Toistuvat unet

Unia näkevä ihminen

Mitä tarkoittavat samanlaisina toistuvat unet ?
Näen usein unta, että menen ystäväni luo kylään, vaikka en ole varma onko hän edes kotona. Olen vain aina menossa sinne ja koskaan en pääse perille. Kuljen aina samaa pitkää ja suoraa tietä sinne ja hänen talonsa on tien päässä. Lähden sinne aina entisestä asuinpaikastani, lapsuudenkodistani. Sinne ei ole sieltä pitkä matka. Tämä ystäväni on mieshenkilö ja nykyään minulle hyvin läheinen henkilö.

8

394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      samanlaisina toistuvat unet ovat merkityksettömiä. se ovat vain stressistä yms johtuvia...

      • merkitystä

        Päinvastoin. Sama uni voi toistua niin kauan, että unennäkijä tekee jonkun siirron tai ratkaisun elämässään, tässä tapauksessa tuota mieshenkilöä ja unen näkijää koskevan. Jos ratkaisu on oikea, hän melko varmasti näkee vielä unen siitä, että lopulta pääsee perille tuohon taloon.


      • Mie vaa
        merkitystä kirjoitti:

        Päinvastoin. Sama uni voi toistua niin kauan, että unennäkijä tekee jonkun siirron tai ratkaisun elämässään, tässä tapauksessa tuota mieshenkilöä ja unen näkijää koskevan. Jos ratkaisu on oikea, hän melko varmasti näkee vielä unen siitä, että lopulta pääsee perille tuohon taloon.

        Hei!!..mitnköhän tulkitsisitte sellasisen unen, jonka näin ensimmäistä kertaa noin viisi-vuotiaana ja tämä on toistunut 3 kertaa elämäni aikana...Olen nyt 15 ja viimeksi taisin olla 12 unen nähdessäni. Uni alkaa kun olen syömässä ilmeisesti marjoja mummolani keltaisen tuvan seinustalla olevan puun alta, johon kohdistuu varjo. Aikani syötyäni auringon helottassa alkaa maisema(aurinko) hämärtyä ja tunnen kuinka ilma muuttuu kosteaksi. Näen ukkipuoleni kävelevän aitalle päin auringon valossa, kuin se olisi ollut jonkinlainen spottivalo ikään.(Tämä ukkipuoleni ei ole ollut minulle mitenkään erityisen rakas eikä todellakaan läheinen!).Pian huomaan joutuvani pakokauhun valtaan, kun näen krokotiilejä jotka alkavat lipua minua kohti joka suunnasta maisemaa..Pian näen ukkini "raipan" kanssa, kuin hän olisi kouluttanut krokotiilejä.. Huudan ukkkiani ja perheenjäseniäni apuun mutta kukaan ei tule ja herään siihen ahdistuksen tunteeseen..

        Tämän unen olen siis nähnyt kolmesti.5-vuotiaana, 12-vuotiaana ja ehkä noin 8-9-vuotiaana..


      • että
        Mie vaa kirjoitti:

        Hei!!..mitnköhän tulkitsisitte sellasisen unen, jonka näin ensimmäistä kertaa noin viisi-vuotiaana ja tämä on toistunut 3 kertaa elämäni aikana...Olen nyt 15 ja viimeksi taisin olla 12 unen nähdessäni. Uni alkaa kun olen syömässä ilmeisesti marjoja mummolani keltaisen tuvan seinustalla olevan puun alta, johon kohdistuu varjo. Aikani syötyäni auringon helottassa alkaa maisema(aurinko) hämärtyä ja tunnen kuinka ilma muuttuu kosteaksi. Näen ukkipuoleni kävelevän aitalle päin auringon valossa, kuin se olisi ollut jonkinlainen spottivalo ikään.(Tämä ukkipuoleni ei ole ollut minulle mitenkään erityisen rakas eikä todellakaan läheinen!).Pian huomaan joutuvani pakokauhun valtaan, kun näen krokotiilejä jotka alkavat lipua minua kohti joka suunnasta maisemaa..Pian näen ukkini "raipan" kanssa, kuin hän olisi kouluttanut krokotiilejä.. Huudan ukkkiani ja perheenjäseniäni apuun mutta kukaan ei tule ja herään siihen ahdistuksen tunteeseen..

        Tämän unen olen siis nähnyt kolmesti.5-vuotiaana, 12-vuotiaana ja ehkä noin 8-9-vuotiaana..

        ...on aika rankka uni ja toistuvana vielä. Hämärtyvä aurinko, varjo ja krokotiileja. Tulee ajatus, että onko ukkipuolesi tehnyt sinulle jotakin pahaa ollessasi pieni, jotain jota et muista tai et halua muistaa?

        Tälle palstalle tulee niin paljon kirjoituksia, että unien tulkitsijat eivät jaksa lukea kaikkien kysymysten keskusteluosia. Laita tämä unikysymyksesi tuohon palstalle omalla otsikolla, jospa joku viisaampi osaisi kertoa sinulle paremmin.


    • Nukkumaija

      Epäilet ehkä että onko oikein tavata tätä mieshenkilöä. Joku epävarmuus. Kun epävarmuus poistuu pääset perille. Miksi epäröit alitajuisesti hänen tapaamistaan?

    • John_blund

      Mä poltin ennen tupakkaa ja oon lopettanut puoli vuotta sitten ja nyt näen toistuvaa unta että poltan tupakkaa esim viime yönä nikn näin unta että voi polttaa vaikka yks päivässä tai viikonloppusin ja sit polti sikaria myös siinä unessa

    • Anonyymi

      tupakointi unessa on normaalia semmoiselle tupakoinnin lopettaneelle joka on lopettanut tosissaan. usein uneen liittyy myös harmistumisen tunne. näitä unia näkevät pääsevät yleensä tupakasta eroon. unet jäävät pikkuhiljaa pois ja tupakantuskan tilalle tulee inho tupakointia kohtaan. poltin 40 vuotta ja sitten riitti ja rimpuilin siitä eroon. suosittelen kaikille.

    • Anonyymi

      Minä näen hyvin usein sellasta unta, että leikkuutan hiukset lyhyiksi. Sitten myös semmosta unta, että joku yrittää ampua minut . Jo monen vuoden ajan näitä unia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1782
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1449
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      121
      1226
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1140
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      74
      915
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      240
      891
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      105
      862
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      99
      795
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      674
    Aihe