Naapurin lasten pallo lentää usein pihaamme

SopuMeniJo

Asumme omakotitalossa. Leikkivien naapurin lasten pallo tai kiekko lentää usein pihaamme, ja olen huolestunut ikkunoistamme. En myöskään halua leluja etsiviä vieraita ihmisiä pihaan tallomaan kasveja. Miten saisin tuon esineiden heittelyn loppumaan? Olen jo moneen kertaan valittanut lasten vanhemmille, turhaan.
Käykö päinsä, että pidämme pihaan ilmaantuneet lelut? Voimmehan ne vaikka lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.

28

1471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovakovaavastaan

      Ota pentujen pallo tai kiekko itsellesi, ja hajota ne. Vedä puukolla palloon viiltoja ja tuhoa kiekko muuten. Jos vanhemmat tulevat aukomaan päätään, sano että vedät turpaan jos ei jalat ala vippaisemaan kotiaan kohti. Jos isipappa tulee kimppuun, ota pesäpallomaila käteen. Nuo kakaroiden nykyvanhemmat eivät usko pelkkää järkipuhetta.

      • SopuMeniJo

        Kiitokset olemme fyysisesti naapureita heikompi vanhempi pariskunta. Tyttären ison komeahaukkuisen koiran vierailut ovat kyllä vähentäneet koirakammoisten naapureiden tunkeutumista pihaamme. On kiltti kotikoira, mutta murisee ja haukkuu ihmisille, joihin me suhtaudumme varautuneesti. Ehkä tuo koira voisi vierailla pidempiäkin aikoja luonamme.


      • keinotlöytyy

        Hankkikaa sitten itsellenne joku iso ärtsy koira, vaikka dobermanni.


      • Anonyymi

        Kyllä, nykyiset nuoret aikuiset eivät usko mitään puhetta, he ovat itsekkäitä sairaita hemmoteltuja paskiaisia. Se oma kakara on heille esine, status, ja kaikki kritiikki muualta tulkitaan uhkana ja vihana, kuten Putin näkee koko lännen. Lapsiperheet ovat saatanan röyhkeitä mm Prismassa ja kadulla, kuljetaan leveänä koko käytävän leveydeltä väistämättä vanhempia vastaantulijoita lainkaan. Yleensä sen partanaamaisen perheenisin katsekin on sellainen vihaisen halveksiva jo valmiiksi. Kakarat kasvatettu levottomiksi adhd-pennuiksi ja sometuijottajiksi.


    • Koulutus1

      Kaikki pihalle lentäneet pallot roskiin, oppivathan sitten.

    • Sano naapureille että lasten lelujen heittely haittaa teidän alastomana oloa takapihalla.
      Rupeavat suojelemaan ja loppuu heittely.

    • SopuMeniJo

      Kiitokset vastaajille neuvoistanne. Oman koiran hankinta on kyllä ollut mielessämme, muistakin syistä.

    • eivoiollavaikeaa

      Ensi kerralla se pallo lentääkin sitten silppuriin, eiks je.

    • SopuMeniJo

      Kylläpä trollitkin innostuivat aiheesta.., missä ylläpito? . Naapurin lapset ovat kyllä yleisesti ottaen oikein sööttejä ja kivoja, ja leikkivien lasten äänet ihan OK tässä naapurustossa. Vain nuo pallot väärissä paikoissa ärsyttävät.

    • tiedätmitätehdä

      Sitähän se teettää kun on niin pienet tontit lastenleikeille ja täytyy prameilla talon ja autotallin koolla ja kaikenmaailman istutuksilla siellä pihassa.
      Usein nuo omakotialueiden suunnittelijat myös ahneuksissaan jättävät huomioimatta yhteiset turvalliset lasten leikkialueet.
      Vihjeeksi sinulle, istuta tonttisi ympärille poppelipuuta joka kasvaa nopeasti. Tai asentakaa yhdessä naapurin kanssa hieman korkeampi verkkoaita.

