Hei! Omistan vuonna 2003 syntyneen puoliveritamman, jonka kaviot ovat halki. Pahiten halki oleva kavio on toinen takasista, joka on kaiken lisäksi valkoinen kokonaan. Se on halki koko matkalta ylhäältä alas ja halkeama levenee alaspäin. Etukavioissa halkeama on vain pieni viilto joka näkyy vain muutaman metrin päästä, mutta eniten huolissani olen valkoisesta takasesta... Hevonen ei onnu eikä arista jalkojaan. Vuolu-/kengitysväli on venynyt pari kertaa hieman pitkäksi, sillä luottokengittäjämme ei ole ollut saatavilla, joten siitä halkeilu johtuu. Hevonen on syönyt koko minulla olo aikansa samaa ruokaa (n. 3vuotta) ja on tarhannut lähes 24/7 kavereiden kanssa, eikä ruokavaliota ole muutettu, biotiini vain on lisätty. Hevonen on hieman ylipainoinen, joten se on lisärasite kavioille... Mitä voisin tehdä? Tamma menee piakkoin laitumelle pariksi kuukaudeksi ja siellä se saa olla ilman kenkiä, mutta mikä avuksi nyt. Laitanko kaviorasvaa vai liotanko kavioita vedessä? Pyydän pikaista apua!
Halkeilleet kaviot
2
3021
Vastaukset
- komiantalonsanni
viilaa halkeaman yläpäähän poikkiura että halkeama ei pääse enää kasvamaan.älä rasvaa,liota vedessä,kääri vaikka kavioihin märät pyyhkeet ja pintelit päälle.tarkista vitamiinien ja hivenaineiden saanti,anna esim. biotiinia,ilman kenkiä laidunnus vahvistaa kavioita.voit kysyä kengittäjältäsi neuvoa.
- mörrinkäinen
Kannattaa sitten huomioida sekin, että kenkä myös tukee kaviota. Jos kengät ottaa pois, halkeaman saattavat levitä entisestään. On siis todellakin viisainta kysyä kengittäjän mielipidettä ennen kuin alkaa nyppiä kenkiä irti laidunta varten. Muutoin olen samaa mieltä edellisen kanssa, vesi on kavioille parempi kuin rasva.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun513665Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si1142620Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko6002321Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei192046KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar791872Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431698- 201668
Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1421602Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?951469- 281466