No nyt on tullut taas uudet vyöhykkeet busseille.
Vyöhykkeet
27
906
Vastaukset
- Trulma
Kaikki muuttuu. Mikään ei jää ennalleen niinkuin ennen. Ja uutta vaan tulee kokoajan.
- NäinOnNäreet
Kun kulkee omalla autolla ei tarvitse välittää mistään vyöhykkeistä...
- JaakkoMummo
Ei kaikki voi kulkea omalla autolla. Myös muiden pitää kulkea.
- NäinOnNäreet
Ei tietysti ole kaikille mahdollista, mutta varmaan aika moni sellainen joka on tähän asti kulkenut bussilla, alkaa kulkea omalla autolla jos sellainen on käytettävissä.
- sanommunsanoneen
Miksi on olemassa ykkösvyöhyke, kun sille ei voi erikseen ostaa lippua?
Vastaus: myöhemmässä vaiheessa sille voidaan määrätä oma maksu ja nostaa siten useammalla vyöhykkeellä kulkevien maksuja. - osa.jänönä
Jos muina miehinä nousen porukan mukana nysseen K-torilla ja köröttelen kahden vyöhykkeen lipulla pitkälle Teiskoon, jossa jään pois. Mikä estää? Ei kuljettaja muista, kuka osti minkinlaisen lipun.
- Stepania
Ne on tulossa lipuntarkastajat Helsingistä asti katsomaan Tampereen muuttunutta tilannetta, että jokainen on varmasti osannut ostaa oikean lipun.
- jänöt
Kyyläys on eilispäivää
- vemmelsääri
jänöt kirjoitti:
Kyyläys on eilispäivää
Mutta niin on myös pummilla matkustaminen
- tilaisuusjänö
vemmelsääri kirjoitti:
Mutta niin on myös pummilla matkustaminen
Jänönä matkustaminen on heti sen hetken asia, kun siihen tulee tilaisuus. Vrt verosuunnittelu.
- Lastentauteja
Ei tunnu toi vyöhykesysteemi toimivan, tai sit ei kuskit osaa käyttää sitä. AB-vyöhykkeen kortilla maksettu matka C-vyöhykkeelle ja kun piti vaihtaa siihen C-vyöhykkeen bussiin, niin kuski sanoo että on virhe tullut sen ekan bussin kuskilla, vaikka on sanottu että tulee vaihto C-vyöhykkeelle. Näin siis vaihto-oikeus meni sivu suun. Onko muille käynyt samoin?
- kriih-krääh
Odota kärsivällisesti ratikkaa. Se ratkaisee kaikki ongelmat. Tai sotkee kulkemiset täysin. Sitähän ei saa sanoa, koska se on kaiken vastustamista.
- abc-kissa-kävelee
No ei meidänkään linja-auton kuski tiennyt vyöhykerajoista vielä hölkäsen pöläystä.
- Korvaukset
abc-kissa-kävelee kirjoitti:
No ei meidänkään linja-auton kuski tiennyt vyöhykerajoista vielä hölkäsen pöläystä.
Mitenkähän liikennelaitos aikoo korvata liikaa veloitetun osion niille asiakkaille jotka ovat maksaneet matkansa kahteen kertaan, kun vaihto-oikeus ei toimi vyöhykesysteemissä.
- vaihtooo
Niin toi vaihtojuttu ni maksaa ensin maksun vyöhykkeet a-b ja sit kun vaihto vyöhykkeelle c sanoo kuskille mihin matkustaa ja kortti annetaan kuskille.
- MissäVika
Mutta vaikka asiakas toimii ohjeiden mukaan, niin vaihdot ei siltikään onnistu. Onko vika laitteissa vai onko henkilöstön perehdyttäminen riittämätöntä.
- MinustaSeOnNäin
Ei ihan niin mee kuin tuo nimimekki "vaihtooo" kirjoittaa. Ei makseta kortilta mitään itse, van annetaan kortti heti ensimmäisessä autossa kuskille ja sanoo mihin on menossa. Kuski ottaa kortilta sen verran mitä tarvitaan C-vyöhykkeelle matkustettaessa. Vaihdettaessa vilautetaan vaan korttia lukijaan kerta vaihdon hinta on jo eka autossa maksettu.
- Asiakaspalvelua
MinustaSeOnNäin kirjoitti:
Ei ihan niin mee kuin tuo nimimekki "vaihtooo" kirjoittaa. Ei makseta kortilta mitään itse, van annetaan kortti heti ensimmäisessä autossa kuskille ja sanoo mihin on menossa. Kuski ottaa kortilta sen verran mitä tarvitaan C-vyöhykkeelle matkustettaessa. Vaihdettaessa vilautetaan vaan korttia lukijaan kerta vaihdon hinta on jo eka autossa maksettu.
Homma menee juuri niin kuin MinustaSeOnNäin nimimerkki kirjoittaa, mutta vaikka asiakas toimii oikein, niin vaihto ei onnistu. Asiakas maksaa siis liikaa ja se pitäisi kaiken järjen mukaan maksaa asiakkaalle takaisin. Täältä saanee tietoa miten pitäisi toimia:
http://joukkoliikenne.tampere.fi/ohjeita-ja-tietoa/asiakaspalvelu.html
- herätkääkansa
Tämä on tätä , ennen tekivät liikennöitsijät itse omat aikataulunsa ja vieläpä ilmaiseksi, nyt on JOL ,ja kaikki maksaa eivätkä nämä poliittisesti valitut edustajat ymmärrä joukkoliikenteestä yhtään mitään.
Tampere on kohta kriisikunta ja joutuu valtion holhoukseen, kiitos Kokoomus-Vihreät akselin. - kiusanteko
Vyöhykkeet tehtiin lähinnä Teiskolaisten kiusaksi,ovela juttu sinänsä hyvä Tampere.
- tiäräks-sää-mikä-vyähyke
Koko puudelin ydinhän on siinä, että MATKUSTAJAN täytyy itsensä olla tarkkaan selvillä mihin vyöhykkeelle on matkustamassa, ja opastaa kuljettajaa sitten perimään maksu sen mukaan. Jos ei tiedä/tunne paikkoja, niin vaatii etukäteistutkimista ja ihmettelyä.
- Yvinen
No, on edes päästy eroon Länsilinjojen väärinkäytöksistä. He muuttivat linjoja niin että pakollinen vaihto oli Soppeenmäessä ja siellä piti Matkahuollon lipulla maksaa matka uudelleen!
- paskanmyivät
Jatkuvaa piipitystä joka helkkarin autossa jolla tullaan joltain periferiavyöhykkeeltä kohti Tampeen ydintä. Eivätkö ihmiset ymmärrä sitä vyöhykesysteemiä, vai eikö se toimi?
Toisaalta on varmaan aika typerää yksittäisiä matkoja sinne sun tänne kulkeville joutua maksamaan erikseen esmes matka BC kun kortille on ladattu AB-matkoja. Se on aika omituista että samanpituinen matka yhteen suuntaan onnistuu, mutta eipäs onnistukaan toiseen suuntaan.
Itse aion hankkia alkuun ABCD-kortin, jännittää jo nyt että huutaako se helvetin kortti joka paikassa ja saa kaikkialla todistella että on todellakin oikeus em. vyöhykkeillä liikkua...- Veloituksesta
"Itse aion hankkia alkuun ABCD-kortin"
Mutta eikös tuo kortti veloita oletuksena kalleimman taksan mukaan, vaikka matkustaisit esim. AB-vyöhykkeellä? - KortillaAjetaan
Kyllä jo AB-ajokortillakin voi ajella omalla autolla, ei siinä ABCD-korttia tarvita...
- pussillaperille
Kuten tästäkin keskustelusta näkee, kovin monilla on koko vyöhykehomma ihan hukassa. Valitettavasti se on kuljettajillekin usein ylivoimaista. Siksi kaikkien kannattaakin hankkia kahden vyöhykkeen oletuskortti (AB). Siinä ei tule itelle vahinkoa jos kuljettaja ei osaa lisätä vyöhykkeiyä.
- NoMuttaHöh
Ei ehkä sinullakaan ole homma ihan hanskassa, kun tuollaisia kirjoittelet, sillä kahden vyöhykkeen matkakorttihan on se perus, sen vähempää ei voi hankkia. Pelkkää A-vyöhykkeen korttia kun ei ole. AB-maksulla voi toki matkustaa suurimmalla osalla kaupunkialuetta, mutta tarkkana täytyy olla, jos aikoo tilapäisesti matkata vaikkapa C-vyöhykkeelle. Silloinhan nimenomaan täytyy itse osata pyytää kalliimpaa maksua ja kuskin täytyy osata se tehdä. Muuten voi tulla vaikeuksia lipputarkastajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201174YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621050- 62936
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856- 57800
Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79798Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029796Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.45777Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39757