Rahaa vai lahja?

Gabriella1980

Kumpaa uskaltaa toivoa häälahjaksi rahaa vai tavaraa?

29

2104

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei
      Mielestäni molemmat ovat asiallisia toiveita. Rahan ollessa kyseessä on varmaan hyvä eritellä jotenkin se mihin rahaa säästetään, ja mihin lahjarahatkin menevät. Vaikka lomarahastoon tms. Silloin rahalahjan antajalla on edes jokin konkreettinen käsitys siitä mihin tuo raha käytetään. Itse en ainakaan mielellään rahoita kenenkään tavallista elämistä ainakaan häälahjan muodossa. On myös tärkeää, että lahjatoive laitetaan hienotunteisella tavalla kutsukorttiin. Ettei tule ahne vaikutelma siis.

      Ihanaa hääpäivää !

      Pappi Elisabet

    • eiikinärahalahjaa

      Sen on lahjan antajan päätettävissä antaako rahaa vai tavaraa.

      Hääkutsussa esitetty rahan kerjääminen on mautonta, typerää ja kuvastaa hääparin ahneutta.

      Ei häälahjan tarvitse olla satoja euroja maksavaa tavaraa.

      • meikämanne

        Pääsin seuraamaan espanjassa vietettyjä kaksoishäitä...
        (ei näkynyt tiimarin paketteja eikä 20€ kirjekuoria)

        Kutsuttuja oli ollu 480 joista oli 420 lapsineen paikalla
        Kaikki oli kutsuttu hääaterialle

        kirkoon mentäessä kaikki ihmetteli isoja kukka asetelmia ja kun eivät olleet kuten tavallisesti valkeita kukkia
        alttarilla olevista asetelmista kaikki lopuksi selkesi asetelmissa oli pariskuntien maitten liput kukista tehty... lopuksi miltei kaikki kuvasi niitä että helvetti kun jollain välähtänyt

        sit asiaan.
        juhlapaikalle kokoonnuttiin perjantai illalla ja päättyi sunnuntaina klo 14:00
        Hääaterija 12 ruokalajin safkat viineineen
        paari auki klo 20:00 -06:00 sulkeutui
        aamiainen
        päivällinen
        illalla 6 ruokalajij safkat
        aamiainen
        hotelllimajoitus 2vrk..
        kaikki oli vieraille ilmaista.....
        Vielä joka suomeenkin on jo tulossa.......
        vieraille kiitoslahjat ( sen oli helppo laskee vieraittenkin)
        oli siinä 50€ arvoinen... huom 2 pariskuntaa eli kahdet lahjat vieraille...

        sitte...
        ei lahjoja mut tilinumero oli.... pienin oli ollu 300€ isoin 1000€... (ei tiimarin nyssäköitä) yhtä suomalaisten serkkujen ylläri lahjaa lukuun ottamatta
        vaahtosammuttaja jossa parin kuva ja liekkiä niitten päällä
        saatetextillä TÄSSÄ APU KUN RAKKAUS ALKAA LIIKAA ROIHUAMAAN

        sulhaset oli maksanu koko ton juhlan viulut.. ( molemmat lentokapteenia)
        tuli tietoon koska suomalaisen vaimon isä esitti että siirryttäis linjaautoihin ja 3h kuluttua ollaan kolfklupilla joka on varattu ja siel juhlat jatkuu loppuviikon
        ja hän haluaa vuorostaan olla isäntänä


        Koska saatais tälläisiä häitä suomeenkin
        olis kivaa kuulla mitä nuo kitupiikit täällä sanoo jotka ei ees kunnioita nuorenparin toiveita ...... ellei ne nyt ole pahalla päällä sentakii kun tiimari teki konkan

        oikeestaan se ero noilla häillä että espanjassa juhlittiin hääparia
        suomessa juhlitaan vieraita....


    • arvostusta

      EI KUMPAAKAAN! Arvostakaa kutsuvieraitanne edes sen verran että ette ala kerjäämään heiltä!

