Paastosokeri?

Anni5

Minulla oli paastoaika n.13. tuntia. Paastosokeri tulos 6.6. Joudun
rasitustestiin. Vaikuttaako tulokseen kun paastoaika oli yli 12 tuntia
Terveysasemalla oli pitkä jono

8

15162

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Varmuus_paras

Ei pitäisi vaikuttaa, alle 12 h kelpaa myöskin.
      Sokerirasituksella halutaan varmistaa mikä on haimasi tilanne.

• asfsafsafaf

En ole lääketieteen ihminen, mutta ihan pakko kommentoida tuohon. Olin itse sokerinrasituskokeessa joitakin vuosia sitten ja minun paastoverensokeri oli huomattavasti korkeampi kuin mitä se "normitilannemittauksessa". Tätä mittaustilannetta edelsi peräti 24 tunnin syömättömyys, koska olin jotenkin käsittänyt (omaa tyhmyyttäni), että pitää olla 24 tuntia ravinnotta eikä siis 12 tuntia. Jostain syystä olin myös ollut pahoinvointinen ja oksennellut (ei johtunut krapulasta). Minulle sanottiin, että mitä pidempi paastoaika niin sitä suurempi todennäköisemmin paastoverensokeri on. Sitä en sitten tiedä vaikuttaako 13 tuntia tai 12 tuntia, onko sillä mitään eroa. Mutta minulta otettiin sitten myöhemmin uusi sokerinrasituskoe juuri sen vuoksi, että olin ollut LIIAN kauan paastolla ja sekin vielä että olin ollut huonovointinen.

• hpv

Joo. Liian pitkä paastoaminen saattaa nostaa verensokeria. Tuo on standardoitu tuollaiseksi jotta arvojen vertailu olisi helpompaa.

Tuskin tunnilla on isompaa merkitystä.

• tietova

Kyllä minulle on niin lääkäri kuin myös näytteen ottaja todenneet, että paasto on 10 - 12 tuntia. Ei enempää eikä vähempää. Ja omien mittaustenkin perusteella, jos olet syömättä sen vaikka 13 - 15 tuntia,sokeri on korkeampi.

• Epävarmadiad

Mulla paasto sokeri 12,tunnin jälkeen 7,2 ja pitkäaikais mittaus 40. Lääkä ri painotti enemmän tämän pitäaikais tulokseen ja sanoi jätä diab. Lääkitys toistaiseksi pois. Mitähän pitäis tehdä ja ajatella.

• Noudata_ohjeita

Ilmeisesti ns. aamunkoittoilmiö iskenyt tuossa paastolukemassa (näyte otettu ilmeisesti yönaikaisen paaston jälkeen). Myös minulla diabeteslääkäri on pitänyt ratkaisevampana HbA1c arvoa kuin satunnaista korkeampaa paastoarvoa.

Lääkityksen katkaisu toistaiseksi osoittaa mihin tilanne mahdollisesti muuttuu. Minullakin joskus testattiin tällaista lääkityskatkoa, mutta todettiin että verensokerit nousi ja palattiin lääkitykseen hieman tarkistaen.

• Kilttipilleri_Tri

Aamusokeri tai ylipäätään sokeriarvojen mittaus sokeritaudin toteamisessa on hankala.
      Helpoin ja varmin tapa todeta sokeritauti on ns pitkä sokeri. Se kertoo lahjomattomasti sairautesi vakavuuden.

Sokerirasituskokeen tarkoitus on selvittaa insuliinin tuotanto.
      Sen voi tehdä itsekin helposti.
      Paastottuasi otat 75 g glukoosi vesiliuosta ja mittaat verensokerisi tavallisella verensokerimittarilla. arvoja tulkitsemalla saat selville onko sinulla heikentynyt glukoosonsieto.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      195
      6828
    2. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      159
      2016
    3. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      113
      1668
    4. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      51
      1370
    5. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      55
      1218
    6. Möykkähulluus vaati kuolonuhrin

Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢
      Kauhava
      50
      1088
    7. Älä mies pidä mua pettäjänä

En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu
      Ikävä
      99
      1055
    8. Reeniähororeeniä

Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?
      Kouvola
      6
      967
    9. Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.

Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan
      Maailman menoa
      251
      934
    10. Kävit nainen näemmä mun

Facessa katsomassa....
      Ikävä
      41
      919
    Aihe