Vapaakauppa.net

Satumaatango

Onko kokemuksia vapaakauppa.netistä ostettujen tuotteiden huollosta, onko sitä olemassa edes? Miten tapahtuu puhelimen huoltoon lähetys Hongkong iin asti, ovat nihkeitä vastaamaan sähköposteihin asiakaspalvelussa, puhelinnumeroa ko. firmaan ei ole

204

28964

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kauppaonvapaata

      En oikein tunne viimeisen päälle tuota Vapaakauppaa, mutta jos tuota yritystä ei ole rekisteröity Suomeen niin sen ei tarvitse välittää Suomen kuluttajansuojalaista, sivuilla ei ainakaan näy Y-tunnusta ja muistaakseni oli joskus jotain juttua vaarallisesta sähköön liittyvästä tuotteesta jota Vapaakauppa myi, Tukes varoitteli ja samassa artikkelissa todettiin muistaakseni että koska yritys toimii ulkomailta käsin niin eipä oikein voi muuta kuin koettaa varoitella ihmisiä.

      Mikäli tilanne on edelleen sama niin voit toki lähettää puhelimesi Hong Kongiin ja ristiä kädet odotellasi että tuleeko jotain takaisin.

    • Tokkopatuo

      HUIJAA tuo firma kun vaan ehtii, en enää koskaan tilaa sieltä mitään, en suosittele, myynnissä toimimatonta tavaraa eikä huoltokaan/asiakaspalvelu toimi

    • 11-12

      Vapaakauppa.net
      4/b. Tower 2
      China Hong Kong City
      33 Canton Road Tsimshatsui East
      Kowloon, Hong Kong

      On siis täysin kiinalainen nettikauppa. Noudattaa Kiinan säädöksiä. Suomalaisella kuluttajalainsäädännöllä ei ole mitään tekemistä vapaakauppa.netin kanssa. Sillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, että sivustot ovat suomeksi.

      Maksutapana ei ole edes Paypalia, jonka kautta voisi saada rahansa takaisin yksinkertaisimmin. Luottokortilla maksut ovat mahdollisia. Kannattaa maksaa luottokortilla, jos tuolta yleensä jotakin tilaa. Silloin on mahdollista myös saada rahansa takaisin, jos tuote ei saavu tai se ei vastaa luvattua. Ensin on tietysti yritettevä neuvotella yrityksen kanssa.

      Itselläni ei ole kokemusta ko. paikasta. Omat Kiinan tilaukseni tapahtuvat lähinnä ebayn ja aliexpressin kautta. Joistakin tunnetuista luotettavista yrityksistä olen tilannut suoraankin.

    • Vapakuppa

      Tuosta puljusta ei kannata tilata mitään, kuullut pelkkää negatiivista. Itse tilasin puhelimeen tehoakun, joo o. Akku kestää alle vuorokauden vaikka ei puhelimeen edes koskisi. Vitun runkut.

      • Psa

        Joulukuussa -18 tilaamiani kiikarinjalkoja ei ole toimitettu. Eikä enää vastata sähköpostiin. Onneksi meni vaan vähän rahaa.


      • Anonyymi

        Tilasin n.kuukausi sitten vapaakauppa.net.istä 3 kappaletta huoneen ilmanviillennintä. Tänään hain postista tullimaksujen lisäksi. Lähetys sisälsi ainoastaan 2 kappaletta,vaikka olin maksanut 3.sta. Kokeilin sitten viilentintä kotona. AIVAN PASKA tuote! Tuote siis Arctic cube. Myöskään tältä nettisivustolta en IKINÄ TILAISI MITÄÄN.


      • Anonyymi

        Minäkin tilasin Arctica cuben. Ihan lelu. Ilmoitin että haluan palauttaa tuotteen niin tuli vain ohjeita miten käyttää ja mistä voi ladata käyttöohjeen. Laitoin uuden viestin että haluan palauttaa laitteen. Saa nähdä tuleeko osoitetta minne palauttaa.


      • Anonyymi

        Ei kannata tilata vapaskauppa.netistä yhtään mitään. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen tai se on viallinen, joudut itse maksamaan palautuksen Kiinaan ja saa takaisin vain tuotteen hinnan jos saat. Itse erehdyin ostamaan arctic Air tuulettimen 40€. Tosi huono ja vuotaa alleen. Meni rahat hukkaan koska palautus maksaa paljon enemmän kuin tuote. Todellista huijausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata tilata vapaskauppa.netistä yhtään mitään. Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen tai se on viallinen, joudut itse maksamaan palautuksen Kiinaan ja saa takaisin vain tuotteen hinnan jos saat. Itse erehdyin ostamaan arctic Air tuulettimen 40€. Tosi huono ja vuotaa alleen. Meni rahat hukkaan koska palautus maksaa paljon enemmän kuin tuote. Todellista huijausta.

        Mä en ole edes saanut kyseistä tuotetta vaikka maksoin sen 15 päivää sitten.


      • Anonyymi

        Tuotteen tulo kesti minulle 3 viikkoa. Pyydä seurantakoodi niin näet missä on tulossa.


      • Anonyymi

        Älä IKINÄ tilaa tuosta puljusta mitään!!! Täyttä paskaa. Kiinassa on toimivaakin nettikauppaa kuten Wish ja Geek.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin tilasin Arctica cuben. Ihan lelu. Ilmoitin että haluan palauttaa tuotteen niin tuli vain ohjeita miten käyttää ja mistä voi ladata käyttöohjeen. Laitoin uuden viestin että haluan palauttaa laitteen. Saa nähdä tuleeko osoitetta minne palauttaa.

        Arctica cuden ostajille tai haavelijoille tiedoksi ettei fysiikan lakeja voi sivuuttaa eli tuo koje viilentää korkeintaan koirankopin kokoisen tilan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuotteen tulo kesti minulle 3 viikkoa. Pyydä seurantakoodi niin näet missä on tulossa.

        Mistä sellasseen seuranta koodin saa?


      • Anonyymi

        Älkää missään tapauksessa tilatko mitää on aivan huijareitten hommaa tilasin Nokia 3720
        Cassik puhelimen kyllä puhelin tuli mutta ei ollut Suomenkielinen versio lähetin sen takaisin
        oli viela epäsiissti


    • kyllänäitäriittää

      tää on ihan hanurista koko pulju.. joku pittinikkari on keksinyt hyvän tavan kerätä joutavana kuljeksivat rahat ja lötkötellä itse jossain "Bermudan kolmiossa..

    • Izmo436

      Tyhmyydestä sakotetaan, just tilasin enkä lukenut muiden kokemuksia...

    • Izmo214

      Heh, onneksi tilaus oli jäänyt kesken eli rahaa ei oltu veloitettu!

      • Vitsivitsivitsi

        Höh. Olisin halunnut rahasi.


    • ViltsuHiekka

      Tilasin sieltä onneksi pienehköllä rahasummalla 20pv. sitten tavaraa. Toimitusajaksi luvattu 7-16pv. Ei ole tullut vieläkään. S-postiin ei vastata. Jos tavara ei tule on mennyt 19,-- kankkulan kaivoon. Mutta levitän sitten kyllä joka puolella, että unohtakaa kyseinen huijarikauppa.

      • Sesiitä

        Sama juttu. Onneksi kokeilin pienellä 8 euron summalla kaupan toimivuutta.


      • Sesiitä

        Tämä pieni tilaukseni tulikin hyvin perille pari viikkoa myöhässä, joten enää ei moitittavaa.


      • Epäluotettava_firma

        Asiakaspalvelu vastaa vasta, kun uhkaa kuluttaja-asiamiehellä. Asiakaspalautus ehtojen mukaan ostajan piikkiin eikä siitäkään tule mitään erityistä tietoa, vaikka tuote olisi mennyt perille.

        Toimitusaika on todella pitkä. Palautuskin kulki matkalla yli 2kk.

        En tilaa tuolta enää IKINÄ.


      • ViltsuHiekka

        Kyseinen kauppa ei kyllä julkaise negatiivisia tuotearvosteluja.
        Ostin basball mailan ja ensimmäisen junnu baseball reenejen jälkeen se oli kuin rytistetty kokistölkki. Rahat meni. Älkää ostako siltä huijarilafkasta mitään.


    • Välistähyvä

      Kerran olen tilannut puhelimen sieltä ja hyvin tuli perille.

    • Pettyn

      Tilasin 4kpl 4400mAh 18650 akkua. Sain 9900mAh akut jotka eivät vastaa ilmoitettua tehoa. Minulla on ennestään 3300mAh akut ja ne kestavät lampussa huomattavasti kauemmin kuin huo 9900mAh. Elikkä vapaakaupasta ostamani akut ovat noin 1500mAh akkuja vaikka ilmoitetaan 9900mAh.
      En koskaan enää tilaa vapaakaupasta koska sen myynti perustuu petokseen.

      • 1815

        Erittäin tyypillistä kiinalaisissa akuissa, että kapasiteetti on paljon pienempi kuin luvataan. Lisäksi virranantokyky on huono. Elinikäkin on huono. Akut kannattaa ostaa Suomesta. Itse olen ostanut Akkulasta akut. Ovat olleet sitä, mitä on luvattu. Halvimmatkin ovat olleet parempia kuin kiinalaiset ylikapasiteettiset.


      • Austokstoks

        Tosi on, one plus one puhelimeen tuli vikaa, kuukausien sähköpostihieronnan jälkeen lähetettiin huoltoon, ei saatu kuntoon, uusi härpäke tuli itämailta, akku alkoi reistaa, sori mutten suosittele ko. yritystä kellekään


      • KÄÄK1

        Joulukuussa tilasin tavaraa puljusta. Äsken lähetin sähköpostia että missä viipyy tilaus? Odotan mielenkiinnolla vastausta.


    • Alatilaatastafirmasta

      Toivottavasti asiasi jo kunnossa. Saatat joutua odottamaan vastausta kauankin. Yrityksellä " kuriiri" Rovaniemellä, oon kuullut. Aika pitkä matka lähtee palauttamaan tuotetta toiselt puolelt Suomea.

    • Bisnesss

      Vapaakaupan tilaus tuli tänään, toimituksessa kesti 1kk ja 8päivää. Älä tilaa jos on kiire. Hae sit 800% kalliimmalla Suomesta sama tuote.

    • tekniikkamies67

      Akkuja ei kannata ainakaan tilata, mAhit eivät pidä todellakaan paikkaansa.

      • paskaaonpaskaa

        Toimitukset venyy ja paukkuu. 2 kk odoteltu. Kateettomia lupauksia.


      • teekokeile

        Tee rikosilmoitus


      • Anonyymi

        Täysi huijjaus firma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    • cnm

      Tilasin puhelimeen näytön kyseisestä firmasta ja oli valmiiksi rikki.... En tilaa enään mitään sieltä.

    • tiutautiu74

      ikinä kuullutkaan

    • Kusetuskauppa

      Tilasin itse näytön puhelimeen ja 16x työkalusetin. Tuli pelkästään näyttö ja pari ruuvimeisseliä, jotka eivät edes sovi kyseisen puhelimen avaukseen, vaikka sivustolla sanottiin että käy. Kusetusta koko paska.

      • äläkuseta

        Paska puhetta


    • Maketsuh

      Toimitukset varmaa kestää sen mitä normaalisti kiinasta. 2-5viikkoa itellä o ebaysta kestäny yleensä.
      Olin tos tilausnappia painamassa mutta sitte hokasin että eikös nää saata jäähä tulliin ku pitäs verot varmaan maksaa?

    • Villeleppa

      Tavara tuli kuten pitikin . aijon käyttää uudestaankin .!

      • Älätilaamitään

        Omistaja ite tuli huuteleen. Voin suoraan sanoa että paska lafka! Varokaa.


    • vapaakauppa.net

      Kokemus on se että kierrä kaukaa äläkä sijoita eurojasi tuonne.

    • kierräkaukaata

      Roposia ei kannata tonne änkeä

    • Vapaakauppadestroyeri

      Paskaa laatua. Mutta eivät julkaise, vaikka laittaa asiallisen negatiivsen kritiikin tuotteesta.

    • perkelevktuttaa

      Paskin kauppa jota löyyuy!

    • Kierräkaukaa

      Vapaakauppa kopioi isommasta ja vanhemmasta e-ville.com verkkokaupasta tuoteideoita ja tuotekuvauksia, monet ihan sanasta sanaan. Tuotetestausta ei kuitenkaan tee eikä tuotepalautukset toimi. Höpöhommaa.

      • Öözipena

        No voi kyynel. Majasen Villekö siellä ite haukkumassa kilpailijaa?


    • Ostokokemus

      Tuote tuli parissa viikossa. Ei valittamista.

    • bobi68

      Tilasin Garrett pro pinpointterin. Ensin odottelun jälkeen tuli joku halpa kopio kyseisestä mallista. Lupasivat lähettää uuden oikeanlaisen. Kolmen viikon odotuksen jälkeen tuli ns. oikea tuote joka osoittautui aivan onnettomaksi Aasiassa valmistetuksi laitteeksi. Ensin lähetetty tuotekin oli parempi. Älkää ihmeessä tilatko mitään vapaakauppa.netistä!

    • Paskafirmavapaa

      Rahoja ainakin joutuu odotteleen kuukausitolkulla

    • öödipöödi

      Kiinasta samat kamat halvemmalla.

    • Vapaakauppanetti

      Ihan Ok kauppa. Toimitusajat on mitä on mut ei voi mitään.

    • anaalipenaa

      Parempi kun E-Ville.com villellä kyl parempi valikoima.

    • yyzikallee

      yhtä vapaa kun mä

    • mooooooooooiii

      Moooooooooooooooi

    • mävaan70

      Pelkkää huijausta koko touhu koitin tilata puhelimen näytön lasin ja maksoin verkkopankin kautta, sen jälkeen ei olekaan mitään kuulunut ja siitä on jo kuukausi aikaa, [email protected] sähköposti osoite ei toimi, kaikki postit palautuu merkillä spam. ei väliä mitä sinne koittaa kirjoittaa. Toivottavasti sana leviä eikä tuolta kukaan mitään tilaa jatkossa. Minulla ei mennyt kuin 35 €

      • oookkipookkidookki

        Et ole ainut! Itse myös tilasin puhelimen näytönlasin. Ei ole tullut. Aikaa 3kk


      • vituttaakovaa

        Täällä tilaukset saapumatta helvetti


    • laitontatoimintaa

      Rikosilmoitukset meneen vaan!

    • nointeinsen

      Rikosilmoitus jätetty

    • hohhohmikäfirma

      Tältä lafkalta loppuu bisnekset nopeasti. Huonoa asioiden hoitoa

    • totilehtomaa

      Toimitus 5 vkoa. Tilannut olen kaksi kertaa.

    • HENRY009

      tilasin älypuhelin 69,00 ,7-15 pv ,toimitus 25 pv tulli 18,00.
      Mutta puhelin en ota virta.
      Kävin tänä GIGANTIssa ,huolto sanoi että korjaus maksa 80- 90 euri.Ilmeisesti on vika puhelin sisääntulon päässä ?
      Kokelsime myös toista akku ja laturit mutta tulokset samat.
      e- meil ei toimi puh.nr. ei ole olemassa.
      Osaako kuka anta nevoa ?
      [email protected]

    • HENRY009

      En löytänyt.

      • kanakuseemonesti

        Mitä etsit?


      • karvoooooinenkalle

        Mitä etsit?


    • Ihmeputiikki

      Vittu mikä putiikki!

    • Lepe74

      Pari kuukautta kohta odotettu oukiteliä kuin kuuta nousevaa...vähän laski fiilikset kun luettiin tämä ketju... niinköhän tuli virtsaa iirikseen...

      • Höhöhöhööhöh

        Oukitel puhelimen kans tilasin. Olen odotellut toukokuusta asti..


    • Älkää_tilatko

      Monta kuukautta tilaus myöhässä.
      Tuskin rahoja tai tuotetta koskaan näkyy.

    • Eikiireellisille

      Tilasin tuolta n.15€ tuotteen hieman alle viikko sitten ja saamani seurantakoodin mukaan eilen lähtenyt suomea kohti. Kannattaa laittaa asiakaspalveluun viestiä niin saa sen seurantakoodin, eikä tarvi ruveta arvuuttelemaan onko myyjä lähettänyt tuotteen vai ei. Ja yleensäkkin kiinasta toimitus voi kestää useitakin viikkoja joten jos on kiire kannattaa tosiaan ostaa suomesta. Ja voihan se olla että kun paketti saapuu niin sisällä jotain paskaa, mutta tällä hetkellä ainakin vaikuttaa lupaavalta.

      • omistaja-yrittäjäkö-itse

        PUOLUSTUSPUHEITA!


      • kullipää
        omistaja-yrittäjäkö-itse kirjoitti:

        PUOLUSTUSPUHEITA!

        juu


      • Eunukki-mikropenis

        Niimpä tietysti.


    • Hatred

      Paskaa laatua.
      Tatuointi siirtokuva kone kesti yhden siirtokuvan. Sen jälkeen epätasaista mössöä vaan sylki. Kiitokset vapaakauppa!

    • pumpum11

      Puhelimen näyttö tuli tilattua noin kuukausi sitten, ei oo näkyny eikä kuulunu. Vittu kun pitikin maksaa verkkopankilla. Tuskin koskaan tulee koko tuote. Heippa rahat...

    • Älkäätilatko

      Ei kannata ostaa mitään tuolta. Akun mAh:it ei pidä paikkansa. Tilasin oukitel U20 plus, ja akku kestää noin 2h käyttöä. Toimitus kesti vähän yli kuukauden vaikka sivuilla sanotaan että pari viikkoa. En suosittele kenellekään tuota kauppaa, kusetusta koko juttu.

      • kusettavat-jokatavalla

        Itse kun tilasin puhelimeeni akun niin sama homma. Eikä kestä akku kun 1h.