    • lapsetonlapsia

      Lapset leikkivät.. Jos te muuttaisitte pois? ! Ei oo oikein lapsia pelotella. Ja toi pesäpallomailajuttu.. 😑 Mikä ihmisillä on? 😕 Pallo voi maksaa vaikka kuinka paljon.. 😣
      Jos ne lapset on söpöjä ja kivoja niin helppohan niille on vihaista, että tuolla lähellä on toi kenttä, tai jotain muuta.. Näin on melkeinpä pelottavia nämä jotkut vastaukset täällä! 😐 Aivot! Lasta ei pelotella! 😠Vai haetaan sossut paikalle!? Järki.. Lapset on lapsia! 😒

      • naapurin_mummo

        ei naapurin lapset ole lapsia, nehän ovat helvetinmoisia riiviöitä näiden pissapäiden mielestä.
        oma naapurini on vähän tuurijuoppo, mutta siitä huolimatta erittäin hyvä isä lapsilleen. Tahtoi vaan jäädä se kasvattaminen vähemmälle, joten olen ottanut asiakseni sanoa suoraan pojille, jos jotain huomautettavaa on ollut.
        Ja onhan sitä kaikenlaista koiruutta ja ajattelemattomuutta pojat tehneet vuosien varrella, mutta se kuuluu lapsena olemiseen, se ettei aina ajattele asioita ihan loppuun saakka.

        Olen puhunut tavallisella äänellä. En ole huutanut enkä haukkunut enkä syytellyt mistään, olen tarjonnut suoraan vaihtoehtoisen tavan toimia jos heillä on ollut jotain sellaista hommaa menossa mikä on häirinnyt minua. Eikä ole tarvinnut riidellä kertaakaan heidän kanssaan. Hyvin olemme tulleet toimeen ja kunnon miehiä pojista kasvoi.


      • einoin
        naapurin_mummo kirjoitti:

        ei naapurin lapset ole lapsia, nehän ovat helvetinmoisia riiviöitä näiden pissapäiden mielestä.
        oma naapurini on vähän tuurijuoppo, mutta siitä huolimatta erittäin hyvä isä lapsilleen. Tahtoi vaan jäädä se kasvattaminen vähemmälle, joten olen ottanut asiakseni sanoa suoraan pojille, jos jotain huomautettavaa on ollut.
        Ja onhan sitä kaikenlaista koiruutta ja ajattelemattomuutta pojat tehneet vuosien varrella, mutta se kuuluu lapsena olemiseen, se ettei aina ajattele asioita ihan loppuun saakka.

        Olen puhunut tavallisella äänellä. En ole huutanut enkä haukkunut enkä syytellyt mistään, olen tarjonnut suoraan vaihtoehtoisen tavan toimia jos heillä on ollut jotain sellaista hommaa menossa mikä on häirinnyt minua. Eikä ole tarvinnut riidellä kertaakaan heidän kanssaan. Hyvin olemme tulleet toimeen ja kunnon miehiä pojista kasvoi.

        Sehän on hyvä, jos on voimia. Mutta vaatia ei voi keneltäkään, että naapuri kasvattaa. Kysyä voi, että haluatko kasvattaa nämä ja ohjata oikealle tielle, mutta yleensä ihmiset ovat nykyään sen verran väsyneitä ja omassa elämässä on tarpeeksi, että enpä itse tiedä ketään, joka todellisuudessa alkaisi hommaan, ilmaiseksi.
        sijaislasten hoitamisessakin korvaukset ovat kovat, koska todellisuudessa ne, jotka lapsensa kasvattavat, kovempaa hommaa harvemmin tietävät. Eihän voi olla kohtuullista, että tuurijuoppo on suunnitellut kysymättä naapureiltaan, lastensa hoidon heidän vastuulleen ja itse vain on tehnyt niitä? Naapurit täysin viattomasti ovat suunnitelleet, että jaksavat hoitaa omansa, lapsiluku on sen mukainen, tai on suunniteltu että jaksettaisiin iltaisin hoitaa työasioita ym. mutta kaikenlaista haittaa tuleekin päivittäin toistuvasti naapurin lapsista. Harvemmin pallot yksinään tulevat vaan sieltä tulee muutakin haittaa ajoneuvolle, istutuksille, vieraita ihmisiä tontille kotirauhan piiriin.

        Lapsensa kuuluu kasvattaa ottamaan muut ihmiset huomioon aina ja jos naapuri vaikuttaa väsyneeltä, että yhteisöllisyyttä eli niitä palloja on juuri hänen tontillaan ollut niin paljon, ja tämä on vaikka karjumisena ilmennyt,niin sitten vain reippaasti muualle nyt ja lasten vanhemmat keräämään autot täyteen alueen lapsia, tai pyöräremmi kasaan ja ryhtiliikettä lasten vanhemmilta, niin, että yhteisöllisyyden omalta osaltaan mielestään hoitanut naapuri saa olla ihan rauhassa.

        Ketään ei voi vastoin hänen tahtoaan velvoittaa lastensa hoitajaksi. Itse saa kyllä kerätä nykyään lapsiperheiden 2 autoa täyteen lapsia ja hoitaa muidenkin.


      • naapuruussattumanvaraist

        Varsinkin kuten aloittaja kertoo välit ovat menneet. Tällöin luonnollisestikaan hän ei halua naapurin lapsia tontilleen. Ja se on ihan ok. Jos uusperheessä toinen vanhemmista saattaa nykyään jopa tuntea vastenmielisyyttä rakastamansa puolison lapsia kohtaan, niin ei voi mennä niin, että naapurilla, joka on täysin sattumanvaraisesti siinä, olisi jotain velvoitteita naapurin lapsia kohtaan. Naapurilla on täysin oikeus näyttää tunteensa, että hän on saanut tarpeekseen varsinkin, kun monelta palstalta voi lukea, että nykyään jotkut laittavat lapsensa tahallisesti tekemään haittaa, jos naapuri on erehtynyt palautetta antamaan.


      • tähhh

        Siis eivätkö lasten vanhemmat näe, että lapsensa aiheuttavat olemassaolollaan taloudellista haittaa naapurille? Eihän sellainen ole terve ihminen, joka antaa lastensa tehdä näin, toistuvasti. Miksi he eivät itse käske näitä kentälle?

        Tottakai naapurilla on oikeus olla vihainen, jos hän näkee naapurin katsovan päältä, kun hänelle aiheutetaan henkistä ja taloudellista vahinkoa täysin tahallisesti. Vai ovatko lasten vanhemmat sokeita?

        Kuuntelin radiota jokin aika sitten, ja joku psykologi sanoi, että terve reaktio väkivaltaan ja toista huonosti kohtelevaan ihmiseen on hänen välttelemisensä. Jos nyt naapuri antaa lastensa kautta kohdella naapuria väkivaltaisesti, henkisesti, aiheuttamalla hänelle tahallista haittaa, vaikka näkee että naapuri joutuu kotona huolehtia ikkunoistaan, jopa vuosien ajan, samoin kuin ajoneuvostaan, istutuksistaan.

        Nytkö on niin, että jos naapurilla on lapsia, ihminen ei saakaan enää määrätä itse, kenen kanssa on tekemisissä? Eli vaikka näyttäisi siltä, että naapuri on minun mielestäni luonnehäiriöinen, häiriintynyt sosiopaatti tai psykopaatti enkä halua mitään tekemistä sellaisen kanssa, vaan välttelen sellaista ihmistä, niin jos hänellä on lapsia, niin minun on pakko olla heidän elämässään ja kasvattaa heitä?

        Anteeksi nyt, mutta olen eri mieltä. Lähtökohtaisesti jokainen vahtii ja hoitaa lapsensa jotka on tehnyt. On ihmsiä, jotka eivät ole avoimia ehkäpä elämänkokemustensa kautta, naapurilla voi olla vaikkapa syöpä, ja yksi vain hoilottaa, että minun lapsille on puhuttava ystävällisesti, ja kyllä ne saa pallonsa hakea.
        Ai pallo voi olla kallis? Ajoneuvot, ikkunat, kotirauha ovat hirvittävän paljon kalliimpia.

