Miksi kritisoitte virheellisesti.

Ruuneman

Kun kokoomus oli vaihtamassa puheenjohtajaa, kirjoitin, että kokoomuksen eduskuntaryhmä valitsi puhenjohtajan.

Tarkoitin edellisellä sitä mitä kirjoitin ja perustelen.

Kokoomuksen eduskuntaryhmän enemmistö oli tyytymätön Stubbiin, muutenhan ei olisi koko vaihdokseen lähdettykään!

Kun enemmistön takanaon aina enemmän äänestäjiä, olisin ajatuksineni ikäänkuin tiennyt lopputuloksen jo etukäteen. Helppoa, eikö!

Tämän päivän Ajankohtaisesa vasta kuulin Orpo ajatuksia.

Jos ihminen lähtee täydellisyyden tiele, on se huono merkki. Mielessänion vanha sanonta, täydellisyys on hyvän vihollinen.

Olen lähtöisin vaatimattomista maalaisoloista, joiden tuvissa tehtiin iltaisin puutöitä, vaikkapa rekiä. Lämmitysuunin, eli kakluunin, pelti pidettiin auki, että nylppä pääsi ulos. Jos ette tunne nylppää niin kerron. Nylppä on epätasainen ja huono "kröpösnikkarin" jälki. Arvelen myös, että peltitäytyi jättää ainakin raolleen häkämyrkytyksen estämiseksi.

Ei lähde Petteri Orpo poliittiselle matkalleen hyvissä merkeissä. Enemmistö vaatii kommunistien ja natsienkin mukana oloa. Jopas jotakin!

16

208

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaalierkki

      Hienoa Ruune! Luet googleasi kuin piru Raamattua. Tuossa lopussa mainitsemasi enemmistö lienee samaa luokkaa kuin yhden uuden puolueen uhoajien väitteet.

    • xyzkaiku

      kovasti uhosi vasemmistonki nuusi pj.

    • jakolasku

      Onko se jotenkin väärin että vasurit herää? Nyt on viimeistään heräämisen ja uusien ajatusten aika.

      • Näin on nähtävä, Miksi vasemmistolaisia mielipiteitä sanotaan uhoamiseksi. Mielenkiinnolla seuraanLi'n toimintaa. Kun nainen onfiksu ja osaava, minusta kauniskin, niin minun suosioni saa.


      • vaalierkki

        Tavoitten asettaminen ei ole uhoamista, eri asia on, ovatko ne realistisia. Ihmettelen vain mainitsemaasi enemmistöä, eiköhän jokaisessa puolueessa olla huolissaan hallitsemattomasta pakolaistulvasta, se ei kuitenkaan edellytä natsihenkisyyden tai vanhoilliskommunismin hyväksymistä.


    • En minä googleta! Tapaukset ovat niin hyvin vielä harmaissa aivosoluissani, että siitä vaan. Jos asiatietojajouduntäydetämään niin wikipedia, tuomaailman suurinkirjasto, on apunani.

      • tyydyn-vain-lehtiin

        "Kokoomuksen eduskuntaryhmän enemmistö oli tyytymätön Stubbiin, muutenhan ei olisi koko vaihdokseen lähdettykään"?

        Mielestäni viikonlopun kokous oli Kokoomuksen koko puolueväen, ei pelkästään eduskuntarymän hallituksessa olevien ja rivikansanedustajien kokous.

        Kuinka minä olen lukenut, että kenttäväki oli tyytymätön puheenjohtajaan? Näin me tulkitsemme eritavalla lukemaamme.

        Ajattelen, siis ymmärsin, että kenttäväessä oli tyytymättömyyttä enemmän, sillä eduskunnassa olevien kokoomuslaisten kesken tuskin olisi tullut johtaja vaihdosta, mikäli tämä kenttäväki olisi ollut Stubb:in kannalla.

        Ilmeisesti minä kritisoin väärin ja sinä oikein, koska tarkastat varmasti asia Wikistä!


      • tyydyn-vain-lehtiin kirjoitti:

        "Kokoomuksen eduskuntaryhmän enemmistö oli tyytymätön Stubbiin, muutenhan ei olisi koko vaihdokseen lähdettykään"?

        Mielestäni viikonlopun kokous oli Kokoomuksen koko puolueväen, ei pelkästään eduskuntarymän hallituksessa olevien ja rivikansanedustajien kokous.

        Kuinka minä olen lukenut, että kenttäväki oli tyytymätön puheenjohtajaan? Näin me tulkitsemme eritavalla lukemaamme.

        Ajattelen, siis ymmärsin, että kenttäväessä oli tyytymättömyyttä enemmän, sillä eduskunnassa olevien kokoomuslaisten kesken tuskin olisi tullut johtaja vaihdosta, mikäli tämä kenttäväki olisi ollut Stubb:in kannalla.

        Ilmeisesti minä kritisoin väärin ja sinä oikein, koska tarkastat varmasti asia Wikistä!

        Ei tuommoista voi wikistä tarkistaa. Tieto eduskunnanenemistön tyytymättömyydestäkerrottiin ja paine aikaansai tuloksen.

        Rajaliset ovat toki tietoni!


      • häntä-pystyyn-ruune
        Ruuneman kirjoitti:

        Ei tuommoista voi wikistä tarkistaa. Tieto eduskunnanenemistön tyytymättömyydestäkerrottiin ja paine aikaansai tuloksen.

        Rajaliset ovat toki tietoni!

        Rajaliset ovat toki tietoni!

        Niin ovat, mutta miksi oli aloituksesi otsikkona "Miksi kritisoitte virheellisesi"? Tuskin itseäsi tarkoitit?

        Sitten vaihdoitkin aihetta tuttuun tyyliin, että olet köyhä maalaispoika? Mitä siitä? Minä olen köyhä maalaistyttö, mutta samaan en pystynyt, kuin minun yksi työnantajani Huonekaluliike Vepsäläinen.

        Kauko oli lähtenyt kotoaan, isänsä käskystä, oliko ollut markka mukana, mutta niin`vain loi Suomen suurimman huonekaluketjun, kunnes toisetkin sen keksi.

        Oli minullakin markkaa enemmän lähtiessäni, mutta ei paljon, koska muistan ikäni, kun äidin "leipäpaketti" ei tullut perjantaina. Rahaa ei ollut ja nälkä oli kova!

        No, nyt on taloa ja tavaraa liiaksikin. Eläke on riittävä, josta ei vähentynyt mitään ja ihmettelen noita valituksia "leikkauksista"?

        Ilmeisesti valittajat ovat sosiaalituilla eläviä tukien saajia, joita (siis tukia) mielestäni on syytäkin karsia, koska siellä on huomattavan paljon väärinkäytöksiä. Sen huomasin, kun olin sossulassa 2 vuotta töissä.

        Älä ruune muuta aina aloituksesi aihetta, vedoten siihen "köyhään maalaispoikaan", tai, että sinua on aina kritisoitu. Mieti, miksi? Kai sitä Stubb;kin mietii?


      • vaalierkki

        Voi Ruune-parka, voisitko kertoa, mitä eroa on wikipedian ja googlen luotettavuuden välillä, Yhdistän muuten Sinut tuon turha vaiva nikin taustahenkilöön. Kävin vilkaisemassa tuon linkin nähtävyyksiä ja vastaani lemahti niin voimakas venäläinen propaganda ettei paremmasta väliä. Tiedämmehän tosin, että molemmat sotilasmahdit harrastavat vakoilua myös Suomen maaperällä mutta ei noilla menetelmillä. Yleiseen tietouteen tulevat menetelmät ovat auttamattomasti vanhentuneita, sen sijaan muka-paljastukset toimivat tehokkaina mielipidemuokkaajina.


      • ruuneeri
        vaalierkki kirjoitti:

        Voi Ruune-parka, voisitko kertoa, mitä eroa on wikipedian ja googlen luotettavuuden välillä, Yhdistän muuten Sinut tuon turha vaiva nikin taustahenkilöön. Kävin vilkaisemassa tuon linkin nähtävyyksiä ja vastaani lemahti niin voimakas venäläinen propaganda ettei paremmasta väliä. Tiedämmehän tosin, että molemmat sotilasmahdit harrastavat vakoilua myös Suomen maaperällä mutta ei noilla menetelmillä. Yleiseen tietouteen tulevat menetelmät ovat auttamattomasti vanhentuneita, sen sijaan muka-paljastukset toimivat tehokkaina mielipidemuokkaajina.

        Tietänet suuren eron. Wikipediahanon kirjasto, toki epäluotettavaksisanottu.

        Google on taas "joku hakujärjestelmä"


      • vaalierkki
        ruuneeri kirjoitti:

        Tietänet suuren eron. Wikipediahanon kirjasto, toki epäluotettavaksisanottu.

        Google on taas "joku hakujärjestelmä"

        Eikhän sovita, että molemmat ovat vain hakukoneita, joiden tiedot perustuvat vain kokoajan intressiin siihen asti , että lukijat karsivat aikaa myöten ilmeiset virheet. En mitenkään jaksa uskoa viikonloppuna pidettyjen puoluekokouksien tahi niiden valmisteluvaiheen erilaisten vaihtoehtojen ehtineen luotettavien kirjojen tasolle, eli se siitä.


      • rrrrr...i
        vaalierkki kirjoitti:

        Eikhän sovita, että molemmat ovat vain hakukoneita, joiden tiedot perustuvat vain kokoajan intressiin siihen asti , että lukijat karsivat aikaa myöten ilmeiset virheet. En mitenkään jaksa uskoa viikonloppuna pidettyjen puoluekokouksien tahi niiden valmisteluvaiheen erilaisten vaihtoehtojen ehtineen luotettavien kirjojen tasolle, eli se siitä.

        Wikipedia onmääritelty maailman suurimmaksi kirjastoksi. Google on hakukone!


      • jakolasku
        häntä-pystyyn-ruune kirjoitti:

        Rajaliset ovat toki tietoni!

        Niin ovat, mutta miksi oli aloituksesi otsikkona "Miksi kritisoitte virheellisesi"? Tuskin itseäsi tarkoitit?

        Sitten vaihdoitkin aihetta tuttuun tyyliin, että olet köyhä maalaispoika? Mitä siitä? Minä olen köyhä maalaistyttö, mutta samaan en pystynyt, kuin minun yksi työnantajani Huonekaluliike Vepsäläinen.

        Kauko oli lähtenyt kotoaan, isänsä käskystä, oliko ollut markka mukana, mutta niin`vain loi Suomen suurimman huonekaluketjun, kunnes toisetkin sen keksi.

        Oli minullakin markkaa enemmän lähtiessäni, mutta ei paljon, koska muistan ikäni, kun äidin "leipäpaketti" ei tullut perjantaina. Rahaa ei ollut ja nälkä oli kova!

        No, nyt on taloa ja tavaraa liiaksikin. Eläke on riittävä, josta ei vähentynyt mitään ja ihmettelen noita valituksia "leikkauksista"?

        Ilmeisesti valittajat ovat sosiaalituilla eläviä tukien saajia, joita (siis tukia) mielestäni on syytäkin karsia, koska siellä on huomattavan paljon väärinkäytöksiä. Sen huomasin, kun olin sossulassa 2 vuotta töissä.

        Älä ruune muuta aina aloituksesi aihetta, vedoten siihen "köyhään maalaispoikaan", tai, että sinua on aina kritisoitu. Mieti, miksi? Kai sitä Stubb;kin mietii?

        Koita nyt päästä turhasta eroon ennenkuin kupsahdat. Myötämielisyys ihmisiä kohtaan on jees mutta turha pröystäily etoo. Yhteiskunta ei kohtele kaikkia samanarvoisesti.


      • vaalierkki
        rrrrr...i kirjoitti:

        Wikipedia onmääritelty maailman suurimmaksi kirjastoksi. Google on hakukone!

        Luehan sieltä wikipediasta vaikka artikkeli : Wikipedian luotettavuus syynissä kirj. Päivi Pekanheimo ja arvio sen jälkeen siellä olevien Suomen sisäpolitiikan tilasta käsittelevien artikkelien luotettavuus.


    • turha.vaiva

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe