Eläke ja työ

Seitsemäntoista

Täytän 63 v tammikuussa 2017. Minulla olisi mahdollisuus jatkaa töissä vielä jonkin aikaa. Voinko silti anoa eläkkeen kun täytän 63 ja olla töissä samaan aikaan?

6

967

Äänestä

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanhuuseläkkeen myöntämisen edellytyksenä on, ettei työntekijä enää ole siinä työsuhteessa, josta hän jää eläkkeelle. Näin ollen sinun pitää päättää nykyinen työsuhteesi ennen kuin eläkkeesi maksu voi alkaa. Eläkkeellä ollessasi voit aloittaa uuden työsuhteen. Jos työskentelyssä on vähintään kuukauden katkos, voit solmia uuden työsuhteen entisin työsuhteesi ehdoilla. Jos työehdoissa tapahtuu olennainen muutos, voidaan katsoa, että kyseessä olisi uusi työsuhde ja vanha työsuhde olisi päättynyt. Tällöin vanhuuseläkkeen saamisen edellytys täyttyisi ja uusi työsuhde voisi alkaa heti seuraavan kuukauden alusta. Olennainen muutos voi olla esimerkiksi työajan lyhentyminen, palkan alentuminen tai työtehtävien muutos. Tämän arvioinnin muutoksen olennaisuudesta tekee kuitenkin aina eläkkeen maksava eläkelaitos.

• Seitsemäntoista

Kiitos vastauksesta

• Töihin

Voinko siis aloittaa uudella työnantajalla heti seuraavana päivänä,kun olen jäänyt vanhuuseläkkeelle?

• Voit aloittaa. Vanhuuseläkkeen myöntäminen edellyttää, että et ole enää siinä työsuhteessa, josta jäät eläkkeelle.

• Töihin

Kiitos selkeästä vastauksestasi

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      100
      687
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      39
      675
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      32
      609
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      16
      588
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      38
      547
    6. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      63
      516
    7. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      515
    8. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      49
      511
    9. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    10. Kaipaatko vielä exää?

Jos olet ihan rehellinen
      Ikävä
      68