Osaisiko kukaan antaa neuvoja hyvän treeni-ohjelman suhteen? Olen harrastanut ITF TKDtä pari vuotta ja koska täällä on opettajan vetämiä harjoituksia vain viikonloppuisin, haluaisin saada viikollakin hyvää harjoitusta.
Olen hyvässä kunnossa, ikään ja kokoon suhteutettuna olen lihaskunto testeissä saanut 10 vatsoista, selistä, punnerruksista ja kyykyistä.
Haluaisin hyviä neuvoja otteluissa tarvittavan nopeuden ja kestävyyden harjoittamiseen. Miten usein kannattaa vetää lihaskunto harjoitus? Entä miten välipäivien kanssa on?
neuvoja kaipaisin
4
832
Vastaukset
- anni
Aluksi: kestävyyttä voipi hankkia ihan perusliikunnalla: juoksua, uintia, hiihtoa, rullaluistelua tms. mikä vain mielekkäältä tuntuu. Älä kuitenkaan jumiudu samaan rytmiin, vaan esim. juokse kahden viikon ajan pitkiä rauhallisia lenkkejä ja sitten parin viikon ajan kovempitahtisia ja ehkä hiukan lyhyempiä lenkkejä. Älä väsytä itseäsi aina saman verran.
toiseksi: minkälaista nopeutta mahdat tarkoittaa? Itse olen viihdyttänyt itseäni lenkillä tarkkailemalla vastaantulevien autojen rekisterinumeroita. Konsonanttialkuinen rekisterinumero kun tulee vastaan, niin nopea spurtti siihen kohtaan ;)
Kolmanneksi: Lihaskuntoharjoitusten määrä riippuu tietysti tavoitteista ja muusta treenaamisesta. Jos tavoitteesi ja tarpeesi ei ole erityisesti lihaskuntopuolella, niin kerran tai kaksi viikossa punttisalille. Muina päivinä sitten muuta treeniä. Järkevältä kuulostaisi esim. ma lenkki, ti sali, ke lenkki, to sali, pe vapaa, la lajitreeni, su lajitreeni. Mutta koko homman ideahan on siinä, että kuuntelet omaa kroppaasi. Jos ei tunnu hyvältä, niin silloin perseelleen menee. Noin keskimäärin.
Tämä nyt oli tällaista pikaista pohdiskelua. Korjailkaa joku kaikki idioottimaisuudet joita nyt tuli kirjoitettua :)- JanneM
Tai kysy opettajaltasi. Greuss (tai hänen apulaisensa) tietää varmasti hyvän ohjelman sinulle.
- tyttönen
JanneM kirjoitti:
Tai kysy opettajaltasi. Greuss (tai hänen apulaisensa) tietää varmasti hyvän ohjelman sinulle.
Juu, kyllähän sitä aina kysyä voi, mutta ei nyt ainakaan sille Greussille kehtaa rueta ylimäärästä hommaa keksimään, kun sillä on varmasti ihan tarpeeksi siinä Phuketista kotiutumisen kanssakkin tekemistä. (tosin jos oikein muistan oli puhetta jossakin, että se tällä viikolla Suomeen taas tulisi...)
Pitää varmaan Vellulta kysellä, se kun on yleensä hyviä neuvoja osannu antaa.
- luzzu
Ala treenaamaan koordinaatiota. Auttaa sekä nopeuteen että kestävyyteen. Eihän tuo mitään reagointinopeutta sinänsä lisää, mutta kun sä hallitset potkut ja potkusarjat paremmin, sä pystyt suorittamaan ne huomattavasti nopeamminkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 292394
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3702012M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti181494Pelkään suunnattomasti
Että olet toiseen ihastunut. Se on lähes sietämätön ajatus koska koen että meidän tilanne on auki, selvittämättä. Eikä k52902Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaik
Parempi suorituskyky Urheiluharrastajien suosimasta lisäravinteesta hyötyisivät todennäköisesti kaikki muutkin. Se on ed10871Mies, etko ole miettinyt
että voit menettää yhteytemme ja minut lopullisesti, jos et tee mitään?52783- 54711
- 18710
- 25689
- 135623