Kun pääsen eläkkeelle niin pitääkö olla pankkitili tyhjä, että saan eläkettä ?
Eikö kaikille eläkkeelle pääsemiselle saa olla rahaa tilillä, miten se vaikuttaisi eläkkeen saamiselle ? Vai vähentääkö se eläkkeen määrää kuukaudessa jos on säästöjä ?
Vai koskeeko asia vain sitä jos on haettu asumistukea pienen eläkkeen lisäksi ?
Säästöt ja Säästöt
8
220
Vastaukset
- eeeeeeee1
Asumistukeen vaikuttaa saatava eläke, ei niinkään pienet säästöt jotka ovat muutaman satasen. Nekin pitää ilmoittaa asumistukea haettaessa ja niiden määrä pienentää tai suurentaa eläkeläisen asumistukea. Sosiaalihuolto katsoo aina säästötilin ja säästöt ja ne vaikuttavat saatavaan toimeentulotukeen ja muihin sosiaalihuolto etuuksiin. Verotustoimisto katsoo säästöihin mutta ei verota jos tilillä on vain olikohan se 2000,00 tai alle rahaa. Tätä pienemmät tulot ei tietojeni mukaan ole verotettavaa ja tästä saa tiedon soittamalla verotustoimistoon ja kysymällä, miten suuret pitää säästöt olla että niistä menee veroa. Minun tietojeni mukaan säästöjä saa olla 2000,00 euroa. Keläisilläkin on oikeus säästää mutta käteisiä ei voi verottaa ja ne hyväksytään vielä pitkään pankissa.
- ergregeg
Muuten ok, mutta verottaja ei koske säästöihin, vaikka niitä olisi 2 miljoonaa. Suomessa kun ei ole enää varallisuusveroa (se lakkautettiin noin 10 vuotta sitten), joten miljoonaomaisuudestakaan ei mene euroakaan varallisuusveroa. Verottaja toki ottaa veron koroista, mutta ei mistään muusta.
- miiiiiiiiiiiii
Mutta jos minä en hae asumustukea ym. tukea ..... vain ELÄKETTÄ
Olen myynnyt omaisuutta ( osake ) ja laittanut ne tililleni, josta verot ovat maksettu.
Onko niin, että 30.000 e on tililläni ja jään eläkkeelle saan kansaneläkkeen normaalisti....siis normaalin suuruisen eläkkeen.
Vai vähentääkö se eläkettä jos on tilillä rahaa ?
Ei mun tietojen mukaan voi eläke olla pienempi, kun sulla rahaa 30.00 tilillä.
Niinhän monet saisivat vain pieniä eläkkeitä kun myyvät veneitä ym. ja laittaavat rahat tilille säästöön pahan päivän varalle.- rauhassatilillä
Osakkeen myynnistä menee veroa jos myit sen voitolla etkä itse asunut siinä 2 vuotta, muutoin rahat ei vaikuta eläkkeeseen eikä sen enempää veroteta paitsi jos saat nistä jotain tuottoa
- Viiskytpenninen
Eläkkeesi on normaalin suuruinen. Säästösi eivät siihen vaikuta. Verottajasta en tiedä.
- näinsenenee
Ei vaikuta eläkkeeseen mutta sossusta et saa mitään jos on omaa valuuttaa
- mariiitttt
Noin satatuhatta joita sijoitan tilanteen mukaan. 11 vuotta sitten oli yli 200000t parikuukautta sitten loppui tämä salkku uudet ovat alkaneet kaikki rahastoissa oma aktiivinen sijoittaminen ei Suomessa.
- rahallasaa
Minä puhun rehellisesti. Tilillä on 21,65 ja kotona 10,65. Lisää tulee loppukuusta 19,60, jolla elän 13 vrk. En siis voi ylpeillä osakkeilla, mutta ruokaa on riittänyt joka päivä ja kellonkin, seinä/pöytäkellon ostin. EI köyhyys Ole pelkkää rahallista ja aineellista. Pahempi köyhyys on sisäistä mielikuvituksen puutetta, oivalluskyvyn ja toimeliaisuuden puutetta, äly ei ratkaise, kunhan osaa normaalit asiat. Rahaa saa ja hevosella pääsee. Samoin jalkapatikalla ja voi laittaa tilille rahaa joka kuukausi 50,00 tai vähemmän. Vuodessa summa on 600,00 ja vuoden vuoden kuluttua 3000,00. Sekin on jotain. Niin olen sjatellut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kantaa asetta
Voiko olla koskaan kotelossa lonkalla ase.. Siis ei mikään luvaton ase. Johon on luvat. Esim luottamustoimessa, tai kaup665301Mies mitä ajattelet naisista?
Kerro mitä ajatuksia nousee. Mitä naiset sinulle merkitsee? Sana on vapaa.1324145Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.771712- 631385
- 2611107
- 471092
Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E120917Ajattele, miten häviävän pieni
todennäköisyys on sille, että kaksi tiettyä ihmistä yli viidestä miljoonasta sattuvat tulemaan samalle palstalle ikävöim43752Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast31683Pieni vinkki miehelle
Jos haluat, että tapahtuu jotain edistystä, niin kannattaa suoda ajatus sille, että miltä toimintasi näyttää mulle päin.38652