Profiilissa on loiva mutka, johon ylälaakeri jumittaa. Oisko jollain ollut vastaavaa ja hyvää neuvoa, kuinka saada laakeri ylös? Voiman käyttö nostimessa on jo kokeiltu.
Furlex jumissa
11
597
Vastaukset
- ProfiilinpätkäVaihtoon
Profiilin mutkaan ei valitettavasti auta muu kuin viallisen profiilinpalan vaihtaminen. Ei ole kovin suuri homma. Jos siis rullan yläkappale ei pienellä voimankäytölläkään mene mutkan ohi.
- Purjeylös
Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.
Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä. Purjeylös kirjoitti:
Olen ymmärtänyt, että homma olisi isokin. En ole koskaan koonnut rullalaitetta, enkä purkanutkaan.
Voiko palasen vaihtaa myös keskeltä? Mutka on siis toiseksi viimeisessä palasessa yläpäästä.Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.
Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.- Najad34
spkoo kirjoitti:
Mulla pullahti profiili pakkasvauriona. Säilytys väärin päin koska en ymmärtänyt, että voi vaurioitua kun vesi jäätyy liikkiuraan. Opiksi: talvisäilytys siten, että uraan ei voi jäädä vettä.
Profiilipätkän vaihtaminen oli osaavalle n. tunnin homma. Itse olisin luultavasti käyttänyt 5 tuntia ja todennäköisesti sössinyt jotain... Alapään vaijeripääte piti purkaa ja asentaa uudestaan. Muuten suoraviivainen homma. Suosittelen ammattilaisen kutsumista hommaan. Esim veksi@venebremer.Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Najad34 kirjoitti:
Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.
Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.- 20-3
spkoo kirjoitti:
Minä olen saanut Venebremeriltä vain hyvää tai erinomaista palvelua.
Baltic Rigging on käsittääkseni lopettanut toiminnan. Se oli hyvä.Taisi yritys jotenkin jakaantua Baltic Rigging / Rig-Man. Itse ainakain ostin viime kesänä keularullan Baltic Riggingistä eli silloin oli vielä olemassa.
- nokuei
Najad34 kirjoitti:
Venebremeriä en suosittele kenellekään, mutta osaavaa henkilökuntaa löytyy esim. Baltic Rigging nimisestä paikasta. Veikko Pilvi on yksi surkeimpia palveluntarjoajia joihin olen törmännyt.
Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.
- Najad34
nokuei kirjoitti:
Tuota on yritetty joskus ennenkin, mutta Venebremer saa kyllä kaikilta muilta vain kiitosta. Veksin puoleen kääntyisin ilman muuta, jos sen alan apua tarvitsisin.
Pysyn kannassani. Minun veneeni kanssa VP ryssi lähes kaiken. Asenne oli pelkkää valitusta. Hyvä jos muilla on mennyt paremmin, mutta varaukseton kehuminen ei mielestäni anna oikeaa kuvaa.
- seppomartti
Alumiiniprofiilin loivan mutkan takia ei kannata ensimmäiseksi vaihtaa tai purkaa mitään..Spinnu - ja genoafalleilla tuet maston ja puosun tuolilla ylös. Sokķa ja rikipultti auki. Köydellä lasket foilin alas laiturille kokonaisena. Varovainen taivutus suoraksi, loivassa mutkaa esim. riittää kun toinen henkilö seisoo päällä ja toinen taivuttaa. Suora foili kokonaisena ylös. Ei ole iso ongelma.
- EiLisävahinkoa
Yritin aikoinaan taivuttaa 40-jalkaisen toppirikisen veneeni keulaprofiilissa olevaa mutkaa suoraksi. Ei onnistunut, piti vaihtaa pala. Ehkä pienemmässä veneessä sitten onnistuu? Erittäin kovaa kamaa profiili joka tapauksessa on. Lisäongelmasi voi muodostua se, että purjeura lyttääntyy suoristuksen yhteydessä. Eipä silti, ei siitä mitään lisävahinkoa tule, jos ensin yrittää suoristaa.
- seppomartti
Ylläkuvatun suoristamisen tein paluumatkalla 4v sitten Azoreilla. Toimi hyvin 38ft veneessä 2-uraisessa Facnorissa, mikä on Seldenin profiilia paksumpaa. Taipuu helposti, muttei pidä taivutella yli vaan maltilla. Muussa yhteydessä ja toisessa foilissa on liikkiura litistynyt taivutuksesta ja sen ahdistuksen voi muotoilla viilalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694642
- 1053515
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj383276Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262668- 492663
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52149- 222034
- 1991950
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3981571Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91458