        Vaikka en edes tiennyt, että on ihmisiä, jotka tahallisesti vahingoittavat muita ihmisiä huvin vuoksi systemaattisesti ja pitkäkestoisesti, ja kulkevat terveen kirjoissa ulkoisesti näyttäen normaalilta? Ei voi mennä niin, että jos tällainen ihminen on päättänyt jakautua,ja sattuu muuttamaan naapuriin, joudun hänen jälkeläisiinsä olla tekemisissä ja sitä kautta häneen.
        Joka tahallisesti halua vahingoittaa ihmisiä, aiheuttaa elämässään muille masennusta, viilteelyä, itsemurhia, alkoholisimia jne.

        Jokainen hoitaa omat lapset. Piste. Jos on väsynyt, voi kysyä apua. Ketään ei voi satunnaisen naapuruussuhteen perusteella vastuuttaa että hänen kuuluisi kasvattaa toisen lapset valitsemaan missä voi olla, mitä voi tehdä. Kenellekään ei voi tahallista haittaa tehdä.


      • naapurin_mummo
        einoin kirjoitti:

        Sehän on hyvä, jos on voimia. Mutta vaatia ei voi keneltäkään, että naapuri kasvattaa. Kysyä voi, että haluatko kasvattaa nämä ja ohjata oikealle tielle, mutta yleensä ihmiset ovat nykyään sen verran väsyneitä ja omassa elämässä on tarpeeksi, että enpä itse tiedä ketään, joka todellisuudessa alkaisi hommaan, ilmaiseksi.
        sijaislasten hoitamisessakin korvaukset ovat kovat, koska todellisuudessa ne, jotka lapsensa kasvattavat, kovempaa hommaa harvemmin tietävät. Eihän voi olla kohtuullista, että tuurijuoppo on suunnitellut kysymättä naapureiltaan, lastensa hoidon heidän vastuulleen ja itse vain on tehnyt niitä? Naapurit täysin viattomasti ovat suunnitelleet, että jaksavat hoitaa omansa, lapsiluku on sen mukainen, tai on suunniteltu että jaksettaisiin iltaisin hoitaa työasioita ym. mutta kaikenlaista haittaa tuleekin päivittäin toistuvasti naapurin lapsista. Harvemmin pallot yksinään tulevat vaan sieltä tulee muutakin haittaa ajoneuvolle, istutuksille, vieraita ihmisiä tontille kotirauhan piiriin.

        Lapsensa kuuluu kasvattaa ottamaan muut ihmiset huomioon aina ja jos naapuri vaikuttaa väsyneeltä, että yhteisöllisyyttä eli niitä palloja on juuri hänen tontillaan ollut niin paljon, ja tämä on vaikka karjumisena ilmennyt,niin sitten vain reippaasti muualle nyt ja lasten vanhemmat keräämään autot täyteen alueen lapsia, tai pyöräremmi kasaan ja ryhtiliikettä lasten vanhemmilta, niin, että yhteisöllisyyden omalta osaltaan mielestään hoitanut naapuri saa olla ihan rauhassa.

        Ketään ei voi vastoin hänen tahtoaan velvoittaa lastensa hoitajaksi. Itse saa kyllä kerätä nykyään lapsiperheiden 2 autoa täyteen lapsia ja hoitaa muidenkin.

        tämä kommenttisi on minun kohdallani erittäin liioitteleva ja ylitseampuva.
        En ole kasvattanut enkä kokenut kasvattavani naapurin lapsia tippaakaan.
        Olen nätisti sanonut, että hei kuule, jospa tekisitte näin tai noin, niinhän sitä sanotaan muuallakin jos nähdään, että

        Enpä kokenut minkäänlaiseksi taakaksi tai aikaa vieväksi jos muutaman kerran vuodessa vaihtaa muutaman sanan naapurin lasten kanssa. Ei minulla niin kiirettä ole ollut, ettenkö tuota olisi ehtinyt.

        Ja mitä tuohon syöpään tulee, niin siitä on kokemusta, molemmat rinnat on leikattu pois ja pahimmillaan elinaikaa luvattiin 3 viikkoa, mutta tässäpä sitä vieläkin tepsutellaan.

