Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Älykkäät äänet alitajunnasta

Paukkuth951

Hei, kirjoitan mielenkiintoisesta aiheesta. Skitsofrenia voi olla suuri kokemus. Äänet voivat olla todella älykkäitä, älykkäämpiä kuin itse on ja kertoa mielenkiintoisia juttuja, vaikka ne usein häiritsevätkin. Lisäksi äänet saattavat kertoa hirmu todentuntuisen tarinan, jonka itse uskoo ja tottelee sitten ääniä.

Itselläni äänet olivat älykkäitä harhauttamaan minua pois todellisuudesta ja ne kertoivat todentuntuista tarinaa. Uskoin, että äänet voivat aiheuttaa minulle fyysisiä tuntemuksia ja ne käyttivät sitä hyväksi. Lähdin jopa tekemään itsemurhaa, koska ääni käski siihen. Se oli kuulemma minun itsemurhapersoona, joka pystyisi siihen. Ääniä oli monenmoisia, tuttuja ja vieraita ja ne puhuivat jopa yhtä älykkäästi kuin alitajunta toimii. Huom. minulla ei ollut maniaa. Äänet loivat todentuntuisen tarinan minulle ja kielsivät minua kertomasta äänistäni hoitohenkilökunnalle. Lisäksi ääneni olivat niin vahvoja, ettei lääkkeet auttaneet ja koin erään tuntuvan kokemuksen juoksemalla metsässä sukkasiltaan syksyllä ja olisin jäänyt sinne kolmeksi vuorokaudeksi, jos äänet olisivat pitäneet minua siellä. Jumalan ääni kuitenkin armahti minua ja lähdin "munat turpeessa" sieltä poliisiauton kyytiin, jonka vanhempani hälyttivät paikalle.

kaikkea sitä kokee ja vielä lisääkin. itselläni 9kk sairaalahoitoa takana ja 6kk äänten kuulemista. En tiedä kuinka ne häipyivät mutta ne ovat palaamassa kun sairastan taas stressin alkaessa. Jaksamista kaikille jotka tulevat tai eivät tule äänten kanssa toimeen

Tämä tarina on tosi, sen tarvitsee vain tapahtua ja tapahtuikin.

19

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaunisMiesOlen

      Minä en ole hullu!!!!!!! Minä olen Cheek! Jou, jou!

      Kuka muu muka! Ding sing sing! Toi muija on hyvä pano!

      Mä oon liian komee. T. Jonne from Joensuu

    • Seppo455

      Mene pois.

      • Lollo868

        Haista kukkanen.


    • MielisairasTerve

      Molo maistuu hyvälle. Kokeile vaikka.

    • Gei

      Mää mää mää mää. Mitä kuuluu? kukkuluuruu.

    • dingdingdingoletvoittaja

      Ding ding

    • Saatananjuntit

      Vittu te ootte sekaisin.

    • JanoinenMatkustaja

      löin just kupperin väliin.

    • JanoinenMatkustaja

      Vittu kaks paloo kerralla,

    • ÄitiOnYlpeä

      Noulin kullin puhtaaks, nyt voi lähteä ulos.

    • Mistä_ja_miksi

      Hei!
      Onko sinulla käsitystä, miksi äänet tulivat elämääsi? Tapahtuiko jotain erityistä?
      Ovatko äänet kertoneet syynsä olemassa oloonsa? Vastaavatko ne kysymyksiisi? Ovatko ne rehellisiä? Pysyvätkö ne sanassaan? Voiko niihin luottaa? Pysyttekö te sovussa?
      Millaista hoitoa/lääkitystä olet saanut?

      Oletko keksinyt omia konsteja selviytyä?

      • Rukoilijasirkka

        Olen ollut hoidossa 2 vuotta ja olen tuntenut oloni paremmaksi. Kiitos kaikille, jotka auttoivat minua pääsemään hoitoon.


    • dopamiiniteoria_nurin

      Lukaisepa tämä:
      "Närästyslääke auttaa skitsofrenian hoidossa, sanovat suomalaiset tutkijat"
      >>
      Ekelundin mukaan aivojen histamiinijärjestelmä voi toimia eräänlaisena suodattimena, joka poimii ulkoisesta ja sisäisestä aisti-informaatiosta sen, mikä on tärkeää.

      Tämän puolesta puhuu se, että histamiinireseptoreja on erityisen runsaasti aivojen thalamuksessa. Thalamus on ihanteellinen ehdokas tällaiseksi suodattimeksi, sillä se sijaitsee "portinvartijana" aivojen vanhojen ja uusien osien välillä.
      Ekelund pitää mahdollisena, että skitsofreniassa aivojen aistisuodatin ei toimi kunnolla. Kun suodatin ei kykene erottelemaan mikä on tärkeää ja mikä yhdentekevää, ihminen alkaa nähdä merkityksiä merkityksettömissäkin asioissa.

      Toisaalta, "vuotava" suodatin saattaa päästää tietoisuuteen myös sisäisiä ärsykkeitä, kuten ääniharhoja, joita toimiva suodatin ei päästäisi lävitseen.
      >>
      http://www.hs.fi/tiede/a1373074813226

      Tutkimuksen mukaan alun perin närästykseen kehitetty lääke - Pepsid, famotidiini - vaimensi tehokkaasti skitsofrenian psykoottisia oireita.

      Tutkimuksen löytö voi ohjata skitsofrenian tutkimusta ja hoitoa uusille urille.

      • Vatsahapot_on_ärsyttäviä

        Nyt alkavat pumpata Pepsidia väkisin ihmisille. Ja Pepsidin valmistaja kiittää yhteistyöstä...


      • pitäisi_tutkia

        Ehkä parempi vaihtoehto kuin nykyisin käytössä olevat neuroleptit?!
        Pepsidi ei ainakaan tee niin tönköksi ja tyhmäksi eikä edes väsyneeksi.


      • hthhtr

        Vatsassa kuuluu olla oikea happotasapaino ruuansulatusta varten. Ilman ruuansulatusta tulee ravinnevajausta. Vai onko tämä vatsahappoidea lähtenyt liikkeelle siitä ideasta, että pakkosyömälakko skitsofreenikoille auttaa? Taitaa vaan johtua pakosyömälakon kiduttavasta vaikutuksesta...

        Tuota Pepsidiä pitäisi tutkia myös kaikkiin keksittyihin mielenhäiriöihin.


    • vuosi.2001

      Sairastin itse kolme kuukautta psykoosia n. 15 vuotta sitten. Itsellenikin jäi mieleen äänien älykkäät puheet ja kertomukset, ja ennen kaikkea eräs ääni, joka kertoili minulle aivan upeita runoja. Olisinpa tajunnut edes jonkun kirjoittaa talteen, mutta minä vain kuuntelin haltioituneena. En silloin edes ymmärtänyt sairastuneeni, vaan kuvittelin kaiken todeksi, hyvän ja pahan taistelun, joka riehui päässäni, ja sai minutkin ryhtymään mitä oudoimpiin toimintoihin kerran jos toisenkin.

      • Anonyymi

        Monta kertaa alitajunnasta tulee kaikki luetut kirjat ja elokuvat päähän ääninä.Mutta jos alkaa sekoamaan niistä voi mennä hakemaan psykiatriasta lääkitystä ettei levy ala liikaa pyöriä.


    • Anonyymi

      Psychosmus maximus. Has no one lost their brain here.

      Heil Fitness! Mixen saa läskiytyä rauhassa. Bojoing, vatsa sanoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2184
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2013
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1632
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1460
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      75
      1420
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1347
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1324
    8. 50
      1215
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1180
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe