Kiroan jumalan jeesuksen ja uskovaiset ihmiset

huuhaausko

Tuhlasin ainoasta elämästäni neljätoista vuotta ja menetin kaiken elämänhaluni uskoontulon seurauksena. Haistakaa vittu uskovaiset teeskentelevät harhaanjohtavat rahanahneet valehtelijat!!!!! Osoittakaa minulle että jumala on ja että hän välittää ja tulee konkreettisesti auttamaan minua ja poistaa kaiken aiheuttamansa ahdistuksen elämästäni! Kukaan teistä ei siihen kykene,olette säälittäviä ja vähäälyisiä joka ainoa teistä te olette itsekeskeinen ylenkatseen täyttämä välinpitämätön paskasakki!!!

105

1917

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12__13

      "Osoittakaa minulle että jumala on ja että hän välittää ja tulee konkreettisesti auttamaan minua ja poistaa kaiken aiheuttamansa ahdistuksen elämästäni!"

      Jumalan välitys näkyy siinä, että sinäkin saat olla täällä solvaamassa. :)

      • "Jumalan välitys näkyy siinä, että sinäkin saat olla täällä solvaamassa. :)"

        Kerro ihmeessä tarkemmin ketä hän solvas?? "jeesusta", "menninkäistä", "spagettihirviötä"?? :) :) Vai ehkä kertoi vaan oman mielipiteensä lahkohihhuleista?? :) :) Anna tulla vaan....


    • erttkkl

      Lienet joutunut jonkun lahkon kynsiin!
      Kävisit eri porukoiden tilaisuuksissa nuuhkimassa ilmaa, jos joku vaikuttaisi siltä oikealt Jumalan edustajalta!
      Jesus käski etsiä Jumlan Valtakuntaa! Ja sanoi sen tapahtuvan monen tuskan kautta!

      • huuhaausko

        Kenen persettä nyt pitäisi käydä nuuhkimassa ja lompakkoa lihottamassa tai egoaan buustaamassa? Kerroppa? Niin hirveitä ahdistuksia sinun jumalasi ilmeiseti tahtoo totuutta todella etsiville,että ajaa itsemurhan partaalle ja tuhoaa syyttömienkin elämän? Mitään hyvää ei ole minulle uskovaisista seurannut! Valehtelijoita kaikki tyynni kirjoituskokoelmaanne lainatakseni,minulle riitti! Tämän tulen vielä julkisesti kertomaan,mitä paskaa te hihhulit toimillanne herkille ihmisille aikaansaatte!


      • Iloasuuminussa

        Olen kuullut tämän lauseen monen kuuluisan uskovan suusta ja omani on samalla linjalla: "Kun annoin elämäni Jeesukselle, se meni pilalle."
        Ja...
        Jeesus sanoo: "Maailmassa teillä on ahdistus... Ota ristisi ja seuraa minua. "
        Onko suurempaa rakkautta kuin kuolla rakkaidensa puolesta? Silti mietin: Haluanko, kykenenkö, kannattaako. Kysyn ja Jumala on hiljaa. Silti tiedän, mikä on oikein ja jatkan yrittämistä.

        Rohkeutta ja voimaa. Älkää antako periksi.... pahan saa pyytämättäkin.


      • KveekariiSimo
        huuhaausko kirjoitti:

        Kenen persettä nyt pitäisi käydä nuuhkimassa ja lompakkoa lihottamassa tai egoaan buustaamassa? Kerroppa? Niin hirveitä ahdistuksia sinun jumalasi ilmeiseti tahtoo totuutta todella etsiville,että ajaa itsemurhan partaalle ja tuhoaa syyttömienkin elämän? Mitään hyvää ei ole minulle uskovaisista seurannut! Valehtelijoita kaikki tyynni kirjoituskokoelmaanne lainatakseni,minulle riitti! Tämän tulen vielä julkisesti kertomaan,mitä paskaa te hihhulit toimillanne herkille ihmisille aikaansaatte!

        Tarvitseeko ihminen uskontoa oman uskonsa harjoittamiseen? Itselläni on vakaumus, jonka harjoittajia ei taida olla kuin muutama kourallinen Suomessa. En ole uskostani muiden kanssa keskustellut, enkä koe siihen tarvetta. En usko että sinun tarvii kenenkään persettä nuolla tai lompakkoa lihottaa, mikäli toteutat omatuntosi ääntä.


    • yhdestoista_hetki

      Näkyvin näkymätön todiste Jumalasta on siinä, että uskova ihminen on kiitollinen, kuuliainen, sekä pelkää, kunnioittaa ja rakastaa Jumalaa.

      • huuhaausko

        Anteeks nyt vaan,mutta oletko sinä kuvaillun kaltainen? Vaiko ehkä totuudellista on sanoa,että minun kuvaamani kaltainen ennemminkin. Konkreettisia todisteita pyysin,eikä näy yhtäkään-latelemasi sanat ovat vain juuri sitä;sanoja-tuollaisia uskovia jos hädän hetkellä olisi vastaan tullut ja rinnalla kulkenut.olisin minäkin ehkä yhä teidän puolellanne!


      • mummo.lumessa

        Laitoit sitten kaikki munat samaan koriin. Pelasit enemmän, kuin oli varaa hävitä. Tulit ruokkineeksi kyykäärmeiden sikiöitä, sensijaan, että olisit ajanut ne tiehensä sanan säilällä ja totuuden round-upilla. Häntä pystyyn ja uutta matoa koukkuun...


    • alfa123om2222

      Noh, noh, Itse tuhlasin 40 vuotta. Sitten sain kuningas Salomolta kutsun mennä rukoilemaan rukoukseni Israeliin. Hän halusi osoittaa, että Israelissa on Jumala, joka vastaa rukouksiin, mutta muilla ei ole.
      Ja niin kävikin, että ainakin minun rukoukseni kuultiin ja elämäni suunta muuttui täysin toiseksi vähitellen. Nyt olen elänyt rikasta elämää tosin kateelliset minua jatkuvasti ahdistavat. Ja työtäni estetään, varastetaan ja turmellaan jonkin verran, mutta kohtuullisen paljon saan tehdä työtä silti ja nuo jotka turmelevat ovat välillä pakotettuja myös auttamaan.

      Kävin noin vuonna 1996 Israelissa ja Jerusalemissa. Vaikka olin saanut Pyhän hengen jo vuonna 1991 niin tuon matkan jälkeen se vasta aktivoitui antamaan lahjoja niin että itse konkreettisesti ne näin. Joitakin lahjoja, joita tuskin huomasin se tosin antoi jo aiemmin, mutta konkreettisesti näkee Jumalan vain Israelin kautta.

      • tee.rikosilmoitus

        Jos sait spostia kuningas Salomolta, sinua on kusetettu pahemman kerran. Israelia johtaa tätänykyä presidentti.


      • 2.Israelhullu.666

        Ootko sinäkin ollunna potilaana Niuvanniemessä?


    • kristuksen.oma

      Oletko varma että ahdistukset ovat Jumalan sinulle antamia eivätkä ne johdu sinun tekemistäsi synneistä ja omasta syyllisyydestäsi?

      Minulle kävi ennen uskoontuloa niin, että kirosin Jumalaa sen vuoksi, että elämäni oli mennyt pilalle. Ymmärsin vasta syntien anteeksisaamisen jälkeen, että olin itse aiheuttanut sen tuskan ja pahan olon, joka minulla syntien vuoksi oli. Olin myös itse syyllinen siihen, että elämäni oli mennyt piloille. Saan kiittää nyt Jumalaa siitä, että elämäni laatu on parantunut, vaikka ei tämä vieläkään mitään ruusuilla tanssimista ole.

      Ei kannata mennä mihinkään lahkoon tai kirkkoon. Etsi Jumalaa hiljaisuudessa yksinäsi ja jos et voi itse itseäsi auttaa, niin tunnusta se Jumalan edessä ja pyydä häntä auttamaan sinua. Jättäydy ikään kuin sokeasti uskon varassa Jumalan haltuun. Jumala auttaa sinua. Jos et muuta hyötyä heti välittömästi saa, niin saat kuitenkin Jumalan rauhan sydämeesi, kun hän on antanut sinulle synnit anteeksi uskottuasi hänen poikaansa Jeesukseen kristukseen ja syntien sovitukseen Golgatan ristillä.

      Ei minulla ole sinulle mitään muuta ihmettä tarjolla kuin se, että Jeesus on kuollut ristillä puolestasi ja sovittanut sinut isän Jumalan kanssa. Jumala on herättänyt tämän Jeesuksen kristuksen (Nasaretilaisen) ylös kuolleista ja voi antaa sinulle kaikki synnit anteeksi nyt heti, tässä paikassa, kun luet tätä, jos vain uskot evankeliumin. Sen jälkeen Jumalan rauha varjelee sinun ajatuksesi ja ymmärryksesi, niin että voit myös järjellisen elämän kautta nähdä elämäsi laadun parantuvan.

      Mutta jos tahdot pitää kiinni syntisestä elämästä ja oman itsesi herrana elämisestä, niin sitten Jumala ei sinua auta. Kirous seuraa sinua elämäsi joka hetki, mutta vain siitä syystä, että olet hylännyt Jumalan, joka on kutsunut sinua uuteen elämään vapaana synneistä (pahoista elämäntavoista) kohti ikuista autuutta.

      • huuhaausko

        Jumala ei vastaa mitään,olinpa hiljaa tai äänessä. Häntä ei yksinkertaisesti vaikuta kiinnostavan,mitä minulle tai lapsilleni tai rakkaimmilleni tapahtuu! Mitä minä sellaisella uskolla enää teen,mikä antaa paljon pahaa ja vie pois elämän tarkoituksen rippeetkin? Hienoa,jos olet löytänyt rauhan-minä en etsinnästä huoliatta ole saanut jumalalta apua,vastauksia tai rauhaa jota kaipasin niin paljon. Joten jos ei jumalanne minulle todista olevansa iisakin,aabrahamin ja mooseksen jumala jonka poika oli jeesus kristus neitseestä syntynyt syntien sovittaja ja ihmemies mcgyveriäkin ihmeellisempi ihmemies,niin mitä syytä minulla on jäljellä enää uskoa mihinkään? Psykologinen harha ja utopistinen toive siitä että joku välittää ja oikeasti tekee jotain auttaakseen- viimeistään taivaassa? Silloin taitaa olla myöhäistä enää auttaa.


      • hankalia-kysymyksiä
        huuhaausko kirjoitti:

        Jumala ei vastaa mitään,olinpa hiljaa tai äänessä. Häntä ei yksinkertaisesti vaikuta kiinnostavan,mitä minulle tai lapsilleni tai rakkaimmilleni tapahtuu! Mitä minä sellaisella uskolla enää teen,mikä antaa paljon pahaa ja vie pois elämän tarkoituksen rippeetkin? Hienoa,jos olet löytänyt rauhan-minä en etsinnästä huoliatta ole saanut jumalalta apua,vastauksia tai rauhaa jota kaipasin niin paljon. Joten jos ei jumalanne minulle todista olevansa iisakin,aabrahamin ja mooseksen jumala jonka poika oli jeesus kristus neitseestä syntynyt syntien sovittaja ja ihmemies mcgyveriäkin ihmeellisempi ihmemies,niin mitä syytä minulla on jäljellä enää uskoa mihinkään? Psykologinen harha ja utopistinen toive siitä että joku välittää ja oikeasti tekee jotain auttaakseen- viimeistään taivaassa? Silloin taitaa olla myöhäistä enää auttaa.

        Jumala auttaa kahdella tavalla: hän auttaa sinua auttamaan itse itseäsi mielenmuutoksen kautta (pääset eroon pahoista tavoista) ja vaikuttamalla asioita jopa sinusta riippumattomalla tavalla (sinä tai läheisesi voitte saada työ- tai opiskelupaikan tai jotakin muuta käytännön apua - tietysti ilman Jumalan apua ja uskoakin saa, mutta Jumalan avulla tulee ns. johdatus).

        Jumala ei ole luvannut parantaa sairauksia, antaa rikkauksia, jne., jos sellaista tarvitset tai etsit. Sairaat Jumala parantaa vasta ruumiin ylösnousemuksessa, kun antaa samalla ikuisen elämän. Rikkaudet eivät ole ensisijaisesti uskovia varten olemassa. Toimeentulon Jumala voipi sinulle ja perheellesi antaa apunsa kautta, mutta se ei välttämättä ole kovin kaksista elämää: kullekin oma osansa.