        Itselläni on ollut tapana heilauttaa kättäni kaikille naapureille jotka omilla pihoillaan puuhastelevat mitä puuhastelevat, omasta huushollista ulostullessani. Ja jos samaan aikaan kotikadulle satutaan, ohikulkiessa vaihdetaan muutama ystävällinen sana naapureiden kanssa. Ei siihen mene kuin pari minuuttia. Ei meillä täällä pääkaupunkiseudulla niin kiire ole, etteikö sitä ehtisi tehdä, eikä niin ilkeitä toisillemme olla etteikö tuota voisi tehdä.


      • jataass
        naapurin_mummo kirjoitti:

        tämä kommenttisi on minun kohdallani erittäin liioitteleva ja ylitseampuva.
        En ole kasvattanut enkä kokenut kasvattavani naapurin lapsia tippaakaan.
        Olen nätisti sanonut, että hei kuule, jospa tekisitte näin tai noin, niinhän sitä sanotaan muuallakin jos nähdään, että

        Enpä kokenut minkäänlaiseksi taakaksi tai aikaa vieväksi jos muutaman kerran vuodessa vaihtaa muutaman sanan naapurin lasten kanssa. Ei minulla niin kiirettä ole ollut, ettenkö tuota olisi ehtinyt.

        Ja mitä tuohon syöpään tulee, niin siitä on kokemusta, molemmat rinnat on leikattu pois ja pahimmillaan elinaikaa luvattiin 3 viikkoa, mutta tässäpä sitä vieläkin tepsutellaan.

        Itselläni on ollut tapana heilauttaa kättäni kaikille naapureille jotka omilla pihoillaan puuhastelevat mitä puuhastelevat, omasta huushollista ulostullessani. Ja jos samaan aikaan kotikadulle satutaan, ohikulkiessa vaihdetaan muutama ystävällinen sana naapureiden kanssa. Ei siihen mene kuin pari minuuttia. Ei meillä täällä pääkaupunkiseudulla niin kiire ole, etteikö sitä ehtisi tehdä, eikä niin ilkeitä toisillemme olla etteikö tuota voisi tehdä.

        Kuten sanottua, sinä saat jututtaa naapurin lapset vaikka 5 kertaa päivässä ja vaikka majoittaa ja ruokkiakin. Mutta sinä et voi vaatia keneltäkään muulta samaa: jokainen saa itse päättää, kenen kanssa on tekemisissä.

        Se, että naapuri aiheuttaa toistuvaa häiriötä tai haittaa pallolla, ja täten pakottaa ottamaan kontaktia tai kärsimään taloudellista haittaa, on väärin. ja vakavaa väkivaltaa, että naapuri joutuu olla huolissaan kodistaan ja ajoneuvostaan, kun kodin pitäisi olla levon tyyssija. Vastuullisen vanhemman ainoa tärkeä asia on huolehtia, että lapsista ei ole haittaa muille Kun tämän valvoo joka hetki, heistä kasvaa muut huomioon ottavia esimerkin voimalla.

        Ehkä noista lapsista, jotka saavat toisia kiusata ja vanhemmat eivät välitä, kasvaa ihmisiä, jotka päällisin puolin vaikuttavat tavallisilta, mutta ulkokuori ei aina kerro kaikkea.


      • eimitäänhyvää
        jataass kirjoitti:

        Kuten sanottua, sinä saat jututtaa naapurin lapset vaikka 5 kertaa päivässä ja vaikka majoittaa ja ruokkiakin. Mutta sinä et voi vaatia keneltäkään muulta samaa: jokainen saa itse päättää, kenen kanssa on tekemisissä.

        Se, että naapuri aiheuttaa toistuvaa häiriötä tai haittaa pallolla, ja täten pakottaa ottamaan kontaktia tai kärsimään taloudellista haittaa, on väärin. ja vakavaa väkivaltaa, että naapuri joutuu olla huolissaan kodistaan ja ajoneuvostaan, kun kodin pitäisi olla levon tyyssija. Vastuullisen vanhemman ainoa tärkeä asia on huolehtia, että lapsista ei ole haittaa muille Kun tämän valvoo joka hetki, heistä kasvaa muut huomioon ottavia esimerkin voimalla.

        Ehkä noista lapsista, jotka saavat toisia kiusata ja vanhemmat eivät välitä, kasvaa ihmisiä, jotka päällisin puolin vaikuttavat tavallisilta, mutta ulkokuori ei aina kerro kaikkea.

        Ihmisen elämäntilannetta ei kukaan ulkopoulinen tiedä, ja yleensä ne, jotka apua pyytävät ja ruikuttavat, ovat eri ihmiset, kuin ne, jotka sitä oikeasti tarvitsisivat.

        On äitejä, jotka ovat niin piipussa, että ajavat rekkaa päin tai jopa päätyvät väsymyksestä sairaalaan. Juuri koska vastaaminen ja läsnäolo pikkulapsiaikana vie mehut. Vaikka sinä jaksat syöpäsairaana, joku toinen ei.
        Miten ihmeessä olisi oikein, että sinä voisit määrätä, kenenn kanssa ihmisten on oltava tekemisissä?

        Minä esim en usko, vaikka mitä väität, että ihmisestä, jonka vanhemmat katsovat päältä, kun heidän lapsensa tahallisesti vahingoittaa toista ihmistä, tai vanhemmat jopa yllyttävät siihen, voisi koskaan tulla mitään hyvää. Se, että ulkoisesti menestyy tai ulkokuori on hyvä, ei kerro tottuutta ihmisestä.

        Eri asia, jos vanhemmat ovat uupumuksesta sairaalassa ja pyytävät apua.


      • eimitäänhyvää
        eimitäänhyvää kirjoitti:

        Ihmisen elämäntilannetta ei kukaan ulkopoulinen tiedä, ja yleensä ne, jotka apua pyytävät ja ruikuttavat, ovat eri ihmiset, kuin ne, jotka sitä oikeasti tarvitsisivat.

        On äitejä, jotka ovat niin piipussa, että ajavat rekkaa päin tai jopa päätyvät väsymyksestä sairaalaan. Juuri koska vastaaminen ja läsnäolo pikkulapsiaikana vie mehut. Vaikka sinä jaksat syöpäsairaana, joku toinen ei.
        Miten ihmeessä olisi oikein, että sinä voisit määrätä, kenenn kanssa ihmisten on oltava tekemisissä?

        Minä esim en usko, vaikka mitä väität, että ihmisestä, jonka vanhemmat katsovat päältä, kun heidän lapsensa tahallisesti vahingoittaa toista ihmistä, tai vanhemmat jopa yllyttävät siihen, voisi koskaan tulla mitään hyvää. Se, että ulkoisesti menestyy tai ulkokuori on hyvä, ei kerro tottuutta ihmisestä.

        Eri asia, jos vanhemmat ovat uupumuksesta sairaalassa ja pyytävät apua.

        Joten kyllä, naapurin lapselle jutteleminen voi olla liikaa vaadittu. Jokainen määrittää omat rajansa. Sinä et saa määrittää toisten rajoja.

        Jokainen huolehtii ja kasvattaa lapsensa ihan itse. Apua varmasti saa, jos tarvitsee ja pyytää.


      • eiväthuono-osaisia
        naapurin_mummo kirjoitti:

        tämä kommenttisi on minun kohdallani erittäin liioitteleva ja ylitseampuva.
        En ole kasvattanut enkä kokenut kasvattavani naapurin lapsia tippaakaan.
        Olen nätisti sanonut, että hei kuule, jospa tekisitte näin tai noin, niinhän sitä sanotaan muuallakin jos nähdään, että

        Enpä kokenut minkäänlaiseksi taakaksi tai aikaa vieväksi jos muutaman kerran vuodessa vaihtaa muutaman sanan naapurin lasten kanssa. Ei minulla niin kiirettä ole ollut, ettenkö tuota olisi ehtinyt.

        Ja mitä tuohon syöpään tulee, niin siitä on kokemusta, molemmat rinnat on leikattu pois ja pahimmillaan elinaikaa luvattiin 3 viikkoa, mutta tässäpä sitä vieläkin tepsutellaan.

