Perheomenapuu tuotti viime kesänä satoa. Tänä keväänä pullistelivat silmut jopa pieniin lehtinppuihin asti. Sitten tulivat hallayöt. Silmut tummuivat ruskeiksi, kuolleiksi. Mutta yksi oksankärki synnytti kukkanipun. Hauskannäköinen ilmiö.
Onko puuni kokonaan mennyttä? Miten minun pitäisi sitä hoitaa?
Paleltunut omenapuu
3
1773
Vastaukset
- poltinkarva
Ovat juuret tainneet paleltua. Katsele nyt jokin aikaa ja kastele, jos tuntuu kuivalta.
- hullunaperennoihin
Kuivumista pikemmin kuin vain paleltumista epäilisin. Ainakin omassa pihassa maa oli toissa päivänä paikoin porokuivaa. Kastele runsaasti, jos ei ole kunnon sadetta teillä ollut. Minun 30 v omenapuut selvisivät hyvin talvesta ja kukkia oli valtavasti ja mahtava hyönteisten pörinä kävi. Terälehdet "satoivat " alas ennen ilman viilenemistä. Toivoa sadosta on.
- poltinkarva
Viime talven jäljiltä monissa omenapuissa oli keväällä selviä pakkasen aiheuttamia vaurioita. Ehkä ei iso omenapuu keväällä kuole pelkkään kuivuuteen. Pikku Usladalle kävi melkein samalla tavalla, vaan vielä Usladalla näyttää olevan toivoa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882