Jos on pakko tukkia kolmion takaa eteen vaikka sivuilta tulee autoja melko lähellä, miksette voi ajaa edes suurinta sallittua jos on kerran niin kiire päästä sieltä kolmion takaa?????
Näitä älykääpiöitä näkee päivittäin, tukitaan kolmion takaa eteen niin että sivulta tulevat joutuu hidastamaan, mutta kuitenkin jäädään ajamaan alinopeutta.
Jos ei ole kiirettä ja voi ajaa alinopeutta, niin kyllä silloin voi myös kolmion takana odottaa että tie on tyhjä ennen kuin tulee sieltä kolmion takaa.
Kiire kolmion takaa ajamaan alinopeutta?!
67
494
Vastaukset
- AlinNopeus
Mitä on alinopeus? Onko se vähemmän kuin 0 km/h? Minun käsityksen mukaan ei nollan alle voi ajaa.
- HaluatkoKehari
Käräjäoikeus on todennut että 25km/h alle rajoituksen ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Eli alinopeus.
Jos siis ajat satasen alueella kunnossa olevalla autolla, hyvällä kelillä jne 70km/h, niin se voi olla sakon paikka jos Bengt sattuu kohdalle - dipataan.taas
Jo on keharilla jutut taas.
- TurunPoikBussissa
HaluatkoKehari kirjoitti:
Käräjäoikeus on todennut että 25km/h alle rajoituksen ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Eli alinopeus.
Jos siis ajat satasen alueella kunnossa olevalla autolla, hyvällä kelillä jne 70km/h, niin se voi olla sakon paikka jos Bengt sattuu kohdalleJaaha Bussissa/1516-nimimerkki kertoilee jälleen turkulaisesta poliisista satujaan tällä kertaa taas eri nimimerkilä. Nyt ei vistiinsä vain kuulunut mitään haluatko kuolla-ty5ppistä uhkailua. Mikä lienee netti-idiootin tarkoitus nimimerkkien vaihdolla kun ei kuitenkaan osaa krjoittaa niin etteikö niiden takaa aina paljastuisi sama kaveri. Nolo Sika, 87k, Turun poik, Largit/Birgit ja Kiki ovat myös käyttämiään nimimerkkejä.
- explm
HaluatkoKehari kirjoitti:
Käräjäoikeus on todennut että 25km/h alle rajoituksen ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Eli alinopeus.
Jos siis ajat satasen alueella kunnossa olevalla autolla, hyvällä kelillä jne 70km/h, niin se voi olla sakon paikka jos Bengt sattuu kohdalleKatsastaako ne poliisit tiellä että auto on kunnossa ja mitä vikoja sallitaan että saa Tilannenopeutta käyttää?.Saako MOPOautolla aina sakot?.Saako Museokuorma-autolla sakot jonka huippunopeus 60km/h?
- SieKuol
explm kirjoitti:
Katsastaako ne poliisit tiellä että auto on kunnossa ja mitä vikoja sallitaan että saa Tilannenopeutta käyttää?.Saako MOPOautolla aina sakot?.Saako Museokuorma-autolla sakot jonka huippunopeus 60km/h?
Kaipa se on kuskin kertomuksesta ja autosta kiinni onko sakon paikka :D
Esim. kuorma-autolla saa ajaa vain 80km/h joten 40km/h alinopeus motarilla OK
Samaten jos auton nopeus on rajoitettu lailla, mopoauto, linja-auto, renkaiden nopeusluokka..
Samaten tekninen vika, huono keli jne jne....
Noh montako "alinopeusakkoa" poliisi on antanut? emme tiedä? Montako he ovat antenet "väärälle" joka veti jutun oikeuteen.... Ainakin yhden
Noh oikeuden päätös on selvä, vaikka ei mikään ennakkotapaus olekaan lain silmissä.
Eli jos on lunta tiellä, tiellä rajoituksena 120km/h, autossa kesärenkaat ja ajat 60km/h niin tuskin sakkoja tulee, tai viimeistään oikeudessa ne kumotaan - explm
SieKuol kirjoitti:
Kaipa se on kuskin kertomuksesta ja autosta kiinni onko sakon paikka :D
Esim. kuorma-autolla saa ajaa vain 80km/h joten 40km/h alinopeus motarilla OK
Samaten jos auton nopeus on rajoitettu lailla, mopoauto, linja-auto, renkaiden nopeusluokka..
Samaten tekninen vika, huono keli jne jne....
Noh montako "alinopeusakkoa" poliisi on antanut? emme tiedä? Montako he ovat antenet "väärälle" joka veti jutun oikeuteen.... Ainakin yhden
Noh oikeuden päätös on selvä, vaikka ei mikään ennakkotapaus olekaan lain silmissä.
Eli jos on lunta tiellä, tiellä rajoituksena 120km/h, autossa kesärenkaat ja ajat 60km/h niin tuskin sakkoja tulee, tai viimeistään oikeudessa ne kumotaan"Ajoneuvo on saatava pysähtymään pimeään aikaan lähivalojen näyttämällä matkalla",elikäs jos MOTARILA vaihtaa lyhet on nopeus pudoitettava 4-50km/h
- satu...setä
HaluatkoKehari kirjoitti:
Käräjäoikeus on todennut että 25km/h alle rajoituksen ilman PÄTEVÄÄ SYYTÄ on liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Eli alinopeus.
Jos siis ajat satasen alueella kunnossa olevalla autolla, hyvällä kelillä jne 70km/h, niin se voi olla sakon paikka jos Bengt sattuu kohdalleLinkki päätökseen, eli faktatietoon. Muuten menee sadusta.
- HaluatkoKEhar
satu...setä kirjoitti:
Linkki päätökseen, eli faktatietoon. Muuten menee sadusta.
Linkki???? Ei niitä käräjäoikeuden päätöksiä netissä ole, ja uutisiin toi ei kelvannut
Voit toki tilata tuomion Hyvinkään käräjäoikeudesta numerolla R14/2683
- RynnäkölläVaan
Nuo kolmion takaa, ja kaikki muutkin ryntäilijät ovat aivan hanurista, se on totta. Mutta moniko niistä jää eteen lonnimaan onkin eri juttu. Joskus vain voimassa oleva rajoitus saattaa olla vähän hukassa. Ja totta on sekin ettei ns. alinopeutta ole olemassakaan.
- tättärää.pippiuu
Tuo nopeus onkin metka asia. Tiellä jolla on nopeusrajoitus 100 km/h etenee jonossa neljä autoa, kuorma-auto, henkilöauto, jarrutonta perävaunua vetävä henkilöauto ja linja-auto nopeudella 90 km/h. Ensimmäinen ajaa ylinopeutta, toinen alinopeutta, kolmas ylinopeutta ja neljäs taas alinopeutta. Jos kaikki ajaisivat oikeaa nopeutta, olisi kaikki hyvin.
- KukaMääritteleeNopeuden
Eiköhän meistä jokainen itse päättele mikä milloinkin on se oikea nopeus. Joillekin se on yli suurimman sallitun, toiselle taas alle suurimman. Vai onko joku tai jokin joka määrittelee jokaiseen tilanteeseen sen ainoan ja virallisen oikean nopeuden.
- AlinopeuttaEiOleOLemassa
Yksikään mainituista ajoneuvoista ei aja "alinopeutta", koska sellaista ei ole olemassakaan. Kaksi niistä ajaa ylinopeutta, koska rajoitus on typerä. Ruotsissa asia toimii oikein.
AlinopeuttaEiOleOLemassa kirjoitti:
Yksikään mainituista ajoneuvoista ei aja "alinopeutta", koska sellaista ei ole olemassakaan. Kaksi niistä ajaa ylinopeutta, koska rajoitus on typerä. Ruotsissa asia toimii oikein.
Mitenkäs se Ruotsissa toimii oikeammin?
- AlinopeuttaEiOleOLemassa
ich-bin kirjoitti:
Mitenkäs se Ruotsissa toimii oikeammin?
Siten, että rajoitukset sopivat eri ajoneuvoryhmille paremmin. Meillä asia on niin, että 80km/h ajoneuvokohtaiset laitteet joutuvat ajelemaan 100km/h teillä, vaikka 90 km/h sopisi moniin näistä kärrypoluista paljon paremmin. Saksassa tilanne on vieläkin hullumpi. Ilmankos siellä onkin paljon julisteita jotka muistuttelevat järkevien nopeuksien käyttämisestä ja typeristä ohituksista jotka ovat siellä enemmän kuin arkipäivää.
- väärin_meni
KukaMääritteleeNopeuden kirjoitti:
Eiköhän meistä jokainen itse päättele mikä milloinkin on se oikea nopeus. Joillekin se on yli suurimman sallitun, toiselle taas alle suurimman. Vai onko joku tai jokin joka määrittelee jokaiseen tilanteeseen sen ainoan ja virallisen oikean nopeuden.
Oikea nopeus on aina korkentaan suurinta sallittua oleva nopeus. Ei kenelläkään ole oikeutta rikkoa sääntöjä ja rajoituksia oman mielen mukaan.
- 43523
Ei toki ole pakko ajaa suurinta sallittua mutta ei myöskään ole pakko tukkia sieltä kolmion takaa eteen!
- MItäKukaMiten
Ei kai ne tukkia ole heittäneet eteen?
- HuumorimiesOlet
MItäKukaMiten kirjoitti:
Ei kai ne tukkia ole heittäneet eteen?
Olitpas taas pirun hauska.
- ParasKeino
Muutetaan yleiseksi (ja samalla suurimmaksi mahdolliseksi) nopeusrajoitukseksi 90km/h. Koskien myös moottoriteitä.
Ja ylinopeudesta kortti aina pois ja ajoneuvo valtiolle.- HyväHyväHyvä
Paras idea ever.
- lottokuponki
Veikkaan että ajat itse yli suurimman sallitun.
- kokaiinia_suonissa
Pienessä suuressa maailmassa pienetkin ongelmat ovat suuria.
Mitä jos unohtaisit autoilun ja alkaisit kävelemään, alkaisi varmaan ylinopeudet ottamaan kupoliin. - minäminäminäminä
Ne on näitä MINÄ MINÄ MINÄ -ihmisiä.
"MINUN ei tarvi odottaa kolmion takana jos löytyy rako johon ehtii jotenkin tunkea"
"Mutta MINÄ voin kyllä ajaa alle suurimman sallitun ja haitata muun liikenteen sujuvuutta."- exitereki
"Onkos on pakko tuikkia kolmion takaa eteen vaikka sivuilta tulee autoja melko lähellä".Miten kaikkien ajatusmaailma muuttuukaa jos kyseessä on moottoritie
- samaapaskaaeripaketissa
MINUN pitää päästä ajamaan nopeammin kuin muut, koska olen maailman napa. MINUA ei koske säännöt ja rajoitukset koska olen parempi ihminen. MINUN etenemistä häiritsevät kaikki muut.
MINÄ, MINÄ, MINÄ ihmisiä nämäkin. - 354634
samaapaskaaeripaketissa kirjoitti:
MINUN pitää päästä ajamaan nopeammin kuin muut, koska olen maailman napa. MINUA ei koske säännöt ja rajoitukset koska olen parempi ihminen. MINUN etenemistä häiritsevät kaikki muut.
MINÄ, MINÄ, MINÄ ihmisiä nämäkin.Nyt ei puhuta mistään ylinopeuksista, tämä koko keskustelu koskee sitä kun ajetaan suurinta sallittua nopeutta ja eteen tukitaan ajamaan alinopeutta vaikka voisi hetken odottaa sen kolmion takana ja päästää sivulta tulevat menemmän ennen kuin tukitaan eteen ajamaan alinopeutta. Opettele lukemaan ja kommentoi sitten uudelleen.
