Olen 40 vuotias mies jolla on lihasreumaan lähes täysin viittaavia oireita. Prednisolon auttaa heti. Yritän tällä hetkellä sinnitella Voltarenin avulla mutta vointi on aika huono. Yhdeltä reumatologilta olen saanut diagnoosin reaktiivinen artriitti. Oireet alkoivat heti polven kartiokeila tutkimuksen jälkeen. Paljon verikokeita on otettu eikä mitään löydy paitsi että CRP on ollut n. 14, kuin voin huonosti ja 10 se on ollut parhaimillaan syödessäni prednisolon. Ilman mitään tulehduslääkkeita tuntuu että olen 100 vuotias ja valmis vuodeosastolle. Kortisonilla taas olen täysin terve. Reumatologi sanoo että lihasreuma voidaan sulkea pois koska olen liian nuori. Prednisolon 20 mg auttoi, siitä lähdin vähentämään ja 10 mg oli vielä ok. Urheilin ennen jonkun verran mutta tulehduksen ollessa päällä syke nousee normaalia selvästi korkeammalle. Minulla on ollut tätä nyt n. 9kk. Mihin voisin kääntyä ja kuinka vaarallista on syödä kortisoonia koska siitä lääkärit varoittaaa ja eivät halua minun syövän.
Kuinka nuorena lihasreuma
JukkaVille
3
1986
Vastaukset
- eimaksamitään
Ruokavalion sinuna muuttaisin, jos jotain parantumista haluaisin.
Kaikki eivät siihen pysty, mutta terveyden avaimet ovat sinulla.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/reuma.htm - JukkaVille
Olen jättänyt sokerin pois enkä syö gluteenia. Ei vaikuta muuta kuin painoon mutta se on jo jotakin. Onko muita ehdotuksia?
- elintavatkuntoonn
Tulehdusta vähentävä ruokavalio.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2274841Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k233550Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2692053Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,101956Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast381257Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611219Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1061002- 31813
- 61767
- 176750