eläke kerralla

olen maatalouslomittaja venäjältä.olen kokopäiväisesti työtä tehnyt kuusi vuotta ja olen iältäni 54 vuotias.onko mahdollista saada minulle kertynyt työeläke kerralla, tai minkäikäisenä sitä on minulla mahdollisuus saada?

4

562

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinontosi

      Jos olet syntynyt vuonna 1962 pääset eläkkeelle 65 vuotiaana vuonna 2027. Ei työeläkettä makseta kerralla Suomen eläkesysteemissä.

    • Vastaus nimimerkille "bisket": Jos työeläkkeen määrä jää pieneksi, niin silloin on mahdollista saada eläke kertasuorituksena.

      Rajamäärät vuonna 2016: jos kertynyt eläke on pienempi kuin 27,46 e/kk, eläke maksetaan kertasuorituksena. Jos eläke on välillä 27,46-68,65 euroa kuukaudessa, niin se maksetaan kertasuorituksena eläkkeenhakijan suostumuksella. Tätä suuremmat eläkkeet maksetaan kuukausittain.

    • moegng

      Mä olen varmaan haudassa jo alle 40 v täytyy vaan toivoa, että saisi joskus sitä palkallistakin duunia, ettei kokoajan olisi ilman rahaa ja joka euro pitää laskea erikseen.

      Rahaa ei ole edes vaatteisiin tai sitten kestää toimitus jonkun kaksi-kolme viikkoa.

      Toivottavasti kela ei ala kyykkyyttämään, että tuet häviää kokonaan ja pitää painaa täyttä päivää =(

    • PoisPankolta

      Toivot saavasi työtä ja sitten pelkäät joutuvasti painamaan täyttä päivää. Skitsoa! Varmaan moni muukin haluaisi saada rahaa puusta tai pankin seinästä repimällä laittamatta kortta ristiin oman elantonsa eteen. Minä taas toivon, että Kela hoitaa hommat niin, että terveet työkykyiset saisivat töitä (mitä vaan, jos ei ole koulutusta) ja jokainen joutuisi hankkimaan itse tulonsa tekemällä sen 8 h per päivä palkallista työtä! Saa toki tehdä enemmänkin halutessaan... Lusmuja en hyväksy ja inhoan!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      181
      1929
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      272
      1448
    3. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1295
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      36
      1087
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      66
      1016
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      76
      991
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      163
      955
    8. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      40
      838
    9. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      63
      815
    10. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      2
      809
    Aihe