Furlex jumissa

Purjeylös

Profiilissa on loiva mutka, johon ylälaakeri jumittaa. Oisko jollain ollut vastaavaa ja hyvää neuvoa, kuinka saada laakeri ylös? Voiman käyttö nostimessa on jo kokeiltu.

11

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ProfiilinpätkäVaihtoon

Profiilin mutkaan ei valitettavasti auta muu kuin viallisen profiilinpalan vaihtaminen. Ei ole kovin suuri homma. Jos siis rullan yläkappale ei pienellä voimankäytölläkään mene mutkan ohi.

• Purjeylös

Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.

Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä.

• Purjeylös kirjoitti:

Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.

Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä.

Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.

Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.

• Najad34
        spkoo kirjoitti:

Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.

Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.

Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.

• Najad34 kirjoitti:

Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.

Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.

Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.

• 20-3
        spkoo kirjoitti:

Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.

Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.

Taisi yritys jotenkin jakaantua Baltic Rigging / Rig-Man. Itse ainakain ostin viime kesänä keularullan Baltic Riggingistä eli silloin oli vielä olemassa.

• nokuei
        Najad34 kirjoitti:

Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.

• Najad34
        nokuei kirjoitti:

Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.

Pysyn kannassani. Minun veneeni kanssa VP ryssi lähes kaiken. Asenne oli pelkkää valitusta. Hyvä jos muilla on mennyt paremmin, mutta varaukseton kehuminen ei mielestäni anna oikeaa kuvaa.

• seppomartti

Alumiiniprofiilin loivan mutkan takia ei kannata ensimmäiseksi vaihtaa tai purkaa mitään..Spinnu - ja genoafalleilla tuet maston ja puosun tuolilla ylös. Sokķa ja rikipultti auki. Köydellä lasket foilin alas laiturille kokonaisena. Varovainen taivutus suoraksi, loivassa mutkaa esim. riittää kun toinen henkilö seisoo päällä ja toinen taivuttaa. Suora foili kokonaisena ylös. Ei ole iso ongelma.

• EiLisävahinkoa

Yritin aikoinaan taivuttaa 40-jalkaisen toppirikisen veneeni keulaprofiilissa olevaa mutkaa suoraksi. Ei onnistunut, piti vaihtaa pala. Ehkä pienemmässä veneessä sitten onnistuu? Erittäin kovaa kamaa profiili joka tapauksessa on. Lisäongelmasi voi muodostua se, että purjeura lyttääntyy suoristuksen yhteydessä. Eipä silti, ei siitä mitään lisävahinkoa tule, jos ensin yrittää suoristaa.

• seppomartti

Ylläkuvatun suoristamisen tein paluumatkalla 4v sitten Azoreilla. Toimi hyvin 38ft veneessä 2-uraisessa Facnorissa, mikä on Seldenin profiilia paksumpaa. Taipuu helposti, muttei pidä taivutella yli vaan maltilla. Muussa yhteydessä ja toisessa foilissa on liikkiura litistynyt taivutuksesta ja sen ahdistuksen voi muotoilla viilalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      125
      6660
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      162
      4184
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      51
      3399
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      490
      2974
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      285
      1960
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      35
      1639
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      89
      1479
    8. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      15
      1469
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      174
      1419
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1386
    Aihe