Prosessoriongelma

ihme_tapaus

Onko muilla seiskan käyttäjillä ollut eilen ja tänään semmoinen ongelma että prosessorin tehosta on käytössä jatkuvasti yli 50% vaikka kone on ainostaan päällä, siis mitään ohjelmaa ei ole avattu, ei edes nettiselainta. Jos et tiedä niin napsauta työpöydällä hiiren oikealla ja valitse "Pienoisohjelmat" ja "Suoritinmittari". Se isompi mittari on prosessorin. Kummallista kun päivityksiäkään en ole asentanut mistä tuo voisi johtua. Ilmenee myös koneen tehottomuutena, eilen katsoin Yleltä potkupalloa ja Youtubesta yhtä videota niin Ylen lähetys takkuili jatkuvasti vaikka saapuva nopeus 30 Megaa. Jotta koneeni olisi valjastettu esim osaksi bottiverkkoa niin en usko koska ei merkitystä onko kapelimodeemi päällä vai ei.

17

238

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päivitäw10

      Kannattaa aluksi päivittää windows 10 ja katsoa jatkuuko ongelma vielä sen jälkeen. Ihan turhaa alkaa etsiä vikaa kun joka tapauksessa on päivitettävä.

    • faktaafaktaa

      Microsoft pottuilee koska et ole siirtynyt kymppiin.

    • update

      eli windows päivitys ongelma on ollu. Tuuletin huutaa jne. Otin päivityksen haun pois käytöstä. Kokeillaan parin päivän päästä jos saisivat ongelman korjattua..

      • faktaafaktaa

        Pahimmillaan on jatkunut kuukausia.


      • updatejumissa
        faktaafaktaa kirjoitti:

        Pahimmillaan on jatkunut kuukausia.

        Saa nähdä tuleeko kuntoon, kun Windows 10:n ilmaisen päivityksen tyrkyttämisjakso loppuu.


    • EioleIsoOngelma

      Tämä prosessorin kuormitus asia on ollut esillä jo monessa ketjussa talven ja kevään aikana. Kannattaa sammuttaa jos ei ala ladata päivityksiä. Ei kannata pitää tuntikausia auki. Seuraavalla kerralla voi taas toimia normaalisti kun käynnistää koneen. Ei kannata tehdä hätiköityjä muutoksia tämän ongelman takia. W7 eivät tule aina heti,voi latautuu vasta viikon päästä. C levyn Windows kansiosta voi katsoa kohtaa josta löytyy tieto koneen toiminnasta W Update Muistion lopussa on tietoa jos päivityksiä ei ole saatavilla,niin turhaa odotella. Ei ollut eilen minullakaan. Käytän hyvää android tablettia joten ei ole niin tärkeätä enää W7 kanssa. Eikä sitä kymppiä kannata muuten hyvään kannettavaan asentaa.

      • Järjestä_uudelleen

        "Järjestä uudelleen" toimintoa kannattaa myös silloin tällöin käyttää koneesta puhdistuu gigatavuja turhaa materiaalia, napsia ainakin windows update ja "jonoon asetetut järjestelmätiedostot" tjsp.


        käynnistä/apuohjelmat/järjestelmätyökalut/järjestä uudelleen

        .


    • sitäsetekee

      Tätä on tosiaan ollut seiskassa liikkeellä paljon ja pitkään.

      Mitä ilmeisimmin kyse on Windows updatesta, joka (mukamas) etsii päivityksiä, mitä lie oikeasti tekee, että 50% CPU:ta tarvitsee. Pystyt varmistamaan tehtävienhallinnasta onko se update, mutta olen aika varma, että on. Tuota se on juuri tehnyt.

      Pika apuna laita Windowsin päivitystoiminto asetukselle "älä koskaan tarkista päivitysten saatavuutta" ja buuttaa kone. Vika on Microsoftin systeemeissä, heidän tulisi se korjata.

    • VihainenSeiskanKäyttäjä

      HP W7 Pro kannettava käytössä ja on ollut jo kuukausia W Updaten ongelmia, jotka selvinneet mutta nyt kesäkuun päivityksiä ei saa koneeseen. Jo neljä kertaa käynnistänyt koneen odottaen päivityksiä viikon aikana. Olen myös itse käynnistänyt päivityshaun mutta ei tule mitään. Prosessori tuplaydin toimii 50% teholla tuloksetta. Asetukset ovat: lataa valmiiksi älä asenna Update jonka vaihdoin ilmoita älä lataa. Muistiossa lukee että "No WUpdate features avaivable",ei ole saatavilla. Tapahtuma lokista ei ole apua. Minulla ei ole asennettu koneeseen niitä W10 johtavia päivityksiä.
      Vika on MS tai sitten HP Support valmistaja tehnyt muutoksia kympin valmistamiseksi salaa. HP on tarjonnut ajureita kymppiä varten joita en ole antanut asentaa. Minulla Norton tietoturvaohjelma ja merkkiä jostain muusta haitakkkeista ei ole muutenkaan ollut.
      MS ilmeisesti haluaa tehdä W7 koneet toimintakyvyttömäksi? Itse en W10 konetta aio ostaa vaan käytön Androideja jos ja kun W7 pilataan ! Tai poistaa W7 päivitykset käytöstä.

