eläke kerralla

olen maatalouslomittaja venäjältä.olen kokopäiväisesti työtä tehnyt kuusi vuotta ja olen iältäni 54 vuotias.onko mahdollista saada minulle kertynyt työeläke kerralla, tai minkäikäisenä sitä on minulla mahdollisuus saada?

4

612

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinontosi

Jos olet syntynyt vuonna 1962 pääset eläkkeelle 65 vuotiaana vuonna 2027. Ei työeläkettä makseta kerralla Suomen eläkesysteemissä.

• Vastaus nimimerkille "bisket": Jos työeläkkeen määrä jää pieneksi, niin silloin on mahdollista saada eläke kertasuorituksena.

Rajamäärät vuonna 2016: jos kertynyt eläke on pienempi kuin 27,46 e/kk, eläke maksetaan kertasuorituksena. Jos eläke on välillä 27,46-68,65 euroa kuukaudessa, niin se maksetaan kertasuorituksena eläkkeenhakijan suostumuksella. Tätä suuremmat eläkkeet maksetaan kuukausittain.

• moegng

Mä olen varmaan haudassa jo alle 40 v täytyy vaan toivoa, että saisi joskus sitä palkallistakin duunia, ettei kokoajan olisi ilman rahaa ja joka euro pitää laskea erikseen.

Rahaa ei ole edes vaatteisiin tai sitten kestää toimitus jonkun kaksi-kolme viikkoa.

Toivottavasti kela ei ala kyykkyyttämään, että tuet häviää kokonaan ja pitää painaa täyttä päivää =(

• PoisPankolta

Toivot saavasi työtä ja sitten pelkäät joutuvasti painamaan täyttä päivää. Skitsoa! Varmaan moni muukin haluaisi saada rahaa puusta tai pankin seinästä repimällä laittamatta kortta ristiin oman elantonsa eteen. Minä taas toivon, että Kela hoitaa hommat niin, että terveet työkykyiset saisivat töitä (mitä vaan, jos ei ole koulutusta) ja jokainen joutuisi hankkimaan itse tulonsa tekemällä sen 8 h per päivä palkallista työtä! Saa toki tehdä enemmänkin halutessaan... Lusmuja en hyväksy ja inhoan!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      165
      6095
    2. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      209
      3492
    3. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      13
      3205
    4. Persut yrittävät epätoivon vimmalla

kiertää häirintä asian https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5389f072-60d9-4ef8-aa7b-c11f0eda66cf jonka muut puolueet a
      Maailman menoa
      56
      2893
    5. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      94
      2628
    6. Tämä on persut

Persut kannattavat koko Suomen alueiden luovuttamista Venäjälle. Kannattavat myöskin väestönvaihtoa suomalaisten ja ven
      Maailman menoa
      2
      2515
    7. IL: "Kyykyttämistä, alistamista, painostamista, huutamista ja tiuskimista SDP:n

eduskuntaryhmässä." Häirintäkohu puolueen ympärillä paisuu. Iltalehden haastattelemien SDP-lähteiden mukaan eduskunta-
      Maailman menoa
      29
      2243
    8. Riikka runnoo: konkursseja eniten 30 vuoteen

Vuonna 2025 Suomessa haettiin konkurssiin yhteensä 3 906 yritystä. Konkurssiluku oli suurin sitten vuoden 1996.
      Maailman menoa
      25
      1963
    9. Linta ja Pete vievät UMK:n tänä vuonna

Aika nopeasti näki kuulematta tarjonnasta ketkä homman hoitaa. Mutta etukäteen jo kiitos muille osallistujille. https:
      Euroviisut
      55
      1724
    10. Oletko ollut

Oletko omasta mielestäsi ollut sokea asioille?
      Ikävä
      46
      1719
    Aihe