      • meikämanne

        Yleensä kutsujien toiveita kunnioitetaan juhlissa

        kukkopillien viejiä ei niinkään


    • lahjavaiavioliitto

      On se aika erikoista, että häät järjestetään velkarahalla, ja sitten pyydetään häävierailta rahalahjaa.

      Häälahjan antaminen rahana tai tavarana on nöyryyttävää ja ihmisarvoa alentavaan. Miksi pitäisikään antaa tuhat euroa jollekin avioliiton solmivalle parille?

      Ja on ihan tarpeetonta väittää, että häälahjat on perinne, jota pitää noudattaa.

    • muutamenoa

      Vielä typerämpää on vaatia jotain merkki tuotteita esim.astiasto-sarjoja jotka maksavat maltaita ,eiköhän niitä haluavia kannattais hankkia ne ihan omilla varoillaan.

    • kerjuuhäätonOUT

      Ei missään nimessä mitään kerjuuhäitä!! Lue muita viestiketjuja tästä aiheesta, jollet vielä tiedä.

    • rahastusta

      Rahan kerjääminen todella typerää, laitetaan tilinumero hääkutsuun, en ymmärrä moista touhua. Kaikkein fiksuinta olisi kirjoittaa kutsuun, että olette tervetulleita hääjuhlaamme, mutta tulkaa ilman lahjoja, vietetään vaan ikimuistoinen ilta ilman mitään pyyntöjä. Outoa maksatetaan häät ja häämatkat kutsuvierailla... !!!

      • köyhätkerjää

        Ohessa 21.07.2015 kirjoittamani TOSI TARINA!!!
        "Nämä kerjäykset on köyhintä mitä tiedän. Olin viime kesänä tälläisissä kerjäyshäissä, joihin olin kutsuttuna tosi mauttomalla tilinumerokutsulla ym. lahjalistoineen. Todellinen floppi se kutsu ja oli ilo seurata sitten siellä häissä miten osa vieraista oli tehnyt porukalla oikein kunnon v###uilulahjan vastavetona ja luovuttivat sen lahjan sitten yhtenä seremoniana. Oma veikkaukseni on, että yksikään niistä häävieraista (jotka joskus suunnittelevat omia häitään) ei omissa hääkutsuissaan enään pistä tilinumeroa ja lahjalistaa hääkutsuunsa, oli se niin mainiota v###uilua, etten aivan äsken muista moista nähneeni."

        Siis täytyy sanoa, että vaikka noista em. kerjäyshäistä on kulunut jo pari vuotta, vielä ei ole tullut yhtään hääkutsua tilinumeroiden tai lahjatoiveiden kanssa. Tuo em. ohjelmanumero oli niin hyvin tehty v##tuiluesitys lahjan luovutuksineen, että vieläkin naurattaa. Rohkea on, joka pistää sen esitysen nähtyään omaan hääkutsuunsa mitään lahjatoiveita!


      • Juhliin
        köyhätkerjää kirjoitti:

        Ohessa 21.07.2015 kirjoittamani TOSI TARINA!!!
        "Nämä kerjäykset on köyhintä mitä tiedän. Olin viime kesänä tälläisissä kerjäyshäissä, joihin olin kutsuttuna tosi mauttomalla tilinumerokutsulla ym. lahjalistoineen. Todellinen floppi se kutsu ja oli ilo seurata sitten siellä häissä miten osa vieraista oli tehnyt porukalla oikein kunnon v###uilulahjan vastavetona ja luovuttivat sen lahjan sitten yhtenä seremoniana. Oma veikkaukseni on, että yksikään niistä häävieraista (jotka joskus suunnittelevat omia häitään) ei omissa hääkutsuissaan enään pistä tilinumeroa ja lahjalistaa hääkutsuunsa, oli se niin mainiota v###uilua, etten aivan äsken muista moista nähneeni."

        Siis täytyy sanoa, että vaikka noista em. kerjäyshäistä on kulunut jo pari vuotta, vielä ei ole tullut yhtään hääkutsua tilinumeroiden tai lahjatoiveiden kanssa. Tuo em. ohjelmanumero oli niin hyvin tehty v##tuiluesitys lahjan luovutuksineen, että vieläkin naurattaa. Rohkea on, joka pistää sen esitysen nähtyään omaan hääkutsuunsa mitään lahjatoiveita!

        Ei ole tullut.
        vaan on tullut uusi ilmiö kutsuihin
        maäärätty porukks kutsutssn vaan kirkkoon
        muu porukka hotelliin illalliseen
        kyllä näillä suvuilla on vuosien saatossa kertynyt listaa noista 20€ vieraista


      • samamissämunaa
        Juhliin kirjoitti:

        Ei ole tullut.
        vaan on tullut uusi ilmiö kutsuihin
        maäärätty porukks kutsutssn vaan kirkkoon
        muu porukka hotelliin illalliseen
        kyllä näillä suvuilla on vuosien saatossa kertynyt listaa noista 20€ vieraista

        Ja sitten hotellissako pääsee hääpari munaamaan itsensä, jos on esittänyt lahjalistoja ja tilinumeroita? V#ttuilulahja on yleensä niin arvokas, että sillä todella tölväistään, ei mikään 20€, summa voi olla vaikka 2000€, mutta juju on siinä, että joutuu laittamaan omaakin rahaa.


      • kerjäläisetruotuun
        samamissämunaa kirjoitti:

        Ja sitten hotellissako pääsee hääpari munaamaan itsensä, jos on esittänyt lahjalistoja ja tilinumeroita? V#ttuilulahja on yleensä niin arvokas, että sillä todella tölväistään, ei mikään 20€, summa voi olla vaikka 2000€, mutta juju on siinä, että joutuu laittamaan omaakin rahaa.

        Joo, tämähän se idea just onkin, että kerjäläiset lahjalistoineen ja tilinumeroineen pistetään monasti porukkalahjalla 6-0, kyllä hääparia sitten viiksettää, kun ei voi käyttää kallista lahjaa tai jos käyttää, menee ne tilille tulleet rahat siihen, että saa sen kalliin lahjan käytettyä.
        Olin itse sellaisssa kerjuuhäissä, että oksat pois. Tarkoitushan hääparilla oli parantaa taloudellista tilannetta tilinumerolla kutsussa. Yksi porukka oli sitten vetänyt herneen nokkaansa siitä kerjäyksestä ja järjestänyt kunnon ohjelmanumeron , kallis lahja, mutta mitään hääpari ei sillä tehnyt, ellei laittanut omaa rahaa.


    • ärsyttäväthäät

      Ottaa todella päähän nämä nykyajan häätouhut, liimataan, leikellään ja askarrellaan viikko tolkulla kaiken maailman kutsuja ynnä muita, pikkulasten juttuja. Rahaa kerätään tilinumeroita ilmoittaen, ihmiset vois todella mennä itseensä ja miettiä vähän miten vois ihan asiallisesti hääpäivänsä viettää. Pienimuotoiset juhlat omien lähimpien kanssa vaikka vaan kotioloissa tai ravintolassa ovat kauneimmat. Sirkustouhut vois jättää väliin ...

      • meikämanne

        Muuten menettelis mutta....
        sit alkaa se kitupiikkien marmatus että kun nyt ollaan niin ja niin ylpeitä ettei ees hääkutsua tullut...

        kitupiikit on yleensä onnettomia ... kaikesta on valittamista
        ellei sukkahousut ole rikki niin ne hiertää sieltä...


    • omallatavalla

      Suomessa yleinen tapa on muistaa juhlijaa lahjalla, on se sitten rahaa tai tavaraa.
      Mielestäni on hienoa, jos hääpari tai muu juhlija kertoo, mitä hän toivoo.
      Lahjan ostaja sitten päättää, mitä hän antaa. Onko kymmenen euroa minulta sopiva lahja vai olenko varoissani ja annan peräti 50 tai 100 euroa. Jos lahjalistalla on jotain astiastoa toivottu, voin ostaa yhden lautasen tai puoli tusinaa omien varojeni mukaan.

      Jos minulla on ollut tapana tehdä kaksoistyynyliina jokaiselle hääparille, voin edelleen toteuttaa tapaani ja viis veisata lahjalistoista.

      Tärkeintä on osallistua juhlaan iloisin mielin.

      • iirikseenlirutettu

        Lahjalistat ja rahankerjuut on todella mautonta hääkutsuissa. Olen itse ollut muutaman kerran tälläisissä keräyksissä mukana, kun on ollut läheiset (vaimon) sukulaiset kysessä ja vaimoni sinisilmäisesti pisti rahaa ilmoitetulle tilille, kun häämatkaan muka kerättiin rahaa ja veimme vielä toivottuja astioitakin.
        Häiden jälkeen tulimme aika pahalle mielelle, kun ilmeni, että rahankeräys olikin vain perheen talouden ja yrityksen pönkittämiseen. Lahjarahoilla ostettiin häämatkan sijaan kaivinkone, astiat menivät yrityksen tarjoiluun ja porukalla lahjaksi ostettu kylpytynnyri vuokrauskäyttöön. Sitä häämatkaa sitten me sukulaiset odotettiin, kun siihen rahaakin lahjoitettiin, niin viimein tämä pariskunta meni sellaiselle Turkin valtion sponssaamalle "ilmaismatkalle", että saivat kuvia facebookiin nähtäville...

        Minä en kyllä ala rahaa jakamaan enään näihin keräyksiin ja jos ei lahjani kelpaa ilman lahjalistaa, niin olkoot kelpaamatta.

        ps. vanha sanonta; "lahjahevosen suuhun ei katsota", pitää edelleen paikkansa.


    • Jossain häissä muistaakseni nuoripari toivoo saavansa mieluummin rahaa kuin tavaraa. Mielestäni toive oli fiksu, sillä se antoi mahdollisuuden molempiin: rahaan ja tavaraan. Häävieras sai valita - mitä teki, mutta rahaa oli pääasiassa toivottu. Itse meinaan antaa 50 euroa sukulaishäissä, kun ei ole opiskelijana oikein enempään varaa. Hääpari ei niinkään rahaa toivonnut kuin kaikkien häävieraitten osallisuutta. Tavara ja raha ei ole tärkeintä vaan naimisiin meno tuttujen ja sukulaisten edessä! :D

      • kerjuuonkerjuuta

        Kaikista viisain juttu on, kun ei laita mitään lahjatoiveita tai laittaa sitten toiveen, että ei lahjoja, vaan riittää, kun tulee juhlimaan yhteisen taipaleen alkua.
        Miksi pitää sitten kutsua häihin, jos pitää kerjätä rahaa?


      • kerjuuonkerjuuta kirjoitti:

        Kaikista viisain juttu on, kun ei laita mitään lahjatoiveita tai laittaa sitten toiveen, että ei lahjoja, vaan riittää, kun tulee juhlimaan yhteisen taipaleen alkua.
        Miksi pitää sitten kutsua häihin, jos pitää kerjätä rahaa?

        Itse en ole kerjäämässä enkä kehoita ketään kerjäämään, mutta jos olisin menossa nyt naimisiin niin ylimääräiselle rahalle olisi käyttöä! :D Ystävät ja sukulaiset haluavat antaa lahjoja, jos pitävät parista, joka on menossa naimisiin. Tietysti hääparille toivoo itsekukin onnea ja rakkautta. Häälahja on pieni mahdollisuus tukea tuoretta avioparia rakkauden yhteiselon alkutaipaleella. Miksei hääparille saisi antaa rahaa? =)


      • kyyninenlahjoittaja
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Itse en ole kerjäämässä enkä kehoita ketään kerjäämään, mutta jos olisin menossa nyt naimisiin niin ylimääräiselle rahalle olisi käyttöä! :D Ystävät ja sukulaiset haluavat antaa lahjoja, jos pitävät parista, joka on menossa naimisiin. Tietysti hääparille toivoo itsekukin onnea ja rakkautta. Häälahja on pieni mahdollisuus tukea tuoretta avioparia rakkauden yhteiselon alkutaipaleella. Miksei hääparille saisi antaa rahaa? =)