Ja jos joskus on sellaisia tilanteita missä ajetaan ylinopeutta, niin se johtuu siitä että yritetään ehtiä ennen kuin eteen tunkee alinopeuskuski. Eli alinopeus on ylinopeuksien yleisin syy. - FilsofiTavattu
Lukekaapas oikean liikennefilosofin selitys aivan kaikelle.
- 2355453
Alinopeuskuskien logiikka on tosiaan täysin tyhmää. Silloin ei ole mitään kiirettä kun ollaan tungettu kolmion takaa eteen, silloin voidaan ajaa selvästi alle rajoitusten eikä ole mitään kiirettä. Mutta auta armias kun ollaan kolmion takana, sinne ei voida jäädä sekunniksikaan vaan on pakko mahdollisimman nopeasti tunkea kolmion takaa, vaikka sivuilta tulisikin autoja.
Aikä älyvapaata tämä alinopeuskuskien logiikka.- 32534634
Säästetään ehkä 10-20 sekunttia siinä kun tukitaan kolmion takaa eteen vaikka sivuilta olisi tulossa autoja. Mutta loppumatkan alinopeudella menetetään 10-20 minuuttia verrattuna siihen että ajaisi suurinta sallittua.
Eikä yhtään riitä älyä ymmärtämään kuinka paljon siin haitataan muuta liikennettä.
- osataan_joustaa
Hyvät kuskit tajuaa oikean tilannenopeuden kaikissa olosuhteissa. Taidat itse olla niitä kuskeja joilla ei ole tolkun tolkkua tilannenopeudesta missään olosuhteessa.
Itse olen ollut autokuski jo 1970-luvun alusta ja olen oppinut tajuamaan myös sen, että liikenteessä liikkuu muitakin. Eli tarvittaessa on itse käytettävä tilannearviota eli joustavuutta.
Jos toinen kuski tekee huonon tilannearvion niin miksi minun pitäisi se toistaa tekemällä oma huono tilannearvio?
Kolaritta on pärjätty vuosikymmenet koska kykenen huomioimaan myös muut ja tarpeen vaatiessa ollaan osattu joustaa. Typerä oman ajo-oikeuden ehdottomuus vaatimus on huonoa ajokulttuuria.- ehdoton-kuski
"Typerä oman ajo-oikeuden ehdottomuus vaatimus on huonoa ajokulttuuria."
Osittain totta mutta minkäs teet silloin kun jotkut tietoisesti itse rikkovat sääntöjä ja rajoituksia. Kyllä silloin saattaa "hermot mennä" ja ryhtyy noudattamaan sääntöjä ja rajoituksia ehdottomasti.
- KiireEiKiire
Jep landeosuuksilla tulee usein näitä, kiire eteen, mutta siihen se kiire loppuikin. Ja takana olisi ollut tilaa pitkän matkaa, joten pienellä maltilla olisi saanut ajaa ihan rauhassa ja minulla ei olisi mennyt hermo idiootin takia.
- ajattelemattomuutta
Tämä on yleinen tapa. Paljon ajava voi jopa varautua tietyissä risteyksissä missä varmasti joku kurvaa vauhdilla eteen, jos on pienikin mahdollisuus ehtiä kolaroimatta. Se riippuu usein risteyksen muodosta, ja tavasta millä kyläläiset suhtautuvat liikkumiseen. Tietä pidetään kylätienä, eikä pääväylänä kylän ohitukseen.
Näinhän se nykyään menee. Itse, kun 1970 olin autokoulussa, opettaja katseli, että odotetaan vielä tuo, ja sitten mennään. Nykyisin ajattelu on erilainen, "kyllä mä vielä tuon edelle ehdin."
- 3463463
Juuri tätä MINÄ MINÄ MINÄ asennetta.
"MINUN ei tarvitse odottaa kolmion takana mutta ihan sama joutuuko sivulta tulevat kärsimään kun jään siihen heidän eteen ajelemaan alinopeutta." - läheltäpiti
Monta kertaa on tullut mietittyä, mitä tuokin tuolla turbolla tai nelivedollaan tekee. Kun on satasen tiellä vedetty hätäjarrutusta vain siksi. Että liitytään kolmion takaa eteen ja hissutellaan vauhtiin sata. 10 centtiä on lyhyin matka jarrutuksen jälkeen takakontista, vauhdista 110 päätyen 30 kilometriä tunnissa.
Kun liitytään satasen tielle uudella subarulla, voisi kaasua painaa ja paljon ripeämmin. Kun tiellä on muitakin, kuin sinä sillä turbo volvollasi tällä sekunnilla. - Autoilija_Antti
Periaate on, että risteävälle tielle tullan niin ripeästi, että siellä ajava ei joudu jarruttamaan sinne tulevan takia. Liittymisen jälkeen on sitten eri asia millä nopeudella siellä kukin aiko ajaa ja se taas riippuu niin monesta asiasta että se ei kuulu tämän otsikon alle. Jos kolmion takaa tuleva jäisi turhaan odottelemaan muka sopivaa väliä tyyliin "en mä ton bemarin takana halua ajaa tai lähden vasta punaisen auton jäkeen" hän hidastaisi puolestaan takanaan tulevia muita risteävälle tielle liittyviä.
- HolzAugens
Usein kun ei tarvitse edes odotella, pientä vauhdin säätöä ennakolta ja sieltä pikkuteiltä kun ei yleensä ruuhkaa ole. Sitä samaa puusilmäisyyttä kun ei rampilla osata sitä yhtä autoa edes kiihdyttämällä mennä ensi tai kaasua hieman himmaamalla tulla jälkeen.
- kerro---ihmeessä
Määritä ensiksi alinopeus!
Nopeusrajoitus on suurin sallittu nopeus. Alle sen saa ja voi ajaa.- 464634536
Alinopeus on kun ajaa alle suurimman sallitun, aika tyhmä saa olla jos ei sitä ymmärrä. Alinopeutta saa ajaa mutta se aiheuttaa suurta haittaa liikenteelle. Ihan kuten liikenteessä on sallittu moni muukin turha asia joka haittaa liikennettä.
- explm
464634536 kirjoitti:
Alinopeus on kun ajaa alle suurimman sallitun, aika tyhmä saa olla jos ei sitä ymmärrä. Alinopeutta saa ajaa mutta se aiheuttaa suurta haittaa liikenteelle. Ihan kuten liikenteessä on sallittu moni muukin turha asia joka haittaa liikennettä.
EI OLE,EI AIHEUTA
explm kirjoitti:
EI OLE,EI AIHEUTA
Ei huutaminen tosiasioita mihinkään muuta. Ylinopeus on suurimman sallitus ylittämistä ja alinopeus luonnollisesti sen alittamista. Ensimmäinen on aina kielletty, jälkimmäinen vain "tarpeettomasti ja muita haitaten" suoritettuna. Molemmat ovat enemmän tai vähemmän vaarallisia, tilanteesta riippuen. Tärkeintä on ajaa oikeaa tilannenopeutta, rajoituksista riippumatta.
Ihan hyvä termi tuo alinopeus.- voisi-olla-näin
100 km/h rajoitusalueella 101 km/h ja siitä ylöspäin on ylinopeutta. 100 km/h - 80 km/h on sopivaa nopeutta ja alle 80 km/h alinopeutta.
voisi-olla-näin kirjoitti:
100 km/h rajoitusalueella 101 km/h ja siitä ylöspäin on ylinopeutta. 100 km/h - 80 km/h on sopivaa nopeutta ja alle 80 km/h alinopeutta.
100 km/h on rajoitusnopeutta.
101 km/h on ylinopeutta.
99 km/h on alinopeutta.
Älä ala keksimään omia määritelmiä, sekoitat vain keskustelua.- explm
TheRat kirjoitti:
Ei huutaminen tosiasioita mihinkään muuta. Ylinopeus on suurimman sallitus ylittämistä ja alinopeus luonnollisesti sen alittamista. Ensimmäinen on aina kielletty, jälkimmäinen vain "tarpeettomasti ja muita haitaten" suoritettuna. Molemmat ovat enemmän tai vähemmän vaarallisia, tilanteesta riippuen. Tärkeintä on ajaa oikeaa tilannenopeutta, rajoituksista riippumatta.
