Kertokaa hyviä fantasiasarjoja pliis!!!

Dark Yojimbo

Hei kuka oletkin. Etsin uutta lukemista, mutta olen neuvoton. Siis voisitko kertoa hyvän sarjan.
Mieluiten fantasiaa, mutta sci-fi ja seikkailukin käy. Olen 12-v. Osaisitko auttaa? Jos osaat lähettäisitkö viestin.

Dark Yojimbo

58

8444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unicorn

      Jos hyviä kirjasarjoja etsit ja oot 12 vuotta niin ehotan et lukisit Kuolemanportti-nimisen sarjan tai Dragonlance-sarjan.
      Kummatkin on tosi hyviä vaikka minä pidin enemmänkin Kuolemanportista...
      Taru Sormusten Herrasta on myös yksi vaihtoehto.

      • cat.89

        Mä pidän näistä:

        Yönsiiven velhot
        Noidan loitsu, Taikuuden tuoksu, Velhon vala (noi 3 on samaa trilogiaa)
        Mustan suden aika

        Kannattaa lukee edes jotain noista! :)

        Ja ne, jotka on lukenu noita, kertokaa mitä mieltä ootte!!!


      • minä
        cat.89 kirjoitti:

        Mä pidän näistä:

        Yönsiiven velhot
        Noidan loitsu, Taikuuden tuoksu, Velhon vala (noi 3 on samaa trilogiaa)
        Mustan suden aika

        Kannattaa lukee edes jotain noista! :)

        Ja ne, jotka on lukenu noita, kertokaa mitä mieltä ootte!!!

        Yönsiiven velhot, se sarja on ihan hyvä. Olen lukenut pari ensimmäistä kirjaa, onko niitä vielä enemmänkin? Mustan Suden Aika oli myös kiehtova.


      • cat.89
        minä kirjoitti:

        Yönsiiven velhot, se sarja on ihan hyvä. Olen lukenut pari ensimmäistä kirjaa, onko niitä vielä enemmänkin? Mustan Suden Aika oli myös kiehtova.

        Mun mielestä suomeen ei oo vielä ainakaan tullut jatkoa Yönsiiven Velhoille ja Demoninoidalle.
        koratkoon joku, jos tietää paremmin :)


      • tyttö
        cat.89 kirjoitti:

        Mä pidän näistä:

        Yönsiiven velhot
        Noidan loitsu, Taikuuden tuoksu, Velhon vala (noi 3 on samaa trilogiaa)
        Mustan suden aika

        Kannattaa lukee edes jotain noista! :)

        Ja ne, jotka on lukenu noita, kertokaa mitä mieltä ootte!!!

        mä pidin nois kirjoist tosi palljo, vaik tota vikaa en oo lukenukkaa.... ja ootan innol et joskus sattuis onni kohalle ja saisin lainattuu yönsiiven velhon jatko-osan demoni noidan, mutku meidän kirjastos niit ei oo ku yks ja aina varattun...
        mut mut aivan loistavia kirjoja.. :P
        kannattaa lukea... :)


      • fantasyfan

        Dragonlance on vähän sekava aloittelijalle...
        Kuolemanportti on parempi.


    • minä

      Näkijän taru
      Lordi Kultainen

      ja sitte tietenki Potterit ja Terry Pratchetin kirjat (tai miten se nyt ikinä kirjotetaankaa)

    • Galadriel

      Maailma. ja Suomikin, on täynnä upeita kirjoja, tässä muutama mitä ensiksi tulee mieleen:
      Susan Cooperin Hämärä nousee -sarja
      Ursula LeGuinin Maameri-sarja
      Philip Pullmanin Universumin tomu -sarja

      • Gary Cooper

        Susan Cooperin sarja on kylläkin nimellä "Pimeä nousee", ei "Hämärä nousee".


      • kincade

        mä varmaan tyhmä mutta mun mielestä maameri sarja oli aika tylsä, kun kaikki tapahtui niin älyttömän hitaasti.


      • fantasyfan
        kincade kirjoitti:

        mä varmaan tyhmä mutta mun mielestä maameri sarja oli aika tylsä, kun kaikki tapahtui niin älyttömän hitaasti.

        Juu, mäkin alotin lukeen, mut siihen jäi ku oli nii hidas..


    • minä

      Robert Jordanin Ajan Pyörä -sarja. Nimestä ei kannata päätellä vielä mitään, sarjaa on tällä hetkellä kirjotettu jo 19, mutta lisää ilmeisesti pukkaa. TODELLA hyvä sarja, suosittelen!=)

      • Slartibartfast

        Sarja on oikeasti menossa vasta 8 tai 9 kirjassa.Suomennoksissa on aina n.1/3-1/2 englanninkielisestä kirjasta.Osia suomeksi tulee tämän laskun mukaan n.30.Sarja ei vakuutanut minua 3 ekan kirjan aikana.


      • kincade

        aivan mahtava, harmittaa kun saa venata niin kauan että ne suomentaa lisää 20.osa Sydäntuli julkaistaan huhtikuussa vasta


      • hess

        Ajan pyörä on loistavaa luettavaa... Fantasiaa parhaimmillaan... Myöskin kuoleman portti ja Belgarion taru (david eddings) ovat hyviä, toki unohtamatta näkiän taru (robin hobb) joka on myöskin hyvä..
        Musta haltia trilogia(R.A.Salvator)on myös lukemisen arvoinen ja muukin Salvatoren tuotokset ovat tutustumisen arvoisia...
        Scifi puolelta hyberion sarja on oma suosikki.(Dan Simmons)


    • kirjanarkomaani

      Katharine Kerr: Deverryn taru -sarja (1. osa: Hopeatikari)

      Mary Hoffman: Stravaganza (1. osa: Naamioiden kaupunki)

      Anu Holopainen: 3 sarjaa, en muista nimiä, mutta kirjoittanut yht. 8 kirjaa.

      Clive Barker: Abarat (ilmestynyt 2 kirjaa, tietääkseni tulossa lisää)

      Brian Jaques: Redvallin taru -sarja (1. osa: Soturi Matias), Lentävä hollantilainen -sarja (1. osa: Haaksirikkoiset)

      Philip Pullman: Universumin tomu -sarja (1. osa: Kultainen kompassi)

      Margaret Weis & Tracy Hickman: Kuolemanportti -sarja (1. osa: Lohikäärmeen siipi)

      Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen, kannattaa lukea!

    • -----

      Hyvä on ainakin Philip Pullmann-Universumin tomu.
      Sitten Sormusten herrat on hyviä ja myös Potterit. Itse kiinnostuin kirjallisuudesta juuri Pottereiden ansiosta ja olin tuolloin vuotta sinua vanhempi.

      • Damra

        Kyselit, mitkä olisi hyviä kirjoja..
        henkilökohtaisia suosikkejani ovat David Eddingsin teokset joita omasta kirjahyllystä löytyy 18 kpl. Taru Sormusten Herrasta on myös erinomainen, mutta ehkä turhan "raskas" aloittelevalle fantasian lukijalle. Myös R.A. Salvatoren ja Elaine Cunninghamin kirjat ovat kokeilemisen arvoisia. Omat suosikit löytyvät vain lukemalla.. ja valinnan varaa kyllä löytyy.


      • Durnik <3
        Damra kirjoitti:

        Kyselit, mitkä olisi hyviä kirjoja..
        henkilökohtaisia suosikkejani ovat David Eddingsin teokset joita omasta kirjahyllystä löytyy 18 kpl. Taru Sormusten Herrasta on myös erinomainen, mutta ehkä turhan "raskas" aloittelevalle fantasian lukijalle. Myös R.A. Salvatoren ja Elaine Cunninghamin kirjat ovat kokeilemisen arvoisia. Omat suosikit löytyvät vain lukemalla.. ja valinnan varaa kyllä löytyy.

        David Eddingsin Belgarionin tarut olivat parhaita, mitä olen koskaan lukenut. Rivan aikakirjat antaa mukavasti taustatietoa. oma lempihahmoni on ehdottomasti Silkki. Pidän hänestä, koska hän on kerta kaikkiaan niin raivostuttava. On minulla valintaperusteet... ^^ Voisitteko ihmiset kommentoida omaa lempihahmoanne jos olette lukeneet kyseisiä kirjoja? Kannattaa lukea Belgarionin taru ja miksei Malloreankin taru, mutta Althalus minulta jäi kesken. se muuttui puolivälissä tosi tylsäksi. Hahmojen luonteenpiirteet jotenkin haalenivat, varsinkin Altaluksella. Se on mielestäni aika paha vika, sillä hän on sentään päähenkilö.


      • Durnik & Silkki <3
        Durnik <3 kirjoitti:

        David Eddingsin Belgarionin tarut olivat parhaita, mitä olen koskaan lukenut. Rivan aikakirjat antaa mukavasti taustatietoa. oma lempihahmoni on ehdottomasti Silkki. Pidän hänestä, koska hän on kerta kaikkiaan niin raivostuttava. On minulla valintaperusteet... ^^ Voisitteko ihmiset kommentoida omaa lempihahmoanne jos olette lukeneet kyseisiä kirjoja? Kannattaa lukea Belgarionin taru ja miksei Malloreankin taru, mutta Althalus minulta jäi kesken. se muuttui puolivälissä tosi tylsäksi. Hahmojen luonteenpiirteet jotenkin haalenivat, varsinkin Altaluksella. Se on mielestäni aika paha vika, sillä hän on sentään päähenkilö.

        Lisäksi olen lukenut Polgara - velhottaren tarina-kirjan ja Belgarath - velhon tarinan. Ne olivat myös tosi hyviä, mutta tein vain sen virheen että luin ne ennen Mallorean taruja, joten sain juonipaljastuksia.


    • Gantsu

      Douglas Adams: Linnunradan käsikirja liftareille
      Mikä sopis noin nuorelle?
      Narnia-sarja?
      Terry Brooks Shannaran druidit

      • vielä

        että brooks on kirjoittanut 4 shannara kirjaa, en nyt muista mikä niistä oli eka, suosittelen myös ko. sarjaa


    • Eikös Terry Pratchett voida lukea fantasiaksi? Aivan loistavaa kirjallisuutta, hauskaa ja älykästä. Parhaiten toimii englanninkielisenä, mutta suomeksikin saa.

    • Aleph

      Vaikka ootkin 12v... suosittelen Frank Herbertin Dyyni-sarjaa (olin itse ehkä 14v kun luin sen ekan kerran) tietysti David Eddingsiä, Terry Brooksia ja EHDOTTOMASTI Iain. M. Banksin Aseiden Käyttö-eeposta

      • moi

        Kannattaa tutustua David Eddingsin tuotantoon! Luin sun ikäsenä noi kirjat läpi ja tykkäsin tosi paljon!!


    • jazbu

      Eli olen itse ollut alalla noin 7vuotta
      ja muutama ehdoitus löytyisi..

      Tekiä:R.A.Salvatore.

      Teokset:Musta haltia Trilogia
      Nimi:Kotimaa,Maanpaossa ja Valoakohti.

      Lue nämä ja tutustu ko sankarin seikkailuihin
      niitä kyllä riittää
      saatavuus kyllä on hieman nihkeätä
      ainakin ensimmäisen kuuden kirjan jälkeen
      mutta itse olen kyllä tyytyväinen kirjoihin
      ja samalta kirjailialta löytyy
      myös.

      Demonin henki,Demoni herää ja Demoni apostoli

      mukavia luku hetkiä...

    • minä

      mä olen yksitoista ja oon melkoinen lukutoukka joten kokeile tälläistä.kivien mahti se on kirjoittanu kakstoista oleva tyttö.ei suomesta mut se on hyvä.se kertoo kolmesta tytöstä jotka huomaavat yhtäkkiä olevansa ainutlaatuisia...........

      • itse oon kirjáilia

        olen itse 12w ja hyvä kirjottaan( ainaki kavereitte ja opettajien mielestä)..... haluaisin vinkkejä tarinoitten aiheiksi ja kaikkee toivottavasti joku voi auttaa mun tässä.... pliis helppikää


      • Fantasy is my life

        Tarkoitit varmaan Ennuskivien mahti?


      • Minä vain.
        itse oon kirjáilia kirjoitti:

        olen itse 12w ja hyvä kirjottaan( ainaki kavereitte ja opettajien mielestä)..... haluaisin vinkkejä tarinoitten aiheiksi ja kaikkee toivottavasti joku voi auttaa mun tässä.... pliis helppikää

        Kuka täällä valittaa? O.o


    • Phoebe-Minerva

      Suosittelen Flavia Bujor´n Ennuskivien mahtia. Oli omalla tavallaan hyvä kirja.

    • banana

      Hyvä suomalainen !
      Lue Tieteen kuvalehti ja usko tieteeseen, niin tulee mielenkiintoinen olo.Terv/Banana

    • meri

      ehdottomasti Raamattu, sieltä löytyy toivo elämään.

      • Wuff

        Vanhin fantasiakirja, joten suosittelen!!! Tosin ehkä liian rajua tekstiä 12-vuotiaalle, ainakin vanhan testamentin puolella, mutta fantasiaa yhtä kaikki!! =)


      • Vustin
        Wuff kirjoitti:

        Vanhin fantasiakirja, joten suosittelen!!! Tosin ehkä liian rajua tekstiä 12-vuotiaalle, ainakin vanhan testamentin puolella, mutta fantasiaa yhtä kaikki!! =)

        Kyllä esim. Gilgamesh, Ilias, Odysseia ja Ramayana ovat Raamattua vanhempia. Raamattu on sitäpaitsi fantasiana aika kökkö, eihän siinä ole edes haltioita ja loitsiminenkin on sallittu vain muutamalle hyvispuolen äijälle. Eddoissa sen sijaan on tätäkin puolta jopa nykyklisetasolle asti.


    • Wuff

      Taru Sormusten Herrasta oli eka fantasiakirja, jonka luin ja olen ollut intohimoinen Tolkien-fani siitä lähtien (ja siitä on jo aikaa!!); Susan Cooperin Pimeä nousee oli muistaakseni toinen, ja siihen ihastuin myös - olen lukenut sitä näin myöhemminkin uudelleen, kuten Ursula le Guinin Maameren tarinoitakin.

      Kukaan ei kai maininnut David Eddingsiä? itse olen lukenut 2 ensimmäistä sarjaa, sitten teksti alkoi toista itseään, mutta ne ekat oli hauskoja, ja siellä oli riemastuttavia henkilöhahmoja! Suosittelen!

    • -Limmu-

      siis joku muu oli jo aikasemmin sen sanonutki... mä oon lukenu monii sen kirjoja todella hyviä!!! ne on todella kaiken ikäsille ja TOOOOOOOOOOOOOOOOSI hauskoja ja se on kirjottanut paljon kirjoja ne on fantasia ja skifi kirjoja parhaimmast päästä....... ja se on tosi suosittu kirjailia englannissa! eli muistakaa nimi: terry Pratchett

    • Legolass92

      Täsä ois mun lempparit... kantsii lukee jos et oo lukenu!:

      Potterit!!!
      Taru sormusten herrasta!!!

      En muuta sit tiä hyvii... kaikkii muita kirjoja kyl tietäsin...

    • fantasyfan

      Tässä on pari:
      Eddings, David: Belgarionin taru 5 osaa
      Mallorean taru 5 osaa
      Eleniumin taru 3 osaa
      Tamulin taru 3 osaa
      Unennäkijöiden taru tms.
      Althalus matka maailman ääriin

      Jordan, Robert: Ajan Pyörä tähän mennessä 18 osaa

      Ollos hyvä..:)

      • s.o

        Clive Barker; Abarat 2 osaa
        Juuri toista osaa lopettelen. Todella hyvin kuvitettu (kirjailijan itse piirtämin kuvin), kuvat keventää lukemista kivasti.
        Sopii sekä nuorille että vanhemmillekin, mukana pysyy mukavasti.


    • perrrtti
    • kaikille

      jos oikeen kunnon kirjaa etsit niin :
      Harmageddon/hetki on tullut-tim lahaye,jerry B.jenkkins
      New York Timesin bestseller listalta.

    • Nimetön

      Michael Moorcock: Elric Melnibonélainen, Kulkija kohtalon merellä. Tosi hyviä kirjoja. Nopea lukeakin kun ei oo mitään tiiliskiviä. Mulla itellä on tuo ensimmäinen.

    • Susu

      Olen kerta kaikkiaan rakastunut Clive Barkerin abarat saagaan. Suosittelen sitä kaikille tyypeille jotka haluaa jotain HYVÄÄ luettavaa!!!
      Tähän asti ilmestyneet osat:

      Abarat
      Abarat; Lumon päivät, Sodan yöt

      Lukekaa noi hyvät ihmiset! Parempii kirjoja saa hakea ja kaukaa!!

    • SriValo

      Robin Hobb - Kuninkaan salamurhaajat...
      Douglas Adams - LinnunradanKäsikirjaLiftareille

    • WiljaaH*

      Oon 12 vuotias ja oon lukenu Keisari-sarjaa. Suosittelen lämpimästi!Onks kukaan lukenu Keisari-sarjaa???
      Se voi olla kyllä vähä raju, ,mut ite tykkäsin, koska se kerto Gaius Julius Caesarin elämästä aika oikeanlaisesti. Rakastuin täysin sarjaan!

    • SuperdabidubiDuu

      Eragon, Esikoinen ja Brisingir (:

    • elhinger

      Ite tykkään ainaki Rick Riordanin kirjottamista Percy Jackson kirjoista,Perillinen sarjasta ja sitte vaikkapa Nuori Samurai sarja :PP

    • myrkrida

      Ilkka Auerin Lumen ja jään maa -sarja. Kertoo tarinan Nonna-tytöstä jonka kohtalo paljastuu melko suureksi. Ehdottomasti ihaninta fantasiaa ikinä.

    • Maca__

      Christopher Paolinin Perillinen -sarja!!! Aivan parasta luettavaa ikinä. Sarjasta on ilmestyny kolme kirjaa: Eragon, Esikoinen ja Brisingr. Eragon on ilmestynyt elokuvanakin, mut elokuva on perseestä. Kirjat ovat parhaita!

    • sazu

      hyviä sarjoja on
      -viisi vartijaa
      -yön talo joka on vampyyri sarja
      -darren shanin-tarina joka on kans vampyyri sarja
      -harry potter


      ne on kaikki hyvä ,mutta muutamat jää kesken kun niitä ei ole suomennettu

    • fantsubantsu

      Patrick Rothfuss: Tuulen nimi (trilogian toisen osan saa myös englanniksi jo, Wise Man's Fear). Martinin Game of Thronesin jälkeen parasta tällä hetkellä!

    • lisää kirjoja...

      Davis Eddingsit on hyviä mutta erityisesti pidin Althalus matka maailman ääriin kirjasta(David ja Leigh Eddings)
      Myös Perillinen saraja on hyvä(Christopher,Paolini)
      Eragon
      Esikoinen
      Brisingr
      Perillinen(ilmestyy 2012 kevällä)

      • muokkari ;)

        Täs tulee jotain aaivan ihania kirjoja:
        •harry potterit
        •NÄLKÄPELIT!!!!!!!
        •taru sormusten herrasta
        •numeropeli ja paljon muita mut en jaksa kirjottaa :)


    • Fablehaven

      Brandon Mullin Myyttihovi. Ei kai kovin suosittu, mutta itse jäin heti houkkuun kun luin kaksi ekaa osaa.
      Riippuu tietenkin millaisesta tykkää, tämä kirja jää kyllä helposti muiden fantasia-sarjojen jalkoihin, mutta minä pidin tästä kovasti. :)

    • *-Ridu-*

      Ukkossydän, 2012. Ehkä vähän nuoremmille, mutta valtavan hauska ja täynnä tussahtelevaa taikuutta.

    • adris99

      mifongin perintö!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      199
      4700
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      275
      2777
    3. 134
      1717
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1411
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      204
      1380
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1156
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1134
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1089
    9. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1067
    10. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1061
    Aihe