Eikö tuo pakkohoito eli tahdosta riippumaton hoito voitaisi määrätä potilaalle ilmaiseksi?
Pakolla pidetään vankeudessa, ja sitten vielä laskutetaan tästä vapauden riistosta.
Olen jostain kuullut, että vankiloiden vangitkin
saavat jotain päivärahaa, pitäneekö paikkaansa?
Maksut pakkohoidosta
11
3670
Vastaukset
- margo
Hyvin oivallettu.Jess.
- fg45
Pakkohoidon aikana saat sairaspäivärahaa, mutta hoidon ollessa maksullista ja joutessasi siltikin maksamaan tavanomaisia laskuja siviilikotisi vuoksi, kokonaisuus voi muodostautua ylitsepääsemättömäksi. Mt-hoito on toteutettu monesti huonotasoisten ongelmaihmisten toimesta, joten ristiriita- ja ongelmatilanteet on tarkoituksenmukaisesti taikka tahattomasti luotuja.
Itsevarmuus ja hyvivointi todellakin kärsii kun mikään ei suju suunitelmien mukaisesti huonovointisen ympäristön pilatessa vaikkapa väkipakolla hyvinvointisi.- Säilytetty
Itseäni säilytettiin viime kesänä 8 vrk aiheetta helsinkiläisessä Auroran sairaalassa. Perusteetta. Kun sairaala huomasi tahdonvastaisen hoitoni olleen virhe, alkoi se väärennellä asiakirjojani. Nämä tekivät mahdottomaksi saada oikeata hoitoa myöhemmin - mikään oikeusistuin Suomessa ei totea maan pääkaupungin toimineen väärin työtöntä henkilöä kohtaan. Ainoa - oireettomana tosin - saamani "hoito" oli, kun temperamenttinen muslimilääkäri keskeytti puhettani jatkuvasti
Syksyllä sitten erehdyin valittamaan kohtelustani henkilölle, jonka kanssa välini eivät ole parhaat mahdolliset. Kävi toisen kerran neljän kuukauden sisään niin, että melko hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa ollut henkilö sai minut omalla maallikon diagnoosillaan Auroran lukkojen taakse. Missään vaiheessa minua ei haastateltu kunnolla. Taas olin sairaalassa rauhallinen, vaikka moitinkin vanhoja asiakirjojani. Lääkäri sanoi minun sanoneen, että minua "vainotaan". Missään vaiheessa en sanonut niin.
Auroran osastolla 15-2B tunnutaan säilytettävän lähinnä heikossa yhteiskunnallisessa asemassa olevia todellisten potilaiden ohella. Lääkäreiden tapa suojella toisten lääkärien virheitä paljastumiselta on mennyt liian pitkälle - monella on mennyt asiat sekaisin. - JJJ
Säilytetty kirjoitti:
Itseäni säilytettiin viime kesänä 8 vrk aiheetta helsinkiläisessä Auroran sairaalassa. Perusteetta. Kun sairaala huomasi tahdonvastaisen hoitoni olleen virhe, alkoi se väärennellä asiakirjojani. Nämä tekivät mahdottomaksi saada oikeata hoitoa myöhemmin - mikään oikeusistuin Suomessa ei totea maan pääkaupungin toimineen väärin työtöntä henkilöä kohtaan. Ainoa - oireettomana tosin - saamani "hoito" oli, kun temperamenttinen muslimilääkäri keskeytti puhettani jatkuvasti
Syksyllä sitten erehdyin valittamaan kohtelustani henkilölle, jonka kanssa välini eivät ole parhaat mahdolliset. Kävi toisen kerran neljän kuukauden sisään niin, että melko hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa ollut henkilö sai minut omalla maallikon diagnoosillaan Auroran lukkojen taakse. Missään vaiheessa minua ei haastateltu kunnolla. Taas olin sairaalassa rauhallinen, vaikka moitinkin vanhoja asiakirjojani. Lääkäri sanoi minun sanoneen, että minua "vainotaan". Missään vaiheessa en sanonut niin.
Auroran osastolla 15-2B tunnutaan säilytettävän lähinnä heikossa yhteiskunnallisessa asemassa olevia todellisten potilaiden ohella. Lääkäreiden tapa suojella toisten lääkärien virheitä paljastumiselta on mennyt liian pitkälle - monella on mennyt asiat sekaisin.Vähän samantapaisia kokemuksia on minullakin. Minun myös väitettiin sanoneen ja tehneen jotakin, mikä ei pitänyt paikkaansa ja sillä perusteella poistettiin mm. vapauksia (vaan eihän tätä tietysti kukaan "täysijärkinen" usko)...
- fg45
Säilytetty kirjoitti:
Auroran osastolla 15-2B tunnutaan säilytettävän lähinnä heikossa yhteiskunnallisessa asemassa olevia todellisten potilaiden ohella. Lääkäreiden tapa suojella toisten lääkärien virheitä paljastumiselta on mennyt liian pitkälle - monella on mennyt asiat sekaisin.Samat kokemukset. Jokos otetaan valta omiin käsiin?
- Kansa
fg45 kirjoitti:
Samat kokemukset. Jokos otetaan valta omiin käsiin?
Helsingin Auroran sairaalaan on joskus miltei mahdotonta päästä vapaaehtoisesti. Täysin oireettomana sinne pääsee vaikka ambulanssikyydillä - varsinkin, mikäli päivystysilmoituksen tekijä on hyvässä asemassa yhteiskunnassa. Hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa olevia ei Auroran suljetulla osastolla näy. Virheiden ja asenteellisuuden ei voi uskoa johtuvan määrärahojen puutteesta, sillä valtaosa hoitajien työajasta kuluu kahvihuoneessa istuskeluun tai tehtäviin, joista jokainen peruskoulun läpäissyt selviäisi.
Jokainen firma kertoo johtajastaan jotain. Vai mitä, Auroran ylilääkäri Jaana Suokas?
Yhteiskunnan asenteellisuus on valitettavasti sitä luokkaa, että oikeusistuimissa nämä asiat eivät oikene. Jauhamalla näitä riittävän kauan netissä joku varteenotettava tiedotusväline alkaa kiinnittää huomiota asiaan.
Loppuvuonna eräällä Auroran osastolla valtaosa säilytettävistä kaupunkilaisista allekirjoitti kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu Ben Zyskowiczille osoitetun kirjeen. Siinä ehdotettiin, että kaupunki alkaisi ostaa edes jonkun mielenterveyssektorin vuodeosastopalveluja alihankintana yksityiseltä sairaalalta. Vaikka se ensi alkuun olisi jonkinlainen "hienostosairaalakin" saisivat kaupunkilaiset vertailukohdan mm. palvelun ystävällisyydessä ja tarkoituksenmukaisuudessa. Näin kaupungin omistama sairaala olisi ennen pitkää pakotettu tarkistamaan eräitä periaatteitaan. Tuskinpa yksityinen sairaala käyttäisi rahojaan niin, että hoitajille maksetaan palkkaa jatkuvasta kahvittelusta ja potilaiden ainoa "hoito" on savuisassa tupakkakopissa istuskelu.
Zyskowiczia ei valittu kirjelmän vastaanottajaksi siksi, että hän on kokoomuslainen. Allekirjoittajia oli yli puoluerajojen. Hänet valittiin siksi, että koska hän sai koko Helsingissä eniten kunnallisvaaliääniä 2004 hänet arvioitiin vaikutusvaltaiseksi.
Jokaisen pääkaupungin tai muun paikkakunnan tilanteesta huolestuneen tai pettyneen kannattaa nyt sähköpostittaa, kun pää on kerran avattu:
[email protected] - Jussi
Kansa kirjoitti:
Helsingin Auroran sairaalaan on joskus miltei mahdotonta päästä vapaaehtoisesti. Täysin oireettomana sinne pääsee vaikka ambulanssikyydillä - varsinkin, mikäli päivystysilmoituksen tekijä on hyvässä asemassa yhteiskunnassa. Hyvässä yhteiskunnallisessa asemassa olevia ei Auroran suljetulla osastolla näy. Virheiden ja asenteellisuuden ei voi uskoa johtuvan määrärahojen puutteesta, sillä valtaosa hoitajien työajasta kuluu kahvihuoneessa istuskeluun tai tehtäviin, joista jokainen peruskoulun läpäissyt selviäisi.
Jokainen firma kertoo johtajastaan jotain. Vai mitä, Auroran ylilääkäri Jaana Suokas?
Yhteiskunnan asenteellisuus on valitettavasti sitä luokkaa, että oikeusistuimissa nämä asiat eivät oikene. Jauhamalla näitä riittävän kauan netissä joku varteenotettava tiedotusväline alkaa kiinnittää huomiota asiaan.