        Jumala ei puutu kovin paljon tämän maailman ja elämämme asioihin. Kaikkea voi tapahtua kaikille. Uskovien lapset voivat kuolla tai sairastaa, onnettomuuksia tapahtuu, ihmisiä kuolee, läheiset voivat olla päihteiden väärinkäyttäjiä, mielenterveysongelmat voivat vaivata uskovia, jne. Toki tällainen puuttumattomuus asioihin aiheuttaa epäuskoa, mutta toisaalta usko voi vaikuttaa sitä, että Jumala alkaakin toimia sinun elämässäsi. Ilman uskoa et ole otollinen...

        Se on vähän niin, että Jumala auttaa ensi sijassa omia lapsiaan ja vain poikkeustapauksissa niitä, jotka eivät ole hänen lapsiaan (eivät usko).


      • huuhaausko

        Kai tajuat,että tekstisi on kuin reikäinen juusto? Jos uskovien älyllinen taso on tuo, niin ilmeisesti on täysin oikea ratkaisu pysytellä erossa heistä,joten kiitos vahvistuksesta... En kiellä jumalaa ja uskon jeesukseen,en vain enää usko siihen mitä kristityt sepostavat hänen luonteestaan tai miten lukevat raamattuansa. Sielut menevät mielestänne helvettiin jos eivät ole mukana aivopesumessuamisessanne ja sen kahdenkymmenen vuoden aikana mitä olin hullutuksessanne mukana,en kyllä nähnyt kuin kourallisen niitä,jotka elivät uskoaan todeksi seurakunnan seinien ulkopuolella. Ja sekin vähä oli kyllä todella onnetonta räpellystä. 20 vuotta jaksoin katsella ja rukoilla ja taistella,vihdoinkin tajusin etten välitä enää paskaakaan moisesta touhusta,se on tyhjänpäiväistä ajan hukkaa. Jäljellä onkin sitten vuosien työ oman pään ja sielun saattamisessa edes osittain niille raiteille joilla se oli ennen "pyhällä hengellä täyttymistä","kielillä puhumista" ja kaikenlaista hengellistä,sairasta sekoilua!


      • Iloasuuminussa

        Tv seiskalla (tv 7) on saarnaaja Andrew Wommack - näkyy myös netissä.: Hän sanoo: Jumala haluaa Sinulle hyvää tässä ja nyt ei pelkästään tuonpuoleisessa. Mikset saa rukousvastausta, riippuu muustakin kuin Kaikkivaltiaan rakkaudesta. Mutta älä lakkaa sitä etsimästä, koska Jumala toimii eri aikajänteellä kuin ihminen. Yritä vielä. Se luvattu rauhakaan ei näytä tulevan meille kaikille välittömästi vaan pitää,jaksaa odotta, kun "Kusti polkee, että posti kulkee..."


      • Iloasuuminussa kirjoitti:

        Tv seiskalla (tv 7) on saarnaaja Andrew Wommack - näkyy myös netissä.: Hän sanoo: Jumala haluaa Sinulle hyvää tässä ja nyt ei pelkästään tuonpuoleisessa. Mikset saa rukousvastausta, riippuu muustakin kuin Kaikkivaltiaan rakkaudesta. Mutta älä lakkaa sitä etsimästä, koska Jumala toimii eri aikajänteellä kuin ihminen. Yritä vielä. Se luvattu rauhakaan ei näytä tulevan meille kaikille välittömästi vaan pitää,jaksaa odotta, kun "Kusti polkee, että posti kulkee..."

        "Jumala haluaa Sinulle hyvää tässä ja nyt ei pelkästään tuonpuoleisessa."

        Suorastaan naurettavaa miten jokainen hihhuli "tietää tasan tarkkaan" mitä jumala haluaa :D :D

        "Mikset saa rukousvastausta, riippuu muustakin kuin Kaikkivaltiaan rakkaudesta."

        Täh?? Siis KAIKKI ei riipukaan KAIKKIVALTIAASTA!!! Niinpäniin.... :D :D


      • "Oletko varma että ahdistukset ovat Jumalan sinulle antamia eivätkä ne johdu sinun tekemistäsi synneistä ja omasta syyllisyydestäsi?"

        Mistä synneistä... tai sielunvaelluksesta (varmaan seuraavaksi sanot) vittuilet, kun aloittaja on todellakin ilmoittanut ja haistattanut sulle ja muille uskoville pitkät paskat?

        Suurin synti teiltä uskovilta on tuollainen "käännyttäminen", jota ette ehkä itse edes havaitse ja joka todellakin tuntuu ainakin minusta jopa ihmisoikeudelliselta loukkaukselta.

        En yhtään ihmettele että olette jääneet Suomessa vähemmistöön kaiken sen paskanpuhumisen jälkeen, mitä Päivi Räsänen on politikoinnillaan Suomessa aiheuttanut (muut havaitsevat niissä puheissa selviä epäkohtia, mutta hän ei ...eikä myöskään uskovat)!

        On naurettavaa sanoa, että Päivi Räsänen on ihmisoikeuksien puolustaja, HEH! Siis miten?! Ihmisoikeuksien puolella oleminen ei tarkoita samaa kuin että hän on teidän hihhuleiden puolella! Itse olen myöskin ihminen, enkä näkisi että Päivi Räsänen olisi jollakin tavoin ihmisoikeuksien puolustaja, päinvastoin!!


      • Iloasuuminussa
        code_red kirjoitti:

        "Jumala haluaa Sinulle hyvää tässä ja nyt ei pelkästään tuonpuoleisessa."

        Suorastaan naurettavaa miten jokainen hihhuli "tietää tasan tarkkaan" mitä jumala haluaa :D :D

        "Mikset saa rukousvastausta, riippuu muustakin kuin Kaikkivaltiaan rakkaudesta."

        Täh?? Siis KAIKKI ei riipukaan KAIKKIVALTIAASTA!!! Niinpäniin.... :D :D

        Mikä olisi hyvä esimerkki, jolla selventäisi, mitä tarkoittaa, että on mahdollista tehdä tyhjäksi Kaikkivaltiaan työ?

        Ensinnäkään Jumala ei pakota, Hän tarjoaa mahdollisuuksia ja auttaa niiden saavuttamisessa. Mutta valitettavasti meistä jokainen voi toimia väärin ja menettää mahdollisuutensa ja Jumala voi tarjota uuden... tai sitten peliaika tulee täyteen. Olennaisinta on, että on löytänyt Jumalan.

        Paholaisen metkut tuovat tarinaan sitten vielä oman käänteensä.

        Sitten aikanaan on jäljellä vain Jumalan tahto - eikä Hän silloinkaan pakota. Sitä päivää odotellessa harjoittelemme...


    • uuuber

      Onneksi sinulla on käsi johon vetää..

      • huuhaausko

        Kuten myös,vedä huolella!


    • Yksilaumasta

      Sopiiko kysyä minkä seurauksena menetit elämänhalusi?
      Olet sangen oikeassa siinä, että monia eksyttäjiä on kristittyjen seassa, jotka lupailevat rikkauksia, terveyttä, valtaa tai juuri sitä, että kaikki huolet poistuvat elämästä kun vain lähtee Jeesusta seuraamaan.
      Ystäväni oli 12v eräässä "uskon sana" harhaoppiin eksyneessä seurakunnassa ja kyllä hänkin koki suuria ahdistuksia/riittämättömyyttä ja vähempiarvoisuutta. Kun opetetaan, ettei uskova sairasta, ole köyhä tai ikinä edes onneton, niin kasataan valtavia taakkoja kuulijoiden harteille, joita ei kukaan kykene kantamaan.
      Kyllä itsekin olen ihmisiin (uskoviin) pettynyt ja vaikka Herra ei vielä mua olekaan selkävammastani parantanutkaan, niin en voi väittää, että hän olisi mut joskus pettänyt tai antanut katteettomia lupauksia.
      Pahoillani olen, että sua on petetty/kaltoinkohdeltu, mutta sydämmestäni toivon, ettet sekoittaisi ihmisten tekoja, asenteita tai vaatimuksia Jeesukseen ja hänen olemukseensa. Pyhä Henki voi sinulle todistuksen Jeesuksesta antaa. Kun vilpittömästi pyydät Jeesusta kohtaamaan sua niin kyllä hän sen tekee. "Anova saa, pyytävälle annetaan ja kolkuttavalle avataan".
      Älä luovuta, vaikka ristinkantajan tie on välillä järjettömän raskas, niin ei Hän rinnaltasi poistu ja lopulta se vie kirkkauteen.

      • huuhaausko

        Olin väkivaltahelvetissä (raamatun sanan mukaisestihan ei tule erota sillä jumalanne tuomitsee avionrikkojat ja haureelliset,siitäkin huolimatta että nykymuotoinen avioliitto on täysin kirkon ja hallituksen keksimää hölynpölyä,mutta minun elämänihän siinä vain meni lapseni vietiin ja mitään ei minulle muuta jäänyt kuin unelma kuolemasta ja pian)aivan sama mitä teen,se ei riitä-mitä uskovaiset ihmiset oikein kuvittelevat olevansa tuomitessaan avioeron läpikäyneen? Menetin lapseni sillä en jaksanut taistella ja olin uskovien mennarioppien mukaisesti vain uskon rukouksessa ja taistelin henkivaltoja vastaan ja kyllä niitä piruja ja perkeleitä riittikin-seurakunnassa! Yksin sain kyllä jäädä,syyllistäminen tuli kyllä todella tutuksi mutta eron myötä jäätyäni asunnottomaksi ja nukuttuani hiirien kanssa kerrostalojen varastoissa öitäni ei ketään enää kiinnnostanut mitä minulle kuuluu,missä olen ja mitä teen(Huom! olin srkn aktiivijäsen kymmenen vuoden ajan ennen tätä!!!)ja menetin lapseni,yhteyden sukulaisiini,jotka yhä ovat osallisina tuossa rahanpalvonta kultissa,olin katkonut uskoontultuani vähäiset mutta aidot ystävyysuhteenikin ja ystäviä ei uskovista saa(tuossa juuri toissapvänä eräskin haukkui minut aivan pystyyn,sillä olin todella väsynyt enkä jaksanut esittää hänelle sitä iänikusta valhellista teeskentelevää lässytystä jota te harrastatte päivittäin vaan sanoin tasan suoraan mitä olin eräistä hänen teoistaan mieltä!) Naamareita,paskapuheita,ihmiskunniaa ja -palvontaa! Olette oksettavia!!! No,missäs ne todisteet ovat,häh?!? Ei tullut vittu minulta kukaan heistä koskaan edes anteeksi pyytämään ja mitä perkelettä se enää siinä auttaisikaan kun lapsi on jo huostassa ja minä mielisairaalassa!!! osaakos joku herranterttu vastata tähän muuta kuin tuota paskanjauhantaansa? Olisikin niin että joku jumala välittäisi oikeasti yhtään mistään mitään!


      • kristuksen.oma
        huuhaausko kirjoitti:

        Olin väkivaltahelvetissä (raamatun sanan mukaisestihan ei tule erota sillä jumalanne tuomitsee avionrikkojat ja haureelliset,siitäkin huolimatta että nykymuotoinen avioliitto on täysin kirkon ja hallituksen keksimää hölynpölyä,mutta minun elämänihän siinä vain meni lapseni vietiin ja mitään ei minulle muuta jäänyt kuin unelma kuolemasta ja pian)aivan sama mitä teen,se ei riitä-mitä uskovaiset ihmiset oikein kuvittelevat olevansa tuomitessaan avioeron läpikäyneen? Menetin lapseni sillä en jaksanut taistella ja olin uskovien mennarioppien mukaisesti vain uskon rukouksessa ja taistelin henkivaltoja vastaan ja kyllä niitä piruja ja perkeleitä riittikin-seurakunnassa! Yksin sain kyllä jäädä,syyllistäminen tuli kyllä todella tutuksi mutta eron myötä jäätyäni asunnottomaksi ja nukuttuani hiirien kanssa kerrostalojen varastoissa öitäni ei ketään enää kiinnnostanut mitä minulle kuuluu,missä olen ja mitä teen(Huom! olin srkn aktiivijäsen kymmenen vuoden ajan ennen tätä!!!)ja menetin lapseni,yhteyden sukulaisiini,jotka yhä ovat osallisina tuossa rahanpalvonta kultissa,olin katkonut uskoontultuani vähäiset mutta aidot ystävyysuhteenikin ja ystäviä ei uskovista saa(tuossa juuri toissapvänä eräskin haukkui minut aivan pystyyn,sillä olin todella väsynyt enkä jaksanut esittää hänelle sitä iänikusta valhellista teeskentelevää lässytystä jota te harrastatte päivittäin vaan sanoin tasan suoraan mitä olin eräistä hänen teoistaan mieltä!) Naamareita,paskapuheita,ihmiskunniaa ja -palvontaa! Olette oksettavia!!! No,missäs ne todisteet ovat,häh?!? Ei tullut vittu minulta kukaan heistä koskaan edes anteeksi pyytämään ja mitä perkelettä se enää siinä auttaisikaan kun lapsi on jo huostassa ja minä mielisairaalassa!!! osaakos joku herranterttu vastata tähän muuta kuin tuota paskanjauhantaansa? Olisikin niin että joku jumala välittäisi oikeasti yhtään mistään mitään!

        Olet joutunut harhaoppisten ja jopa riivattujen ihmisten vaikutuksen alle (mennarit). Jumala hyväksyy avioeron tilanteissa, joissa se on paras tapa suojautua väkivallalta. Uhrilla (vähemmän syyllinen) on jopa lupa mennä uudestaan naimisiin, jos hän löytää uskovan ja uskollisen puolison uskovaisena ollessaan.

        Harmi, että olet joutunut kokemaan vääryyttä ja Jeesuksen kristuksen nimi on sotkettu siihen.


      • huuhaausko

        Niin,voi,kylläpä sinua varmasti kovin minun puolestani harmittaa...vaiko ehkä kuitenkin enemmän totuuden ilmitulemisen vuoksi? Jos ei ole mitään muuta sanottavaa,voikin viisaasti edes vaieta!


      • Anonyymi
        huuhaausko kirjoitti:

        Niin,voi,kylläpä sinua varmasti kovin minun puolestani harmittaa...vaiko ehkä kuitenkin enemmän totuuden ilmitulemisen vuoksi? Jos ei ole mitään muuta sanottavaa,voikin viisaasti edes vaieta!

        Totuus tekee vapaaksi.
        https://youtu.be/VNHiWEH3LLE


    • sandonz

      Ajattele sitä kun kuolema alkaa lopulta lähestyä ja sä olet kironnut Jumalan.. Kuinka kukaan uskaltaa olla uskomatta! Mä en ainakaan halua helvettiin. Jeesuksesta on niin paljon todisteita ettei kaikki ne ihmiset vaan voi olla väärässä.

      Kyllä mäkin pyysin kun mun veljeni oli kuolemaisillaan että Jumala säästäisi hänet mutta ei säästänyt. Lopulta tunnen kiitollisuutta siitä että veljeni oppi tuntemaan Jeesuksen ennen kuolemaansa ja pääsi näin taivaaseen.

      • huuhaausko

        Etkö sinä tajua,että koko uskomusrakennelmasi perustuu loppujenlopuksi helvetin pelkoon ei rakkauteen? Sadistinen ja sairas on kristittyjen mielikuvitusjumala!


      • totuuteen-pyrkivä
        huuhaausko kirjoitti:

        Etkö sinä tajua,että koko uskomusrakennelmasi perustuu loppujenlopuksi helvetin pelkoon ei rakkauteen? Sadistinen ja sairas on kristittyjen mielikuvitusjumala!

        Helvetti on katolista harhaoppia, joka on tullut kristikuntaan juutalaisten fariseusten kautta. He omaksuivat sen uskomuksen Babylonian pakkosiirtolaisuudessa. Kun Raamattua oikein ymmärretään, niin huomataan synnin rangaistuksen olevan ikuinen kuolema, josta ei ole enää ylösnousemusta elämään. Sitä voi edeltää pahoihin tekoihin sovitettu määrä vankeutta, mutta lopullinen kohtalo on kuolla (toisen kerran tuomion ylösnousemuksen jälkeen) ja ruumis hävitetään polttamalla se tulessa.

        Ikävää, että tuollaiset harhaopit ovat saaneet sinut suhtautumaan niin kielteisellä tavalla Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Uskossaan eksyneet ja erehtyneet ovat antaneet sinulle väärän todistuksen Jumalasta ja Jeesuksesta. Olet saanut sen vuoksi väärän kuvan heistä molemmista. Toivottavasti löytäisit joskus todellisen Jeesuksen ja uskoisit hänen isäänsä, Jumalaan, niin kuin Raamatussa on heistä molemmista kerrottu.

        http://www.inri.fi/oppi/helvetti.htm

        Tuolla on jotakin helvetti-aiheesta. Olisi ehkä hyvä lukea alun johdannon jälkeen ensin tuo luettelossa oleva ensimmäinen kirjoitus:

        https://totuutta.wordpress.com/helvetti/

        Nuo opetukset perustuvat Raamatun kirjoituksiin sillä tavalla kuin ne on tarkoitettu alun perin ymmärrettäviksi. Nykyinen nimeltään kristitty uskonto on katolisuutta, joka pitää sisällään satoja ja tuhansia lahkoja sekä harhaoppeja, kuten mennarit, helluntai, vapaat suunnat, luterilaiset, ortodoksit, katolinen kirkko, jne. Se, mitä luulet Jumalan vaikuttamaksi uskoksi, onkin suurelta osin pakanallista taikauskoa ja harhaoppia, jonka juuret ovat muinaisessa Babylonissa yli 4000 vuotta sitten.


      • totuuteen-pyrkivä
        huuhaausko kirjoitti:

        Etkö sinä tajua,että koko uskomusrakennelmasi perustuu loppujenlopuksi helvetin pelkoon ei rakkauteen? Sadistinen ja sairas on kristittyjen mielikuvitusjumala!

        Olet muuten täysin oikeassa siinä, että uskon ei pitäisi perustua lainkaan helvetin tai minkään rangaistuksen pelkoon vaan puhtaasti ja yksin rakkauteen.

        Se rakkaus on nähtävissä Jeesuksessa, joka on kuollut vapaaehtoisesti ristillä sinunkin puolestasi ja sinun syntiesi tähden, jotta voisit saada ne anteeksi ja saisit uuden elämän lahjana Jumalalta, joka tuo rauhan ja onnen nyt ja heti, eikä se pääty kuolemaan vaan jatkuu ruumiin ylösnousemuksen jälkeen "tulevassa maailmassa".


      • AteistiTietää321
        totuuteen-pyrkivä kirjoitti:

        Helvetti on katolista harhaoppia, joka on tullut kristikuntaan juutalaisten fariseusten kautta. He omaksuivat sen uskomuksen Babylonian pakkosiirtolaisuudessa. Kun Raamattua oikein ymmärretään, niin huomataan synnin rangaistuksen olevan ikuinen kuolema, josta ei ole enää ylösnousemusta elämään. Sitä voi edeltää pahoihin tekoihin sovitettu määrä vankeutta, mutta lopullinen kohtalo on kuolla (toisen kerran tuomion ylösnousemuksen jälkeen) ja ruumis hävitetään polttamalla se tulessa.

        Ikävää, että tuollaiset harhaopit ovat saaneet sinut suhtautumaan niin kielteisellä tavalla Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen. Uskossaan eksyneet ja erehtyneet ovat antaneet sinulle väärän todistuksen Jumalasta ja Jeesuksesta. Olet saanut sen vuoksi väärän kuvan heistä molemmista. Toivottavasti löytäisit joskus todellisen Jeesuksen ja uskoisit hänen isäänsä, Jumalaan, niin kuin Raamatussa on heistä molemmista kerrottu.

        http://www.inri.fi/oppi/helvetti.htm

        Tuolla on jotakin helvetti-aiheesta. Olisi ehkä hyvä lukea alun johdannon jälkeen ensin tuo luettelossa oleva ensimmäinen kirjoitus:

        https://totuutta.wordpress.com/helvetti/

        Nuo opetukset perustuvat Raamatun kirjoituksiin sillä tavalla kuin ne on tarkoitettu alun perin ymmärrettäviksi. Nykyinen nimeltään kristitty uskonto on katolisuutta, joka pitää sisällään satoja ja tuhansia lahkoja sekä harhaoppeja, kuten mennarit, helluntai, vapaat suunnat, luterilaiset, ortodoksit, katolinen kirkko, jne. Se, mitä luulet Jumalan vaikuttamaksi uskoksi, onkin suurelta osin pakanallista taikauskoa ja harhaoppia, jonka juuret ovat muinaisessa Babylonissa yli 4000 vuotta sitten.

        Miten todistat jumalan olemassa olon?


      • luotu
        AteistiTietää321 kirjoitti:

        Miten todistat jumalan olemassa olon?

        Tarvitseeko sitä todistaa?

        Ateistihan tietää, että Jumalaa ei ole olemassa, joten miksi sitä asiaa pitäisi todistaa?


      • "Kuinka kukaan uskaltaa olla uskomatta! "

        Minä ainakin!

        "Mä en ainakaan halua helvettiin."

        Luuletko vakavissasi sinne päätyväsi tai jonnekin taivaan paratiisin kultakehtoon?! Ootko täysin sairas päästäsi?!


      • totuuteen-pyrkivä kirjoitti:

        Olet muuten täysin oikeassa siinä, että uskon ei pitäisi perustua lainkaan helvetin tai minkään rangaistuksen pelkoon vaan puhtaasti ja yksin rakkauteen.

        Se rakkaus on nähtävissä Jeesuksessa, joka on kuollut vapaaehtoisesti ristillä sinunkin puolestasi ja sinun syntiesi tähden, jotta voisit saada ne anteeksi ja saisit uuden elämän lahjana Jumalalta, joka tuo rauhan ja onnen nyt ja heti, eikä se pääty kuolemaan vaan jatkuu ruumiin ylösnousemuksen jälkeen "tulevassa maailmassa".

        On muuten vaan sellainen kuin rakkaus ollut pikkuisen kateissa teiltä uskovilla viimeaikoina!


      • huuhaausko
        totuuteen-pyrkivä kirjoitti:

        Olet muuten täysin oikeassa siinä, että uskon ei pitäisi perustua lainkaan helvetin tai minkään rangaistuksen pelkoon vaan puhtaasti ja yksin rakkauteen.

        Se rakkaus on nähtävissä Jeesuksessa, joka on kuollut vapaaehtoisesti ristillä sinunkin puolestasi ja sinun syntiesi tähden, jotta voisit saada ne anteeksi ja saisit uuden elämän lahjana Jumalalta, joka tuo rauhan ja onnen nyt ja heti, eikä se pääty kuolemaan vaan jatkuu ruumiin ylösnousemuksen jälkeen "tulevassa maailmassa".

        Tähän vanhaan kommenttiin sanoisin,että sitä paljonmainostettua rauhaa ja iloa eivät näytä saavuttavan ketkään muut kuin srk johtohenkilöt,sisäpiiriläiset ja ne,jotka sokeasti uskovat kaiken mitä heille milloinkin saarnapöntöistä valehdellaan! Jos olisitte käyneet läpi sen minkä minä,ette horisisi joutavia synnistä parannuksesta jumalan tutkimattomasta aivoituksesta jne. Moni oikeasti joka sai tietää edes osan kokemuksistani vain suu auki ihmetteli,miten jaksan vielä uskoa Jeesukseen? Ja sitä ihmettelin minäkin. Te kuplassanne elävät idiootit,olisi aika herätä,on isis jo teidänkin ovillanne ennen kuin huomaattekaan..


    • "Osoittakaa minulle että jumala on ja että hän välittää"

      Tuossahan se konkreettisuus olikin, pähkinän kuoressa.


      Kirkko se vaan verottaa.

      Siinä se on hyvä.

      Muussa se on aika tehoton.

      Sukankuluttajien mekka.

      • huuhaausko

        Aaaaaameeeeeeennn!!!!! Tänään viimeksi kävin rouskaisemassa öylättiä ja minua ja lastani etuiltiin ja tönittiin,KUVITELKAA siis TÖNITTIIN ettei päästä ehtoollispöytään ennen varakasta herrasväkeä joka kulkee sieraimet kattoa kohti!Helvetin ällöttävää porukkaa,muuta kokemusta minulla ei ole syntynyt viimevuosina silmieni VIHDOINKIN auettua!


    • kylläsesiitä

      Jumaöa välittää uskostasi huolimatta. Petyit ihmisiin. Kaipuu Luojaan on sisälle rakennettu, ei sitä voi muuksi muuttaa. Srk ja usko ei ole synonyymeja. Uskon Jeesukseen, vaikka en kuulu mihinkään firmaan

      • huuhaausko

        Katsottuani norolammen videoita sain jonkinlaista ymmärrystä,missä olen ollut mukana ja miksi elämäni meni niin täysi pois raiteiltaan. En siltikään tiedä,tai juurikin siksi,että missä se jumala ja jeesus ovat nyt? Miksi jumala tuomitsee ihmiset helvettiin,miksi jumala sallii tällaiset väärät opit ja eksytykset? Eihän lapsi ole vastuussa tai asioista tietämätön ole vastuussa eksymisestään? Vastuussa on vanhempi joka tässä tapauksessa on Jumala. Miksi jumala siis sallii tällaista? Moni on luopunut uskostaan täysin,on myös itsemurhaan ajautuneita. Miksi te ette tee mitään,vaikka tiedätte asioiden tilan seurakunnissa? Pelasta lampaita,jotka eivät osaa erottaa hyvää ja pahaa toisistaan?


      • totuuteen-pyrkivä
        huuhaausko kirjoitti:

        Katsottuani norolammen videoita sain jonkinlaista ymmärrystä,missä olen ollut mukana ja miksi elämäni meni niin täysi pois raiteiltaan. En siltikään tiedä,tai juurikin siksi,että missä se jumala ja jeesus ovat nyt? Miksi jumala tuomitsee ihmiset helvettiin,miksi jumala sallii tällaiset väärät opit ja eksytykset? Eihän lapsi ole vastuussa tai asioista tietämätön ole vastuussa eksymisestään? Vastuussa on vanhempi joka tässä tapauksessa on Jumala. Miksi jumala siis sallii tällaista? Moni on luopunut uskostaan täysin,on myös itsemurhaan ajautuneita. Miksi te ette tee mitään,vaikka tiedätte asioiden tilan seurakunnissa? Pelasta lampaita,jotka eivät osaa erottaa hyvää ja pahaa toisistaan?

        Kun sokea taluttaa sokeaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat.

        Ei ole kovin montaa sellaista uskovaa tässä maailmassa, joka ei olisi rähmällään kuopassa ja silmät täynnä mutaa, niin että ei näe, ja korvat täynnä kuraa, niin että ei kuule. Juuri tästä Jeesus on puhunut: muistat varmasti sen.

        Jumala sallii, mutta antaa omille lapsilleen myös kyvyn erottaa totuus valheesta ja vastuu tulee sitä kautta ihmisille itselleen, eikä se jää Jumalalle.


      • huuhaausko

        Olipahan taas hurskasteleva kommentointi. Sinäkö se olet se kaiken jumalan tahdon ymmärtävä ihminen? Aika paljon varmasti saat töitä itsesi kanssa sinäkin tehdä,että on varaa tuollaisiin puheisiin. Vastuu on jumalan- muistatko sinä jobia? En usko että kestäisi sitä helvettiä minkä olen käynyt läpi puolta päivääkään. Mikä luulet sinäkään tosiaan olevasi arvioimaan minua tai jumalan aivoituksia? Totuuteen on hyvä pyrkiä,mutta tiedä tämä:sen hintana voi olla sinun henkikultasi,kuten Jeesus opetti-oletko valmis vainottavaksi? epäilenpä sitäkin paremman tiedon nyt toistaiseksi puuttuessa.


    • AteistiTietää321

      Mikä todistaisi sen että jumala on olemassa? Maailman kehitys on arvioitu erittäin tarkasti tieteellisin menetelmin. Raamatussa väitetään jumalan luoneen maailman 7 päivässä
      mutta dinosauruksista ei puhuttu mitään!

    • Ahdistunutolet

      Huomioi se, että olet sairastunut ahdistukseen ja muuhun kuten masennukseen. Jumala ei sairastua ketään, eikä ahdista tai vie elämän halua sinulta. Käy lääkärillä ja realistisia uskosi, äläkä syytä jumalaa siitä, mikä luultavimmin on ihmisistä lähtenyt ja ahdasta uskoa. Keskustele lääkärin kanssa.

      • huuhaausko

        Kylläpä oli terävänäköistä.. Mistä sinä sitten ehkä ajattelit minun löytävän itseäni kaikkein eniten masentavan ja ahdistavan seikan kohdalla vastauksen tai avun? Mikä ja kuka on se Jumala minulle,joka on raamatun mukaan ahdasmielinen,väkivaltainen,pelottava ja sadistinen,kuten jo totesin? Pilleripurkista saan apua vai? Että zombieksi osastolle tai eläkkeelle,niin se maailma paranee,eh? Terapia kyllä saattaa auttaa jaksamaan päivän tai kaksi,mutta loppuelämän avuksi sellaisesta ei vain ole,sillä,kuten ylempänä joku kirjoittikin,ihmiseen on sisäänrakennettu jumala kaipuu,se turvallisudentunteen jano ja rakkaudennälkä,jonka tulisi tulla täytetyksi jo varhaislapsuudessa! Ja kun näin ei ole ja ihminen ajautuu tekemään siksi raamatun vastaisia eli sinun jumalasi tahdon vastaisia asioita ja tekoja,niin tällainen ihminen ei kelpaa uskovien seuraan,ei seurakuntaan,ei minnekään muualle kuin,kuten itsekkin sanoit,lääkäriin,lääkitykselle ja lopulta mahdllisesti hullujenhuoneelle! Ja missäs se jumala on niillä jotka hourulaan ja mielensä pimeyteen päätyvät lopuksi ikäänsä? Ei näkynyt jeesustelijoita silloin kun oma isäni itsensä tappoi tuollaisessa paikassa,lääkäreiden ja yhteiskunnan loppuunajamana ihmisrauniona. Typeriä ja turhia ovat puheenne kaikki!


      • jaakko2524
        huuhaausko kirjoitti:

        Kylläpä oli terävänäköistä.. Mistä sinä sitten ehkä ajattelit minun löytävän itseäni kaikkein eniten masentavan ja ahdistavan seikan kohdalla vastauksen tai avun? Mikä ja kuka on se Jumala minulle,joka on raamatun mukaan ahdasmielinen,väkivaltainen,pelottava ja sadistinen,kuten jo totesin? Pilleripurkista saan apua vai? Että zombieksi osastolle tai eläkkeelle,niin se maailma paranee,eh? Terapia kyllä saattaa auttaa jaksamaan päivän tai kaksi,mutta loppuelämän avuksi sellaisesta ei vain ole,sillä,kuten ylempänä joku kirjoittikin,ihmiseen on sisäänrakennettu jumala kaipuu,se turvallisudentunteen jano ja rakkaudennälkä,jonka tulisi tulla täytetyksi jo varhaislapsuudessa! Ja kun näin ei ole ja ihminen ajautuu tekemään siksi raamatun vastaisia eli sinun jumalasi tahdon vastaisia asioita ja tekoja,niin tällainen ihminen ei kelpaa uskovien seuraan,ei seurakuntaan,ei minnekään muualle kuin,kuten itsekkin sanoit,lääkäriin,lääkitykselle ja lopulta mahdllisesti hullujenhuoneelle! Ja missäs se jumala on niillä jotka hourulaan ja mielensä pimeyteen päätyvät lopuksi ikäänsä? Ei näkynyt jeesustelijoita silloin kun oma isäni itsensä tappoi tuollaisessa paikassa,lääkäreiden ja yhteiskunnan loppuunajamana ihmisrauniona. Typeriä ja turhia ovat puheenne kaikki!

        Kun vedämme viimeisen henkäyksemme, silloin kaikki tuska ja ahdistus on taakse jäänyt, mikäli olemme panneet turvamme ja toivomme Jeesuksen nimeen ja hänen siunattuun, pyhään ja kalliiseen sovintovereensä.
        Sillä meille ei ole taivaan alla annettu mitään muuta nimeä, jossa voimme pelastua. Riipu rakas ystävä kiinni tässä nimessä loppuun asti, sillä ainoastaan siihen voimme luottaa sillä hetkellä, kun meidän on aika siirtyä tästä ajasta ikuisuuteen.


      • "Jumala ei sairastua ketään, eikä ahdista tai vie elämän halua sinulta."

        Entäpä ne lukuisat mielisairaalan vuodeosastolla makaavat uskovaiset?!


      • Mielisairaaloitakaan ei tarvittaisi välttämättä, jollei ihminen ois keksinyt Jumalia tai uskontoja!


    • Iloasuuminussa

      Annan oppimani eteenpäin: Kiitos Kaikkivaltias, että muutat kaiken tämän keskustelun avaajan kokeman pahan hyväksi ja oman nimesi kunnian tähden annat hänelle rauhan ja ohjaat hänen elämäänsä parhaaseen mahdolliseen - Jeesuksen nimessä.

      Jumala pitää lupauksensa: Kaikki pyydetty annetaan, mitä Jeesuksen nimessä kiitoksella tuodaan Hänen eteensä.

      • "Kiitos Kaikkivaltias, että muutat kaiken tämän keskustelun avaajan kokeman pahan hyväksi ja oman nimesi kunnian tähden annat hänelle rauhan ja ohjaat hänen elämäänsä parhaaseen mahdolliseen - Jeesuksen nimessä. "

        Painu samalla sinne helvettiisi niin kuin ois jo!


      • Iloasuuminussa
        ateisti1982 kirjoitti:

        "Kiitos Kaikkivaltias, että muutat kaiken tämän keskustelun avaajan kokeman pahan hyväksi ja oman nimesi kunnian tähden annat hänelle rauhan ja ohjaat hänen elämäänsä parhaaseen mahdolliseen - Jeesuksen nimessä. "

        Painu samalla sinne helvettiisi niin kuin ois jo!

        Valitettavasti olen kanssasi täällä jo, mutta Jeesus pyytää rukoilemaan Sinunkin puolestasi ja Hänen vuokseen annan sanasi anteeksi, vaikken mielestäni ole mitään pahaa tehnyt, joka ilkeytesi oikeuttaisi - ellei sitten ystävällisten sanojen antaminen ole väärin, kun köyhänä en voi rahaa antaa eikä parantajan lahjaa ole, että särkyneen sydämen parantaisin.

        Kuten sanottu: kaikkea hyvää Teille kaikille. Isän käsi on runsas antamaan, vielä kauan sen jälkeen, kun ihmiset ovat jo unohtaneet, mitä ovat jo saaneet ja mitä vielä voi lisää saada.


      • Iloasuuminussa kirjoitti:

        Valitettavasti olen kanssasi täällä jo, mutta Jeesus pyytää rukoilemaan Sinunkin puolestasi ja Hänen vuokseen annan sanasi anteeksi, vaikken mielestäni ole mitään pahaa tehnyt, joka ilkeytesi oikeuttaisi - ellei sitten ystävällisten sanojen antaminen ole väärin, kun köyhänä en voi rahaa antaa eikä parantajan lahjaa ole, että särkyneen sydämen parantaisin.

        Kuten sanottu: kaikkea hyvää Teille kaikille. Isän käsi on runsas antamaan, vielä kauan sen jälkeen, kun ihmiset ovat jo unohtaneet, mitä ovat jo saaneet ja mitä vielä voi lisää saada.

        Kirjoitatko mielisairaalan vuodeosastolta? Niiden kanssa en ole kiinnostunut keskustella! Keskustellaan lisää kun olet päästäsi täysin terve!


    • Kävin uskonnonopetukset ja riparit ja se "uskominen" jäi multa siihen.

      Raamattu: "Jumala loi taivaan ja maan..." -totesin jo 12-vuotiaana, että vitut loi!

      "Ihminen on luonut Jumalan, eikä Jumala ole luonut ihmistä (PISTE)"

      • huuhaausko

        Onhan se tietysti omalla tavallaan liikuttavaa,että jotkut ainakin näennäisesti jaksavat olla kiinnostuneita siitä,mitä heidän kieroutunut uskonnollinen maailmankuvansa saa ympäristössä aikaan. Sitten koitetaan korjailla vähän niin kuin sinnepäin,että kyllä se siitä,jumala näkee ja kuulee,rakastaa ja silittää päätä,kuten heitä on lahkon kokouksissa ohjeistettu,mutta tosipaikka kun on tosipaikka niin liian vähän liian myöhään-eikä siinä armon hempeily todellakaan auta kun ihminen on aivan pohjalla. Ei minua kukaan uskovainen ole tullut auttamaan käsipäiväämerukoillaansunpuolesta-höpinöitä enempää. Ihan yksin on saanut ongelmien kanssa painia ja kun pää ei kestä enempää,sitten sitä ollaan niinku nevöhööd tostakaan häiriköstä! Ehkä uskon Jumalaan,ehkä en. Se on niinku fiftisiksti,mitäs siitä sen enempää,menkää ja lämmitelkää hyvin kuten raamatussa ulkokultaisista todetaan!


    • kummastunut

      Mitä ihmettä ovat mennarit ja onko Suomessa sellaisiakin, jos tarkoitatte mahdollisesti mennoniitteja?

      • Setä.neuvoo

        << Mitä ihmettä ovat mennarit ja onko Suomessa sellaisiakin, jos tarkoitatte mahdollisesti mennoniitteja? >>

        Luulisin joidenkin tarkoittaneen menestysteologeja.


    • Sinulla olisi parempi olla jos turvaisit vaan Jumalaan etkä katsoisi ihmisiin. Ihmiset on tosiaan pahoja kaikki, mutta Jumala on aina hyvä, totuudellinen ja luotettava. Ei ihmisten takia tulla uskoon vaan Jeesuksen takia. Jeesusta sitä seurataan, ei ihmisiä. Jumala kyllä tahtoo sinut pelastaa elävään uskoon, et ole vielä käynyt sisälle siitä ovesta, jotenkin tulkitsen niin tämän tekstin perusteella.

      Ymmärrän kyllä, että olet turhautunut ja että sinua on kohdeltu huonosti, mutta ei sitä kannata Jumalaa hylätä sen takia. Raitiissa uskossa ei kukaan ahnehdi toisten rahoja, vaan kaikki elävät vanhurskaudessa ja pyhyydessä. Sudet lampaitten vaatteissa tekevät huonoa hedelmää.

      Siunausta! Uudista suhteesi Jeesukseen, niin alkaa elämä pelittää. Tartu kiinni Raamatun lupauksiin, ne on totta joka sana.

      • huuhaausko

        Raamatun lupaukset? Lupaukset mistä? Tuota sontaa tuli kyllä silmät suut äyteen jo kokustellessa! Jumalako hyvä totuudellinen ja luotettava? Olisiko sinulla oikeasti antaa niitä todisteita tästä näkemyksestä? Ainiin,eihän aivopesty uskalla avata silmiään vaan elää omassa samanmielisten kuplassaan ja Jumala Auta,jos joku vähänkään aiheuttaa illusioon säröjä...Te olette todella paskasakkia,kuten jo totesin. Ihmisiä ei saa seurata? Jätä sinäkin sitten perheesi,ystäväsi,omaisuutesi ja lähde kerjuulle! Mihinkään et täällä saa kiintyä,mikään ei saa olla Jeesusta rakkaampaa,ei edes oma henki! Sinun tekstisi näyttää vain sen,että et ole kokenut kärsimystä,joka vie järjen. On se niin ihq se taivaan iskä,ainakin omassa mielessäsi. Minä näen väkivaltaisen,naisia vihaavan,piittaamattoman despootin-oliko lisättävää?


      • Sulla olis kyllä parempi olla jos kääntyisit Jeesuksen puoleen, niin että hän saisi avata silmäsi. Jumala ei sorra eikä tee pahaa kellekään. Ei ainakaan omilleen, jumalattomat nyt hukkuu omaan pahuuteensa. Raamattu on TÄYNNÄ uskomattomia lupauksia siitä miten vanhurskaan käy. Hänen käy hyvin. Jumalan huolenpito on YLILUONNOLLISTA! Olet selkeästi nyt katkeroitunut ja irrottanut katseesi siitä tärkeimmästä asiasta. Jumala on rakkaus. Häneen voi luottaa. Olen muuten kokenut kärsimyksen, joka vei järjen ja se oli syntielämä, ryyppääminen ja esiaviolliset suhteet. Järki meni, mutta onneksi sain sen takaisin. Mulle Jeesus on kaikki maailmassa, tää maailma saa haistaa pitkät, taivasten valtakunta kutsuu mua ja se on parasta mulle. Mihinkään en ole täällä petoksen pesässä liikaa kiintynyt, Jeesus on kaikki. Mä listaan sulle niitä lupauksia.

        "Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua." (Ps. 4:9)

        "Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä." (Ps. 5:13)

        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." (Ps. 23:1)

        "Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät." (Ps. 34:8)

        "Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu." (Ps. 34:11)

        "Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua." (Ps. 55:23)

        "Herra ei salli vanhurskaan nälkää nähdä, mutta jumalattomien himon hän luotansa työntää." (Sananl. 10:3)

        jne. Kaikki totta, joka sana. Jumala pitää lupauksensa.


      • Jos olet muuten menestysteologiassa ollut mukana, niin se onkin hyvä että lähdit pois. Ne on aivan pimeitä, raha tuntuu olevan se ykkönen ja menestys. Eräs kuuluisampi pastori on heistä varoittanut ja siitä on kirjojakin. On olemassa oikeaa rakkautta, oikeaa pyhyyttä mikä ei kyllä ole rahan tai itsekkyyden sokaisemaa. Ja ne hullut taistelut henkivaltoja vastaan, se on sairasta. Ei meidän kuulu käydä mihinkään sotaan henkivaltoja vastaan. Riittää että eletään lähellä Jeesusta, siinä on kai se hengellisen sodankäynnin ydin, jos sitä edes siksi voi kutsua, kiitos niitten toisten. Olet varmasti kokenut kovia, mutta ei sen takia kannata Jumalaa hylätä. Jumalasta voi kyllä saada eittämättä väärän kuvan jos hänen "palvelijansa" elävät kuin siat, repien ja raastaen.


      • huuhaausko
        pullava23 kirjoitti:

        Sulla olis kyllä parempi olla jos kääntyisit Jeesuksen puoleen, niin että hän saisi avata silmäsi. Jumala ei sorra eikä tee pahaa kellekään. Ei ainakaan omilleen, jumalattomat nyt hukkuu omaan pahuuteensa. Raamattu on TÄYNNÄ uskomattomia lupauksia siitä miten vanhurskaan käy. Hänen käy hyvin. Jumalan huolenpito on YLILUONNOLLISTA! Olet selkeästi nyt katkeroitunut ja irrottanut katseesi siitä tärkeimmästä asiasta. Jumala on rakkaus. Häneen voi luottaa. Olen muuten kokenut kärsimyksen, joka vei järjen ja se oli syntielämä, ryyppääminen ja esiaviolliset suhteet. Järki meni, mutta onneksi sain sen takaisin. Mulle Jeesus on kaikki maailmassa, tää maailma saa haistaa pitkät, taivasten valtakunta kutsuu mua ja se on parasta mulle. Mihinkään en ole täällä petoksen pesässä liikaa kiintynyt, Jeesus on kaikki. Mä listaan sulle niitä lupauksia.

        "Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua." (Ps. 4:9)

        "Sillä sinä, Herra, siunaat vanhurskasta, sinä suojaat häntä armollasi niinkuin kilvellä." (Ps. 5:13)

        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu." (Ps. 23:1)

        "Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät." (Ps. 34:8)

        "Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu." (Ps. 34:11)

        "Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua." (Ps. 55:23)

        "Herra ei salli vanhurskaan nälkää nähdä, mutta jumalattomien himon hän luotansa työntää." (Sananl. 10:3)

        jne. Kaikki totta, joka sana. Jumala pitää lupauksensa.

        Valitettavasti noiden raamatunkohtien rusinatpullasta-tekniikalla opettelu ja itselleen uskottelu eivät minua auttaneet pätkääkään! Tänäpäivänä auttaa enemmän tiede kuin yksikään ylläolevista milloinkaan. Tuohon suohon kun uppoaa,se on menoa sitten,eli ei enää koskaan minulle,kiitos!


    • Setä.neuvoo

      Jumala on tehnyt hyvän ja pahan, tai onnen ja onnettomuuden, Jes 45.

      Joulupukkiuskonnosta en tiedä, onko sillä mitään kristinuskon kanssa tekemistä, vai onko menestysteologiaa tai Jobin pilkkaajien uskonto.

      Paavo Hiltunen muotoili asian näin, että jos Jumalasi ei ole kaikkivaltias, niin ei mikään jumala sitten ollenkaan.

      Keskustelunavaajalle terveisiä, että ensimmäinen asia, mitä keskustelusta tuli mieleen: onko avaaja ollut oikeiden uskovien kanssa tekemisissä ollenkaan, vai tekopyhien kanssa? Mistä erotat, kuka on oikea uskova?

      • Iloasuuminussa

        Toi on asiallista puhetta.


      • huuhaausko

        Tähän kaikkivaltius asiaan voisin esittää sinulle vastakysymyksiä: Miksi kaikkivaltiaalle oli niin tärkeää esim. se,että kuukautisaikaan naisen vuodevaatteisiin,vaatteisiin tai naiseen itseensäkään ei kosketa ja miksi tällaisesta ihmisestä tuli saastainen? Samaa voidaan kysyä spitaalisten kohdalla-eikö kaikkivaltias käsittänyt,että sellainen murskaa ihmisen henkisesti? Miksi jumalasi käski israelilaisen ottaa sotasaaliksi neitsyitä ja miksi moniavioisuus oli justfine!?! Miksi lapset ja naiset piti tappaa uskonnon vuoksi,miksi orjuus oli sallittua? Miksi daavid,tuo huoraaja ja murhaaja, oli jumalan mielen mukainen mies? Tässä vain pari. Ja mitä tulee tuohon uskovaiskysymykseen:jos henkilöt joiden kautta tulin uskoon ovat harhassa uskossaan,miksi jumala ei kuljettanut ns.oikeiden uskovien luo? Hänhän on kaikkivaltias? Tyranni joka ei piittaa alamaisistaan,sanon minä. Siellä vain autuudesaan lilluu,ihmiset nyt joutaa polttaa vaikka helvetin tulessa-mitäs syntyivät tänne!!!Sullekin tiedoksi:maanpäällinen on se helvetti!


      • Iloasuuminussa

        Minä olen oppinut Daavidin tarinan merkitsevän sitä, että kamalia asioita tekevät ihmiset voivat uskaltautua Jumalan luo kaikesta tekemästään pahasta huolimatta. Jumalalla on taito korjata se, minkä ihmiset rikkovat - joskus se vie ihmisen näkökulmasta liian kauan aikaa.

        Kaikesta huolimatta, valitsetpa tiesi miten tahansa, älä tuhlaa aikaasi ja voimiasi vihaamiseen. Mennyt ei sillä muutu ja tulevaisuudessa saatat vihasi vallassa kävellä onnesi ohi ihan omin avuin ilman uskovien ja Jumalan toimia. Jos tiedät, mikä ei toimi, pysy siitä erossa ja etsii sitä, mikä toimii. Onnea matkaan!


      • huuhaausko
        Iloasuuminussa kirjoitti:

        Minä olen oppinut Daavidin tarinan merkitsevän sitä, että kamalia asioita tekevät ihmiset voivat uskaltautua Jumalan luo kaikesta tekemästään pahasta huolimatta. Jumalalla on taito korjata se, minkä ihmiset rikkovat - joskus se vie ihmisen näkökulmasta liian kauan aikaa.

        Kaikesta huolimatta, valitsetpa tiesi miten tahansa, älä tuhlaa aikaasi ja voimiasi vihaamiseen. Mennyt ei sillä muutu ja tulevaisuudessa saatat vihasi vallassa kävellä onnesi ohi ihan omin avuin ilman uskovien ja Jumalan toimia. Jos tiedät, mikä ei toimi, pysy siitä erossa ja etsii sitä, mikä toimii. Onnea matkaan!

        Vaan eihän tämä vastannut laisinkaan muihin esittämiini kysymyksiin? Onko sittenkin niin,että uskovien keskuudessa on enemmän halpaa armoa,kuin alttiutta olla uskollinen kuolemaan saakka,kuten olen käsittänyt olevan vähimmäisvaatimus? Ei mikään kovin helppo tehtävä. En jaksa lukea Jumalan sallimia raiskauksia,kansanmurhia ja kaksinaismoralismia-siis missä siellä oikein on rakastava ja hyvä Isä,joka pitää huolta häneen uskovista ihmisistä ilman kymmenyksiä,sapattia,jatkuvaa raamatun tankkaamista jne suorittamista,pyhitystä,parannuksenTEKOA yms ? Minutkin tulisi raamatun mukaisesti kivittää hengiltä,kuten avomiehenikin,lapsesta nyt puhumattakaan.. Ja sen kyllä uskovat taitavat hienoilla korulauseillaan ja alentuneella moraalillaan tehdäkkin? Jumala ei siis ole kykenevä johdattamaan ihmistä oikeisiin kohtaamisiin,uskovien pariin,jotka uskovat raittiilla tavalla tai juuri kyseisen ihmisen elämässä tarvittavalla tavalla kohdattavaksi? Miten pieni jumala sellainen on tai sitten vain piittaamaton.


      • Iloasuuminussa

        huuhaauskolle:
        Siis haluatko vastauksia siihen, miksi Vanha testamentti on pullollaan sääntöjä, mikä erikoisempi mikä vähemmän erikoinen? Jos muistan oikein (Andrw Wommackin opetuksia kristillisellä tv7:lla, voit tarkastaa tarvittaessa) vanhatestamentilliset säännöt annettiin kahdesta syystä: 1) suojaamaan aikansa ihmisiä, kun eivät muusta tienneet (toisin kuin nykyaikana) ja 2) osoittamaan ajattelemaan kykeneville ihmisille, ettei ihminen omilla teoillaan parhaimmillaankaan yllä täydellisen Jumalan standardeihin - he tarvitsevat Jeesuksen pelastustyön voidakseen keskittyä siihen, mikä on elämässä olennaista, ei ulkokultaista suorittamista.

        Toinen tv7:lla opettava henkilö David Pawson opettaa Abrahamista alkaen tiettyjen Raamatun henkilöiden kautta viidestä liitosta, joiden kautta Jumala ohjaa ihmisten uskoa oikeaan suuntaan. Viimeinen viides liitto tuli Jeesuksen mukana ja on "lopullinen ohje" sille, joka haluaa Jumalan löytää...


      • huuhaausko
        Iloasuuminussa kirjoitti:

        huuhaauskolle:
        Siis haluatko vastauksia siihen, miksi Vanha testamentti on pullollaan sääntöjä, mikä erikoisempi mikä vähemmän erikoinen? Jos muistan oikein (Andrw Wommackin opetuksia kristillisellä tv7:lla, voit tarkastaa tarvittaessa) vanhatestamentilliset säännöt annettiin kahdesta syystä: 1) suojaamaan aikansa ihmisiä, kun eivät muusta tienneet (toisin kuin nykyaikana) ja 2) osoittamaan ajattelemaan kykeneville ihmisille, ettei ihminen omilla teoillaan parhaimmillaankaan yllä täydellisen Jumalan standardeihin - he tarvitsevat Jeesuksen pelastustyön voidakseen keskittyä siihen, mikä on elämässä olennaista, ei ulkokultaista suorittamista.

        Toinen tv7:lla opettava henkilö David Pawson opettaa Abrahamista alkaen tiettyjen Raamatun henkilöiden kautta viidestä liitosta, joiden kautta Jumala ohjaa ihmisten uskoa oikeaan suuntaan. Viimeinen viides liitto tuli Jeesuksen mukana ja on "lopullinen ohje" sille, joka haluaa Jumalan löytää...

        Eli toisinsanoen,raamattu ei olekkaan Jumalan kaikkitietävän muuttumatonta sanaa? Otetaan se mikä on kivaa ja istuu itselle,jätetään muut pois? Joo..


    • Setä.neuvoo

      Tulit henkilöiden kautta uskoon? Kirottu se, joka turvautuu ihmisiin, Jer 17.

      Onkohan näin, että olet itse joutunut lahkossa kiroukseen, jota halusit sitten keskustelun avauksen viestissä delegoida /jakaa muille, itseltäsi pois?

      Minulla oli kerran eläessäni sellainen puolen vuoden jakso, että kävin helluntailaisten salilla liittymättä jäseneksi. En tehnyt heidän kasteratkaisujaan, mutta kävin tilaisuuksissa kuin vakooja nuuskimassa, mitä tapoja ja oppeja heillä on.

      Sen puolen vuoden aikana tuli melkoinen äkkijyrkkä alamäki talousasioissa ja ihmissuhteissa. Jouduin sellaiseen kurimukseen, että tosissani ihmettelin, pitääkö minun alkaa keräillä aseita ja ryhtyä tappamaan vain saadakseni itse pysyä elossa.

      Tilaisuuksissa tekopyhät opit ja tavat aiheuttivat tunteen, että satanistitkin olisivat ehkä rehellisempiä kuin nämä luikertelijat. Ihmettelin, pitäisikö aloittaa jokin inkvisitio, että löytyy edes yhtään oikeaa uskovaa. Lopulta tilanne alkoi ratketa sillä, että osoittautui mielestäni uskomattomaksi opeiltansa eräs henkilö, jota olin ihmetellyt, että hänkö olisi uskovana näiden tekopyhien lahkon ansassa.

      Lakkasin käymästä tilaisuuksissa ja tilanne kohentui suunnilleen ennalleen.

      • Iloasuuminussa

        Mitä sanot siitä, kun monet kertovat, että uskoon tultua vaikeudet alkoivat? Ymmärtääkseni tässä on kahtia jako: 'Jumala paransi kaikista vaivoista'-näkemys vastaan 'paholainen koettelee uskovaa'-näkemys
        (eli menestysteologia vastaan mikä se toinen onkaan?) Ja luonnollisesti kolmas vaihtoehto: Jumala ei siunaa vääriä valintoja, joten toimintaansa muuttamalla uskova pääsee vaivoistaan takaisin Jumalan tielle.


      • huuhaausko

        Olen kulkenut alkutaipaleellani citysrkssa,kokenut Pyhällä (???tai millä lie)Hengellä täyttymisen(tämän koin yksinäisyydessä,mutta sepä ei varmaankaan ollut sitten raamatussa mainittu Pyhä Henki,sillä sain välittömästi valtavan naurukohtauksen ja vapauduin huumeista joksikin ajaksi elämässäni tupakkaa lukuunottamatta,koin valtaisaa ilon ja rakkauden tunnetta,moninverroin mitään aineita parempaa,mutta se onkin osoittautunut pelkäksi HeidiBaker hölynpölyksi näin jälkikäteen tarkasteltuna),saanut kielet,käynyt uskovien upotuskasteella melkein heti uskoon tultuani(kastajana toimi Seppo Pehkonen,varmaan monille tuttu),sieltä helluntaihin,sieltä menestysteologian pariin uskon sana-liikkeeseen,sekä erääseen profeetallisuutta painottavaan liikkeeseen,myös arkeniin olin lähdössä opiskelemaan),kunnes tajusin,etten kertakaikkiaan jaksa tätä enää-koko elämä ja sielu revitty rikki,menetin kaiken,AIVAN kaiken ja miksi? Siksi,että nämä höynäytetyt uskovat ovat hekumallisia,valehtelijoita,teeskentelijöitä,eivätkä todellakaan noudata Jeesuksen/paavalin opetuksia kuten niitä evankeliumeista voidaan tarkastella!Näin vain valtavaa omien pienten napojen ympärillä pyörimistä,hurmoksellisuuden etsintää,ihmeitä,merkkejä,kultahippuja taivaalta,sanomia "profeettojen" välityksellä,koin valtavia kokemuksia esim.Rodney Howard Brownen kokoustapahtumissa jnejne,voisin jatkaa listaa vaikka miten kauan,hohhoijjaa! Lopputulema tästä kaikesta? En jaksa enää suorittaa,en jaksa enää uskoa,ajatus agnostismista on vain ja ainoastaan HELPOTTAVA! Ristiriita on siinä että uskon kyllä jeesukseen,sillä todisteet ovat puhuneet puolestaan mutta raamattu ja sen miljoonat eri tulkinnat? Ei,ei ja vielä kerran ei! Jos Jumala on ja huolii minut tällaisenani,niin tosi kiva-min en enää teeskentele,en yritä,en suorita,vaan päästän irti. Olen tasan se,mitä olen,mitä ikinä sitten tulevaisuudessa tulenkaan olemaan,mutta uskovien seurapiireihin en enää mene ulkopuolista tarkkailijaa kummemmassa roolissa. Paljon on mätää suomenmaalla. Kunpa kokemani ei valuisi hukkaan,tuhlatut vuodet ovat raskaita kantaa!


      • Iloasuuminussa

        huuhaauskolle:
        Tossa lopussa sanomasi "en jaksa enää suorittaa... olen, mikä olen" kuulostaa siltä, että olet vihdoin ymmärtänyt Jeesuksen oikein. Usko ei ole suoritus. Elät elämäsi ja keskustelet siitä Herran kanssa. Muita ei siihen tarvita neuvomaan, siitäkään huolimatta, että Jumala loi meidät elämään perheenä - mutta Jumalan perheenä.


      • huuhaausko

        Kenties asia onkin näin-sitä ei vain oikein jaksa käsittää,miksi elämään on minut tänne tuomittu,kun ei ole itsellä enää yhtään syytä,miksi elää. Käsitätköhän tätä? Todella? Minulla ei ole mitään syytä elää,paitsi vastuuntunto lapsistani! Siinä kaikki! Eikö olekkin hienoa? Usko Jeesukseen ja Jumalaan vei minulta viimeisetkin halut elää,se maksoi minulle enemmän,kuin milloinkaan sitouduin antamaan! Miksi uskominen Jumalaan olisi millään tavoin arvokasta,jos koen elämäni triljoonakertaa mielekkäämmäksi ilman uskomuksia henkivaltoihin ja enkeleihin ja johonkin voimavaikutuksiin tai ristin kidutuksen palvontaan? Uskovaisuus sellaisena kuin minä sen olen nähnyt ja kokenut ihan sisältäkäsin,on kyllä täyttä huuhaata! JOS on joku jumaluus,se on sellainen,että ei kyllä kärsivistä todella piittaa paskaakaan!


    • Jobinpostia

      Ps.115:16. Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. Kol.1:15.

    • Setä.neuvoo

      Jumala ei ole vain sallinut pahan, vaan tehnyt kaiken. Vrt. Jes 45.

      http://biblehub.com/pr38/isaiah/45.htm

      Ilman Jumalaa mitään ei voida tehdä, vrt. Joh 15. (Heb 11, Jaak 2 puhuuko lain teoista, vai uskon teoista)

      Lain kautta synnin tunto. Kristus synniksi tehty. Kristus meissä, kirkkauden toivo.
      Ristiinnaulittu saatana -tulkintoja on esitelty aiemmin mm. tässä keskustelussa:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14291747/petri-paavola-tehtailee-perinnaissaantoja

      Eli että Jumala kaikessa syyllinen. Jota ei voitane tuomita? Vai sitä tuomitsemistako tarkoittaa, että uskovat tehty Jumalan vanhurskaudeksi, ja tulemme tuomitsemaan enkeleitäkin?

      • Iloasuuminussa

        Mä en tajunnu Sedän neuvoista mitään...


      • Setä.neuvoo
        Iloasuuminussa kirjoitti:

        Mä en tajunnu Sedän neuvoista mitään...

        Jos kerran tuomiovaltaa annetaan uskoville - tuomita enkeleitäkin - jotka Jumala on tehnyt - niin eikö siinä sitten tuomita JUMALAN TEKOJA. Niin kuin Job puheissaan SYYTTI JUMALAA KAIKESTA riesasta, jota oli saanut. Ja hänen ystävänsä menestysteologisempina olivat VÄÄRÄSSÄ. Että sellaista tajuamista. Kai minä sanoin hieman ylimalkaisesti, liian vähän selitellen.


    • Setä.neuvoo
    • UskovaNoora

      Älä katso ihmisiin, meihin uskovaisiinkaan, vaan katso yhteen ihmiseen: Jeesukseen, joka on Jumalan Poika.

      Se, että olet pettynyt uskovaisiin ihmisiin, osoittaa Raamatun ilmoituksen paikkansapitäväksi: "sillä ihmisen sydämen aivoitukset ovat pahat nuoruudesta saakka." Sitaatti on Raamatusta, 1. Mooseksen kirjasta 8:21, ja siinä kerrotaan Jumalan sydämen ajatukset ihmisistä syntiinlankeemuksen jälkeen.

      Sinä, aloittaja, olet itsekin langennut ihminen.

      Niin kauan kuin on elämää ihmisellä täällä maailmassa, on armon aikaa jäljellä. Jos uskosi on aiemmin perustunut uskovaisiin ihmisiin ja seurakuntaelämään, et ole koskaan ollutkaan totisessa uskossa. Jos esim. minä perustaisin uskoni ihmisiin, olisin varmaan tuhoutunut lopullisesti, ehkä kuollut.

      Uskoni perustuu Jumalaan, eli evankeliumin totuuteen: Jumala syntyi Pojassa Jeesuksessa ihmiseksi ja sovitti syntimme ristillä ja nousi kuolleista. Juuri siksi, että me ihmiset olemme niin syntisiä itsessämme, Jumala teki tuon kaiken.

      Taivaassa on kaikki niin kuin pitääkin. Sitä kohti on uskovainen matkalla.

      • UskovaNoora

        Kirjoitin yllä ihmisten langenneisuudesta, eli siitä, miten ihmiset voivat tuottaa (ja vääjäämättä tuottavatkin) pettymyksen toisilleen, mutta tässä vielä mielestäni todella hyvää opetusta Jumalasta ja siitä, mistä Jumalan rakkaudessa on oikeastaan kysymys:

        https://www.youtube.com/watch?v=WvvisCN1juk

        Linkissä on Youtube-video, jolla brittiläinen Raamatunopettaja David Pawson kertoo siitä, kuinka ihmisillä on ollut pitkään väärä käsitys Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä. Toivottavasti ymmärrät englantia, video on nimittäin englanniksi. Jumalan rakkaus ei tarkoita sitä, että Jumala vastaa meidän ihmisten mielihyvän ja tyydytyksen kokemisen tarpeisiin tässä maailmassa. Ihmisten käsitys rakkaudesta on sentimentaalinen, tunteellinen; se palautuu mielihyvään ja kärsimysten välttämiseen. Videolla Pawson korjaa tämän väärän käsityksen Jumalan rakkaudesta ja kertoo, mikä on raamatullinen käsitys.

        Ihminen saa kuitenkin esittää Jumalalle kysymyksiä, tulikiven katkuisiakin, pettymyksistään ja epäoikeudenmukaisuuden kokemuksistaan, kuten Raamatussa Job tekee. Kysymykset tulevat vastatuiksi viimeistään taivaassa. Tässä maailmassa Jumalan rakkaus ilmenee ihmisille armon ja säälin kautta: ikuisen henkensä voimalla Jumala uhrautui itse Pojassa Jeesuksessa ihmisten edestä.


      • huuhaausko
        UskovaNoora kirjoitti:

        Kirjoitin yllä ihmisten langenneisuudesta, eli siitä, miten ihmiset voivat tuottaa (ja vääjäämättä tuottavatkin) pettymyksen toisilleen, mutta tässä vielä mielestäni todella hyvää opetusta Jumalasta ja siitä, mistä Jumalan rakkaudessa on oikeastaan kysymys:

        https://www.youtube.com/watch?v=WvvisCN1juk

        Linkissä on Youtube-video, jolla brittiläinen Raamatunopettaja David Pawson kertoo siitä, kuinka ihmisillä on ollut pitkään väärä käsitys Jumalan rakkaudesta ja hyvyydestä. Toivottavasti ymmärrät englantia, video on nimittäin englanniksi. Jumalan rakkaus ei tarkoita sitä, että Jumala vastaa meidän ihmisten mielihyvän ja tyydytyksen kokemisen tarpeisiin tässä maailmassa. Ihmisten käsitys rakkaudesta on sentimentaalinen, tunteellinen; se palautuu mielihyvään ja kärsimysten välttämiseen. Videolla Pawson korjaa tämän väärän käsityksen Jumalan rakkaudesta ja kertoo, mikä on raamatullinen käsitys.

        Ihminen saa kuitenkin esittää Jumalalle kysymyksiä, tulikiven katkuisiakin, pettymyksistään ja epäoikeudenmukaisuuden kokemuksistaan, kuten Raamatussa Job tekee. Kysymykset tulevat vastatuiksi viimeistään taivaassa. Tässä maailmassa Jumalan rakkaus ilmenee ihmisille armon ja säälin kautta: ikuisen henkensä voimalla Jumala uhrautui itse Pojassa Jeesuksessa ihmisten edestä.

        Että minun uskoni olisi perustunut ihmisiin? Niin ei asia ole koskaan ollut. Eräs täällä kirjoitti :"kirottu on se,joka turvautuu ihmisiin".. Todella "lohdullista" näkemystä,perin kristillistä. Olette siis sitä mieltä,että minun olisi pystymetsästä uskoontulleena pitänyt kyetä ymmärtämään kristikunnan mädännäisyys ja olla jo lähtökohtaisesti luottamatta kehenkään ja tietää,että mitä kokosydämisemmin lähdet Jeesusta seuraamaan,sitä varmemmin saat kyllä kulkea aivan yksin ja väistellä kivittäjiä!?!? Sen kyllä todella hirveiden kokemusten kautta sain todeta,että uskovaiset ovat erittäin vastenmielisiä ihmisiä! Jos kerran Jeesuksen mielenlaadun tulisi näkyä sinussakin,miksei se näy? Koska olet "langennut"? Koko raamatun ristiriitaisuus on jotain käsittämätöntä,enkä ymmärrä,miten sen pohjalta voidaan ketään ihmistä nykypäivänä millään tavoin opettaa väittäen,että se on auktoriteetti kaikessa???


      • UskovaNoora
        huuhaausko kirjoitti:

        Että minun uskoni olisi perustunut ihmisiin? Niin ei asia ole koskaan ollut. Eräs täällä kirjoitti :"kirottu on se,joka turvautuu ihmisiin".. Todella "lohdullista" näkemystä,perin kristillistä. Olette siis sitä mieltä,että minun olisi pystymetsästä uskoontulleena pitänyt kyetä ymmärtämään kristikunnan mädännäisyys ja olla jo lähtökohtaisesti luottamatta kehenkään ja tietää,että mitä kokosydämisemmin lähdet Jeesusta seuraamaan,sitä varmemmin saat kyllä kulkea aivan yksin ja väistellä kivittäjiä!?!? Sen kyllä todella hirveiden kokemusten kautta sain todeta,että uskovaiset ovat erittäin vastenmielisiä ihmisiä! Jos kerran Jeesuksen mielenlaadun tulisi näkyä sinussakin,miksei se näy? Koska olet "langennut"? Koko raamatun ristiriitaisuus on jotain käsittämätöntä,enkä ymmärrä,miten sen pohjalta voidaan ketään ihmistä nykypäivänä millään tavoin opettaa väittäen,että se on auktoriteetti kaikessa???

        En lukenut koko viestiketjua, vaan pelkän aloituksen, kun ryhdyin vastaamaan. Sain siitä sen käsityksen, että olet pettynyt nimenomaan uskovaisiin ihmisiin.

        Mitä tulee kysymykseesi "Jos kerran Jeesuksen mielenlaadun tulisi näkyä sinussakin,miksei se näy? Koska olet "langennut"?", niin itse asiassa olen uskoon tultuani saanut läheisiltäni, joista suuri osa ei edes ole uskovaisia, positiivista palautetta. Joten kyllä se Jeesuksen mielenlaatu vähän minussa kai näkyy.

        Pointtini olikin siinä, että uskovaisenkaan ihmisen "hyvyyteen" ei voi luottaa ilman, että ennen pitkää joutuu pettymään. Tämä johtuu yksinkertaisesti langenneesta luonnosta, josta uskovainen ei pääse irti tämän maallisen vaelluksen aikana. Ainoastaan moraaliltaan täydelliseen ei tarvitse koskaan pettyä. Siksi tarjoan Jumalaa erityisesti niille, jotka ovat pettyneet luotuihin. Jumala on täydellinen.


      • huuhaausko
        UskovaNoora kirjoitti:

        En lukenut koko viestiketjua, vaan pelkän aloituksen, kun ryhdyin vastaamaan. Sain siitä sen käsityksen, että olet pettynyt nimenomaan uskovaisiin ihmisiin.

        Mitä tulee kysymykseesi "Jos kerran Jeesuksen mielenlaadun tulisi näkyä sinussakin,miksei se näy? Koska olet "langennut"?", niin itse asiassa olen uskoon tultuani saanut läheisiltäni, joista suuri osa ei edes ole uskovaisia, positiivista palautetta. Joten kyllä se Jeesuksen mielenlaatu vähän minussa kai näkyy.

        Pointtini olikin siinä, että uskovaisenkaan ihmisen "hyvyyteen" ei voi luottaa ilman, että ennen pitkää joutuu pettymään. Tämä johtuu yksinkertaisesti langenneesta luonnosta, josta uskovainen ei pääse irti tämän maallisen vaelluksen aikana. Ainoastaan moraaliltaan täydelliseen ei tarvitse koskaan pettyä. Siksi tarjoan Jumalaa erityisesti niille, jotka ovat pettyneet luotuihin. Jumala on täydellinen.

        Kuinka yksinkertainen voikaan olla ihminen,joka tällaisella palstanrutjakkeella luulee olevansa kykenevä arvioimaan toisen ihmisen syvintä olemusta? Jos joku oli raamatussa totta,niin Jobin sanat:kurjia lohduttajia olette kaikki! Tietäkääpä tekin,että JOS Jumala on,Hän on viimeisenä tuleva seisomaan multien päällä ja tuomitsemaan meidät oikeudenmukaisesti-koittakaa siis käyttää vähän myös ajattelukykyänne,kun kommentoitte. Täällä kirjoittaa todella perheensä,työnsä,omaisuutensa ja ystävänsä sekä terveytensä menettänyt ihminen! Olen menettämässä myös kaiken uskoni ja mitä te täällä vastailette? Aivan käsittämättömiä juttuja suurin osa! Se,että jokin läheistesi mukava kommentti saa sinut kuvittelemaan,että olet nyt enemmän luonteeltasi Jeesuksen kaltainen,miten harhassa oikein oletkaan? Kuka tahansa voi muuttua "paremmeksi" ihmiseksi,myös täysin ilman Jeesustakin,haloo??? Tunnen itseasiassa paljon enemmän moraalisia ja hyväätekeviä ateisteja,kuin uskovaisia. Jos tällaista pidetään mittapuuna,onhan sellainen melko heikko esitys. Miksi te uskollanne ylpeilijät ette elä uskonne vaatimusten mukaan ja luovu omaisuudestanne,perheistänne,omasta itsestännekin? Kaksinaismoralisminne on aina yhtä kuvottavaa-pätee toki ihan kaikkin ihmisiin uskonnosta riippumatta, uskovien kohdalla se vain on räikeän silmiinpistävää. Lueppa vastaukseni ylhäältä,niin käsittänet,miksi minua eivät Jumalasi täydellisyydet hetkauta-se kun ei minun elämässäni näy missään!


    • Nauraa

      sinä kiroat ja Jumala nauraa sinulle

      • huuhaausko

        Miksi? Olenko kenties kurjuudessani Hänestä huvittava? Oletpa kyllä varsin rakkaudellinen uskosi mukaan. Tai mikä se sinun uskosi sisältö mahtoikaan sitten olla..


      • lue-ja-toimi
        huuhaausko kirjoitti:

        Miksi? Olenko kenties kurjuudessani Hänestä huvittava? Oletpa kyllä varsin rakkaudellinen uskosi mukaan. Tai mikä se sinun uskosi sisältö mahtoikaan sitten olla..

        Ps 2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. > Siirry
        Ps. 37:13 mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan. > Siirry
        Ps. 59:9 Mutta sinä, Herra, naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi. > Siirry

        Sananl. 1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; > Siirry
        Sl 3: 34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon. > Siirry

        Mr 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. >> Jakeen lisätiedot


      • huuhaausko
        lue-ja-toimi kirjoitti:

        Ps 2:4 Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. > Siirry
        Ps. 37:13 mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan. > Siirry
        Ps. 59:9 Mutta sinä, Herra, naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi. > Siirry

        Sananl. 1:26 niin minäkin nauran teidän hädällenne, pilkkaan, kun tulee se, mitä te kauhistutte; > Siirry
        Sl 3: 34 Pilkkaajille hänkin on pilkallinen, mutta nöyrille hän antaa armon. > Siirry

        Mr 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. >> Jakeen lisätiedot

        Niinniin,olen raamattuni lukenut,toisin kuin sinä. Minun kysymykseeni et kuitenkaan vaivautunut vastaamaan joten turhaan kommentoit. Nää on näitä..


    • tiedänmistäpuhun

      huuhaausko. Et tarvitse mitään ihmisiä siihen, kun polvistut vaikka lattialle, kotonasi ja kiität Herraa, Jumalaa jokapäiväisestä elämästä. Älä mene edes kirkkoon Herran pyhälle ehtoolliselle, kun jakajina saattaa olla Herralle kauhistuttavat lespot, homot ym. eksyttäjät. Tunnusta uskosi vaikka kaupan jonossa ja kiitä Jeesusta Kristusta, joka sinun syntisi on verellään lunastanut.

      Lue raamattua niin, että se teksti sinulle todellakin avautuu. Herra Jeesus Kristus antaa sinulle voiman siihen, että ymmärrät tekstin. Älä usko mihinkään ihmisiin, jotka seuroissa käyvinä ovat ylemmyydentuntoisia. Siellä seuroissa on noin viisi prosenttia aitoja uskovia muut loput ovat huuhaa porukkaa.

      Itse näillä sanoilla rukoilen: Rakas taivaallinen Herrani, Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä, Golgatalla annoit henkesi, jotta minullakin olisi ikuinen elämä taivaassa, vaikka olen syntinen, saastainen, valehteleva, huorahtava, pettävä, murhaava, ylensyövä, ylpeä, laiskahko, pahantahtoinen jne, ajatuksineen, päivineen. Herrani Jeesuksen Kristuksen nimessä armahda minua ja anna minun syntini anteeksi. Siunaa vihamiehiäni ja anna heille runsaasti kaikkea sitä mitä he tarvitsevat jokapäiväisessä elämässään. Lopuksi luen vielä Isän meidän rukouksen.

      Rukoile päivittäin ja tunnusta uskosi ihmisille, vaikka uimahallissa, kaupassa, töissä, ratikassa, junassa, lentokoneessa, vieraille ja tuntemattomille. Siunaa ihmisiä, vihamiehiäsikin.

      Tiedän kokemuksesta, että silloin ihmiset ovat ylintä ystävää kun menee hyvin, mutta vaikeudet kun tulevat lähtevät ystävätkin samoin kun rotat jättävät hukkuvan laivan.

      Silloin ainoa turvasi on Jeesus Kristus ja hänen verensä, Golgatalla.

      Ole oma itsesi, kiroa, huuda, pura pahanolosi pois kehostasi, itke, naura, laula kun sinun mielesi tekee äläkä elä kenenkään ihmisen mukaan. Älä luota elämääsi kenekään ihmisen varaan vaan Jeesuksen Kristuksen.

      Opettele olemaan yksin äläkä hae mitään turvaa ihmisistä. Tiedän todellakin mistä puhun, itse olen kokenut. Sano suoraan ihmisille mitä ajattelet heistä ja heidän toimistaan, äläkä nöyristele. Sinun ei tarvitse kenekään maanpäällä olevan ihmisen edessä nöyristellä. Jos ihmiset eivät kestä totuutta eivät ole sinun ystäviään, oli sitten vaikka kyseessä oma vaimo mies lapsi sukulainen työkaveri ystävä tms.

      POLVISTU JEESUKSEN KRISTUKSEN NIMEEN JA ANO SYNTIESI ANTEEKSIANTOA, TEE SE REHELLISESTI. VAIKKA ITKIEN, NAURAEN HUUTAEN TAI MIKÄ MIELENTILA SINULLA ONKIN, ÄLÄ TEESKENTELE VAAN OLE OMA ITSESI. VIHDOINKIN.

      • huuhaausko

        MAHTAVAA! Näin kauan saatiin odottaa ensimmäistä rehellistä ja oikeanlaatuista kommenttia! Kaikkea hyvää sinulle,olet Jeesukselle arvokkaampi täällä kuin monet muut! Jatka samaan malliin! Ja te muut-ottakaa oppia tästä ihmisestä,hänen esimerkkinsä rehellisestä mielenlaadusta,lapsen kaltaisesta on OIKEA! Hävetkää fariseukset!


      • siunaa-älä.kiroa
        huuhaausko kirjoitti:

        MAHTAVAA! Näin kauan saatiin odottaa ensimmäistä rehellistä ja oikeanlaatuista kommenttia! Kaikkea hyvää sinulle,olet Jeesukselle arvokkaampi täällä kuin monet muut! Jatka samaan malliin! Ja te muut-ottakaa oppia tästä ihmisestä,hänen esimerkkinsä rehellisestä mielenlaadusta,lapsen kaltaisesta on OIKEA! Hävetkää fariseukset!

        No tuskinpa kukaan ketjussa kirjoittanut uskovainen hänen viestinsä kanssa erimielinen on.

        Muista kuitenkin, että rehellisyyskään ei vapauta sinua kiroamaan Jumalaa, Jeesusta ja uskovaisia ihmisiä, kuten aloitusviestissäsi teit. Tee parannus väärästä sydämen asenteesta.


      • Setä.neuvoo
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        No tuskinpa kukaan ketjussa kirjoittanut uskovainen hänen viestinsä kanssa erimielinen on.

        Muista kuitenkin, että rehellisyyskään ei vapauta sinua kiroamaan Jumalaa, Jeesusta ja uskovaisia ihmisiä, kuten aloitusviestissäsi teit. Tee parannus väärästä sydämen asenteesta.

        Jumala on kirousten ja siunausten yläpuolella. Raamatussa kerrotaan, mitä taistelua Jaakobilla ja Jobilla oli Jumalan kanssa.


      • siunaa-älä.kiroa
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jumala on kirousten ja siunausten yläpuolella. Raamatussa kerrotaan, mitä taistelua Jaakobilla ja Jobilla oli Jumalan kanssa.

        Älä eksytä lisää toista ihmistä. Jumala ei salli, että ihmisen sydämessä elää kirous Jumalaa ja lähimmäistä vastaan. Jumala vaikuttaa parannuksen.


      • Setä..neuvoo
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        Älä eksytä lisää toista ihmistä. Jumala ei salli, että ihmisen sydämessä elää kirous Jumalaa ja lähimmäistä vastaan. Jumala vaikuttaa parannuksen.

        Mitä väärää viestistäni löysit, kun aloit nimittää eksytykseksi?

        Jumala on kirousten ja siunausten yläpuolella. Raamatussa kerrotaan, mitä taistelua Jaakobilla ja Jobilla oli Jumalan kanssa.

        Oliko tuossa jotain valhetta mielestäsi?


      • siunaa-älä.kiroa
        Setä..neuvoo kirjoitti:

        Mitä väärää viestistäni löysit, kun aloit nimittää eksytykseksi?

        Jumala on kirousten ja siunausten yläpuolella. Raamatussa kerrotaan, mitä taistelua Jaakobilla ja Jobilla oli Jumalan kanssa.

        Oliko tuossa jotain valhetta mielestäsi?

        Roomalaiskirjeen luvussa 12 kehotetaan kristittyä siunaamaan jopa niitä, jotka häntä kiroavat eikä kiroamaan lähimmäistään.

        Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.


      • siunaa-älä.kiroa
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen luvussa 12 kehotetaan kristittyä siunaamaan jopa niitä, jotka häntä kiroavat eikä kiroamaan lähimmäistään.

        Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.

        po: Lue Raamattu kokonaan ja ojentaudu sen mukaan sen sijaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.


      • huuhaausko
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen luvussa 12 kehotetaan kristittyä siunaamaan jopa niitä, jotka häntä kiroavat eikä kiroamaan lähimmäistään.

        Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.

        Eikö se farisealaisuuden ääni jo pikkuhiljaa ala vaieta? Oletko koskaan kuullut sanontaa:kulje päivä lähimmäisesi saappaissa niin ymmärrät häntä enemmän. Sinunkaltaisillesi en laita minkäänlaista painoarvoa,joten ehkäpä kirjoittelusi on turhaa.


      • Setä.neuvoo
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen luvussa 12 kehotetaan kristittyä siunaamaan jopa niitä, jotka häntä kiroavat eikä kiroamaan lähimmäistään.

        Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.

        Oletko sinä Jumalaa puolustamassa, rääkättyä ihmistä vastaan? Oletkin varmaan erinomaisen mahtava ihminen, kun esitit, että Jumala tarvitsee sinua ollakseen turvassa ihmisen kirouksilta?


      • Setä.neuvoo
        siunaa-älä.kiroa kirjoitti:

        Roomalaiskirjeen luvussa 12 kehotetaan kristittyä siunaamaan jopa niitä, jotka häntä kiroavat eikä kiroamaan lähimmäistään.

        Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille.

        << Lue Raamattu kokonaan sen sijaan ja ojentaudu sen mukaan, että saarnaat korvasyyhyyn syntisille. >>

        Tuo ainakaan ei ollut mistään totuuden Pyhästä hengestä, varsinkaan jos tarkoitus oli väittää, etten ole lukenut Raamattua. En ole mikään helluntailainen ollenkaan.


        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14353640/mita-tarkoittaa---

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14330623/millaista-onkun-henget-puhuvat

        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14331785/kaantyminen


      • saviseutulainen
        huuhaausko kirjoitti:

        Eikö se farisealaisuuden ääni jo pikkuhiljaa ala vaieta? Oletko koskaan kuullut sanontaa:kulje päivä lähimmäisesi saappaissa niin ymmärrät häntä enemmän. Sinunkaltaisillesi en laita minkäänlaista painoarvoa,joten ehkäpä kirjoittelusi on turhaa.

        Nimimerkki huuhaausko,

        oletpa saanut tämän ketjun kautta varsinaisen ryöpytyksen farisealaisuutta vastaukseksi hätähuutoosi.
        Nimimerkki tiedänmistäpuhun - muutamien muiden ohella - kirjoittaa niin tyhjentävästi sinulle Armon evankeliumin sanomaa, ettei siihen voi kuin laillasi yhtyä huudahtamaan: MAHTAVAA!
        Raittiin ja väkevän,vahvasti julistetun armon evankeliumin ihana ja vapauttava sanoma on totisesti MAHTAVAA.
        Sillä vapauteen Herra Jeesus on tullut meidät vapauttamaan.
        Tämän ketjun matkalla olet saanut rakas ystävä Jeesuksessa Kristuksessa varsinaisen "rautaisannoksen" suorituspaineisesta, umpihelluntailaisesta, tekopyhästä hurskastelusta.
        Raamatunkohtia ja - lauseita tulee solkenaan kuin apteekin hyllyltä.
        "Tee niin tai tee näin, älä tee niin tai näin ....älä maista, älä tartu, älä kosketa, älä ...älä ....!!
        Ystävä Herrassa Jeesuksessa, olet vapautunut äärikarismaattisuudesta - johon kerrot eksyneesi pahemman kerran.
        Kärsit niistä jälkiseurauksista, joita tuo valhehenkien, väärien profeettojen, "valkeuden enkelin" eksyttämien hengellisten helppoheikkien saastutus saa aikaan tänä päivänä Jeesuksen Kristuksen viattomissa ja hyväuskoisissa lampaissa.
        Täysillä meneillään olevaa lopunaikojen väkevää eksytystä.
        Kiitos Jumalalle että olet päässyt eroon tuosta kaikesta!
        Herran Jeesuksen avulla, Häneen uskomalla, Häneen kaikessa luottamalla ja Häneen kaikessa turvaamalla sinä eheydyt ja saat
        jatkaa uskovan ihmisen elämääsi, VAPAUDESSA, jonka Jeesus on sinulle, minulle, meille kaikille antanut.
        YKSIN KRISTUS, YKSIN ARMO, YKSIN USKO.

        Ole ystäväinen siunattu Jeesuksen Kristuksen nimessä!


      • huuhaausko

        Kiitos sinulle :) Ihan alkoi itkettämään.. Vaikka viestini ovat varsin tylyjä,siihen on syynsä. Kaikkeen on. Siunausta sinullekkin!


    • Setä.neuvoo

      Onko yleistä kuvitella, että tuolla on uskon puute, jos Jumala rääkkää ihmistä? Vrt. Job ja Jaak 1.

      • huuhaausko

        Kiitos sedälle neuvoista ;)


    • Anonyymi

      Ap:n kiroilu voi olla hyvinkin "hurskasta", ainakin hän ilmaisee tunteet.
      Monet eivät uskalla edes osoittaa vihaa, kun pelkäävät Jumalan vihaa.
      Sitten viha patoutuu ja ilmenee kärsimättömyytenä.
      Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä.
      Jotka tekevät työtä ovat siunattuja.

    • Anonyymi

      Aloittaja tuskin oli koskaan uskossa. Minäkin tulin nuoruudessa ns. uskoon, eli ryhdyin uskonnolliseksi. Vasta yli viisikymppisenä tuhlaajapoikana tulin uskoon, kun ymmärsin evankeliumin, 1 Kor 15:1-4 ja Joh 3:16.

      Jokainen voi pelastua. Pelastuminen, uudestisyntyminen, Jumalan pyhän hengen saaminen kuolleen henkensä tilalle, tapahtuu sillä hetkellä, kun uskoo Jeesuksen veren sovitukseen omien syntiensä kohdalle. Silloin saa pelastusvarmuuden. Pelastumistaan ei tässä armon ajassa voi menettää. Toisin on heti uskovien ylöstempauksen jälkeen. Silloin pelastumiseen on kestettävä uskossa ja lain noudattamisessa kuolemaansa tai Jeesuksen paluuseen asti. Valtava joukko ihmisiä tulee uskoon silloin ja joutuvat mestatuiksi. Nyt on vielä niin helppo pelastua.

    • Anonyymi

      Aloittaja on oikealla asialla.
      Kaikki uskonnot ovat ihmisten keksimää roskaa ja huijausta.
      Tarkoitettu hölmöjen hallintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe