Minulla oli paastoaika n.13. tuntia. Paastosokeri tulos 6.6. Joudun
rasitustestiin. Vaikuttaako tulokseen kun paastoaika oli yli 12 tuntia
Terveysasemalla oli pitkä jono
Paastosokeri?
8
14909
Vastaukset
- Varmuus_paras
Ei pitäisi vaikuttaa, alle 12 h kelpaa myöskin.
Sokerirasituksella halutaan varmistaa mikä on haimasi tilanne. - asfsafsafaf
En ole lääketieteen ihminen, mutta ihan pakko kommentoida tuohon. Olin itse sokerinrasituskokeessa joitakin vuosia sitten ja minun paastoverensokeri oli huomattavasti korkeampi kuin mitä se "normitilannemittauksessa". Tätä mittaustilannetta edelsi peräti 24 tunnin syömättömyys, koska olin jotenkin käsittänyt (omaa tyhmyyttäni), että pitää olla 24 tuntia ravinnotta eikä siis 12 tuntia. Jostain syystä olin myös ollut pahoinvointinen ja oksennellut (ei johtunut krapulasta). Minulle sanottiin, että mitä pidempi paastoaika niin sitä suurempi todennäköisemmin paastoverensokeri on. Sitä en sitten tiedä vaikuttaako 13 tuntia tai 12 tuntia, onko sillä mitään eroa. Mutta minulta otettiin sitten myöhemmin uusi sokerinrasituskoe juuri sen vuoksi, että olin ollut LIIAN kauan paastolla ja sekin vielä että olin ollut huonovointinen.
- hpv
Joo. Liian pitkä paastoaminen saattaa nostaa verensokeria. Tuo on standardoitu tuollaiseksi jotta arvojen vertailu olisi helpompaa.
Tuskin tunnilla on isompaa merkitystä. - tietova
Kyllä minulle on niin lääkäri kuin myös näytteen ottaja todenneet, että paasto on 10 - 12 tuntia. Ei enempää eikä vähempää. Ja omien mittaustenkin perusteella, jos olet syömättä sen vaikka 13 - 15 tuntia,sokeri on korkeampi.
- Epävarmadiad
Mulla paasto sokeri 12,tunnin jälkeen 7,2 ja pitkäaikais mittaus 40. Lääkä ri painotti enemmän tämän pitäaikais tulokseen ja sanoi jätä diab. Lääkitys toistaiseksi pois. Mitähän pitäis tehdä ja ajatella.
- Noudata_ohjeita
Ilmeisesti ns. aamunkoittoilmiö iskenyt tuossa paastolukemassa (näyte otettu ilmeisesti yönaikaisen paaston jälkeen). Myös minulla diabeteslääkäri on pitänyt ratkaisevampana HbA1c arvoa kuin satunnaista korkeampaa paastoarvoa.
Lääkityksen katkaisu toistaiseksi osoittaa mihin tilanne mahdollisesti muuttuu. Minullakin joskus testattiin tällaista lääkityskatkoa, mutta todettiin että verensokerit nousi ja palattiin lääkitykseen hieman tarkistaen.
- Kilttipilleri_Tri
Aamusokeri tai ylipäätään sokeriarvojen mittaus sokeritaudin toteamisessa on hankala.
Helpoin ja varmin tapa todeta sokeritauti on ns pitkä sokeri. Se kertoo lahjomattomasti sairautesi vakavuuden.
Sokerirasituskokeen tarkoitus on selvittaa insuliinin tuotanto.
Sen voi tehdä itsekin helposti.
Paastottuasi otat 75 g glukoosi vesiliuosta ja mittaat verensokerisi tavallisella verensokerimittarilla. arvoja tulkitsemalla saat selville onko sinulla heikentynyt glukoosonsieto.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni821269Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2021057Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä611020Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais12969Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä103943Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ154939Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi68846Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍119771- 77705
Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t121704