Mitä tehdä juhannuksena turussa

Turkulaiset

Olen ensimmäistä kesää turussa juhannuksena. Olisiko porukalla heittää ideoita mitä tehdä täällä.

17

676

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • affa

Ryypätä rannalla.

• hukunTAIen

vesi bussila maisaareen

• vesikkoVATEHIRVIÖ

80 luvulla veljen veneellä vesi bussi hinas sen aina Turkuun. Kunnia ja rahat olivat hävinneet, mutta maine kasvannut. Parhaanna Jussina 3 vainaata Vepsässä kymmeniä veneitä maissa ja karilla Maisaaressa.

• OnkoKokkoaMissään

Niin, mitä tehdä juhannuksena Turussa?
      Minäkin tuore turkulainen.
      Rannalla ryypiskely ei oikein sovi kuvioihin, kun nuoruusvuodet on jo jäänyt taakse.
      Pitää osata käyttäytyä ;)
      Silti ei kiinnostaisi istua sisällä, ei ainakaan yksin, tai paremminkin ei ainakaan kotona.
      Mieluummin menisin ihmisten ilmoille.
      Onko kenelläkään heittää ilmaan asiallisia vinkkejä?

• kokkokin

Paraisilla Sattmarkissa on juhannusmenoa. En tiedä onko bussikuljetusta, mutta siellä olisi varmaan kaiken ikäistä kävijää ja tuskin mitkään ryyppyjuhlat.
        Ruissalon kylpylässäkin on yleensä juhannuksena jotain tapahtumaa mm. kokko.

• JuuhanJuu

Bussi Naantaliin, tai omalla autolla. Naantalissa aina koko perheelle sopiva juhannuskokon poltto ym.

Ymmärrän uusien tulokkaiden hämmennyksen, mutta ymmärtäkää tekin, että meri on lähellä joka paikassa näillä seuduilla, ja täältähän se koko juhannuksen vietto muutenkin on koko Suomeen levinnyt.

Rannikkokunnissa Turun lähistöllä tulee olemaan tapahtumaa jos jonkinlaista, juhannussalon pystytyksestä alkaen...

Katselkaa rannikkokuntien tietoja, tapahtuu kyllä monenlaista.

Ja hyvää juhannusta!

• autiotkadutainakin

Juhannusjuhlinta Turussa riippuu siitä, minkä ikäinen on ja mikä kiinnostaa. Baareissa ja yökerhoissa on musiikkia, juomaa ja ihmisiä. Aurajoen rannoilla on jonkun verran porukkaa ravintolalaivoissa ja penkeillä. Mul on kyl sellanen käsitys et Turku käytännös katsoen kuitenkin autoituu juhannuksena. Tiedä häntä sitten minne katoavat.

• Human97

Itse ainakin aion laajentaa tajuntaani ja saada orgasmeja. Käyn rannoilla, mestoilla ja hengailen eri paikoissa... Settiä luvassa ;)

• kiviVAIrock

streetbar 95
      juhanuss kivi festarit 3 päivää

• Valitettavasti

Jos ei halua mennä baareihin tai Sattmarkin kokkoa katsomaan omalla autolla Paraisille tai skr systeemeihin,niin tanssit UITTAMON lavalla on yks vaihtoehto.Bussil 9 pääsee ihan kohdalle 15 min torilta ,tai bussi 13 vie n 300m päähän.Kaunis paikka lisäksi,jos sää sallii.Ei Turus mitään perhejuhannusta ole järjestetty tietämäni mukaan ,niinkuin Hesassa tyyliin Seurasaaren juhannus.Se Naantali,siit en tiedä ,kun en oo käynyt.

• HyvätNeuvotTarpeen

Pääseekö Uittamosta tanssien päätyttyä bussilla takaisin keskustaan?
        Jos, niin millä ja milloin?
        Olen yrittänyt perehtyä aikatauluihin ja reitteihin, mutta ei se vaan niin helppoa ole.
        Entä sitten tuo Naantali. Bussillahan minun pitäisi kulkemaan päästä.
        On tässä turkulaisuudessa paljon opettelemista :)

• Fillariauto

Juhannuksena ei kulje bussit, korkeintaan Naantaliin.

• Uittamolainen

Kyl sieltä muitaki on keskustaan menoss,kootkaa kimppakyyti,ja voi sen kävelläkin ,kun on toiset mukavat kengät mukana-matkaa vain vajaa 5 kilsaa keskustaan.katso aikatulut netistä foli.fi ,,,sieltä löytyy varmaan juhannusaaton poikkeusaikataulu myös.

• Avuksikin

Sisäistä netistä föli.fi bussiaikataulut Uittamolle.kts KESÄAIKATAULUT ,bussi 9 .uittamolle ja katariina-uittamo-kauppatori.Uittamol on
      Tansseja monena päivänä Juhannuksena.Huomaa 24-26.6.2016 ei ole yöliikennettä.Jos ei selviä aikataulut,torin kulmassa on neuvonta-ja lipunmyyntipiste,,varmasti selviää het.Taksil tai porukkakyydil pois yöllä ,jos et halua kävellä,toiset kengät vaa mukaan,toril vain vajaa 5 km.

• JuuhanJuu

Minä jo kirjoitin tuosta Naantalista. Heillä on siellä Naantalin matkailu, ja sieltä selviää, mitä kaikkea on tarjolla (kuten opastettu kierros Kultarannan puutarhassa, kirkkopuiston tapahtuma, iltavesper, trumputtaja, myöhemmin Kuparivuorella tanssit ja kokko ym.). Laitan linkin tähän : http://www.naantalinmatkailu.fi/tapahtuma/naantalin-perinteinen-juhannus

Mutta kuinka sinne pääsee ja varsinkin sieltä pois, julkisilla?

Katsoin Fölistä, että linja 6 liikennöi koko perjantaipäivän lauantai-aikataulujen mukaan. Epäselväksi kuitenkin jäi, milloin on viimeinen bussi takaisin. Kannattaa siis kysyä suoraan Fölistä.

Itse aiomme Naantaliin omalla autolla. Toivotan joka tapauksessa mukavaa juhannusta kysyjille!

• JuuhanJuuTaas

Tuli vielä mieleen, että jos kysyjinä on henkilöitä, jotka eivät koskaan edes ole käyneet Naantalissa, niin sehän on kokonaisvaltainen elämys! (Kunhan ilma suosii).

Eli "virallisen" juhannusohjelman lisäksi Naantalin ranta ravintoloineen, vierasvenesatamineen jne., aivan ilmaistakin nautittavaa kauniista ympäristöstä.

Ja Naantalissa ei ole örveltäjiä, vaan ollaan siististi, niin että lapsetkin voivat olla mukana.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7830
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4390
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      4013
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3922
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      32
      3287
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3228
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2963
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2741
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe