olen maatalouslomittaja venäjältä.olen kokopäiväisesti työtä tehnyt kuusi vuotta ja olen iältäni 54 vuotias.onko mahdollista saada minulle kertynyt työeläke kerralla, tai minkäikäisenä sitä on minulla mahdollisuus saada?
eläke kerralla
4
577
Vastaukset
- näinontosi
Jos olet syntynyt vuonna 1962 pääset eläkkeelle 65 vuotiaana vuonna 2027. Ei työeläkettä makseta kerralla Suomen eläkesysteemissä.
Vastaus nimimerkille "bisket": Jos työeläkkeen määrä jää pieneksi, niin silloin on mahdollista saada eläke kertasuorituksena.
Rajamäärät vuonna 2016: jos kertynyt eläke on pienempi kuin 27,46 e/kk, eläke maksetaan kertasuorituksena. Jos eläke on välillä 27,46-68,65 euroa kuukaudessa, niin se maksetaan kertasuorituksena eläkkeenhakijan suostumuksella. Tätä suuremmat eläkkeet maksetaan kuukausittain.- moegng
Mä olen varmaan haudassa jo alle 40 v täytyy vaan toivoa, että saisi joskus sitä palkallistakin duunia, ettei kokoajan olisi ilman rahaa ja joka euro pitää laskea erikseen.
Rahaa ei ole edes vaatteisiin tai sitten kestää toimitus jonkun kaksi-kolme viikkoa.
Toivottavasti kela ei ala kyykkyyttämään, että tuet häviää kokonaan ja pitää painaa täyttä päivää =( - PoisPankolta
Toivot saavasi työtä ja sitten pelkäät joutuvasti painamaan täyttä päivää. Skitsoa! Varmaan moni muukin haluaisi saada rahaa puusta tai pankin seinästä repimällä laittamatta kortta ristiin oman elantonsa eteen. Minä taas toivon, että Kela hoitaa hommat niin, että terveet työkykyiset saisivat töitä (mitä vaan, jos ei ole koulutusta) ja jokainen joutuisi hankkimaan itse tulonsa tekemällä sen 8 h per päivä palkallista työtä! Saa toki tehdä enemmänkin halutessaan... Lusmuja en hyväksy ja inhoan!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti33638445Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1037036Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315530Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214038Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta673179Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi553128Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D632390Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182171En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122154Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.5002050