Eli omistan c5 korkeusäädöllä. No se on vähän reistaillut jonkin aikaa jo, mutta nyt jätti auton korkeaan asentoon. Haluaisin tietää että mikä voi mennä hajalle jos jonkin aikaa ajan kun sä on korkeassa asennossa. Kiitos vastaajille.
Jousitus jäi korkeaan asentoon.
20
1754
Vastaukset
- åsmåå
Teen ensimmäiseksi tarkentavan kysymyksen: Miksi autosi on korkeimmassa asenossa?
- Aloittajaaa
Korkeusäädin ei toimi. Jumittui korkeimpaan asentoon. Opiskelijana mietti jos uskaltais ajaa noin vähän aikaa.
- åsmåå
Tarkennan uudestaan: Miksi auto on asetettu korkeimpaan asentoon?
- ALOITTAJAJA
Auto on itse asentannut itsensä koreimpaan asentoon. Koska se temppuili niin aikasemmin kun seisoi että muutti asentoa, mutta silloin sen pystyi muuttamaan takaisin kun meni ajamaan. Nyt sitä ei voi säätää napilla.
- åsmåå
Mikä teksti auton näytöllä näkyy, kun ajat sillä yläasennossa?
- ALOITTAJAJAaa
Serious suspension fault. Ja olen lukenut siitä netistä, mutta en ole saannut selville, miten iso riski on ajaa vähän aikaa noin.
- åsmåå
Eli jos oikeasti olisi aloittajan viesti, niin kyseessä väärä vastaus. Edellä mainittu teksti näkyy turvatyynyvikaisen Toyotan näytöllä.
- ALOITTAJAJAa
Kuules kyllä minä tiedän mitä näytöllä lukee. Lopeta se viisastelu.
- C5hdi
ALOITTAJAJAaa kirjoitti:
Serious suspension fault. Ja olen lukenut siitä netistä, mutta en ole saannut selville, miten iso riski on ajaa vähän aikaa noin.
Potentiometri viallinen tai johto irti potentiometristä / ...metreistä. Nmä siis ovat edessä ja takana vakaajatangoissa. Tuo teksti tulee näyttöön jos auto ei tiedä korkeuttaan (tai pumppu viallinen mutta ei tässä tapauksessa koska nostaa ylös).
- Väärä_malli
2001 mallissa ei ole potentiometrejä, vaan mekaaninen säädettävä venttiili, tosin samassa paikassa. 2008 mallista lähtien säätö on ollut sähköinen
- Hydrauliikkaa
Höpö ja höpsis puuta heinää.
Meillä on kaksi c5:sta toinen 2001 - ja toinen 2003 ja molemmissa on sähköinen korkeuden tunnistus elikkäs potentiometrit elikkäs potikat.
- ALOITTAJAJAaa
Kysyn apua ja tänne tulee vain joku trolli viisastelemaan. huhu :D
- åsmåå
Jos oikeasti tarvitset neuvoja, niin ok. Se, että et tiedä, mitä yläasennossa olevan Citikan näytöllä lukee, kertoo sinun olevan surkea provoilija.
- Aloittajaaaaa
åsmåå kirjoitti:
Jos oikeasti tarvitset neuvoja, niin ok. Se, että et tiedä, mitä yläasennossa olevan Citikan näytöllä lukee, kertoo sinun olevan surkea provoilija.
Siis minkälaista iloa saat tuosta? Kysy muilta c5 2001 omistajilta jos et usko minua että tuo teksti tulee näytölle, mutta ei tänne enään viisastelua, kiitos. Joku muu osaa auttaa?
- åsmåå
Jos Citikka on ylimmässä asennossa, niin näytöllä lukee, että saa ajaa maks. 10km/h. Eli aika ihmeellistä, että kysyt täällä, kuinka kovaa saa ajaa..
Myös ohjekirja ja netti kertovat saman.
Toki jousituksessakin voi olla ongelmia. Kyseinen teksti voi tulla näyttöön, jos auto makaa ala-asennossa, eikä suostu nousemaan. Pumppuvika?
- Ylämummossa
Kyllähän se Citikan omistaja tietää millaista ajo on jos jousitus on ylätapissa.
Sitä voi kokeilla siinä 10 km/h asennossa vaikka automatiikka palauttaa sen aikkasta nopsaan normaaliin- Puuhapeten
Hassu vehe onks fotoo?
- hopphtop
Veikkaisin hajonnutta koiranluuta. Se jää tappiin...
- jousipallo
Muuta murhetta kuin, jousipallojen rikkoontuminen tuskin tulee, edellyttäen ettet ylitä 10 km nopeutta.
- C5fixs
Koti-inssinä voi kertoa että vanhoissa malleissa toi oli yleinen vika, johtui usein heikosta "potensta". Ei suosittele ajoa, rikot muita osia
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581371Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491185Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä221104Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111060- 1261041
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72885
- 73859