Elikkäs viimesen kahden vuoden aikana alkanu sosiaalisten tilanteiden pelko, joka rajottaa elämää aikalailla. Mulla on sellane jännitys ja pelko lähes kaikissa tilanteissa jossa on muita ihmisiä. Aina vaa miettii että mitähän ne musta ajattelee ja pelko siitä että mokaa jotenki.
Pelko ottaa yleensä vallan kehossa ja sydän alkaa hakkaamaan, kädet tärisee ja hikoaa, naama punottaa ja hirvee ahdistus tulee, olis vaan pakko päästä nopeasti pois tilanteesta. Näitä "kohtauksia" tulee työpaikan kahvitauoilla, kaupan kassalla, juhlissa, ulkona syömässä ollessa, julkisella kulkiessa ja ihan illanistujaisissa kavereiden kanssa. On myös hyviä päiviä, jollon näitä kohtauksia ei tule ollenkaa. Näitä tilanteita oon vältellyt mahdollisimman paljon, joka on johtanu syrjäytymiseen.
Työpaikka on pitänyt yhteyden ihmisiin, vaikka epämukavia ja tuskasia tilanteita tuleekin. Yleensä työpäivan jälkeen ja viikonloppusin oon vaa kotosalla. Kotona on jotenki turvallinen olo ja ei pelota.
Lisäks tästä on seurannu masennusta ja itsetunto on todella alhaalla. Pidän itteeni todella arvottomana ja tuntuu kun ei eläis ollenkaa. Sitä vaan on olemassa täällä.
Mulla ei ole ikinä ollut oikeen ketään kaveria jolle puhua syvällisiä ja vanhempienkaan kanssa ei oo tullut näistä puhuttua. Ajatuskin siitä että vanhemmille lähtisin tällästä puhumaa ni kauhistuttaa. Oon yksi porskinu eteen päin mutta nyt alkaa puhti loppua, ei jaksa enää. pakko puhua jollekkin ni tänne nyt sitte puran näitä tuntemuksia.
En siis tiedä että mitään diagnoosia ku en oo lääkärissä käyny mutta luulen että tää on sos. fobiaa.
Sosiaalisten tilanteiden pelko omia tuntemuksia
19vjännittäjä
0
52
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145