        Itselläni on ollut tapana heilauttaa kättäni kaikille naapureille jotka omilla pihoillaan puuhastelevat mitä puuhastelevat, omasta huushollista ulostullessani. Ja jos samaan aikaan kotikadulle satutaan, ohikulkiessa vaihdetaan muutama ystävällinen sana naapureiden kanssa. Ei siihen mene kuin pari minuuttia. Ei meillä täällä pääkaupunkiseudulla niin kiire ole, etteikö sitä ehtisi tehdä, eikä niin ilkeitä toisillemme olla etteikö tuota voisi tehdä.

        Mitä, jos näiden lasten vanhemmat eivät ole alkoholisteja, eivät huono-osaisia tai yhteiskunnan syrjimiä eikä heihin osu mikään muukaan leima, kuten vaikka romaneihin, joka selittäisi tilannetta, vaan olisivat todella energisiä, ja heillä olisi energiaa enemmän kuin kenelläkään, mutta energia kohdistuisi jonkinlaiseen manipulointiin, eli heille jostain huomauttanutta ihmistä yritettäisiin saada moni muukin kiusaamaan vuosien ajan tahallisella metelillä.


      • naapurin_mummo
        eiväthuono-osaisia kirjoitti:

        Mitä, jos näiden lasten vanhemmat eivät ole alkoholisteja, eivät huono-osaisia tai yhteiskunnan syrjimiä eikä heihin osu mikään muukaan leima, kuten vaikka romaneihin, joka selittäisi tilannetta, vaan olisivat todella energisiä, ja heillä olisi energiaa enemmän kuin kenelläkään, mutta energia kohdistuisi jonkinlaiseen manipulointiin, eli heille jostain huomauttanutta ihmistä yritettäisiin saada moni muukin kiusaamaan vuosien ajan tahallisella metelillä.

        kannattaa varmaan nauhoittaa kaikki keskustelut, metelit ja häiriköinnit.
        Kun materiaalia on tarpeeksi teet ilmoituksen poliisille.

        Eihän tuollaisessa ympäristössä ole mitään järkeä asua, jos kerran kaikki naapurit sinua kiusaavat. Joku stoppihan tuolle on tehtävä, muuten käy niin kuin Vihdin ammuskelussa missä vihanpito veljesten kesken oli kestänyt vuosikymmeniä.

        Minun mielestäni ystävällinen sana muille ihmisille ei maksa mitään. Mieluummin olen ystävällinen, myös naapurin lapsille kuin huomauttelen heille jokaikisestä pikkujutusta.


      • eikiusaajille
        naapurin_mummo kirjoitti:

        kannattaa varmaan nauhoittaa kaikki keskustelut, metelit ja häiriköinnit.
        Kun materiaalia on tarpeeksi teet ilmoituksen poliisille.

        Eihän tuollaisessa ympäristössä ole mitään järkeä asua, jos kerran kaikki naapurit sinua kiusaavat. Joku stoppihan tuolle on tehtävä, muuten käy niin kuin Vihdin ammuskelussa missä vihanpito veljesten kesken oli kestänyt vuosikymmeniä.

        Minun mielestäni ystävällinen sana muille ihmisille ei maksa mitään. Mieluummin olen ystävällinen, myös naapurin lapsille kuin huomauttelen heille jokaikisestä pikkujutusta.

        Minä myös tykkään ilahduttaa muita ja kehua, jos huomaan jotain kivaa, uuden kampauksen mutta kiusaajia pidän epäihmisinä, täysin iästä riippumatta enkä halua olla tekemisissä, eikä naapuruussuhde tässä mielessä tee poikkeusta.


      • Anonyymi
        einoin kirjoitti:

        Sehän on hyvä, jos on voimia. Mutta vaatia ei voi keneltäkään, että naapuri kasvattaa. Kysyä voi, että haluatko kasvattaa nämä ja ohjata oikealle tielle, mutta yleensä ihmiset ovat nykyään sen verran väsyneitä ja omassa elämässä on tarpeeksi, että enpä itse tiedä ketään, joka todellisuudessa alkaisi hommaan, ilmaiseksi.
        sijaislasten hoitamisessakin korvaukset ovat kovat, koska todellisuudessa ne, jotka lapsensa kasvattavat, kovempaa hommaa harvemmin tietävät. Eihän voi olla kohtuullista, että tuurijuoppo on suunnitellut kysymättä naapureiltaan, lastensa hoidon heidän vastuulleen ja itse vain on tehnyt niitä? Naapurit täysin viattomasti ovat suunnitelleet, että jaksavat hoitaa omansa, lapsiluku on sen mukainen, tai on suunniteltu että jaksettaisiin iltaisin hoitaa työasioita ym. mutta kaikenlaista haittaa tuleekin päivittäin toistuvasti naapurin lapsista. Harvemmin pallot yksinään tulevat vaan sieltä tulee muutakin haittaa ajoneuvolle, istutuksille, vieraita ihmisiä tontille kotirauhan piiriin.

        Lapsensa kuuluu kasvattaa ottamaan muut ihmiset huomioon aina ja jos naapuri vaikuttaa väsyneeltä, että yhteisöllisyyttä eli niitä palloja on juuri hänen tontillaan ollut niin paljon, ja tämä on vaikka karjumisena ilmennyt,niin sitten vain reippaasti muualle nyt ja lasten vanhemmat keräämään autot täyteen alueen lapsia, tai pyöräremmi kasaan ja ryhtiliikettä lasten vanhemmilta, niin, että yhteisöllisyyden omalta osaltaan mielestään hoitanut naapuri saa olla ihan rauhassa.

        Ketään ei voi vastoin hänen tahtoaan velvoittaa lastensa hoitajaksi. Itse saa kyllä kerätä nykyään lapsiperheiden 2 autoa täyteen lapsia ja hoitaa muidenkin.

        Juuri kukaan ei enää kasvata kakaroitaan ottamaan muita huomioon, vain MINÄMINÄ itse. Ja nuo kauhuvanhemmat uhkailevat opettajia jos koettavat kasvattaa oppilaista normaaleja ihmisiä. Muutenkin nykyvanhemmat käyttäytyy levottomasti, ikäänkuin olisivat lapsilleen vain kavereita eikä auktoriteetteja ja turvallisia isiä ja äitejä. Kiljuvat lastensa mukana mm. ruokaravintoloissa ja kaupoissa. Sellaista duudsonmaista sairasta touhua.


    • jatkuvakiljunta

      Itse istutin piikkisiä ruusuja rajalle. Oli muuten kyllä naapurin isäntä joka potki palloa meidän puolelle. Nyt onneksi tramppa on vähän kauempana rajasta tänä vuonna, joten pallot pysyvät paremmin rivarin omalla

    • vaannäin

      Jos naapurille tulee toistuvaa haittaa, josta hän on valittanut, niin paikka on väärä.

    • ehdotusta

      He ovat varmaan jo isoja tai voimakkaita koska ovat potkineet ja hakanneet niin paljon kun pallo ei pysy enää omassa pihassa.
      Mitäpä jos he tekisivät välillä muuta? Hehän voivat mennä omaan keittiöön leipomaan naapurustolle, laittamaan ruokaa. Kokkoohjelmissa 7 - vuotias laittaa perheen ruoat. Sen jälkeen reppu selkään ja illalla kotiin.

    • HjyväPallo

      Kakaroiden pihaan yöllä jalkapallo joka on valettu täyteen betonia.

      Siihen ku kerran futaa ni loppuu futailut vähäx aikaa :D

    • Anonyymi

      Kaikki naapurien lasten lelut yms jotka lentelee meidän puolelle lähtee takavarikkoon ja lahjoitetaan köyhille suomalaislapsille.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      29
      2065
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      172
      1497
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1455
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      108
      1189
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1159
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      894
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      870
    8. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      765
    9. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      277
      724
    10. Oletko mustasukkainen luonne?

      Tai ylipäätään millaisia tunteita herättää, jos kaivattuasi liehittelee joku muu tai hän deittailee jonkun muun kanssa?
      Ikävä
      80
      695
    Aihe