Hei,
olen kirjoittanut ylioppilaaksi vuonna 2008. Opiskellut olen tässä välissä, mutta nyt alan vaihtaminen haaveena ja sitä myöten mielessä siintävät yliopisto-opinnot. Haluaisin nyt kuitenkin käydä uusimassa pari ainetta, sillä jos jo ensi vuonna pääsykokeisiin vaikuttaa yo-kirjoitusten(/amiksen) pistemäärät suuremmalla panolla, niin sisäänpääsy tulisi olemaan tämänhetkisillä yo-arvosanoillani varmaan mahdotonta.
Itse kysymykseen: voiko kirjoituksiin osallistua esim. aikuislukiossa? Yritin ottaa yhteyttä pariin (mm. Eiran aikuislukio), mutta en ole saanut henkilökuntaa toistaiseksi kiinni. Malttamaton kun olen, niin olisi kiva kuulla infoa, jos jollakin on sitä antaa.
Kiitos vastauksista.
Yo-kirjoitusten uusiminen vuosien jälkeen
4
172
Vastaukset
- AloittajaUusimaan
Heh...panolla = PAINOLLA*. :D
- enkorottais
Yliopistoon otetaan noin puolet opiskelijoista pelkän pääsykokeen perusteella, joten parin arvosanan korottaminen voi olla tarpeetonta.
Kokeita voi hyvin uusia aikuislukioissa, mutta yleensä aikuislukiot odottavat, että osallistut sitä ennen opetukseen. Tämä on nyt tärkeää sikälikin, että ensi syksystä lähtien yo-kokeita aletaan tehdä sähköisesti. Ihan pystymetsästä ei voi mennä kokeisiin säheltämään. Syksyn kirjoitukseen ilmoittautuminen päättyy näinä päivinä. - vomps
Heippa! Ite kävin tänä keväänä Helsingin aikuislukiossa korottamassa arvosanoja. Ainakin yhdelle kurssille piti ilmoittautua, vaikka sillä ei ollutkaan väliä, minkä arvosanan sai. Kesää vasten voi olla hankala saada ketään kiinni, kun opot ja opettajat on lomilla, ja syksyn kirjoituksiin taitaa muutenkin olla liian myöhäistä. Mutta jos ensi keväänä meinaat korotella arvosanoja niin ole syksyllä ajoissa yhteydessä aikuislukioihin tai sitten omaan lukioosi, josta aikoinaan kirjoitit :)
- kkmmss2
Eiran aikuislukion toimisto ja ilmoittautuminen alkaa taas elokuun ensimmäisenä päivänä 1.8.
Eirassa on panostettu erityisesti luonnontieteiden opetukseen ja siksi kirjoitustulokset näissä aineissa on niin hyvät verrattuna muihin aikuislukioihin.
Jos sinulla on lukion päättötodistuksen sijasta ammattikoulu tutkinto, niin pääset varsinaiseksi oppilaaksi ilman aineopiskelijamaksua ja voit prepata haluamiasi aineita vapaasti ennen kevään kirjoituksia (johon voit osallistua, koska sinulla on ammattikoulun paperit pohjalla).
Eirassa aloittaa syksyllä kurssiton opetus kaikissa matemaattisissa aineissa. Voit siis käydä halutessasi tavallisessa tuntiopetuksessa tai edetä omaan tahtiin, opettajan avustuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009