Olen syönyt thyroxinia 37.5mikrogramma päivässä ja tsh laski alle viitearvojen hieman alle 3een. Lääkitystä nostettiin viiteen kymmeneen mikrogrammaan ja tsh onkin nyt lähtenyt nousuun niin.että se on 4. Miten annoksen suurentaminen voi pahentaa vajaatoimintaa kun eikö sen pitäisi parantaa?
Tsh-arvo lähti nousuun uudestaan
1
88
Vastaukset
- TSH_satunnaisvaihtelut
37,5ug? 50ug? Siis melkein ei mitään. Lääkärilehdessä 2010 professori Matti Välimäki kertoo muutoin terveillä (ja ei kovin iäkkäillä) määräävänsä 50ug ekaksi kahdeksi viikoksi, 75 ug seuraaviksi kahdeksi viikoksi ja sitten 100ug muutamaksi kuukaudeksi, joiden jälkeen verikokeet.
Englannissa pitävät potilaiden harmiksi aloitusannosta 6 viikkoa, sitten verikokeet. Kokeet myös aina annosmuutosten jälkeen 6 viikon kuluttua
Aika yleisesti aloitusannokset auttavat alkupäivinä mutta sitten oma kilppari laiskistuu kun huomaa lääkityksen.
Tyroksiini sekoittaa aivolisäkkeen toiminnan niin että TSH laskee aiheettomasti. Siksi lääkityllä TSH oltava korkeintaan 1. Brittiendo Toft suosittaa ensialkuun TSH:ksi 0,2-0,5 ja oireiden jatkuessa lääkityksen lisäämisen jälkeen saa olla mittaamaton
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249