Mikä judo ote tämä on?

autk

mikä on otteen nimi kun vastustaja tuli takaapäin ja laittoi kätensä vatsani/rintani ympärille ja heitti minut itsensä yli ja minä putosin maahan niskat/pää edellä.

Tällä heittäjällä on taustaa judosta.

9

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fllgffilg

Uranage tai Ushirogoshi.
      Kts. Googlesta.

• uraa

Painissa takavyö

• autk

minä sain aivotärähdyksen tuosta

• pahoinpidelty

Minulle tehtiin tuo sama. Putosin maahan pää edellä ja olin ihan sekaisin ja minut piti taluttaa pois.

Nyt kolme viikkoa mennyt tuosta ja edelleen on kipua pallean/ylävatsan kohdalla. Olisiko puristuksesta tullut murtuma?

Sairaita tyyppejä nämä jotka käyttävät näitä judo otteita tuolla kylillä.

• SuplexHulk

Samaa mieltä, tekniikoiden pitäisi jäädä salille. Mutta takavyö/ura-nage on yhtä paljon judo-ote, painiote, bjj-ote tai vapaaotteluote jne. Joku on voinut opetella sen show-painista. Veikkaisin että judoka olisi heittänyt sinut pyyhkäisyllä tai jollain muulla tekniikalla, jossa on pienempi riski satuttaa myös itsensä kovalla alustalla. Eli et saa tämän ketjun perusteella syyllistettyä judokoita pahoinpitelystäsi.

• pahoinpidelty
        SuplexHulk kirjoitti:

Samaa mieltä, tekniikoiden pitäisi jäädä salille. Mutta takavyö/ura-nage on yhtä paljon judo-ote, painiote, bjj-ote tai vapaaotteluote jne. Joku on voinut opetella sen show-painista. Veikkaisin että judoka olisi heittänyt sinut pyyhkäisyllä tai jollain muulla tekniikalla, jossa on pienempi riski satuttaa myös itsensä kovalla alustalla. Eli et saa tämän ketjun perusteella syyllistettyä judokoita pahoinpitelystäsi.

Kyllä saan syyllistettyä. Tämä kyseinen henkilö on valittu nuorten huippuryhmään ja hän on arvokisamitalisti.

Alustana oli tekonurmi.

• U23U18
        pahoinpidelty kirjoitti:

Kyllä saan syyllistettyä. Tämä kyseinen henkilö on valittu nuorten huippuryhmään ja hän on arvokisamitalisti.

Alustana oli tekonurmi.

Et taida saada syyllistettyä ainakaan noilla tiedoilla. Sellaista käsitettä kuin nuorten huippuryhmä ei judossa ole. Arvokisamitalisteja ei viime vuosilta nuorissa ole kuin kaksi. Molemmat on tyttöjä. Tyttökö sinut uranagella nosti?

• oiniitäaikoja

Ei judoka käytä tuota tekniikkaa itsensä suojeluun tositilanteessa. Hän ei käytä mitään, ellei ole ihan pakko. Edestäpäin tulleeseen hyökkäykseen olen joskus käyttänyt Taiotoshia. Takaapäin tulleeseen on purrut puolestaan Seoiotoshi. Molemmat nopeita ja matalia kamppailutekniikoita ja vieläpä niin ettei päälletulija lyö päätään (ainakaan kovaa).

• MikäHomma

XDDD

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe