Profiilissa on loiva mutka, johon ylälaakeri jumittaa. Oisko jollain ollut vastaavaa ja hyvää neuvoa, kuinka saada laakeri ylös? Voiman käyttö nostimessa on jo kokeiltu.
Furlex jumissa
11
596
Vastaukset
- ProfiilinpätkäVaihtoon
Profiilin mutkaan ei valitettavasti auta muu kuin viallisen profiilinpalan vaihtaminen. Ei ole kovin suuri homma. Jos siis rullan yläkappale ei pienellä voimankäytölläkään mene mutkan ohi.
- Purjeylös
Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.
Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä. Purjeylös kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.
Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä.Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.
Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.- Najad34
spkoo kirjoitti:
Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.
Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Najad34 kirjoitti:
Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.
Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.- 20-3
spkoo kirjoitti:
Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.
Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.Taisi yritys jotenkin jakaantua Baltic Rigging / Rig-Man. Itse ainakain ostin viime kesänä keularullan Baltic Riggingistä eli silloin oli vielä olemassa.
- nokuei
Najad34 kirjoitti:
Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.
- Najad34
nokuei kirjoitti:
Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.
Pysyn kannassani. Minun veneeni kanssa VP ryssi lähes kaiken. Asenne oli pelkkää valitusta. Hyvä jos muilla on mennyt paremmin, mutta varaukseton kehuminen ei mielestäni anna oikeaa kuvaa.
- seppomartti
Alumiiniprofiilin loivan mutkan takia ei kannata ensimmäiseksi vaihtaa tai purkaa mitään..Spinnu - ja genoafalleilla tuet maston ja puosun tuolilla ylös. Sokķa ja rikipultti auki. Köydellä lasket foilin alas laiturille kokonaisena. Varovainen taivutus suoraksi, loivassa mutkaa esim. riittää kun toinen henkilö seisoo päällä ja toinen taivuttaa. Suora foili kokonaisena ylös. Ei ole iso ongelma.
- EiLisävahinkoa
Yritin aikoinaan taivuttaa 40-jalkaisen toppirikisen veneeni keulaprofiilissa olevaa mutkaa suoraksi. Ei onnistunut, piti vaihtaa pala. Ehkä pienemmässä veneessä sitten onnistuu? Erittäin kovaa kamaa profiili joka tapauksessa on. Lisäongelmasi voi muodostua se, että purjeura lyttääntyy suoristuksen yhteydessä. Eipä silti, ei siitä mitään lisävahinkoa tule, jos ensin yrittää suoristaa.
- seppomartti
Ylläkuvatun suoristamisen tein paluumatkalla 4v sitten Azoreilla. Toimi hyvin 38ft veneessä 2-uraisessa Facnorissa, mikä on Seldenin profiilia paksumpaa. Taipuu helposti, muttei pidä taivutella yli vaan maltilla. Muussa yhteydessä ja toisessa foilissa on liikkiura litistynyt taivutuksesta ja sen ahdistuksen voi muotoilla viilalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774542Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112543- 1751725
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2601592- 1241460
- 1221347
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91277Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721269- 761242
- 35996