        Jos olisin palauttanut akun niin palautus olisi maksanut 2 kertaa enemmän kun itse tuote. Kusetus lafka joka saisi loppua kokonaan. Mikä tän firman Y-TUNNUS ON?


    • Odotanko-turhaan

      Olen odottanut tavaraa, kun kysyin että missä viipyy. Tuli seuranta numero ja menee kiinan postin sivuille ja toisesta kohtaa Wissinsivuille....

      • Tuleekylläuskoisin

        Kyllä se sieltä varmaan tulee. Taitaa olla joku wish trokari


      • Pötöstystä

        Joo tulee,,, tilasin tasan vuosi sitten heiltä tavaraa, että kerkiäisi jouluksi kun lupailivat 2-3viikon toimitusta. No ensimmäinen pikkutavara (2,90e , joita olisi pitänyt olla 4 samaa) tuli vaan yksi tammikuun lopulla. Toinen samaa tavaraa tuli seuraavana päivänä tammikuulla, sitten oli 1kk ei mitään sitten maaliskuulla 2 tavaraa, viikko siitä 3 tavaraa, kuukausi siitä tuli 1 tavara, ja yhtä ei ole vieläkään tullut ja yli vuosi, laitoin heille viestiä kesäkuulla, että missähän luuraa, ja jos ei viikon sisällä minulla, saatte rahat laittaa takaisin. Tuli viikon perästä viesti, valitettavasti se on nyt johonkin sekaantunut, lähetämme rahat anna pankkitilin numero palautusta varten, vaan eipä ole näkynyt niitäkään! EliEN ikinä tilaa mitään tuolta!


      • Noorppela

        Tee rikosilmoitus äläkä täällä valita.


      • Anonyymi

        Meinaatko että poliisi lähtee Kiinaan metsästämään jotain 20€


      • Anonyymi
        Noorppela kirjoitti:

        Tee rikosilmoitus äläkä täällä valita.

        Typerä vastaus. Pysy poissa..
        Täällä kirjoitetaan siksi, että ihmiset voivat tehdä arvioita myyjästä.


    • HuonoOstos

      Älä vaivaudu! Yhdyn täysin yllä oleviin! :(((((

    • Tympii

      Jeps. Joskus 1,5v. sitten tilasin näytön puhelimeen. Maksun jälkeen ei tullut edes tilausvahvistusta, mutta näyttö kyllä tuli about 3vk päästä. Näyttö toimi hyvin. Nyt syksyllä tilasin taas näytön, toimitus kesti taas 3vk. ja näyttö oli rikki. Laitoin sähköpostia ja halusivat kuvia yms "todisteita". Ne lähetettyäni lupasivat lähettää uuden näytön. Nyt on kulunut 6vk ja seurannan mukaan matkalla. Sähköpostiin vastaavat kyllä mutta yleensä parin päivän viiveellä.

    • Kusetettuensikertalainen

      Huonoja kokemuksia. Tuote myöhässä js rikki. Sain pitkän anomisen jälkeen osoitteen johon lähetin tuotteen. Rahoja ei ole kuulunut. Yli 200 Euroa ja mitään ei jäänyt käteen. Älkää käyttäkö kyseistä firmaa

    • Kusetusta

      Täydellinen huijari firma, ei saa takuuseen uutta tuotetta eikä rahoja takaisin. HUIJARIFIRMA"

      • Havloo

        Tee rikosilmootus?


    • Oukite

      Tilasin vahingossa ja sain hyvän 10 000 mah.n kännykän. Akku kestää ja kaikki toimii..Jo yli vuoden.

    • Rihkamaa

      Tilasin hätäpäissäni tuollaisen pienen viilentimen (Arctic Air) , maksoi n. 47 euroa. Tuote tuli postiin n. 3 viikon kuluttua. Siihen piti laittaa vettä ja laitehan vuoti huomattavasti. Tästä sitten valittamaan sähköpostilla , pyysivät lähettämään videota ja lähettämään laitteen Kiinaan heidän osoitteesensa. Kun olen lukenut näitä kommentteja en ilmeisesti lähetä , tulisi lisäluluja ja saisiko rahoja takaisin , vaan kärsin tuo pienehkön rahamenetyksen. Jatkossa tilaan kotimaisesta verkkokaupasta.

      • EnSuosittele

        Sama arctic air tilattu, tuote ei vaan toimi nimeksikään.. pyysivät videota joten lähetin, sitten sanoivat että saa palauttaa ja antoivat osoitteen kiinaan. Pyysivät lähettämään ’kirjattuna kirjeenä’. Olisi maksanut 76€! Kun meilasin ja sanoin että mitäs otanko yhteyttä kuluttaja asiamieheen vai mitä huijausta tämä on niin ei enää vastattu! Eli sinne valitusta, eihän muutakaan voi! Kaikki meilit tulee päivien viiveellä että menee umpeen tuo 30pv ’palautusoikeus’ Mutta rahat meni hukkaan varmastikkin! Paska lafka!


      • mummeli-43

        Tilattu on ja luvattu,mutta tilausta ei vaan kuulu.Raha näköjään kelpaa.Jäädään odottamaan.


    • Pettynyt1

      Kusetusta koko pulju! Tilasin laturimen, kuvan ja tiedon mukaan HP 45w. Sieltä tuli joku DVPNsabalaba 65w suoraan kiinasta. Eli maksoin oikean hinnan paskasta. Ilmoitin virheestä. Väittivät kivenkovaa että kyseessä on oikea laturi. Eivät paluattaneet rahoja. Laturi oli liuan tehokas läppäriin, savus ja kuumentu. Eli sama kun tilaisin Alilta, ja Wish on paljon turvallisempi. Ihan paska kauppa! Huijausta!

    • ErittäinPettynyt

      Asikaspalvelu ei toimi. Erittäin hankala palauttaa. Tulli perii maksun tavaroista eli ei ole taxfree- myyntiä. Todella heikkolaatuista tavaraa. Älkää vaan tilatko!

    • AsiakaspalveluEiToimi

      Tilasin/ maksoin Canon kameraan vara-akun, odotettu jo viisi viikkoa vaikka saldo näyttää plussaa verkkokaupassa. Sähköposteihin vastataan jos vastataan, vaan ei reagoida?
      Taatusti viimeinen kerta, kun tilaan mitään tästä yrityksestä.

      • Rikosilmoitusteeheti

        Tee rikosilmoitus!


      • Tyytyväinen

        Tilasin Lumia 650:een näytön Vapakaupasta. Toimitusajaksi oli luvattu 7-12 päivää. Näyttö tuli 2 pv yli takarajan suoraan hyvin pakattuna mökille postilaatikkoon ilman toimituskuluja. Olin jo ehtinyt ylläolevien kommenttien vuoksi kysellä toimituksesta, vastaus kyselyyn tuli välittömästi. Puhelin on nyt kunnossa, ei tarvinne mainita että näytön hinta oli noin puolet muihin toimittajiin verrattuna.


    • V.Erkko-Kauppa

      Älkää tilatko!
      Tuote tilattu elokuun alussa 2018. Melkein heti annettiin seurantakoodi. Tätä kirjoittaessani tuotetta ei ole saapunut (18.10.2018), selityksenä se että tuote palautunut takaisin lähtömaan tullista lähettäjälle.
      Valitkaa luotettava, tunnettu ostopaikka, koskaan aikaisemmin ei missään verkokaupassa ole tapahtunut tällaista.

    • ArcticAir

      Tilasin alkusyksystä Arctic Air laitteen. Nyt olen saanut jo 3 erilaista muutaman euron kiina-feikkilaitetta ja viimeisin oli lisäksi kuljetuksessa mennyt ihan säpäleiksi. Asiakaspalvelu vastaa jos jaksaa. Odotan edelleen rahojeni palautusta, tuskin niitä koskaan saan... ÄLKÄÄ VAIN KÄYTTÄKÖ TÄTÄ FIRMAA IKINÄ!!!!!!!!! Olisinpa huomannut tosiaan kurkata tätä sivustoa ennen tilaustani.

    • Harmittaa

      Just lähti n. 10€ tilaus. katotaan tuleeko perille asti. oisimpa googlannu nää kokemukst ensin, ja valinnu maksutavakai laskun. Huoh :(

    • paskaapaskaa

      Vai on tää sitten hupi firma niin sanotusti..Hyvä tietää ennakkoon ettei erehdy tilaamaan mitään

    • ka70

      Tilasin suurentavat lasit, kolmeviikkoa kesti. Hinta laatu aivan hyvä , voi laittaa toisten lasien päälle.

    • Juipelo1

      No joo.. Onneks luin muitte kokemuksia ensteks! Meinasin tilata puh. lcd näytön, mut empä taijakkaa. Ostan mielummin itelle kaljaa silläki rahalla, ennenku rahotan jonku kierän kinukin juomisia perkele!

    • suivaantunut

      joo tilasin 200e fikkarin noin 2kk sitten selitykset ,on jääny tulliin ja vaikka mitä paskaa.
      ilmoitin tekeväni 1.12.2018 rikosilmoituksen jos rahat eivät ole palautettu,vaikka lupasivat.
      älkää ostako mitään vaan tehkää rikos ilmoitukset saadaan paska loppumaan t jari

    • kaikkiasitä

      Ite tilasin pleikkarin ohjaimen. Kun kysyin, että miksi sitä seurantanumeroa ei saa suoraan sähköpostiin niin vastasivat, että:

      Hei!

      Kiitos viestistä.

      Tilauksenne toimitus on matkalla Suomeen seurantanumerolla **************

      Varastolta tulevat toimitukset ovat postiruuhkien vuoksi hieman
      myöhässä normaalista aikataulusta, mistä johtuen lähetyksissä voi
      kestää jopa yli kolme viikkoa.

      Pahoittelemme tätä viivettä.

      Terveisin,
      Patricia
      Vapaakauppa.net

      Kohta kolme viikkoa tilauksesta, saapi nähä, että tuleeko perille, onneksi ei ollu, kun reilun 11 € tilaus

      • Anonyymi

        No kappas ku sattunu olemasn " Patricia"🤔


    • Puhelimenosat

      Huijari firma?Älä osta mitään Täältä!

    • kaikkiasitä

      Lähetys on saapunut kohdemaahan.
      Lähetys on saapunut Suomeen ja jatkaa matkaansa Postin toimituksena.

      03.12.2018 klo 23:59HKI VANTAA, ULKOMAANTERMINAALI

      Ei sitä tiiä, vaikka se ohjain sieltä tulis

    • VITTUUNTUNU

      SURKEETA NÄIDEN KAUPANKÄYNTI EN KEHOITA OSTAMAAN MITÄÄN.
      SAMANLAISIA VASTAUKSIA ,PALAUTUNUT LÄHTÖMAAHAN ,POSTISSA JOTAIN JA JA JA JA
      3KK MENNYT ÄLKÄÄ VAAN OSTAKO

    • kaikkiasitä

      Jospa ne ei Helsingistä enään palauttas Kiinaan takas

    • kaikkiasitä

      Nyt se tilaus on sitten noudettavissa lähimmästä postista. Postilaatikkoon napastahti saapumisilmoitus, millä sen tilauksen saa hakia.

    • kaikkiasitä

      *Postilaatikkoon napsahti

    • kaikkiasitä

      Kävin tänään paketin hakemassa, ohjain oli hyvin kuplamuoviin käärittynä. Just äsken testasin ja
      hyvin toimii. Toimitukseen meni aikaa päivä vaille kuukausi.

    • Hannesss

      Terve
      Jos haluatte pilata joulunne niin tilatkaa täältä rohkeasti tavaraa,mitä ei varmasti
      tule ajallaan .en enää ikinä tilaa täältä mitään t Hannes ps tilasin 4kk sitten

    • Huijattu68

      Juu, samaaa

    • Huijattu68

      Samaa mieltä, täysin huijarifirma! Tilasin kuukausi sitten 2 pientä keittiötavaraa, koska sellaisia en ole Suomesta löytänyt. Tänään tipahti postilaatikkoon 1 kappale ja täysin käyttökelvoton. Onneksi summa oli niin pieni, että en viitsi palauttaa sitä yhtäkään ja nielen sen, että tyhmyydestä sakotetaan. Siis en suosittele ko. firmaa

    • MaksetutRahatMeni

      Canon akkua ei koskaan toimitettu, eikä maksettua rahaa palautettu, tilauksesta jo puoli vuotta!?
      Ensin oli ruuhkaa postituksessa, seurantakoodi ei tunnistanut lähetystä tehdyksi, nettisaldo varastossa näytti tavaraa silti olevan??
      Aluksi vastattiin kyselyihin raha palauttamisesta, "palautus-maksupäätös on tehty", vaan eipä tullut rahoja takaisin.
      Enää eivät vastaa sähköposteihin. Kuluttaja-asiamiehen odotusaikakin on jo umpeutunut.
      En suosittele tätä firmaa, asiakaspalvelu ei voi perustua rahan vedätykseen ja sopimusten "unohtamiseen".

    • jaakkoli

      Miten tää firma voi olla vielä toiminnassa sen verran paljon tullut negatiivistä palautetta monelta on rahat mennyt kankkulan kaivoon eivät viitsi vastata s.posteihinkaan

    • JussiKiiskinen

      Onneksi tilasin vain reilun satasen tavarat..ettei mennyt enempää tähän vapaarahat.netistä asiakkailta... Tulematta jäi koko tilaus ja sähköpostiin ei vastata.

    • Hansulinho

      Itse tilasin pari päivää sitten Playstation 4 ohjaimen ja nyt vasta huomasin tilausvahvistuksen yhteydessä, että kauppa onkin Kiinassa ja tuote ei ole Sonyn valmistama. Herätti hinta kyllä huomiota alussa, mutta en jäänyt tutkiskelemaan vaan tilasin heti, hitto vieköön. (Vapaakaupassa 36e, Gigantissa 59e)
      Heti juolahti mieleen googlata kokemukset tästä puljusta ja ei hyvältä näytä. Onneksi meni vain 35eur. Taidan vain hakea Gigantista tuolla 60e uuden kapulan. Eiköhän tuo Kiinan muromuovista tehty ohjain ole roskis kamaa mikäli edes saapuu perille koskaan.

    • Dominointi

      -> Plus, jos tuohon tulee päälle vielä tullimaksut, ohjaimelle tulee enemmän hintaa mitä Suomessa. Voi vithu sentään. Saa jäädä sinne rajalle riesaksi, heittäköön vesilintua tai vieköön muksuille joululahjaksi. Tosin heillekkin jää vain pahamieli, kun ohjaimesta irtoo napit kesken pelin.

    • Sprite098772

      Paskaa!

    • Huijarikauppa

      Toimitusaika noin 1 kk. Sain tilauksessa rikkinäisen LCD-paneelin tablettiin (varaosa) ja kun reklamoin, pyysivät ensin todisteita videolla, että paneeli on rikki. Kun sen lähetin, käskivät lähettää omalla kustannuksellani sen heille. Sain lopulta ostohinnan takaisin, mutta en palautuskuluja. Onko reilua? **ska maku jäi koko firmasta. Asiakaspalvelu erittäin hidas, koko reklaprosessi kesti 3-4 kk ja päättyi tähän, että lupasivat moneen kertaan palauttaa vielä palautuskulut, mutta maksua ei koskaan tule.

    • Korbela

      Onneksi tää puskaradio sentään toimii, kun vaan älyäisi etukäteen googlata.
      Itsekin mokasin ja tilasin. Luvattu toimitusaika umpeutui eikä tavaraa näy.
      Joku ketjussa kehotti käyttämään luottokorttia, itse en suosittele jakamaan kortin tietoja maailmalle.
      Maksut PayPallilla, laskulla tai pienet ostokset suorasiirrolla pankista.
      Kotimaisuus näyttäisi olevan valttia verkkokaupoissakin. Kertaallen kiinakauppa yrittänyt huijata eBayn kauttakin, mutta PayPal osto pelasti.

    • Kiinantilaaja

      Tilasin tuotteen ja 18pv tilauksesta tuote saapui postiin. Juuri se mitä pitikin ja säästin 60€ siihen mitä Kärkkäinen pyysi samasta laitteesta. Vapaakaupassa 79€
      Ei mitään moitittavaa !!

    • Anonyymi

      Vapaakauppa kokemus on epätodellinen. Luvattu toimitusaika ei pitänyt. Vaan ylittyi reippaasti. Onneksi löysin täältä puskaradiosta tefveisiö, et jos ei ole tuotteella hoppu ja aikaa riittää odottaa esim 2- kuukautta tilauksesta niin kannattaa harkita vapaakaupan palveluita.

      Miettimään takuu käytäntöjä laitteilla, entäs palautus ?

      Jos ostaminen on tällaista viivettylelyä, palautus ja takuu reklamaatiot ovat lienee yhtä nopeita.

      Jos esim puhelimen tilaa, pitää olla varalle toinen puhelin jostain,koska vapaakaupan käsittely sekä sähköpostiin vastaaminen on erittäin hidasta eikä tahdo vastausta tulla kaikkiin kysymyksiin epäselvyyksien kohdatessa.

      Minulla on kohta 3.5 on kulunut, ja ongelmia riittäö, ei ole palautus mennytkään takaisin lähettäjälle. Onneksi en ole maksanut mitään. En suosittele kenenkään maksamaan ennakkoon vapaakaupalle yhtään mittää...


      Voihan kokemukset kääntyä positiiviseksi, ja kauppa ryhdistyy ja ottaa opiksi. Toivottavasti..


      Kaikkea hyvää vapaakaupalle ja voimia itse kullekki. 😊

      • Anonyymi

        Miten on mahdollista ettet ole maksanut mitään? Eikös palautuskulut mennyt sun piikkiin?


    • Anonyymi

      Tilasin 2 iphone akkukoteloa. En suosittele ei missään tapauksessa tätä kauppaa! Toimitus oli puoleksi pidempi, noin kuukausi. Sen jälkeen tuoteiden palautus ja postikulut omasta taskusta. Toinen akkukotelo tuli taas takaisin. Seuraava palautus. Firma lupasi maksamaan postikuluja, mutta taas postilla maksoin itse. Sähköpostille ei mitään vastausta.
      Huonoin nettikauppa, mitä olen koskaan käyttänyt!

    • Anonyymi

      Itse tilasin noin kuukausi sitten baofeng uv-5r radio puhelimen ja muuten hyvin mutta oli 2viikkoa myöhässä, joka on ihan odotettavissa kun tilaa aasiasta. Kapula toimii ja laturi lataa! 5/5

    • Anonyymi

      Pitääpä tästä lähtien tutustua paremmin ennen kuin tilailee netistä mitään. Tilasin tuon Arctic Airin ja täysi susihan se oli eli vedet oli tullut läpi yön aikana, eikä toimi kovinkaan hyvin muutenkaan. Laitoin asiasta maililla kyselyä asiakaspalveluun ja sain heiltä vastauksena laitteen käyttöohjeen sekä pyysivät laittamaan jotain videota. Pistin vain, että tuote on rikki ja haluan rahani takaisin. Tuskinpa saan eli 49€ meni nyt oppirahoina. Toisaalta, täysin omaa tyhmyyttähän tämä on, lukeehan palautusehdoissakin näin:

      Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen nimikkeeseen. Jos sait väärän tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Emme korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu asiakaspalvelun kanssa. Emme lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia.

      Mutta suosittelenko? En todellakaan.

    • Anonyymi

      Olen odottanut tilaamiani tavaroita jo 6 viikkoa, eli lähes 1,5 kuukautta, eivätkä ole saaneet Kiinan postin seurannan mukaan tavaraa lähtemään vielä edes ulos Kiinasta. Tilatessa ilmoittivat, että tavaran toimitus kestää 1-2 viikkoa. Samaa Vapaakauppa.net lupaa myös nettisivuillaan. Olen ilmoittanut, että haluan perua kaupat ja haluan rahat takaisin. Saa nähdä miten rahojen palautuksen kanssa käy. Olisi vaan ennen tilausta pitänyt googlata millaisia kokemuksia muilla on tuosta roskafirmasta ja havaita, ettei sieltä kannata tilata yhtään mitään. Samanlaista palautetta antavat kaikki muutkin, eli tilaukset kestävät viikkoja ja kuukausia pidempään kuin on luvattu, jos tulevat perille ikinä. Ja tavara on kuulemma rihkamaa tai roskaa. En suosittele kenellekään Vapaakauppa.netiä, on surkea firma. Myöskään asiakaspalvelu ei toimi kunnolla. Jos valitat sähköpostitse (ainoa tapa saada sinne yhteys), niin vastaus tulee päivien kuluttua ja aina ei tule edes vastausta. Siis todella surkea tapaus tämä halpahalli!

    • Anonyymi

      Paljon kertoo firman luotettavuudesta ja ongelmista sen oma kirjoitus nettisivuillaan. Siinä se kertoo olevansa luotettava ja että kaikki negatiivinen palaute on kilpailijoiden panettelua ja vastaavien tahojen valehtelua ja disinformaatiota. Voi pyhä Sylvi!!! Kaikki valitukset, reklamaatiot ja huonosta toiminnasta kertovat asiakaspalautteet ovatkin siis kilpailijoiden järjestämää parjauskampanjaa. Että viitsivät, ja kaiken lisäksi kertovat näin omalla nettisivullaan. Ei paljon järki päätä pakota.
      Muun muassa näin he kertovat omasta luotettavuudestaan nettisivullaan: "Googlata kannattaa aina mutta kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että Googlessa näkyviin arvioihin ei aina voi täysin luottaa. Keskustelupalstoilla liikkuu myös kilpailijoiden tehtailemia, väärennettyjä negatiivisia arvioita, joten täysin sokeasti ei näihinkään voi uskoa."
      Tästä heidän omasta kertomastaan voi vetää täysin oikeaan osuvat johtopäätökset: surkea firma, jonka tuotteista sekä postitusajoista tulee lähinnä ainoastaan murskaavan huonoa palautetta.

    • Anonyymi

      HUIJAUSFIRMA. Tilasin ja maksoin, mutta mitään ei toimitettu.

    • Anonyymi

      1,5kk jo odoteltu tavaroiden toimitusta. Saa nähdä tuleeko ikinä. Taisi mennä satku hukkaan. Jonkun pitäisi tehdä kunnon palvelunestohyökkäys niiden servereille...

    • Anonyymi

      Minulla meni 32 gb muistikortti rikki vaimon puhelimessa. Se oli ensimmäinen 15 vuoteen vaikka kortteja on paljon.

      ihme ja kuma, kun laitoin kortin nimen sähköpostiin ja hain, löysin että se oli ostettu https://www.vapaakauppa.net/ tistä.

      siitä on jo pari vuotta, oli aivan merkkikortti.
      nytkään ei ole mennyt yhtään korttia rikki, kun kaikki on ostettu suomesta, vaikka käytän jatkuvasti AUTOKAMEROISSA. Kamerat unohtuu päälle joskus viikoiksi. Mulla on 1 eteen ja taakse katkaisijalla jotka nauhoittaa aina parkkipaikoilla ja usein sittten unohtuvat käymään jatkuvasti.

      en osta varmasti mitään vapaakauppa netistä

    • Anonyymi

      Älkää missään tapauksessa tilatko tavaraa vapaakauppa.net nettikaupasta. Heiden toiminta on puhdasta huijausta. Rahat otetaan, mutta tavaraa ei koskaan näy. Yhteystietoja ei ole sen kummemmin, joku hämärä palautelomake. Siihen saattaa saada kuukausien odottelun jälkeen robotin tuottaman vakiovastauksen. mutta siihen se sitten jääkin. Kuluttajansuojaviranomainen on hampaaton tällaisten huijareiden edessä, koska Suomen lait eivät pure Kiinassa toimiviin huijareihin.

      • mulle tavara tuli mutta laturi paskana, otin yhteyttä sähköpostilla pyysivät valokuvaa eivät varmaan ole ennen nähneet laturia, ei se vika sillä kuvalla korjaannu.


    • Anonyymi

      Tilasin 5vko sitten 3 taskulamppua ja akkuja. Halvin lamppua on tullut perille, mutta muut paketit edelleen saapumatta ja varmaan jääkin. Eivät vastaa kyselyihin!
      ÄLÄ Tilaa täältä mitään koskaan!!!!

    • Anonyymi

      Pelkkää huijausta koko firma. Karvasta kokemusta on! Älä vaan tilaa mitään täältä. Ilmoitan jos joskus saan tilaamani tuotteet.

    • Anonyymi

      Tyhmänä tilasin ja ihan sutta ja sekundaa sain... 😔

    • Anonyymi

      Älkää vaan tilatko sieltä mitään! Tilasin tuotteen joka tuli rikkinäisinä. Laitoin viestin ja kuvan heille, eivät vastanneet edes viestiin. Sinne meni 50€

    • Anonyymi

      Tilasin noin kuulaus takaperin 2x 18w työvaloja ja valoja ei ole näkynyt. He laittoivat minulle viestä, että valot viivästyvät postin lakon takia. Erittäin hämärää hommaa. Enkä suosittele ketään tilaamaan mitään tästä puljusta.

    • Anonyymi

      mä tilasin 5.11.2019 ja tiedustelin seurantakoodia ja sain täsmälleen saman selityksen..tosin eri nimellä..seurantakoodin mukaan jäänyt Kiinan tulliin 20.11.2019 ja siellä edelleen ja nyt on 6.12.2019..Laitoin juuri sinne emailia ,että voivatko kysellä Kiinan postilta miksi paketti ei etene..jään odottamaan ”vastausta” onneksi ei mennyt paljon rahaa mutta pikkurahoista kertyy isoja summia näille ”kauppiaille”. Jos tavara ikinä tulee Suomeen en tilaa uudestaan mitään.Toimitusaika Kiinsta ei normaalisti kestä näin kauan

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä ostako tuolta mitään!!!
      Erehdyin ostamaan puhelimen, mutta sain jonkun helvetin lelu mallikappaleversion ja laturin.
      Puhelimessa ei taida olla edes akkua, koska se ei käynnisty ja tuntuu niin kevyeltä.
      Takakuorikaan ei irtoa jotta sen voisi tarkistaa!!!