        Onhan se mukava antaa häälahja, mutta lahjalistat ja tilinumerot pistää homman tökkimään hääkutsuissa.
        Ja tämä nuorenparin auttaminen... Naapurini lahjoitti tyttärelleen talon häälahjaksi, talon jota hän itse oli ollut rakentamassa. Vaan kuinkas kävikään, talo ei kelvannutkaan ja nuoripari myi tämän "ihan paskan talon" pois ja vielä talon mukana tulleen irtaimiston. Naapurini oli aika katkera tekemänsä lahjoituksen jälkeen.
        Ostin itse kerran erään nuorenparin häälahjaksi saamansa uuden auton. Morsiamen vanhemmat olivat ostaneet uuden Toyota Corollan häälahjaksi ja tämä pariskunta myi sen heti häiden jälkeen minulle melkoisen halvalla. Siinä jos missä tuo sukulaisten lahja meni haaskuuseen. Olen ostanut myös useammankin lahjaksi saadut hopeat, joskus oikein pahaa tekee, kun mummon lahjoittamat hopeat myydään heti.


      • kyyninenlahjoittaja kirjoitti:

        Onhan se mukava antaa häälahja, mutta lahjalistat ja tilinumerot pistää homman tökkimään hääkutsuissa.
        Ja tämä nuorenparin auttaminen... Naapurini lahjoitti tyttärelleen talon häälahjaksi, talon jota hän itse oli ollut rakentamassa. Vaan kuinkas kävikään, talo ei kelvannutkaan ja nuoripari myi tämän "ihan paskan talon" pois ja vielä talon mukana tulleen irtaimiston. Naapurini oli aika katkera tekemänsä lahjoituksen jälkeen.
        Ostin itse kerran erään nuorenparin häälahjaksi saamansa uuden auton. Morsiamen vanhemmat olivat ostaneet uuden Toyota Corollan häälahjaksi ja tämä pariskunta myi sen heti häiden jälkeen minulle melkoisen halvalla. Siinä jos missä tuo sukulaisten lahja meni haaskuuseen. Olen ostanut myös useammankin lahjaksi saadut hopeat, joskus oikein pahaa tekee, kun mummon lahjoittamat hopeat myydään heti.

        Ehkä esimerkiksi pohjalta hääparille tulisi antaa mieluummin rahaa, jos he ovat niin innokkaita muuttamaan lahjat rahaksi. Jospa nuorella parilla on ollut tapauksissasi krooninen rajapula, kun lahjoja on pitänyt realisoida! :)

        Kiitokset tarinoistasi, sillä niitä oli tosi mielenkiintoista lukea! Ehkä elämässä ei kannata olla liian kyyninen! ;)


      • kyyninenlahjoittaja
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Ehkä esimerkiksi pohjalta hääparille tulisi antaa mieluummin rahaa, jos he ovat niin innokkaita muuttamaan lahjat rahaksi. Jospa nuorella parilla on ollut tapauksissasi krooninen rajapula, kun lahjoja on pitänyt realisoida! :)

        Kiitokset tarinoistasi, sillä niitä oli tosi mielenkiintoista lukea! Ehkä elämässä ei kannata olla liian kyyninen! ;)

        Rahan lahjoittamisenkin pidän aika turhana, olen sitäkin nähnyt. Monasti rahalla on ostettu aivan turhaa ja ollaan taasen kroonisessa rahapulassa. Surkein tapaus oli, kun jelppasimme kavereiden kanssa erästä pariskuntaa ja rahalla he ostivatkin osakkeita (huijareilta) voitontavoittelun ahneuksissa. Lopputulos oli, että siinä meni muutakin omaisuutta. Toinen tapaus oli, kun serkkuni sai rahaa lahjaksi ja sijoitti ne miehensä kanssa Wincapitaan, asuivat hetken omakotitalossa, nyt asuvat vuokralla vanhassa elementtikerrostalossa, serkkuni tekee kahta työtä, että selviävät veloistaan. Sukulaiset eivät enään halua auttaa heitä rahallisesti...


      • meikämanne
        SININEN.ENKELI kirjoitti:

        Itse en ole kerjäämässä enkä kehoita ketään kerjäämään, mutta jos olisin menossa nyt naimisiin niin ylimääräiselle rahalle olisi käyttöä! :D Ystävät ja sukulaiset haluavat antaa lahjoja, jos pitävät parista, joka on menossa naimisiin. Tietysti hääparille toivoo itsekukin onnea ja rakkautta. Häälahja on pieni mahdollisuus tukea tuoretta avioparia rakkauden yhteiselon alkutaipaleella. Miksei hääparille saisi antaa rahaa? =)

        Miksei saisi hääparille antaa rahaa??..............

        suomalainen on niin kateellinen toistaan kohtaan että oikein ulkomaita myöten tämä tiedetään..

        suomalaiset kitupiikit menee kyllä ja vie vaikka hääparilta alusvaatteetkin jollei ne ole varuillaan


      • meikämanne
        kyyninenlahjoittaja kirjoitti:

        Rahan lahjoittamisenkin pidän aika turhana, olen sitäkin nähnyt. Monasti rahalla on ostettu aivan turhaa ja ollaan taasen kroonisessa rahapulassa. Surkein tapaus oli, kun jelppasimme kavereiden kanssa erästä pariskuntaa ja rahalla he ostivatkin osakkeita (huijareilta) voitontavoittelun ahneuksissa. Lopputulos oli, että siinä meni muutakin omaisuutta. Toinen tapaus oli, kun serkkuni sai rahaa lahjaksi ja sijoitti ne miehensä kanssa Wincapitaan, asuivat hetken omakotitalossa, nyt asuvat vuokralla vanhassa elementtikerrostalossa, serkkuni tekee kahta työtä, että selviävät veloistaan. Sukulaiset eivät enään halua auttaa heitä rahallisesti...

        toisenlaisiakin tapauksia on..
        tunnen ja tiiän..


    • piilolista

      Entä, jos ei hiisku lahjasta sanaakaan kutsussa?
      Laittaa kutsun.

      Yleensä ihmiset tuntevat hääparin vanhemmat (tai kaason) ja osaavat sieltä kysyä. Lahjalista tai tilinumero voi olla heillä. Aika pian sana leviää. Kun vielä vanhemmat on ohjeistettu sanomaan, että lista on vain lahjaongelmien helpottamiseksi, mutta hääpari on mielissään, kun ihmiset tulevat juhlimaan.

      Jos eivät kysy mitään, niin tulee yllätyksiä

    • sukatjapipo

      Häälahjaa ei voi hääpari valita tai esittää lahjatoivomuksia.

      Se on lahjan antajan asia, millaisen lahjan tuo vai tuoko ollenkaan.

    • Lahja_on_hyvä_tapa

      Lahjan vieminen häihin kuuluu pääsääntöisesti nyky-Suomessa ihan hyviin tapoihin. Se, mikä on sopiva lahja hääparille, määräytyy kylläkin sen mukaan, kuka on saaja ja kuka antaja. Lahjansaajan on kuitenkin aina hyvä ilmaista mitä voisi haluta.

      Se miten ilmaisee itsensä sitten, on asia erikseen. Lahjalistat ovat usein hankalia, parempi olisi vain tarjota vieraalle mahdollisuus yhteydenottoon toivottujen asioiden selvittämisessä. Joskus lahjalista voi olla kuitenkin käytännöllisin ratkaisu.

      Vieraan on ymmärrettävä, ettei ne häälahjalistat ole muuta kuin hääparin mietinnän jälkeen tekemiä toivelistoja, joita ei ole pakko noudattaa, hyvillä mielin voi käydä antamassa toisenlaisen lahjan. Tärkeintä on että se hääparille annetaan lahja, josta välittyy vieraan onnittelut hääparin yhteiselolle.

      Onko lahja sitten runo/laulu/puhe, matka/elämys, tavara vai raha, on kokonaan antajasta kiinni. Kaikki ovat yhtä soveliaita ja tasavertaisia lahjoja lähtökohtaisesti. Eikä niissä häissä nyt mitkään lahjat päätähtinä pitäisi olla. Ei niille piheille sukulaisille tai hääparille. Päätähtinä ovat hääpari itse, eikä heidän lahjansa. Se lahja on vain yksi tapa vieraan osoittaa kunnioitusta tilaisuutta, järjestäjiä ja päätähtiä kohtaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe