Miten meni? Mitkä fiilikset jäi?
Gerontologia & kansanterveys- pääsykokeessa olleit
63
2060
Vastaukset
- Ajkkgjk
Minä olin. Luulin, että kirjallinen osio oli haastava, mutta aineisto se paha olikin...
- hakijajyu
Itselle jäi hyvä tunne :) Monivalinnoissa joutui muutamassa kohdassa arpomaan, mutta aineistokoe oli mielestäni helpohko :)
- Ajkkgjk
Se aineiston kuvakysymys? Mihin piti vastata? Siinähän oli kaksi kuvaa joissa ykkönen perässä..
- hakijajyu
Kumpaanko vastasit? :-D
- Ajkkgjk
Siihen ekaan..? Menikö pieleen?
- hakijajyu
Siihen minäkin :-D
- Turhakeissi
Minä siihen tokaan!!! Voi ei!!!! Siinähän oli ne table1 ja figure1 otsikot enkä yhtään tajunnut mitä ne tarkoitti!!! Voi kakka!
- hakijagero
Mitä siinä ensimmäisessä taulukossa oli? Tutkimusprosessin kuvaus? Sitäkö haettiin?
- Jyväshyvä
Ekaan minäkin. Mutta oli kyllä jotenkin epäselvä.
- Jyväshyvä
hakijagero kirjoitti:
Mitä siinä ensimmäisessä taulukossa oli? Tutkimusprosessin kuvaus? Sitäkö haettiin?
Joo. Kai? :)
- hakijajyu
Niin minä sen tulkitsin :-D
- Jyväskylä2016
Ihan ok tunne jäi. Monivalinnoissa muutamaan joutui veikkaamaan, aineisto vaikutti helpolta, mutta en tiedä muotoilinko vastaukset oikein. Kuvioon vastasin tutkimusprosessin kulun. Figure on kuva/kuvio ja table taulukko.
- Turhakeissi
Jyväskylä2016 kirjoitti:
Ihan ok tunne jäi. Monivalinnoissa muutamaan joutui veikkaamaan, aineisto vaikutti helpolta, mutta en tiedä muotoilinko vastaukset oikein. Kuvioon vastasin tutkimusprosessin kulun. Figure on kuva/kuvio ja table taulukko.
Kumpi oli table ja kumpi figure?
- Jyväskylä2016
Figure1 oli se eka kuva, missä oli kuvattu tutkimuksen kulku. Table1 oli se toka kuva, missä oli listattu tutkimushenkilöiden alkutiedot, joita toisessa kysymyksessä kysyttiin. Näin minä sen ymmärsin.
- kyselijä333
Minä ymmärsin, että aineistokokeessa kysyttiin tuota tutkimuksen kulkua. Oliko toinen kysymys tuo, missä täytyi kertoa mitä kuvassa tapahtuu. Minä avasin siihen tutkimuksen kulun. Myöhemmissä kysymyksissä piti muistaakseni kertoa tuosta taulukosta, jossa oli listattu tutkimushenkilöiden taustatiedot.
- Ajkk
Musta kun siinä ekassa kuvassa oli kuvatekstinä table1...jossa siis se tutkimuksen kulku. Tai sit muistan väärin. Siihen onneksi vastasin.
- hakijaaaa
tutkimuksen eteneminenkö piti avata aineistokysymyksissä?
- Savoniatar
Ihan hyvät fiilikset. Pärjäsi, jos oli lukenut ja osasi tulkita sitä aineistotehtävää oikein. Paljon oli kyllä väkeä! Hyvä tunnelma oli muutenkin. Mielestäni pääsykokeet oli jotenkin kivemmat ja selvemmät kuin amk:n kokeet. Monivalinnoissa sai olla kyllä tarkkana! Tsemppiä kaikille!
- paljonkopisteitä
Millaisetkohan pisterajat muodostuu...
- Jyväshyvä
Kovat! Ihan varmasti. Ihan jo edellisvuosien perusteella. Ja nyt näin paljon ensisijaisia hakijoita.
- pisteet
Onko julkaistu virallista tilastoa ensisijaisistahakijoista? :)
- huom111
Muistakaa, että kokeessa oli sekä maisteri- että kandi maisteri vaiheeseen hakijoita. 25 paikkaa jaossa kaikenkaikkiaan, joka on aika paljon :)
- Veikkaaja
Veikkaisin rajaksi 70pst.
- Hjjk
Aika vähän se 25 on. Minä muistelin että 20. Itse hain maisteriohjelmaan. Eli 10 otetaan. Olisi pitänyt laittaa kandikin niin olisin edes tuhlannut mahikset :)
- kdjfksfjsk
Eikö hakijamäärät laskeneet viime vuodesta? :o
- Kyselijä1234
Mitäs siellä sanottiin niistä tulosten julkaisuista? Pitääkö tässä vaan odotella heinäkuun alkuun?
Hakijoita oli tosiaan tänä vuonna 99 yhteensä. Hiukan vähemmän kuin viime vuonna. En tiedä sitten kuinka moni jätti tulematta kokeeseen.- yksihakija
Heinäkuun alussa pitäisi tulokset olla tiedossa. Uskon myös, että pisteitä täytyy olla vähintään 70 luokkaa, jotta tulisi valituksi :/
- huhh1234
70 pisteen raja olisi todella korkea :s Mulla mahdollisuudet 50-55 pisteeseen...
- Kyselijä1234
Jep. Tuskinpa kuitenkaan 70 pistettä raja on. Viime vuonna ollut sen 51,75.
- Hehheex
Jossain oli alin hyväksytty pistemäärä 81,5.
- Jyväskylä2016
Maisterihaun 10 opiskelijaa valitan siten, että 5 pääsee yhteispisteillä elo todistus pääsykoe, joiden alin hyväksytty oli viime vuonna tuo 81,5 ja toiset 5 otetaan pelkän aineistokokeen perusteella, joka viime vuonna olo 51,75.
- kyselijä333
kandi maisteriin raja oli pari pistettä korkeampi
- 60-70
pisteraja voi varmasti nousta 60-70 pisteeseen kokeen tason ansiosta..
- Jyväskylä2016
60-70 kirjoitti:
pisteraja voi varmasti nousta 60-70 pisteeseen kokeen tason ansiosta..
Viime vuonna oli samat monivalinnat ja myös aineistotehtävä oli hyvin samantyyppinen. Sen perusteella pisterajat voisi olla samalla tasolla kuin viime vuonna.
- 60-70
Hakijoita taisi kuitenkin kokeessa olla huomattavasti viime vuotta enemmän ja mikäli hakijoiden taso on korkeampi verrattaen viime vuoteen, voi pisteraja nousta korkealle.
- maisterihaku
Montako hakijaa maisterivaiheeseen tässä haussa oli? :)
- kansanterveys
Kandi maisteriin oli 99 hakijaa, mutta tämän maisterihaun hakijamääriä en löydä mistään
- Aitäh
Onko kukaan saanut tuloksia? Niitä jo eri yliopistoista ja amk:sta tullut...
- Jyväskylä2016
Ei ole vielä tullut tuloksia. Muistelisin, että viime vuonna tulokset tuli aika lähellä sitä luvattua päivää. Luulen, että vasta ensi viikolla tulee tulokset.
- Lukija1111
Ei vieläkään ketään?
- ahdistunutodottelija
Ei ainakaan minulle ole tullut...mitenhän viime vuosina onko tullut ennen ilmoitettua päivää?
Nyt Opintopolussa lukee, että ilmoitetaan perjantaina 1.7 ja viimeistään-sana hävinnyt.
Stressi senkun kasvaa ja koko ajan vaan miettii tätä :D välillä ajattelee, että pääsee ja sitten taas iskee masennus, että ei varmasti. - Eivieläkään
Noup. Olen koko viikon käynyt kerran päivässä katsomassa tuloksia, mutta taitaa tosiaan joutua odottamaan perjantaihin. Jännittää...
- Jyväskylä2016
Olisikohan tulokset tulleet viime vuonna päivää ennen ilmoitettua viimeistään päivää, näin muistelisin. Pääsykokeessa jaetussa tulostiedotteessa luki myös että tulokset tulee opintopolkuun 1.7 aamupäivällä, yliopiston sivuilla taas lukee tuo viimeistään...
- Ahdistunutodottelija
Joo no tämä pallopää unohti ottaa koko lapun :/ no pääsykokeiden aikaan olinkin kuukausi sitten kotiutunut sairaalasta aivokuumeen takia, että ihan jännityksellä odotan mitenhän koko homma meni:)
Mutta helppo koe oli, joten voi olla, että tarvitsee aika hyvin olla suoriutunut. - Hhkbggjj
Koe oli erittäin helppo!
- epäileväjyuuu
Alle 70pst tuskin mitään mahkuja
- Maisterihakija
Huomenna tulee tulokset, paljonko arvelette teidän pistemääriksi? Itseä hiukan jännittää, arvelen kokeesta tulevan 50-55 pistettä
- Jyväskylä2016
Jipii! Pääsin opiskelemaan! Pisteistä ei ole vielä tietoa.
- jkl16
8.varasija ilman lukemista. Ensi vuonna uusin voimin.
- Pliiiiiiis
Toivottavasti sen verran moni jättää paikan ottamatta että pääsen :DD
- Filifjonkan
Uijuku, sisällä. Melkonen yllätys itselleni, varsinkin kun ottaa huomioon lähtökohdat. Näköjään tarpeeksi lukemalla miltein kaikki on mahdollista.
- 578874
Paljonko teillä oli pisteitä?
- savotar16
71.5 ja ei auennut maisterilinja.
- Filifjonkan
Ihan normilinja ja 70 pojoa (pelkkä valintakoe)
- Jyväskylä2016
Maisterilinjaan pääsin, yhteispisteet 76,5 ja pelkkä valintakoe 58,5.
- Savotar16
Millä perusteella valitaan pelkän pääsykokeen mukaan?
- Jyväskylä2016
Sekä kandi maisteri että pelkän maisterilinjan 10 sisälle otettua valitaan siten, että 5 pääsee yhteispisteiden ja 5 pelkän valintakokeen perusteella. Itselläni oli viime vuonna parempi sijoitus (1. varasija) pelkän valintakokeen perusteella kuin yhteispisteiden perusteella (12. varasija). Tuloskirjeessä näkyy nuo molempien jonojen sijoitukset.
Luulen, että tänä vuonna pääsin sisään pelkän valintakokeen perusteella.
- trube55
Opiskelemaan otetaan 10 kandi maisteri, 10 maisteriopintoihin ja 5 avoimen linjan kautta vai onko mahdollist että paikat jaetaan kahden ensimmaisen ryhmän kesken jos ei ole riittävän hyviä opiskelijoita?
- Tututu3
Mulla oli 77,25 yhteispisteet ja olin 8. Varasijalla maisterilinjalla.Tosin niin näytti joku muukin täällä olevan 8. Varasijalla. :)
- jkl16
Jep! :) Sulla on kyllä paremmat pisteet, mut pidetään peukkuja.
- Tututu3
jkl16 kirjoitti:
Jep! :) Sulla on kyllä paremmat pisteet, mut pidetään peukkuja.
No tuskin kuitenkaan tuollaiselta varasijalta enää sisään pääsen , mutta lähden varmaankin sitten avoimen kautta aloittelemaan opintoja.
- gjikiohf
Maisterihaussa alin hyväksytty yhteispisteissä oli 84,0 ja pelkällä valintakokeella 57,75.
- Varasijat
Onko liikkuneet kellään?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.316106- 393982
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833343- 122858
- 292282
- 122277
- 1621916
- 231719
- 281494
- 1051382