Noin kuukausi sitten minulla todettiin röntgenkuvassa vasemman käden pikkusormen kärkinivelen nivelrikko. Alkanut ilmeisesti siitä, kun kuukausia naputtelin luottokortin pinkoodia tällä sormella. Kävin yksityislääkärillä. Sain lääkkeeksi Voltarenia ja ohjeeksi käyttää kylmähoitoa. Terveyskeskuksessa olisi tarkoitus vielä käydä.
Nivelessä on kyhmy ulkosyrjällä ja jokin kyhmy paistaa vaaleana läpi myös kämmenen puolella hiukan nivelen yläpuolella.
Nivel on taivutettaessa kipeä, mutta suurin kipu on nivelen yläpuolella sormenpäässä (ei ihan kärjessä) kämmenen puolella. Kipu tuntuu polttavana aina, kun puristan jotain, enkä edes kovaa, esim. kun pidän matkapuhelinta vasemmassa kädessä tai väännän vaikka purkin kantta auki ja pitelen purkkia vasemmalla kädellä.
Joskus pienikin kosketus saa aikaan polttavan kivun. Ko. kohdassa tuntuu myös silloin tällöin pistävää kipua lepotilassa. Kipu tuntuu melko pienellä alalla, mutta on todella kovaa, ja olen jo oppinut välttelemään puristusotteita. Voiko olla kyseessä jokin hermovaurio, esim. tuo nivelen kyhmy painaa jotenkin hermoa?
Luin jostain, että sormen nivelrikon alkuvaiheessa voidaan tehdä ns. puhdistusleikkaus, jossa mm. kyhmyt, Heberdenin kyhmyt ja mukoosikystat, poistetaan. Onko kellekään tehty tällaista tai muunlaista leikkausta sormen nivelrikon vuoksi?
Millaista lääkitystä tai muuta hoitoa olette saaneet? Entä pitäisikö sormen olla levossa vai pitäisikö sitä liikutella?
Sormen kärkinivelen nivelrikko
Sormikipu
0
1854
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917465- 373967
- 453510
- 2352803
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402652- 452482
- 1322401
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292279Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna202228- 451972