysellä muiltakin palstoilta koska täältä tulee
varmasti aika puolueellisia kommentteja BMW-
fanaatikoilta.
Mikäli et ole kokenut kuljettaja, etkä ole ikinä
kokeillut takavetoista autoa, niin osta sitten
etuvetoinen. Jos on kokenut kuski niin on ihan
sama kummalla ajaa, mutta kokemattomalle on
etuvetoinen riskittömämpi vaihtoehto.
Mitä saksalaisuuteen tulee niin kummatkin merkit
on alunperin saksalaisia, tosin suurin osa
kootaan nykyään ulkomailla ja tehdään ulkomailla
valmistetuista osista. Mutta ensi idea
kummastakin merkistä on syntynyt saksassa.
Jotkuthan väittää että kyllä Mersun ja Bemarin
osat tehdään edelleen 100% saksassa ja kootaan
saksassa, mutta sellaista puhetta ei kannata
ottaa kuuleviin korviinsa. Mikään automerkki ei
enää tee 100% autojaan kotimaassaan, puhtaasti
kustannusten takia.
On totta että Bemarissa merkki maksaa, niin
naurettavaa kun se onkin. Vaikka ostaisit
ruosteensyömän 316:n niin siinä on ilmaa hinnassa
pelkän merkin takia...typerää mutta jotkut siitä
maksavat kuitenkin.
Päädyt kumpaan autoon tahansa, niin ruoste sulla
tulee olemaan ongelmana. Tolla määrällä rahaa et
saa mitään uutta peliä, ja kummatkin autot on
vanhana ruosteessa. Vanhaa Opelia tarkastettaessa
kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota
helmoihin, vanhassa Bemarissa taas kannattaa
nostaa auto ylös ja tutkia auto tarkasti
alhaaltapäin.
Suosittelisin sulle Opelia, lähinnä ton
rahamäärän takia mikä sulla on sijoittaa. Pystyt
ostamaan vuoden tai kaks uudemman Opelin kun
Bemarin tolla rahalla.
Sen verran vanhan tulet ostamaan pakostakin että
pajalla se tulee kuitenkin käymään, sitä et voi
välttää mitenkään. Sellaista merkkiä ei olekaan
joka ei iän myötä joutuisi korjaamon
vakioasiakkaaksi. Tosin korjaamolaskut ovat lähes
samanhintaisia tuon ikäluokan autoihin.
Älä kuitenkaan jämähdä noihin kahteen merkkiin...
kannattaa harkita muitakin. Fordilta voi löytyä
hyväkuntoinen sierra tai escort, Nissanilta joku
sunny, Hondalta accord tai civic. Miks pitäis
valita joku noista kahdesta vain sen takia että
joku sanoo niin? - 50 tkm/vuosi
...nimittäin tuolla hinnalla. 30 tonnilla
kannattaisi ostaa uudempi pikkuauto, esim. Suzuki
Swift vm-94-95, Rellu Clio tms., ihan sen takia
että jos et osaa/ole varaa korjauttaa paljon
ajettua autoa. Sekä BMW että Opel Vectra ovat
kalliimpihintaisina -ja siis uudempina- hyviä
valintoja omissa luokissaan, mutta jos todella
ostat ekaa omaa tuolla hinnala ja et ole
remppataitoinen, valitse jokin udehko pikkuauto
jolla on vieläpä yleensä ajettu aika vähän.
Kokeneen neuvo!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vassarina hymyilyttää vaurastuminen persujen kustannuksella
Olen sijottanut määrätietoisesti osan Kelan tuista pörssiosakkeisiin, ja salkku on paisunut jo toiselle sadalle tuhanne202227Riikka runnoo: Elisalta potkut 400:lle
Erinomaisen hallitusohjelman tavoite 100 000 työllistä lisää yksityisellä sektorilla on kohta saavutettu. Toivotaan toiv282088Niinistö neliraajajarrutteli Natoon liittymistä vielä sodan alettua
Myöntää nyt itsekin, mikä jo aikaisemmin tiedettiin. Marin vei Suomen ja Ruotsin Natoon. "”Myönnän auliisti jarruttelle1941647Pääseekö kuka tahansa hoitaja katselemaan kenen tahansa ihmisen terveystietoja?
"Meeri selaili puhelinta uteliaisuuttaan ja katuu nyt – Moni hoitaja on tehnyt saman rikoksen Tuttujen ihmisten asiat k521609Kokoomus on Suomen kommunistisin puolue
"Hallituksessa on erimielisyyttä siitä, kuinka suuri osa veronkiristyksestä hyvitetään datakeskuksille uudella erillisel761580- 1131430
Jalankulkija kuoli. Poliisi etsii mustaa BMW Coupe -autoa, jossa on punertavat vanteet.
Jalankulkija kuoli jäätyään auton alle Joensuussa – kuljettaja pakeni, poliisi pyytää havaintoja https://www.mtvuutiset.501368- 831129
Martina haluaa tasoisensa miehen
Seiskassa juttu minkälaisen miehen Martina haluaa. Kumppanin pitää tuoda hänen herkkyytensä ja vahvuutensa esiin sekä ol240997Voi ei! Katja Ståhl joutui sairaalaan - Syynä tämä vitsaus - Koskettava päivitys sairaalasängystä
Pikaista paranemista, Katja! Katja Ståhl on kertonut somessa joutuneensa sisään sairaalaan. Lue lisää: https://www.suom21885