    • Anonyymi

      Huijausta

    • Anonyymi

      Itse sain mitä tilasinkin,kohtuu ajassa.Sekoilua kuitenkin oli tilausten suhteen ja yhteydenpito hankalaa,ja jäi kuva että asiakaspalvelussa ei ehkä osata Suomea kovinkaan hyvin,tai sitten muuten vain hieman omintakeisia vastauksia,joissa ei oikeastaan vastattu mitään joihinkin kysymyksiin.Puhelimet tuntuu toimivan (blackview 9500pro ja plus) eikä moitittavaa sinänsä,mutta asiakaspalveluun kannattais kyllä panostaa.Pitkät vastausajat ja sekoilu lähetyksissä saa helposti epäilemään huijausta.Eli näkyy tuolta tulevan tavaraa perillekin,mutta aika paljon näyttää olevan epäselvyyksiä,kun tätä lueskelee..Itse ajattelin kokeilla vielä ihan piruuttaankin miten seuraavan tilauksen käy.Ehkä kuitenki jotain halvempaa,sen verran stressaavaa oli kun luuli rahojen menneen juuri noiden pitkien vastausaikojen takia😆

      • Anonyymi

        Noniin,puhelimiin tilasin panssarilasit,perille tuli ja paikoilleen sopi,ei siis moitittavaa tuotteessa.Toimitus oli kyllä melko pitkä,taisi pari kk mennä.Mutta en siis voi rehellisyyden nimissä väittää että huijauksesta olis kokonaan kyse tän firman kohdalla,olkoonkin että tarpeettoman hankalaa yhteydenpitoa ja epämääräistä sekoilua toiminnassa on.Mutta eiköhän muidenkin ne tavarat sieltä joskus tule,tuskin juuri mun kohdalla ovat päättäneet vaan toimia kunniallisesti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin,puhelimiin tilasin panssarilasit,perille tuli ja paikoilleen sopi,ei siis moitittavaa tuotteessa.Toimitus oli kyllä melko pitkä,taisi pari kk mennä.Mutta en siis voi rehellisyyden nimissä väittää että huijauksesta olis kokonaan kyse tän firman kohdalla,olkoonkin että tarpeettoman hankalaa yhteydenpitoa ja epämääräistä sekoilua toiminnassa on.Mutta eiköhän muidenkin ne tavarat sieltä joskus tule,tuskin juuri mun kohdalla ovat päättäneet vaan toimia kunniallisesti

        Tehtiin taas tilaus,puhelimiin suojapussit jotka saa vyölle.Näitä blackview malleja kun on ikävä kanniskella taskussa.Arvelin tutusta tavasta että tilaus tulee kyllä,mutta kiirettä on turha pitää.No,tämä meni vikaan,tilaus alle 2vk ja postissa.Eli tosiaan,mene ja tiedä mikä on että jotkut näyttävät kohtaavan ongelmia tämän kaupan kanssa,mulla on toiminut alun sekoilun ja yhteydenpidon takkuamisen jälkeen ihan ok.Laittelen tänne jos tulee tilatuksi vielä jotakin,voi pelastaa jonkun yöunet antamalla pientä toivonkipinää😁


    • Anonyymi

      Älkää koskaan tilatko mitään tuolta!!

    • Anonyymi

      Samaa mieltä. Tuolta ei kannata ostaa mitään. Ostin kerralla 4 tuotetta. Tuotteiden saapuminen kesti 3 vuotta ja niistä jokainen oli rikki.

      • Anonyymi

        VAROITUS! Rikollista toimintaa ko. kaupalla. Vievät rahat mutta tuotteita ei tullut ikinä. Kiinalaisten työkollegojen mukaan todella vaarallinen kauppapaikka josta paikalliset eivät ikinä tilaisi mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VAROITUS! Rikollista toimintaa ko. kaupalla. Vievät rahat mutta tuotteita ei tullut ikinä. Kiinalaisten työkollegojen mukaan todella vaarallinen kauppapaikka josta paikalliset eivät ikinä tilaisi mitään.

        Kyllä se tavara saattaa tullakin mutta tuote ei ole kuin sälää ja sitten kun teet reklamaation niin sitte vasta vaikeudet alkaa ja kustannuksia tulee lisää, lisää... ei kannata tilata.


    • Anonyymi

      Tilasin 29.1 puhelimen takakannen kun oli halpa. Ei näy ei kuulu. Tuskin ovat edes lähettäneet. Harmi etten lukenut näitä palautteita ennen ostoa. Päivitän tänne jos takakansi saapuu.

    • Anonyymi

      Heh, ihmettelinkin kun tilaukseni on ollut "matkalla" jo kolme viikkoa (luvattu toimitusaika 7-14 päivää), mutta näiden kommenttien perusteella en ihmettele enää mitään. Onneksi ei ollut kovin kallis ostos. Tämän viestiketjun perusteella voin kai elätellä toivoa, että aikanaan se sieltä tulee, mikäli elän riittävän vanhaksi ja arpaonni osuu kohdalle.

      Laitoin sähköpostia asiakaspalveluun, mutta arvatenkin viesti pitäisi kirjoittaa mandariinikiinaksi, jotta siitä olisi edes teoriassa hyötyä.

    • Anonyymi

      Tilasin hengityssuojaimia. Toimitus pitäisi n. viikossa. Saas nähdä kuinka käy?

      • Anonyymi

        No mitäs luulet, jos firma ei tiedä tarkkaa varastosaldoa, ei hyväksy PayPayl, ei hyväksy luottokorttimaksu.


      • Anonyymi

        Eli firma ei menetä mitään jos eivät lähetä sulle yhtään mitään!


    • Anonyymi

      Nimissäni on julkaistu valheellinen arvostelu vapaakauppa.net yrityksen sivuilla. Arvostelu löytyy täältä https://www.vapaakauppa.net/yudeli-8-kuituinen-siima-1000m.
      Arvostelu on julkaistu muodossa:
      Tein tilauksen 27. syyskuuta ja paripäivää myöhemmin tuli tilausvahvistus sähköpostiin. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Kysyin asiakaspalvelusta ja 22.10 tuli vastaus ja seuranta koodi postiin. Ehkä pari viikoa ja tuote tuli postise.
      (Lähetetty 14.4.2020)
      Tähdiksi on laitettu kolme tähteä hintaan ja laatuun. Tällaista arvostelua en ole antanut. Sen sijaan tämän kyllä:
      Tein tilauksen 27. syyskuuta 2019 ja paripääivää myöhemmin tuli tilausvahvistus sähköpostiin. Sen jälkeen ei kuulunut mitään. Kysyin asiakaspalvelusta ja 22.10 tuli vastaus ja seuranta koodi postiin. Ehkä pari viikoa ja tuote tuli postise. Tälläisessa toimitus ajassa ei ole mitään epänormaalia kiinasta tilatessa 0 hinnalla. Eli ihan ok. Kurkkasin pakettiin ja sielä oli siimarulla jossa luki GHOTDA. En välittänyt vaan arvelin tuoteen olevan kuitenkin samaa tavaraa, mutta eri nimellä. Eihän Yudeli nimellä löydy kuin kahdelta suomalaiselta kiinan kaupalta siimaa.
      Siiman käyttöön otto jäi sitten kevääseen. Silloin vasta aloin tutkia sitä tarkemmin. Siiman hankin pohja siimaksi hyrräkeloihini. Monofiili lisääpuolaan painoa ja heitot ovat lyhyempiä. Aattelin, että tästä riittää pohjasiima loppu iäksi. Keväällä aloin tutkia siimaa trkemmin ja totesin sen erittän pehmeäksi. Uteliaisuuttani kelasin shimano calcutan puolan täyteen tätä siimaa. Koska siima oli paksua 0,37 niin sitä mahtui puolalle noin 70 metriä. Paksuus on mielestäni alakanttiin ilmoitettu. Heitto pituudeksi 250cm Shimano Yasei Red AX Pike vavalla 28 g lusikka lennähti hieman alle 40 metriä. Näin paksulle siimalle hyvä tulos. Ei yhtään jarrua ja puola aivan hölänä eikä yritystäkään sotkeentua. Päätin hankkia parirullaa ohuempi versioita ihan koe mielessä ja Googletin GHOTDA; kävi ilmi että tuotetta saa ostettua halvempaan hintaan AliExpresistä eivätkä speksit täsmää. 8 säikeinen GHOTDA 0.37 ilmoittaa vetolujuudeksi 24kg ja Yudeli 31,7 kg.
      Sanotaan, että sitä saa mitä tilaa, mutta näyttää siltä ettei tästä kaupasta saa, joten en voi mitenkään suositella.

      Tähditys oli kaksi tähteä. Tulen vaatimaan yritystä poistamaan arvostelun joka todellakin on omalla nimelläni. Minä kun en puskista huutele.

      Kehotan kaikkia olemaan käyttämäät ko yritystä.

    • Anonyymi

      On kyllä kokoemuksia. Negatiivisia pelkästään.

      • Anonyymi

        Taitaapi olla kunnon kusetus firma joukko kanne kuluttaja asiamiehelle.


    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa mitään täältä ! Huijausta koko homma. Tilasin uuden puhelimen rikkoutuneen tilalle itselleni 12.3.2020 ja toimitus luvattiin 7-14 päivässä. Tällä hetkellä seuranta näyttää, että toimitus olisi perillä 35päivän päästä!! Yritys myös kieltäytyy perumasta kauppaa ja palauttamasta rahojani !

    • Anonyymi

      Paska lafka, ei voi suositella.
      Samoja kokemuksia kun muillakin täällä; toimitus kesti 4 viikkoa, viesteihin ei ole kukaan vastannut. Kun paketti tai oikeastaan paketit saapuivat, tuli toinen Kiinasta ja toinen Ruotsista. Jota toki ihmettelin, sillä en ollut sieltä mitään tilannut. Kun katsoin sisälle, ajattelin että tässä on oltava joku virhe. Tilasin kaksi pientä kameraa (mökille mm.) ja se mitä saapui oli täysin eri tuotteita. Eivät hoida asiaansa mitä varten tilattu.
      Kattelin äsken palautuksia, mutta pelkäänpä pahoin etteivät suostu maksamaan kameroiden summaa vaikka lähettäisinkin tuotteet takaisin. Enkä usko että toimittaisivat niitä tuotteita jotka oikeasti tilattu..

    • Anonyymi

      e-ville hakkaa ton puljun 4 - 2.

      Joten jos haluat ostaa samat tavarat pikkasen kalliimmalla mutta 95 %:lla asiakaspalvelulla ja palautusoikeuksilla, on vastaus e-ville.

      • Anonyymi

        yes, en ole enää vuosiin ostanut vapaakaupasta vaan e-villeltä, joka sentään on omilla kasvoillaan julkisuudessakin.
        Oli siinä TV-ohjelmassa...


    • Anonyymi

      Huijarifirma. mitaan ei toimitettu eika sahkoposteihin vastattu. sinne ei ole edes mahdollista soittaa

    • Anonyymi

      Meillä tilaukset mennyt aina hyvin. Asiakaspalvelusta saa vastauksen, kunhan malttaa olla kärsivällinen, parissa päivässä ei tule vastausta saamaan, ja se on vielä melko yleistä verkkokaupoissa. Viitisen kertaa on tullut tilattua.

      Sivuilla mainitut toimitusajat on mitä on, aina, kun tilaa Hong kongista, pitää olla varautunut odottamaan tuotetta reippaasti. Jos tarvitsee jotain nopeasti, kannattaa se hankkia Suomen sisältä hieman kalliimmalla.

      • Anonyymi

        Tämä on feikki arvostelu.


    • Anonyymi

      Mä tunnen ja tein rikosilmoituksen saamatta jääneistä tuotteista.

    • Anonyymi

      3 viikkoa sitten tilattu ja maksettu älypuhelin.
      Sähköpostiin tuli viesti että puhekin on lähetetty.
      Vielä mittään ei ole tullut.

    • Anonyymi

      Ei mitään takeita siitä että tilatun ja maksetun tuotteen edes saa.
      Onneksi nyt meni vain 40€.
      Älkää ikinä olko missään tekemisissä tämän firman kanssa.

    • Anonyymi

      Tilaus saapui kolmen ja puolen viikon päästä ostosta, eikä sisältänyt mitään mitä olin tilannut. Pakkauksessa yksi tuote, jonka arvo verkkokaupassa n. kolmasosa alkuperäisen tilauksen arvosta. Sähköposteihini ei enää vastata..

      Kannattaako tästä tehdä Suomessa rikosilmoitus vai kuluttajasuojaan ilmoitus, vai ehkä EU -tason kuluttajasuojaan ilmoitus? Firman Euroopan osoite näyttäisi olevan Briteissä, joka nyt ei tosin EUn otteessa enää olekaan.

      • Anonyymi

        Kuukausi meni. Kallein tuote jäi johonkin🥴 Kax halvinta tuli erillisissä paketeissa...onneksi ei kyse isoista rahoista mutta tehkää ilmoitus checkout finlandille firmasta että lopettavat yhteistyön. Ketjun mukaan aika pitkään kuiten harrastanu moista toimintaa....


    • Anonyymi

      3 viikkoa sitten tuli sähköpostiin viesti.Paketti lähetetty.
      Eipä ole vieläkään tullut.

    • Anonyymi

      Tilaus ja maksu.Heti tuli viesti tilaus lähetetty.
      Nyt kulunut 3 viikkoa ja 6 päivää.
      Lähetys ei ole saapunut Suomeen vieläkään.

      • Anonyymi

        Tilasin toukokuussa ja asiakaspalvelusta saamaani "seuranta linkin" mukaan ollut jo kesäkuun alussa Suomessa ja aspa kertoi että pian postin jaettavana. Ei posti ehkä noin hidas kuitenkaan liene. Huijausta koko firma ja ihmettelenkin nyt palautteita luettuani miksi moinen saa jatkaa vuodesta toiseen toimintaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilasin toukokuussa ja asiakaspalvelusta saamaani "seuranta linkin" mukaan ollut jo kesäkuun alussa Suomessa ja aspa kertoi että pian postin jaettavana. Ei posti ehkä noin hidas kuitenkaan liene. Huijausta koko firma ja ihmettelenkin nyt palautteita luettuani miksi moinen saa jatkaa vuodesta toiseen toimintaansa.

        Sama täällä. 25.5.20 tilasin iPhone kotinäppäimen, edelleen odotan? Kuukauden kuluessa kyselin, että toimitusaika on ilmoitettu 7-14 päivä muisttaakseni. Vastaus oli, että välillä kestää enemmän.
        Vaikka näppäin maksoi 18€ , vitutta silti oma tyhmyys, että en googlettanut kyseistä nettikauppa ennen ostamista. Jos 100 ihmistä maksaa 18€ ja tuotteita ei lähetettä, kyllä Kiinassa 1800€ elää varsin hyvin. Kyllä vituttaa. Kannattaa siis pysyä kaukana!
        Terv. Esa


    • Anonyymi

      No joo, kun osaa varautua pitkään toimitusaikaan ,nijn ei mitään ihmettä....Odotellaan :Liege-Linehaul Arrival

      2020-08-22 05:00:00

      SHENZHEN-Hand over to airline:Hand over to airline

      2020-08-19 20:00:00

      Received by line-haul

      2020-08-15 10:47:30

      Outbound in sorting center

      2020-08-14 21:41:15

      Inbound in sorting center

      2020-08-14 11:12:54

      Accepted by carrier

      2020-08-13 21:08:41

    • Anonyymi

      Meni lähes neljä viikkoa kun paketti saapui, Paketissa ihan eri tuote mitä tilasin. Onneksi tilasin laskulla, niin eipä tässä muuta menettänyt kallista aikaa, En suosittele tuolta mitään tilaamaan!

    • Anonyymi

      Kymmenen euron tuote tilattu toukokuussa, en ole sitä saanut enkä varmaan saakaan, seurantakoodin sain joka lienee tekaistu, huijausta huijausta huijausta!! Älkää tilatko tuolta yhtään mitään!!

    • Anonyymi

      Älkää tilatko mitään tästä firmasta, tein sen virheen tuotetta ei tullut niin peruin kaupat vastausta ei tule sieltä rahaa menee maksuihin.

    • Anonyymi

      Huijareitten firma!!! 11.10.2019 tilasin Oukitel WP6 puhelimen, esitten mukaan versio 6 GB RAM 128 GB.
      8.1.2021, monien kyselyjen jälkeen, sain puhelimen version 4 GB RAM 128 GB.
      Eli kalliimman puhelimen hinnalla sain yli 100 euroa halvemman puhelimen.

      Teen voitavani saadakseni hyvityksen!

    • Anonyymi

      Korjaan Oukitellin tilaus päiväksi 18.10.2020 .....

    • Anonyymi

      Olen lähettänyt jo pari viikkoa sitten sähköpostia, mutta vastausta ei ole tullut. Toimiikohan kyseinen firma enää?

    • Anonyymi

      Ei kannata tilata mitään! Tuote oli ihan eri kuin olin tilannut. Ensin vastattiin ettei tarvitse maksaa tuotetta ja sitten myöhemmin vaadittiin palauttamaan tuote. Asioiden hoito hankalaa kun viesteihin vastaaminen kestää aina monta päivää.

    • Anonyymi

      Itse olen monta kertaa tilannut tavaroita ja ovat tulleet toimitusehtojen mukaisesti. Asiakaspalvelu on pelannut, eikä mitään negatiivista sanottavaa.

    • Anonyymi

      Tuotteen tilaamisesta 3vrk lähettämiseen. Lähettämisestä 16 arkipäivää, jolloin kontakti asiakaspalveluun mikä mättää. Vastaamisessa kesti 3 vrk, jolloin selitys ruuhkautumisesta ja vasta kysyttäessä sai seurantakoodin tuotteelle. Tuote perillä 5vko tilaamisesta, tuote oli toimiva ja se minkä tilasinkin. 9€ kokeilu verkkokaupalle oli lopulta onnistunut, mutta erittäin hidasta hommaa.

    • Anonyymi

      Olen laittanut heille kahdesti sähköpostia, mutta vastausta ei ole kuulunut. Tuota mitenköhän se tarjoamme hyvää asiakaspalvelau suomenkielellä sitten tarkoittaa? Toimitusajathan sivuilla lukee ja ne on 4-5 viikkoa, koska tavarat tulevat Kiinasta rahtina.

    • Anonyymi

      Tilasin pari tuotetta ja sitten luin näitä kommentteja. Vaivuin jo synkkyyteen mutta homma toimi. Tosin 30pv meni. Ei hätäisille. Sähköposti kyselyihin sain vastaukset ja seuranta koodit. Ihan jees.

    • Anonyymi

      Ihan haista paska koko vapaakauppa.com😂😂😂tollasia vitun urpo kauppoja ei pitäs olla olemassakaan tilaus kesti vaan 4kk

    • Anonyymi

      Ihan persiistä toiminta, toinen tuote ei vastannut tilattua ja toinen jäi tulematta, näistä sähköpostillaollut yhteydessä asiakaspalveluun nyt yli viikon. Sieltä vastataan kysymyksiin epäsuorasti ohi aiheen ja aina päivän viiveellä. Asia yhtä kesken edelleen, kunnon vastauksia en ole saanut. Älkää tilatko heiltä!

    • Anonyymi

      Älkää ikinä ostako tuolta mitään!!!
      Mä ostin sieltä Nokia 8910i puhelimen, mutta se ei ollutkaan oikea. Se oli pelkkä lelumalli jossa ei ole mitään toimintoja!!!
      Täyttä kusetusta!!!😡

    • Anonyymi

      Olen nyt kuusi viikkoa odottanut tilaustani. Yhteydenottoihin ei vastata. Olisinpa lukenut näitä kirjoituksia, ennen kuin olin hölmö..

    • Anonyymi

      Älkää ikinä tilatko tuolta mitään. Niillä on kyllä komeat suomenkieliset sivut ja systeemit, mutta toiminta on pelkkää kusetusta. Lähettävät tilatun tuotteen sijaan mitä haluavat ja sitten palautat omalla kustannuksellasi etkä lopulta saa mitään maksuistaan takaisin. Kalliit oppirahat tuli maksettua.

    • Anonyymi

      hidas toimitus, kolme pientä juttua tulee kahdessa eri paketissa, ja vielä väärä tavara
      ei enään uusia tilauksia kyseisestä paikasta.

    • Anonyymi

      Huojatuksi tulin tavaraa ei ole näkynyt

    • Anonyymi

      Lähettivät "lähimmän samankaltaisen tuotteen" kysymättä, onko ok. No eivät ne viinilasikiskot sitten enää kaappiin käyneet. Lähetin takas, kamalan pitkän venkoilun jälkeen sain rahat takaisin, vaan eivät posteja palauttaneet yht. 43.90e. Olen 4 kertaa ottanut yhteyttä asiasta, eivät vastaa. ÄLKÄÄ IKINÄ TILATKO TUOLTA!!

    • Anonyymi

      Huonot kokemukset täälläkin.
      Tilasin Olight ”laatutaskulampun” ja sain halvan paskan kun kuulemma oli varastosta loppu.
      Paketti tuli suoraan Aliexpress paketissa josta sen olisin voinut tilata suoraan itsekin halvemmalla.
      No hyvittivät kuitenkin puolet lampun hinnasta, mutta silti olisi ollut halvempi tilata tuo läjä suoraan Aliexpressiltä.

    • Anonyymi

      Älkää koskaan ostaako mitään

    • Anonyymi

      Huomioikaa kaikki tämä.
      Jos asioi verkkokauppoissa, niin ainakin tärkeimmät asiat myyjästä tulee tarkistaa aina:
      Yrityksen nimi ka Y-tunnus, voi olla, kuten on esim. tässä tapauksessa, että yrityksen nimeä eikä Y tunnusta ole ollenkaan. Domain (nettiosoite) nimi ei ole yrityksen nimi.
      Puhelinnumero, tässä tapauksessa se on hyvi epämääräinen.
      Yrityksen fyysinen olinpaikka, osoite ym. Tämän yrityksen olinpaikkaa ei voi edes tarkistaa kun nimi ei ole tiedossa.
      Etsikää itse lisää epämääräisyyksiä (esim. "suomalaisessa omistuksessa" väite").
      Kannattaa tarkistaa asiat ennen kuin tilaa, on paljon vaikeampaa sen jälkeen hoitaa asiaa kun on jo maksanut tuotteet.

    • Anonyymi

      Huonoja kokemuksia tästä, olisi pitänyt lukea näitä kommentteja ennen tilausta. Tilasin 7" kosketusnäytön jossa kuvauksen mukaan kotelo. 2kk odotin näyttöä ja kun vihdoin sain niin kotelo puuttui. Kommunikointi firman kanssa todella tuskaista. Mukama lähetteli koteloa ja uhkaili että joudun maksaan lähetyskuluja kun en hae pakettia. En siis saanut mitään ilmoituksia saapuvasta paketista tai seurantakoodeja paitsi kun paketti oli mukama lähetetty takaisin. No 7kk päästä kaiken taistelun jälkeen sain kotelon. Koteloksi sitä ei voi sanoa, kaki levyä, lisäksi piirilevyn puolen levy täysin jostain muusta tuotteesta. Ei vastaa enää viesteihini. Oli muuten vimonen kerta kun tämmösestä paikasta tilaan. ¨
      Olen paljon tilaillut suoraan kiinasta kamaa ja ikinä ollut ongelmia kenenkään kanssa. Tää vapaakauppa.net ollut paskin kokemus mistään ikinä.

    • Anonyymi

      Oon ollut huono lukemaan näitä keskustelupalstoja, koska näitä voi anona kirjoittaa ilman totuuden häivää.

      Täällä on nyt kuitenkin niin paljon huonoa kommenttia vapaa kaupasta, ettei savua ilman tulta.

      Itse eksyin tänne kun tympäännyin vapaakaupan pöyristyttävään toimintaan.

      Kaikki alkoi toukokuussa. Tilasin heiltä pienen mini jääkaapin
      https://www.vapaakauppa.net/4l-minijaakaappi-verkkovirta-autosovitin.html

      Laitteen pitäisi infon mukaan toimia niin (dc) tasa kuin vaihtovirralla.(ac) .

      Jääkaappi saapui joskus 1.5kk odottelun jälkeen ilman verkkovirtakaapelia.
      Asiakaspalvelulla oli vaikeuksia ymmärtää mitä tarkoitan vaikkei asiaa voi paremmin ilmaista kun ottaa kuvakaappauksen tuote kuvauksesta, ja sanoo että kaapeli jolla kaapin saa kytkettyä verkkovirtaan. Lopulta he lähettivät sen. Tökkäsin kiinni ja laitoin töpselin seinään seurauksena iso pamahdus ja savupilvi, sekä sähköpalon haju. Vasta tällöin huomasin että kaapin takana johon kaapeli kiinnitettiin oli pelkkä dc dasavirta merkintä eli 12V tupakansytyttimestä.

      Oli siis ristiriita heidän tuoteinfosaa kuin jopa pahvipaketisaa jossa kaappi saapui. Itse jääkaapissa oli pelkkä dc merkintä m

      Ilmoitin asiasta heille. Pyysivät videota. Kyllä. Mistä. Ihan ku oisin kuvannut sitä kun laitan päälle.

      Sitten alkoi palautusshow joka on vielä käynnissä. Mihin esim pakkaan kuka maksaa yms kortiton ja sairaseläkkeellä sekä huono liikkumaan. Tein Tukesiin ilmoituksen. He eivät julkaise negatiivisia kommentteja tuotteesta.

      He siis riskeeras todella mun terveyden sekä talon sähkökörjestelmän lähettäessä sen kaapelin jota kaappi ei pysty käyttämään vaikka heidän tuoteinfo näin kertoo.

      Täytyy pohtia rikosilmoitusta.

      Pysykää kaukana vapaakauppa.comista

    • Anonyymi

      Tilasin 2 lätkä paitaa sivustolta ja nytte pyytelee jotai tulli maksuja ja paiyoja odotettujo 2 kk eikä vastata sähköposteihin oisi pitänyt lukea arvosteut aikasemmkn

    • Anonyymi

      Lähettelevät jotain vähän sinnepäin mitä on tilattu ja sitten alkaa selittely. Itsellä lähettivät puolet tilatusta ja tarjosivat sitten 20% palautusta, kun "juuri nyt ei ole varastossa" tai sitten koko palautusta, jos lähetän saadun osan takaisin heille. Verkkokauppansa näyttää, että puuttuvaa tuotetta olisi varastossa koko aika, eli kusetus jatkuu. Eivät ikinä lähettäneet puuttuvaa tavaraa lupauksista huolimatta ja tuskin olisivat mitään kauppahinnastakaa n oikeasti palautttaneet. Tietävät, ettei kukaan heille tilinumeroaan anna.. "Asiakaspalvulu" koittaa vaan pitkittää asioita kunnes loppuu vastailu. Järki käteen - älä osta noilta mitään. On harkittua huijausta ulkomailta käsin.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe