Se on 100 000 € / viljelijä eikö näille mikään riitä häh...ei mikään.
Voi helvetti maataloustukiin 5-miljardia / vuosi
17
134
Vastaukset
- ouieroueroureouer
Aloittaja vissiin luulee, että leipä kasvaa puissa ja maidot myös...pitäisikö nämä kaikki teille kaupunkilaisille ilmaiseksi lahjoittaa...pölvästit
- kärkijäteen
Kaikkihan nykypolitiikan mukaan pitää kilpailuttaa. Eli ei maatalouskaan saa olla enää pyhä lehmä jota automaattisesti tuetaan. Nykytilannehan on sellainen että suomalainen ostaa kaupasta halvinta ja parasta ruokaa. Esim. markettien uunituoreet leivät ja sämpylät ovat suurimmaksi osin ulkomaisia jotka vain paistetaan täällä. Ulkomaaalaiset jussit tekee työtään 20v. vanhoilla koneilla. Jos suomalaisella on yli 5v. vanhempi kone naapurin isännät alkavat ilkkua.
- miksminupitämaksa
Hirvipaistia syön joskus, Valion ja Atrian paskaan ei ole viiteentoista vuoteen koskenut. Peräsuoli on pysynyt auki eikä diabeteksesta jälkeäkään.
Ruoan valmistuksen kustannukset maksaa se joka ruokaa tarvitsee. Näinhän se on kaikessa muussakin!
- kallistropagandaa
Maitoa ei yleensä ihminen vaippaiän jälkeen tartte.
- RäyhäRinne
Tulonsiirtoa kuluttajille, punikkitollo.
- pulskaElintaso
turvenuijalle, fasistitollo...
- Sinä.kelaat.vain
Kuinkahan mones sadas oli tarinasi maataloustuista.
Joko mennään tuhansiin. - ghyu78
Kannattais tuoda ULKOA.
- Hjbhju65
Kepu ei kannata omien asettamista kilpailulle vaan tukiaisilla mennään. Berner yrittää mutta ei maanvijelöille.
- rellexi
Suomen viimeiset kommunistit eli maanviljelijät/maatalousyrittäjät (ne vaihtelee titteliä mikä on edullisinta tai mistä saa ryöstettyä enemmän veronmaksajien rahoja) on kansantaloudelle hirveä kiviriippa jonka täytyy myös osallistua yhteiskunta talkoisiin ,ei voi olla reilua eikä kestävää että ne joilta vain leikataan ne myös joutuvat elättämään maanviljelijät,eikö kommunismistä päästä suomessa eroon ikinä,10 000 tilaa tekee maatalouden tuotannosta 70%:tia ,mitä elättejä on ne 50 000 tilaa, eli huoltovarmuudesta puhuminen voidaan lopettaa,ja verratkaa itseänne oikeisiin yrittäjiin älkääkö palkan saajiin vai eikö kantti kestä?
- sitä-saa
Jos Keskustapuolue ei olisi hakenut EU-jäsenyyttä ja olisi jatkettu vanhaa maataloutta niin ei olisi näitä suurtiloille meneviä tukiaisia lainkaan. Kuluttajat maksaisivat sen mitä kulut on.Ruoka olisi hiukan kalliimpaa mutta lopputuloksena puolta halvempaa kuin nyt. Voitaisiin myös itse päättää mitä tuotetaan eikä elintarviketeollisuus vetäisi välistä.
Nyt veronmaksajat maksavat suurtilojen kallista rakentamista ja koneita. Se on vuodessa 400 miljoonaa. Yrittäjinä suurtilat saa vielä erikseen yritystuet ja käännetyn alvin. Pientiloja ette voi syyttää mistään. Korkeintaan siitä että joutuvat luopumaan pellouistaan jatkuvan rosvouksen vuoksi. Itsehän te halusitte EU-jäsenyyden. Teitte itsenne naurettaviksi ja pian näännytte nälkään Keskustan touhun takia. - pientilatkunniaan
Täytyy myös muistaa minne kaikkialle maataloustukien nimikkeellä tukea maksetaan.Kannattaisi todella listata koko kirjo,ettei yksin maatalouden harjoittaja siis ruuan perustuottaja olisi suurimman kriteerin kohde.
- totuutta
vielä edelliseen.Maatalouden tukeminen oli sovittu eu-liittymisen ehdoksi jotta voisi tuottaa halpaa ruokaa kansalle.
Myöskin meillä on osattava saada tukia eu-sta jotta jotain palautuisi.Kuten tiedetään olemme edelleen nettomaksaja tuonne. - eikömikäänriitä
Ja tukijussi on silti velkaisempi kuin kreikkalainen, vaikka on kyllä röyhkeästi nruvomassa muita velan suhteen.
- Jhuy564
Mitä yhteistä KEPULLA ja RKP-llä,no molemmat tukiaispuolueita,pakkoruotsi ja maataloutuet.Nyt kun puhutaan KILPAILUSTA niin esim. Voitaisiin kilpailuttaa molemmat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718