Ihan hyvä termi tuo alinopeus.Kuuletko HUUTOA?,mä en ole sanonut sanaakaan kirjoittaessani?.Me ei voida auttaa tällä palstalla jos kuulet huutoa.Alinopeutta ei ole olemassa.Ajoneuvolla jonka rakenteellinennopeus alle 60km/h ei moottoritielle.
explm kirjoitti:
Kuuletko HUUTOA?,mä en ole sanonut sanaakaan kirjoittaessani?.Me ei voida auttaa tällä palstalla jos kuulet huutoa.Alinopeutta ei ole olemassa.Ajoneuvolla jonka rakenteellinennopeus alle 60km/h ei moottoritielle.
No eihän tuossa sinun kirjoituksessasi ihan hirveästi kieltämättä sanota...
Mutta jätä silti se huutaminen väliin. Tulee vähän hölmö vaikutelma sinusta.- explm
TheRat kirjoitti:
No eihän tuossa sinun kirjoituksessasi ihan hirveästi kieltämättä sanota...
Mutta jätä silti se huutaminen väliin. Tulee vähän hölmö vaikutelma sinusta.VOI OLLA MOLEMMINPUOLINEN TUNNE
explm kirjoitti:
VOI OLLA MOLEMMINPUOLINEN TUNNE
Voihan se olla, sillä erotuksella, että minä en huuda...
- explm
TheRat kirjoitti:
Voihan se olla, sillä erotuksella, että minä en huuda...
TÄRKEÄT ASIAT KIRJOITETAAN ISOLLA,TAI ALLEVIIVATAAN.ALINOPEUTTA EI OLE OLEMASSA
explm kirjoitti:
TÄRKEÄT ASIAT KIRJOITETAAN ISOLLA,TAI ALLEVIIVATAAN.ALINOPEUTTA EI OLE OLEMASSA
Käyttäisit mielummin vaikka *boldattua* tekstiä, jos on jotain mielestäsi tärkeää. Se, että huudat ihan omia totuuksiasi ei ole hirveän järkevän kuuloista. Alinopeus on olemassa aivan samalla tavalla kuin ylinopeuskin. Molemmat ovat puhekielen termejä, joita ei esimerkiksi lainsäädännössä ole määritelty, mutta joilla viitataan käytettyyn nopeuteen suhteessa vallitsevaan nopeusrajoitukseen.
- explm
TheRat kirjoitti:
Käyttäisit mielummin vaikka *boldattua* tekstiä, jos on jotain mielestäsi tärkeää. Se, että huudat ihan omia totuuksiasi ei ole hirveän järkevän kuuloista. Alinopeus on olemassa aivan samalla tavalla kuin ylinopeuskin. Molemmat ovat puhekielen termejä, joita ei esimerkiksi lainsäädännössä ole määritelty, mutta joilla viitataan käytettyyn nopeuteen suhteessa vallitsevaan nopeusrajoitukseen.
NIIN,SAKKOLAPUSSA LUKEE VAAN "NOPEURAJOITUSMERKIN NOUDATTAMATTA JÄTTÄMINEN",,YLEENSÄ NOPEUS OLLUT YLI MERKINSALLIMAN
explm kirjoitti:
NIIN,SAKKOLAPUSSA LUKEE VAAN "NOPEURAJOITUSMERKIN NOUDATTAMATTA JÄTTÄMINEN",,YLEENSÄ NOPEUS OLLUT YLI MERKINSALLIMAN
Rauhoitu, hyvä ihminen. Ei tuollainen karjuminen ole enää tervettä.
Suosittelisin muutenkin rauhoittumaan. Ei tuollainen ylinopeussakkojen ottaminen ole kovin järkevää. Edes taloudellisesti. Tai no, jos on omaisuutta nolla ja tulot samansuuruiset, niin sittenhän sillä ei pahemmin merkitystä ole...- explm
TheRat kirjoitti:
Rauhoitu, hyvä ihminen. Ei tuollainen karjuminen ole enää tervettä.
Suosittelisin muutenkin rauhoittumaan. Ei tuollainen ylinopeussakkojen ottaminen ole kovin järkevää. Edes taloudellisesti. Tai no, jos on omaisuutta nolla ja tulot samansuuruiset, niin sittenhän sillä ei pahemmin merkitystä ole...EN OSAA SANOA KUKA VOIS AUTTAA JOS KUULEE "CAPLOCK" HUUTONA?
explm kirjoitti:
EN OSAA SANOA KUKA VOIS AUTTAA JOS KUULEE "CAPLOCK" HUUTONA?
Ei tarvitse auttaa. Se on ihan normaalia. Ja jos tarkkoja ollaan, niin siinä nappulassa taitaa luke "Caps Lock".
- Ennytmuista
464634536 kirjoitti:
Alinopeus on kun ajaa alle suurimman sallitun, aika tyhmä saa olla jos ei sitä ymmärrä. Alinopeutta saa ajaa mutta se aiheuttaa suurta haittaa liikenteelle. Ihan kuten liikenteessä on sallittu moni muukin turha asia joka haittaa liikennettä.
Tiellä tai kadulla voi olla myös painorajoitus.
Arvaako silloin ajaa henkilöautolla ollenkaan jos rajoitus on vaikka 10 t?
Siinähän voi kymmentonniset takana hermostua.
Tai voiko Micralla ajaa autopesuun jossa suurin sallittu leveys on 2,2 m?
Takana tuleva Hummerikuski voi vaikka ruveta raivoamaan.
- ewrgfv32434
Nää on kyllä vesseleitä, kunhan eteen kerkiää niin kiire loppuu siihen, kunhan eteen vaan pääsee ajamaan, sitten madellaan kuin purkka tukassa, ei oo kiire enää.
Mutta, on hyvä omassa ajossa huomioida se että jos ajaa reippaasti ylinopeutta niin pitäisi hyväksyä se että se 200 metrin päässä tielle tuleva kerkiäisi tulla jos sulla on korkeintaan suurin sallittu nopeus, mutta kun ajan reippaasti ylinopeutta niin saavutankin samantien sen eteen tulleen. Siksi taajamassakin on aika alhaisia nopeusrajoituksia että pitäs keritä kunkin tulla ja mennä- juuri_näin
> "jos ajaa reippaasti ylinopeutta niin pitäisi hyväksyä se että se 200 metrin päässä tielle tuleva kerkiäisi tulla jos sulla on korkeintaan suurin sallittu nopeus, mutta kun ajan reippaasti ylinopeutta niin saavutankin samantien sen eteen tulleen."
BINGO!
Nopeudella on siis suuri merkitys eri tilanteissa. Jotkut eivät kenties hahmota ylinopeutta ja tulevat siksi eteen. Ylinopeudella on siis vaikutus muiden tekemisiin. juuri_näin kirjoitti:
> "jos ajaa reippaasti ylinopeutta niin pitäisi hyväksyä se että se 200 metrin päässä tielle tuleva kerkiäisi tulla jos sulla on korkeintaan suurin sallittu nopeus, mutta kun ajan reippaasti ylinopeutta niin saavutankin samantien sen eteen tulleen."
BINGO!
Nopeudella on siis suuri merkitys eri tilanteissa. Jotkut eivät kenties hahmota ylinopeutta ja tulevat siksi eteen. Ylinopeudella on siis vaikutus muiden tekemisiin.Niin? Autossa on jarrut. Jos ajaa ylinopeutta, pitää hyväksyä se, että välillä joutuu hidastamaan.
Jos ajan moottoritiellä vaikka 160 km/h nopeudella (rajoitus 120) ja joku tuuppaa niin lähelle eteen liittymästä, että en ehdi jarruttamaan, on hän tehnyt jo kaksi virhettä:
a) vaihtanut kaistaa liian lähelle takaatulevan eteen ja
b) jättänyt vilkuttamatta ajoissa kaistanvaihdon merkiksi
Käytännössä nuokaan eivät onnettomuutta aiheuttaisi, kun tuon kaistanvaihdon tarpeen arvaisi ennakolta muutenkin ja osaisi varautua.- TheSquirrel
TheRat kirjoitti:
Niin? Autossa on jarrut. Jos ajaa ylinopeutta, pitää hyväksyä se, että välillä joutuu hidastamaan.
Jos ajan moottoritiellä vaikka 160 km/h nopeudella (rajoitus 120) ja joku tuuppaa niin lähelle eteen liittymästä, että en ehdi jarruttamaan, on hän tehnyt jo kaksi virhettä:
a) vaihtanut kaistaa liian lähelle takaatulevan eteen ja
b) jättänyt vilkuttamatta ajoissa kaistanvaihdon merkiksi
Käytännössä nuokaan eivät onnettomuutta aiheuttaisi, kun tuon kaistanvaihdon tarpeen arvaisi ennakolta muutenkin ja osaisi varautua.Maaninen päivä tänään? Onhan täysikuu ja kesäpäivänseisaus.
TheSquirrel kirjoitti:
Maaninen päivä tänään? Onhan täysikuu ja kesäpäivänseisaus.
Paitsi ettei ole. Tässäkin olet väärässä. Nolottaako?
- HinaajalleKöyttä
Alinopeus on olemassa ! Se on "hinaajan" nopeus..... Esim Viikko sitten kun kuvasitte Rekan ohittamassa keltaisilla risteys viivoilla HINAAJAA.... Kun rekka joutuu ohittamaan Hinaajan, on se paras tehdä leveällä risteysalueella keltaisella ristikkoalueella, on tilaa ja näkyvyyttä ts. turvallista. Itsekin suoritan aina HINAAJAN ohituksen tyhjällä risteysalueella. Rekasta kun näkee joka suuntaan... myös HINAAJAN ylitse..... näin käytännössä. Mutta te jotka olette kyykyssä kaiken maailman sääntöihin, teitä ei voi kukaan auttaa joten jos itse katselisitte ns. hinaaja köyden käyttöönne.
- alinopeus_kusipää
Mikä "alinopeus"??? En ole sellaisesta koskaan kuullut ja tämä olisi mielenkiintoista tietää. Kun TLL ei sellaista edes tunne käsitteenä.
- vähänennenvinksahdusta
Se yks toimittaja keksi sen sanan ja pääsi sillä jopa eduskuntaan.Ei tainnut olla koko kautta edes,
- AlinopeuttaEiOleOLemassa
Kyllä sun nyt vaan on pakko opetella sellainen termi tajuamaan kun nämä kaiken tietävät älyköt ovat sen joka saatanan paikkaan syöttäneet. Samat peelot uskovat varmasti myös joulupukkiin, hämikseen ja terikseen koska ne ovat aivan yhtä todellisia kuin "alinopeus".
- explm
Keksijät taitaa olla täyskuun lepositeissä?Kaikenlaiseen sitä on törmätty.Olin jo 1960-L rakennellut sähkökitaravahvistimia jo.Nyt olen lukenut HiFi lehtiä niinkauan kuin niitä tehtiin ja keskustelupalstoja:olen törmännyt henkilöihin jotka kuulee HiFi vahvistimen soinnissa eroa kun töpseli on eripäin seinän pistorasiaassa.Yksi sanoi "Kaijutin johdot pitää kääntää 2vk välein kuumakarva ja maa vaihtaa paikkaa virta pakkaantuu niihin".Joku kuulee kuulemma CAPSLOCK huutona!
- hameenlinnassa
Mun kokemuksen mukaan siinä liitymässä tulee n16,00 aikaan Kantolasta ja Harvialasta 10 tieltä työstäpaluuliikenne kaikki varsin suruttomasti moottoritiellä liikuvien eteen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387785Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381985Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251930- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4919Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812