      • kiittimulleriitti

        Tuskin HP uskaltaisi sabotoida, Microsoft on ainoa joka uskaltaa - ja tekee, ei näin laajoja "mystisiä" päivitysongelmia voi mitenkään muuten selittää. Ihan vaan huomaamatta menee rikki, on rikki viikkoja ja touhuilee 50% CPU:lla... uskoo ken tahtoo.

        Windows 7:n käyttäjien kannattaa toivoa, että tilanne paranee kun 10:n ilmainen päivitysjakso päättyy, heinäkuun lopullako sen on määrä päättyä. Itse äänestin jo jaloillani ja asensin rinnalle Ubuntun jota pääasiassa käytän, Windows 7 "final" pysyy rinnalla kaiken varalta. Final siinä mielessä, että päivitykset ovat pois käytöstä ja pysyvät, selaimet ja lisäosat toki päivitän.


    • MSpilaaW7koneetTahallaan

      Onko joku W7 saanut kesäkuun päivityksien asennukset onnistumaan koneelleen? Minulla ilmoittaa toistuvasti ettei ole saatavilla ja kone yrittää koko ajan tehdä jotain prosessia jopa offline tilassa prosessori on n 50% teholla. 3v vähän käytössä ollut kannettava kuumenee nyt myös helposti. Eikä mikään muu päivitystoimintoa voi olla kyseessä. Koneella ei ole paljon ohjelmia käytössä. Paras tieturvaohjelma jonka tavat tunnen.
      W10 tyrkytys alkoi haitata pahasti jo viime syksynä 2015 koneen päivitystä käyttöä. Ennen niin hyvin ja nopeasti hoituvat asiat on ollut yhtä riesaa ja tarkkailua. Konetta pystyy käyttämään pikaisesti prosessori haitasta huolimatta. En aio kuitenkaan rikkoa hyvää konetta,ei ole ainut tietokone käytössä.

      • w10kuormittaa

        pahoin pelkään, että olet oikeassa.
        Ne käyttäjät, jotka haluavat pitää W7:n käytössä,
        MS sabotoi jotenkin ne koneet.

        Ei voi olla raudassa aina vika. Olen lukenut lukemattomia palstoja, eri maista ja kansalaiset ilmoittavat aika samantyyppisistä ongelmista.


    • W10ontroijalainen

      veikkaan, että W10 on tuonut jo updaten kautta ohjelmia taustalle - vaikka et ole antanut lupaa tuoda niitä vielä. Saat sillä esimakua, mitä W10 on käytössä.

      Tässä koneessa on W10 ensiasennuksena ja tässä kaikki muut prosessit kuormittavat prossun ja koneen niin, että edes nettiselaus ei meinaa onnistua. Kone on täysin piipussa ja hapoilla, pelkästä perustoiminnasta.

      Kun avaa tehtävän hallinnan, mitään vikaa ei näy missään, muutta kaikki kapasiteetit ovat yli 100% tai sitten prossu heittäytyy täysin mykäksi.

      Mitään syytä halvauksille ei löydy.

      Veikkaan, että W10 kompastuu omiin toimintoihin, joista isoin lienee käyttäjätoimintarekisterin edelleen lähettäminen. JA sitten se, että tämä kone toimii ilmeisesti enemmän tai vähemmän palvelimena toisille koneille, vaikka olen yrittänyt ottaa ne oikeudet pois.

      Siis se, että minä ostan raudan ja käyttöoikeuden käyttikseen, MS on ilmeisesti ottanut oikeuden (minulta kysymättä) käytättää tätä konetta jakelijana ja palvelimena.

      SIKSI tämä ei toimi, Siksi tämän kapasitteetti ei riitä minun käyttöön.

      AJATELLA: vaikka tämä laatikko ja kapasiteetti on enemmän kuin mikään edellisistä pöytäkoneista. Sisällä on periaatteessa vain perusohjelmat ja käyttiis. Mutta EI, kone ei riitä.

      W10 on tehty sellaiseksi.

    • ongelmaratkeaa

      täältä

      http://wu.krelay.de/en/

      • W7eipytykäyttämäänNYT

        Käännä suomeksi. Ei voi tietää toimiiko meillä.


    • update-365
      • MSpilasiKoneet

        Ongelmia on vaikka ei ole mitää ilmaisia ohjelmia. Ainoa maksettu on Norton Security tietoturvaohjelma. Netistä löytyy sivuja samasta päivitys ongelmasta muistakin maista. Joitain neuvojakin mutta kannata kokeilla. MS omilla sivuilla ei apua Fix tarkistuksesta,yksi ongelma jota ei korjata kun ei tiedä miten.
        Huhtikuun päivitykset viimeiset onnistuneet. Häikkää ollut koko talvi.
        W10 käyttöj täysin tuntematon,en viitsi edes perehtyä. Ei ole ainoa tietokone mutta hyvä ja johon en halua kymppiä. Androidit käytössä parempia,ei koskaan ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      7936
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      120
      2198
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      11
      1616
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1374
    Aihe