Loppuvuonna eräällä Auroran osastolla valtaosa säilytettävistä kaupunkilaisista allekirjoitti kansanedustaja, kaupunginvaltuutettu Ben Zyskowiczille osoitetun kirjeen. Siinä ehdotettiin, että kaupunki alkaisi ostaa edes jonkun mielenterveyssektorin vuodeosastopalveluja alihankintana yksityiseltä sairaalalta. Vaikka se ensi alkuun olisi jonkinlainen "hienostosairaalakin" saisivat kaupunkilaiset vertailukohdan mm. palvelun ystävällisyydessä ja tarkoituksenmukaisuudessa. Näin kaupungin omistama sairaala olisi ennen pitkää pakotettu tarkistamaan eräitä periaatteitaan. Tuskinpa yksityinen sairaala käyttäisi rahojaan niin, että hoitajille maksetaan palkkaa jatkuvasta kahvittelusta ja potilaiden ainoa "hoito" on savuisassa tupakkakopissa istuskelu.
Zyskowiczia ei valittu kirjelmän vastaanottajaksi siksi, että hän on kokoomuslainen. Allekirjoittajia oli yli puoluerajojen. Hänet valittiin siksi, että koska hän sai koko Helsingissä eniten kunnallisvaaliääniä 2004 hänet arvioitiin vaikutusvaltaiseksi.
Jokaisen pääkaupungin tai muun paikkakunnan tilanteesta huolestuneen tai pettyneen kannattaa nyt sähköpostittaa, kun pää on kerran avattu:
[email protected]Yksityistäminen veisi mielestäni mielenterveyshuollon enemmän markkinatalouden ehdoille, josta seurauksena olisi taas se, että on pakko saada potilaita muuten ei tule rahaa. No tästä tulee ongelmallinen tilanne siinä mielessä, että vaikka mielenterveysalalla työskentelevät ihmiset "söisivät" omaa työtään pois, niin mielestäni kuitenkin heidän tarkoitus olisi parantaa potilaat ja jopa ennaltaehkäistä mielenterveysongelmien syntyä (tähän tosin vaikuttaa hieman isommat herrat, päätökset ja järjestelmät). Väliaikaisesti voisi kyllä olla hyvä ratkaisu. Kehitys kehittyy... mutta, mitä on kehitys ilman poliittista visiota?
- Kansa
Jussi kirjoitti:
Yksityistäminen veisi mielestäni mielenterveyshuollon enemmän markkinatalouden ehdoille, josta seurauksena olisi taas se, että on pakko saada potilaita muuten ei tule rahaa. No tästä tulee ongelmallinen tilanne siinä mielessä, että vaikka mielenterveysalalla työskentelevät ihmiset "söisivät" omaa työtään pois, niin mielestäni kuitenkin heidän tarkoitus olisi parantaa potilaat ja jopa ennaltaehkäistä mielenterveysongelmien syntyä (tähän tosin vaikuttaa hieman isommat herrat, päätökset ja järjestelmät). Väliaikaisesti voisi kyllä olla hyvä ratkaisu. Kehitys kehittyy... mutta, mitä on kehitys ilman poliittista visiota?
Yksityistä sairaalaa olisi toki valvottava. Nyt eräillä julkisilla sairaaloilla ei ole käytännössä mitään valvontaa, vaikka nimellisesti saakin valittaa tms.
On totta, että yksityinen sairaala haluaisi tuottaa voittoa. Tämä voitaisiin järjestää niin, että palvelun ollessa nykyista julkisten sairaaloiden tupakkanurkassa istuskelua monipuolisempaa voisi yksityiselle sairaalalle maksaa nykyistä enemmän yhdestä potilasvuorokaudesta. Veronmaksajilla olisi tähän varaa, sillä hoitotuloksia saavutettaisiin nopeammin ja pysyvämmin. Julkisen sairaalan ollessa monopoliasemassa sillä ei ole tarvetta eikä halua kehittää palveluaan tarkoituksenmukaisempaan suuntaan.
Muutakin lääketieteellistä palvelua tarjoavalla yksityissairaalalla ei olisi maineensa säilyttämisen vuoksi varaa sellaisiin vapaudenriistoihin ja asiakirjakikkailuihin, joihin mm. Auroran sairaalassa on törmätty. - Jussi
Kansa kirjoitti:
Yksityistä sairaalaa olisi toki valvottava. Nyt eräillä julkisilla sairaaloilla ei ole käytännössä mitään valvontaa, vaikka nimellisesti saakin valittaa tms.
On totta, että yksityinen sairaala haluaisi tuottaa voittoa. Tämä voitaisiin järjestää niin, että palvelun ollessa nykyista julkisten sairaaloiden tupakkanurkassa istuskelua monipuolisempaa voisi yksityiselle sairaalalle maksaa nykyistä enemmän yhdestä potilasvuorokaudesta. Veronmaksajilla olisi tähän varaa, sillä hoitotuloksia saavutettaisiin nopeammin ja pysyvämmin. Julkisen sairaalan ollessa monopoliasemassa sillä ei ole tarvetta eikä halua kehittää palveluaan tarkoituksenmukaisempaan suuntaan.
Muutakin lääketieteellistä palvelua tarjoavalla yksityissairaalalla ei olisi maineensa säilyttämisen vuoksi varaa sellaisiin vapaudenriistoihin ja asiakirjakikkailuihin, joihin mm. Auroran sairaalassa on törmätty.Jaa miksei julkisella sairaalalla ole halua toimia yhteisen hyvän eteen? Kuka on keksinyt sen naurettavan väitteen, että valtion leivissä ei kannata tehdä mitään. Valtio olemme me! Just yksityisen sektorin ei kannattaisi parantaa potilaitaan, koska he ovat heille elinkeino. Nyt saa riittää naurettava propaganda. Moni julkisen sektorin työntekijä haluaisi tehdä työnsä hyvin, mutta siellä viljellään sellaista propagandaa, joka "leipiinnyttää"... On vaikea arvailla kuka haluaisi propagandallaan lypsylehmän itselleen... ;)
- fg45
Kansa kirjoitti:
[email protected]Meitillä huonoksi koettu sairaalatoiminta on silkkaa tyhmyyttä.
Nuoren aikuisen miehen näkökulmasta on todella raivostuttavaa kun kolmanneksen tyhmempi, fyysisesti ja / tai henkisesti sairas naisihminen leikkii psyykeongelmaista siviilimailman kersanttia, joka olisi oikeutettu puuttumaan ja moralisoimaan vapaaehtoisuuteen perustuvien elämänvalintojen ja arkielämän järjestelyjen toteutuksessa ja näissäkin asioissa vajaavaisin tiedoin.
Omalla kohdalle osunut naisihmisten painostus vapaaehtoiseen koulutukseen ja moralisointi entisen työnantajan ja vanhempien ongelmien vuoksi laittoin ihmetyttämään. Lääkäreillekkin pitäisi olla selvää, että minkälaisia oikeuksia ja velvolisuuksia ihmisellä yhteiskunnassa on. Meillä on oppi- ja asevelvollisuus (miehet). Nämä olen suorittanut. Vanhempien ongelmat olivat menneen talven lumia kotoa poismuutettuani ja entisen työnantajan murheet valuneet viemäristä työnantajan lopettaessa toimintansa. Painostus ja ahdistelu koulutukseen, joka tuolloin ei ollut suunitelmissani on siis täysin järjetöntä, koska painostusta ja ahdistelua ei varmaankaan tuota hyvää tulosta saati ole laillista. Koulutukset kulkevat muutoinkin yhteishaun kautta ja tuolloin ei ollut edes yhteishaun aika. Työttömänä olin tuolloinkin ja osoituksena vilpittömästä toiminnastani oli karenssiton ja katkoton ansiooni perustuva päiväraha.
Tottahan minäkin olisin voinut saavuttaa jotakin parempaa nopeammassa aikataulussa, mutta syvin ongelmien lähde aijemminkin on ollut huonoksi koettu virkamiestoiminta, josta omaksi ikäväkseni olin jättänyt aijemmin valittamatta.
Uskon myös, että monessa kaupungissa hoidot perustuvat pikemminkin katudemokrtiaan, politiikkaan ja saakelin huonovointisen lääkärin mielivaltaan. Osoituksena täällä havaittu pk-yritysperheiden ahdistelu mielenterveysperustein. - 15-2b:n työntekijä
Säilytetty kirjoitti:
Auroran osastolla 15-2B tunnutaan säilytettävän lähinnä heikossa yhteiskunnallisessa asemassa olevia todellisten potilaiden ohella. Lääkäreiden tapa suojella toisten lääkärien virheitä paljastumiselta on mennyt liian pitkälle - monella on mennyt asiat sekaisin.Hei..
Toki valitettavaa jos et ole saanut mieleistäsi kohtelua. Olen itse työssä kyseisellä osastolla hoitajana ja voin täysin vilpittömästi sanoa että toimimme aina potilaidemme parhaaksi.
Ota toki yhteyttä sairaalan potilasasiamieheen mikäli tunnet että et ole saanut asiaankuuluvaa kohtelua. Potilas asiamieheltä saat parhaan mahdollisen avun asiaa hoidettaessa..
hyvää kevättä.. auroran hoituri..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1886711- 1531915
- 1131638
- 511350
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️511133Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢421031Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98992Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6927Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan249908- 41879