Säästöt ja Säästöt

vienoo

Kun pääsen eläkkeelle niin pitääkö olla pankkitili tyhjä, että saan eläkettä ?

Eikö kaikille eläkkeelle pääsemiselle saa olla rahaa tilillä, miten se vaikuttaisi eläkkeen saamiselle ? Vai vähentääkö se eläkkeen määrää kuukaudessa jos on säästöjä ?

Vai koskeeko asia vain sitä jos on haettu asumistukea pienen eläkkeen lisäksi ?

8

183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eeeeeeee1

      Asumistukeen vaikuttaa saatava eläke, ei niinkään pienet säästöt jotka ovat muutaman satasen. Nekin pitää ilmoittaa asumistukea haettaessa ja niiden määrä pienentää tai suurentaa eläkeläisen asumistukea. Sosiaalihuolto katsoo aina säästötilin ja säästöt ja ne vaikuttavat saatavaan toimeentulotukeen ja muihin sosiaalihuolto etuuksiin. Verotustoimisto katsoo säästöihin mutta ei verota jos tilillä on vain olikohan se 2000,00 tai alle rahaa. Tätä pienemmät tulot ei tietojeni mukaan ole verotettavaa ja tästä saa tiedon soittamalla verotustoimistoon ja kysymällä, miten suuret pitää säästöt olla että niistä menee veroa. Minun tietojeni mukaan säästöjä saa olla 2000,00 euroa. Keläisilläkin on oikeus säästää mutta käteisiä ei voi verottaa ja ne hyväksytään vielä pitkään pankissa.

      • ergregeg

        Muuten ok, mutta verottaja ei koske säästöihin, vaikka niitä olisi 2 miljoonaa. Suomessa kun ei ole enää varallisuusveroa (se lakkautettiin noin 10 vuotta sitten), joten miljoonaomaisuudestakaan ei mene euroakaan varallisuusveroa. Verottaja toki ottaa veron koroista, mutta ei mistään muusta.


    • miiiiiiiiiiiii

      Mutta jos minä en hae asumustukea ym. tukea ..... vain ELÄKETTÄ
      Olen myynnyt omaisuutta ( osake ) ja laittanut ne tililleni, josta verot ovat maksettu.
      Onko niin, että 30.000 e on tililläni ja jään eläkkeelle saan kansaneläkkeen normaalisti....siis normaalin suuruisen eläkkeen.
      Vai vähentääkö se eläkettä jos on tilillä rahaa ?
      Ei mun tietojen mukaan voi eläke olla pienempi, kun sulla rahaa 30.00 tilillä.
      Niinhän monet saisivat vain pieniä eläkkeitä kun myyvät veneitä ym. ja laittaavat rahat tilille säästöön pahan päivän varalle.

      • rauhassatilillä

        Osakkeen myynnistä menee veroa jos myit sen voitolla etkä itse asunut siinä 2 vuotta, muutoin rahat ei vaikuta eläkkeeseen eikä sen enempää veroteta paitsi jos saat nistä jotain tuottoa


    • Viiskytpenninen

      Eläkkeesi on normaalin suuruinen. Säästösi eivät siihen vaikuta. Verottajasta en tiedä.

    • näinsenenee

      Ei vaikuta eläkkeeseen mutta sossusta et saa mitään jos on omaa valuuttaa

    • mariiitttt

      Noin satatuhatta joita sijoitan tilanteen mukaan. 11 vuotta sitten oli yli 200000t parikuukautta sitten loppui tämä salkku uudet ovat alkaneet kaikki rahastoissa oma aktiivinen sijoittaminen ei Suomessa.

    • rahallasaa

      Minä puhun rehellisesti. Tilillä on 21,65 ja kotona 10,65. Lisää tulee loppukuusta 19,60, jolla elän 13 vrk. En siis voi ylpeillä osakkeilla, mutta ruokaa on riittänyt joka päivä ja kellonkin, seinä/pöytäkellon ostin. EI köyhyys Ole pelkkää rahallista ja aineellista. Pahempi köyhyys on sisäistä mielikuvituksen puutetta, oivalluskyvyn ja toimeliaisuuden puutetta, äly ei ratkaise, kunhan osaa normaalit asiat. Rahaa saa ja hevosella pääsee. Samoin jalkapatikalla ja voi laittaa tilille rahaa joka kuukausi 50,00 tai vähemmän. Vuodessa summa on 600,00 ja vuoden vuoden kuluttua 3000,00. Sekin on jotain. Niin olen sjatellut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe