Gerontologia & kansanterveys- pääsykokeessa olleit

Jyväshyvä

Miten meni? Mitkä fiilikset jäi?

63

2060

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajkkgjk

Minä olin. Luulin, että kirjallinen osio oli haastava, mutta aineisto se paha olikin...

• hakijajyu

Itselle jäi hyvä tunne :) Monivalinnoissa joutui muutamassa kohdassa arpomaan, mutta aineistokoe oli mielestäni helpohko :)

• Ajkkgjk

Se aineiston kuvakysymys? Mihin piti vastata? Siinähän oli kaksi kuvaa joissa ykkönen perässä..

• hakijajyu

Kumpaanko vastasit? :-D

• Ajkkgjk

Siihen ekaan..? Menikö pieleen?

• hakijajyu

Siihen minäkin :-D

• Turhakeissi

Minä siihen tokaan!!! Voi ei!!!! Siinähän oli ne table1 ja figure1 otsikot enkä yhtään tajunnut mitä ne tarkoitti!!! Voi kakka!

• hakijagero

Mitä siinä ensimmäisessä taulukossa oli? Tutkimusprosessin kuvaus? Sitäkö haettiin?

• Jyväshyvä

Ekaan minäkin. Mutta oli kyllä jotenkin epäselvä.

• Jyväshyvä
        hakijagero kirjoitti:

Mitä siinä ensimmäisessä taulukossa oli? Tutkimusprosessin kuvaus? Sitäkö haettiin?

Joo. Kai? :)

• hakijajyu

Niin minä sen tulkitsin :-D

• Jyväskylä2016

Ihan ok tunne jäi. Monivalinnoissa muutamaan joutui veikkaamaan, aineisto vaikutti helpolta, mutta en tiedä muotoilinko vastaukset oikein. Kuvioon vastasin tutkimusprosessin kulun. Figure on kuva/kuvio ja table taulukko.

• Turhakeissi
        Jyväskylä2016 kirjoitti:

Ihan ok tunne jäi. Monivalinnoissa muutamaan joutui veikkaamaan, aineisto vaikutti helpolta, mutta en tiedä muotoilinko vastaukset oikein. Kuvioon vastasin tutkimusprosessin kulun. Figure on kuva/kuvio ja table taulukko.

Kumpi oli table ja kumpi figure?

• Jyväskylä2016

Figure1 oli se eka kuva, missä oli kuvattu tutkimuksen kulku. Table1 oli se toka kuva, missä oli listattu tutkimushenkilöiden alkutiedot, joita toisessa kysymyksessä kysyttiin. Näin minä sen ymmärsin.

• kyselijä333

Minä ymmärsin, että aineistokokeessa kysyttiin tuota tutkimuksen kulkua. Oliko toinen kysymys tuo, missä täytyi kertoa mitä kuvassa tapahtuu. Minä avasin siihen tutkimuksen kulun. Myöhemmissä kysymyksissä piti muistaakseni kertoa tuosta taulukosta, jossa oli listattu tutkimushenkilöiden taustatiedot.

• Ajkk

Musta kun siinä ekassa kuvassa oli kuvatekstinä table1...jossa siis se tutkimuksen kulku. Tai sit muistan väärin. Siihen onneksi vastasin.

• hakijaaaa

tutkimuksen eteneminenkö piti avata aineistokysymyksissä?

• Savoniatar

Ihan hyvät fiilikset. Pärjäsi, jos oli lukenut ja osasi tulkita sitä aineistotehtävää oikein. Paljon oli kyllä väkeä! Hyvä tunnelma oli muutenkin. Mielestäni pääsykokeet oli jotenkin kivemmat ja selvemmät kuin amk:n kokeet. Monivalinnoissa sai olla kyllä tarkkana! Tsemppiä kaikille!

• paljonkopisteitä

Millaisetkohan pisterajat muodostuu...

• Jyväshyvä

Kovat! Ihan varmasti. Ihan jo edellisvuosien perusteella. Ja nyt näin paljon ensisijaisia hakijoita.

• pisteet

Onko julkaistu virallista tilastoa ensisijaisistahakijoista? :)

• huom111

Muistakaa, että kokeessa oli sekä maisteri- että kandi maisteri vaiheeseen hakijoita. 25 paikkaa jaossa kaikenkaikkiaan, joka on aika paljon :)

• Veikkaaja

Veikkaisin rajaksi 70pst.

• Hjjk

Aika vähän se 25 on. Minä muistelin että 20. Itse hain maisteriohjelmaan. Eli 10 otetaan. Olisi pitänyt laittaa kandikin niin olisin edes tuhlannut mahikset :)

• kdjfksfjsk

Eikö hakijamäärät laskeneet viime vuodesta? :o

• Kyselijä1234

Mitäs siellä sanottiin niistä tulosten julkaisuista? Pitääkö tässä vaan odotella heinäkuun alkuun?

Hakijoita oli tosiaan tänä vuonna 99 yhteensä. Hiukan vähemmän kuin viime vuonna. En tiedä sitten kuinka moni jätti tulematta kokeeseen.

• yksihakija

Heinäkuun alussa pitäisi tulokset olla tiedossa. Uskon myös, että pisteitä täytyy olla vähintään 70 luokkaa, jotta tulisi valituksi :/

• huhh1234

70 pisteen raja olisi todella korkea :s Mulla mahdollisuudet 50-55 pisteeseen...

• Kyselijä1234

Jep. Tuskinpa kuitenkaan 70 pistettä raja on. Viime vuonna ollut sen 51,75.

• Hehheex

Jossain oli alin hyväksytty pistemäärä 81,5.

• Jyväskylä2016

Maisterihaun 10 opiskelijaa valitan siten, että 5 pääsee yhteispisteillä elo todistus pääsykoe, joiden alin hyväksytty oli viime vuonna tuo 81,5 ja toiset 5 otetaan pelkän aineistokokeen perusteella, joka viime vuonna olo 51,75.

• kyselijä333

kandi maisteriin raja oli pari pistettä korkeampi

• 60-70

pisteraja voi varmasti nousta 60-70 pisteeseen kokeen tason ansiosta..

• Jyväskylä2016
        60-70 kirjoitti:

pisteraja voi varmasti nousta 60-70 pisteeseen kokeen tason ansiosta..

Viime vuonna oli samat monivalinnat ja myös aineistotehtävä oli hyvin samantyyppinen. Sen perusteella pisterajat voisi olla samalla tasolla kuin viime vuonna.

• 60-70

Hakijoita taisi kuitenkin kokeessa olla huomattavasti viime vuotta enemmän ja mikäli hakijoiden taso on korkeampi verrattaen viime vuoteen, voi pisteraja nousta korkealle.

• maisterihaku

Montako hakijaa maisterivaiheeseen tässä haussa oli? :)

• kansanterveys

Kandi maisteriin oli 99 hakijaa, mutta tämän maisterihaun hakijamääriä en löydä mistään

• Aitäh

Onko kukaan saanut tuloksia? Niitä jo eri yliopistoista ja amk:sta tullut...

• Jyväskylä2016

Ei ole vielä tullut tuloksia. Muistelisin, että viime vuonna tulokset tuli aika lähellä sitä luvattua päivää. Luulen, että vasta ensi viikolla tulee tulokset.

• Lukija1111

Ei vieläkään ketään?

• ahdistunutodottelija

Ei ainakaan minulle ole tullut...mitenhän viime vuosina onko tullut ennen ilmoitettua päivää?
        Nyt Opintopolussa lukee, että ilmoitetaan perjantaina 1.7 ja viimeistään-sana hävinnyt.
        Stressi senkun kasvaa ja koko ajan vaan miettii tätä :D välillä ajattelee, että pääsee ja sitten taas iskee masennus, että ei varmasti.

• Eivieläkään

Noup. Olen koko viikon käynyt kerran päivässä katsomassa tuloksia, mutta taitaa tosiaan joutua odottamaan perjantaihin. Jännittää...

• Jyväskylä2016

Olisikohan tulokset tulleet viime vuonna päivää ennen ilmoitettua viimeistään päivää, näin muistelisin. Pääsykokeessa jaetussa tulostiedotteessa luki myös että tulokset tulee opintopolkuun 1.7 aamupäivällä, yliopiston sivuilla taas lukee tuo viimeistään...

• Ahdistunutodottelija

Joo no tämä pallopää unohti ottaa koko lapun :/ no pääsykokeiden aikaan olinkin kuukausi sitten kotiutunut sairaalasta aivokuumeen takia, että ihan jännityksellä odotan mitenhän koko homma meni:)
        Mutta helppo koe oli, joten voi olla, että tarvitsee aika hyvin olla suoriutunut.

• Hhkbggjj

Koe oli erittäin helppo!

• epäileväjyuuu

Alle 70pst tuskin mitään mahkuja

• Maisterihakija

Huomenna tulee tulokset, paljonko arvelette teidän pistemääriksi? Itseä hiukan jännittää, arvelen kokeesta tulevan 50-55 pistettä

• Jyväskylä2016

Jipii! Pääsin opiskelemaan! Pisteistä ei ole vielä tietoa.

• jkl16

8.varasija ilman lukemista. Ensi vuonna uusin voimin.

• Pliiiiiiis

Toivottavasti sen verran moni jättää paikan ottamatta että pääsen :DD

• Filifjonkan

Uijuku, sisällä. Melkonen yllätys itselleni, varsinkin kun ottaa huomioon lähtökohdat. Näköjään tarpeeksi lukemalla miltein kaikki on mahdollista.

• 578874

Paljonko teillä oli pisteitä?

• savotar16

71.5 ja ei auennut maisterilinja.

• Filifjonkan

Ihan normilinja ja 70 pojoa (pelkkä valintakoe)

• Jyväskylä2016

Maisterilinjaan pääsin, yhteispisteet 76,5 ja pelkkä valintakoe 58,5.

• Savotar16

Millä perusteella valitaan pelkän pääsykokeen mukaan?

• Jyväskylä2016

Sekä kandi maisteri että pelkän maisterilinjan 10 sisälle otettua valitaan siten, että 5 pääsee yhteispisteiden ja 5 pelkän valintakokeen perusteella. Itselläni oli viime vuonna parempi sijoitus (1. varasija) pelkän valintakokeen perusteella kuin yhteispisteiden perusteella (12. varasija). Tuloskirjeessä näkyy nuo molempien jonojen sijoitukset.
        Luulen, että tänä vuonna pääsin sisään pelkän valintakokeen perusteella.

• trube55

Opiskelemaan otetaan 10 kandi maisteri, 10 maisteriopintoihin ja 5 avoimen linjan kautta vai onko mahdollist että paikat jaetaan kahden ensimmaisen ryhmän kesken jos ei ole riittävän hyviä opiskelijoita?

• Tututu3

Mulla oli 77,25 yhteispisteet ja olin 8. Varasijalla maisterilinjalla.Tosin niin näytti joku muukin täällä olevan 8. Varasijalla. :)

• jkl16

Jep! :) Sulla on kyllä paremmat pisteet, mut pidetään peukkuja.

• Tututu3
        jkl16 kirjoitti:

Jep! :) Sulla on kyllä paremmat pisteet, mut pidetään peukkuja.

No tuskin kuitenkaan tuollaiselta varasijalta enää sisään pääsen , mutta lähden varmaankin sitten avoimen kautta aloittelemaan opintoja.

• gjikiohf

Maisterihaussa alin hyväksytty yhteispisteissä oli 84,0 ja pelkällä valintakokeella 57,75.

• Varasijat

Onko liikkuneet kellään?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      6106
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3982
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3343
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2858
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2282
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2277
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162