Miksiköhän narkkareilta putoavat leegot niin nopeasti?
Hampaat putoavat
10
524
Vastaukset
- evoluutio_toimii
Mihinkä narkki hampaita tarvii?
- Yhujijuj
Nestehukka on suurin syy. Eivät juo siis tarpeeksi vettä kun kovat huumeet pistävät elimistön kovemmille kierroksille ja nestettä sekä kuluu enemmän sekä aineet saattavat olla myös diureteettisia. Tästä syystä sylki muuttuu happamammaksi ja hapan sylki syö hampaita. Jotkut aineet ovat myös hampaiden kiilteelle haitallisia kosketuksessa. Esim. korvaushoidossa juotava metadoni. Amfetamiini käyttää elimistöstä myös kaliumia joten sitä pitäisi saada ravinnosta normaalia enemmän. Syy voi olla myös niin yksinkertainen että hampaat unohtuvat monesti pestä. Jos nuo kaikki asiat hoitaa eikä käyttö oli jokapäiväistä niin tuskin ne hampaat menee sen huonompaan kuntoon kuin muillakaan ihmisillä.
- Huuvviuv
Toisilla on paremmat hampaat kuin toisilla. Joillakin on hampaat jo pikkupoikana reikiä täynnä.
- juokaaviinaa
Kannattaa juoda alkoholia, ei pääse nestehukka yllättämään. Juopoilla on usein hyväkuntoiset, lujat , valkeat hampaat, monesti käyttävät niitä olutpullojen korkkien avaamiseen.
- saatananjuopolripuli
ai ne mädälle haisevat ruskettuneet luupalikat
- Anonyymi
Tää on ainut oikea vastaus yleinen harhaluulo on et just se metadoni aineena syövyttää hampaita, mut ei
When used for opioid maintenance therapy, Methadone is generally administered as an oral liquid. Methadone has been implicated in contributing to significant tooth decay. Methadone causes dry mouth, reducing the protective role of saliva in preventing decay. Other putative mechanisms of methadone-related tooth decay include craving for carbohydrates related to opioids, poor dental care, and general decrease in personal hygiene. These factors, combined with sedation, have been linked to the causation of extensive dental damage.
- Kskskkkkk
Esimerkiks piri syövyttää vitusti hampaita ja ylipäätään kaikkien huumeiden polttelu.
- us-er
löytyy minulta kaikki hampaat, mutta suihkussa olen käynyt viimeksi kaksi viikkoa sitten. mitäs sitten ei täälä miltään haise
- tosissaanoon
saaks mä nuuhkia sun persettä, maksaisin hyvin
jätä yhteystieto
- Anonyymi
Monilla jää hampaiden pesu väliin. Lisäksi opioidit aiheuttavat luiden haurastumista ja sitä myöten hammaskiille myös katoaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1044641Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743911391- 1861072
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091062Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86970Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64901
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11892tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10877- 64866