Hyvä perushiiri joka myös kestää paljon käyttöä?

Beldarius

Olen siis etsimässä parasta mahdollista perushiirtä päivittäiseen käyttöön - käytän hiiren keskirullaa melko paljon ja kahdesta Logitechin hiirestäni rulla hajosi jo alle vuoden käytössä. M325:ssä rulla kesti vain viisi kuukautta, M185:ssä se kesti yhdeksän kuukautta ja alkoi tänään hajota. Hiiri saisi myös olla langaton USB-vastaanottimella (ladattava akkukin kelpaa, olen vain tottunut patteriversioon) - ei väliä onko se optinen vai laser. ...Käytän hiirtä useita tunteja päivässä (vähintään 6), joten kestävyys on myös iso valtti. Edellisten hiirten hajoamisajoista saa varmaan jonkinlaisen peruskuvan...

Olen siis tullut siihen tulokseen että Logitechin hiiriä en enää käytä ala-arvoisten rullien takia. En myöskään erityisemmin välitä tuosta "nelisuuntaisesta" rullauksesta. Portauttomuus ei juuri haittaa, mutta nelisuuntaisuus tuppaa ärsyttämään rullan herkkyyden takia (esim. juuri kun on menossa alaspäin, sivu liikkuukin yhtäkkiä oikealle/vasemmalle).

Hintataso saisi olla siinä enintään 50 euroa (perushiiren ei edes kuuluisi maksaa 100 €... niitäkin olen nähnyt). ...Olen itse asiassa juuri ostanut Rapoon hiiren noin 35:n euron hintaan, suurimmilta osin positiivisten arvioiden takia. Löytyyköhän mitään sitä parempaa langatonta "ei-Logitech" perushiirtä? Tarvitsen joko vara- tai päähiireksi tuon Rapoon rinnalle.

tl;dr Hiiren pitää olla kestävä - rullan on toimittava ainakin muutama vuosi eikä vain muutamaa kuukautta; langaton; ei nelisuuntaista rullausta; ei enää Logitechejä, kiitos; hinnan on oltava 50€ alaspäin.

2

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäseolin

      Harmi ettei tullut ehdotuksia. Minäkin olen etsimässä hyvää ja halpaa langatonta hiirtä. Logitech M235 ostin juuri, mutta siinä on iso vika: kun tarpeeksi hiljaa liikuttaa hiirtä niin osoitin ei liiku yhtään. Käytännössä siis hiiri takkuaa kun yrittää tarkemmin liikuttaa.

    • mäseolin

      Ostin microsoft mobile 3500:n. Verrattuna Logitech M235:een
      Osoittimen liike ei takkuile, näppäimet kevyempiä painaa, paremmin liukuvat tassut, osoitin ei jää niin herkästi paikoilleen hiljaa liikuttaessa.
      Ainoa huononpi keskinäppäimellä vieritys ei ole niin kevyt ja portaaton kuin Logitechilla, tosin siinä sekin rahisee.

      Peukku ylös 3500:lle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3569
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1399
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1320
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1229
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1134
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1019
    8. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1018
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1006
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      918
    Aihe