Ulpu Iivari ehdottaa demareille jotain aivan uutta lähestymistapaa. Se vain ei ole mahdollista Heinäluoman ja Rinteen SDP:ssa.
https://demokraatti.fi/sdpn-ex-puoluesihteeri-demarien-tulee-kokeilla-rehellisyytta-ja-unohtaa-gallupit/
"Kokeilkaa rehellisyyttä."
Ulpu Iivari ehdottaa demareille uutta
11
127
Vastaukset
Erittäin hyvä kirjoitus. Kiitos linkistä. Haluaisin itsekin herättää keskustelua että mikä se Hyvinvointivaltio on. Mielestäni Hyvinvointivaltion tehtävä on olla Turvaverkko eikä Karkkikauppa. Kannatan Elina Lepomäen Rohkeita Linjauksia.
Kysymys ei ole Heinäluomasta ja Rinteestä, vaan siitä, toimiiko puolueen sisällä vai ulkona. Iivarinkin kommentit olivat kuin Heinäluoman ja Rinteen suusta, kun itse vielä toimi puolueen sisällä.
Uusien tuulahdusten tuomiseen voi riittää sekin, että pääsee nopeasti valtaan tuoreeltaan politiikkaan tullessaan. Tästä hyvänä esimerkkinä keskustan puheenjohtajaksi jo ensi eduskuntakaudellaan noussut Juha Sipilä.Kysymys on siitä että SDP:stä on tehtävä "New Labour" tyyppinen Keskiluokan Puolue. Ensimmäinen asia on nimen muuttaminen Suomen Demokraateiksi.
- Takaisin_hämärään
Viime vaalien jälkeen oli aika hyvä konsensus, että jotain tarttis hiljalleen tehdä ja velkaantumiseen täytyy saada tolkku. Mutta oli yksi ongelma yli muiden. Perussuomalaiset olivat astuneet SDP:n varpaille pahemman kerran ja demarieliitin pelko siitä ettei näillä jaloilla kohta juosta entisiä etuja puolustamassa meni kaiken edelle.
Valmistautuminen pyhään taistoon oli jo aloitettu osoittamlla ovella Urpilaisella ja ottamalla työnjohtoon oikein vanhakantainen demari joka lupasi, että nyt palataan niin kauas juurille kuin suinkin tarpeen on. Asiat asetettiin siis tärkeysjärjestykseen. Oma valta-asema oli turvattava hinnalla millä hyvänsä.
Kun tilanne koettiin perin uhkaavaksi, otettiin vanhat keinot käyttöön. Äänestäjät oli saatava pelkäämään ja huutamaan muutoksen edessä demareita apuun. Kun samaan syssyyn saatiin kerrottua kansalle, että hallitus kurjistaa heidät ja perussuomalaiset ovat kutsuneet maahan kymmeniätuhansia pakolaisia, alkoi ilme kirkastua.
Mitään edistyksellistä ei nyt kaivattu. Tarvittiin vain taipumatonta taantumuksen puolustamista. Jokainen voi itse päätellä kuinka syvälle historian hämärään paluu juurille vei. Ulput ja Urpilaiset saavat huutaa korvessa tai narista takahuoneessa kahvia keittämässä. Nyt vahvat miehet ottavat mitä katsovat heille kuuluvan ja se on se ja sama mitä siitä muulle yhteiskunnalle seuraa.- Suo34mlaineN
OikeistoSosDem kirjoitti:
Aivan Perkeleen Hyvää Analyysia. Juttaa kohdeltiin täysin Arvottomalla Tavalla.
Tällä kertaa olen samoja mieliä.
Suo34mlaineN kirjoitti:
Tällä kertaa olen samoja mieliä.
Tänään kyselytuntia seuratessa tuli mieleen että Rinteen Asiaosaamisessa on puutteita! Jos vertaa vaikka Ville Niinistöön. Onko se niin että Tuomioja ja Don-Eero pitelevät nukketeatterin lankoja taustalla.
- Suo34mlaineN
Minusta Rinteen pilkkiminen vei loputkin uskottavuudesta. Kuka johtaa on mielenkiintoinen asia. Jotenkin en usko, että Rinteestä ei siihen ole. Toivottavasti joku fiksu tulee johtoon ja ei ei-puolueesta tulee uudistusten esittäjä ( mitä se joskus on ollut).
- Takaisin_hämärään
OikeistoSosDem kirjoitti:
Tänään kyselytuntia seuratessa tuli mieleen että Rinteen Asiaosaamisessa on puutteita! Jos vertaa vaikka Ville Niinistöön. Onko se niin että Tuomioja ja Don-Eero pitelevät nukketeatterin lankoja taustalla.
Olet oikeassa. Demarieliitin vahvat pojat etsivät sopivaa sätkynukkea, joka toimii toimeksiannon mukaan, eikä anna ajatusten isänmaan edusta häiritä. Rinne on tähän mitä soveliain. On valmis häpäisemään itsensä, kun hänelle on taattu paikka demarieliitin etuoikeutettuna jäsenenä.
- painavatsynnit
Demutollotkin tuhoutui eläkeleikkaukseen ja Jutan yhteisöveroakemoka!
- jomennyt
Maho Urpilainen saisi painua lekkikpuistoon lelunsa kanssa. Politiikkaan siitä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185181- 472849
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332802Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302498Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231879- 1181647
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101640- 961389
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231385Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101348