Maailmankirjat sekaisin!

Eskon virhe Iltalehdessä on korjattu! Tämä on muistini mukaan ensimmäinen korjaus (ei todellakaan ensimmäinen virhe)!
http://www.iltalehti.fi/autot/2016061021707294_ae.shtml

Onkohan joku viranomainen valittanut? Ainakaan lukijoiden huomautuksista nuo eivät ole aiemmin olleet moksiskaan. :)

15

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sarkaa.vuosiksi

Odotamme innolla koska sinä aloitat virheittesi korjaamisen. Siinä muuten riittää sarkaa.

• Turhaan odotat. Olen jo vuosia sitten aloittanut. Aina kun merkittävä virhe havaitaan, se myönnetään ja pyritään korjaamaan. Merkittävä virhe on siis asiaan liittyvä virhe, jokaista kirjoitusvirhettä en lähde erikseen korjailemaan, ellei sanoma muutu virheen seurauksena.

• RottaPresidentiksi
        TheRat kirjoitti:

Turhaan odotat. Olen jo vuosia sitten aloittanut. Aina kun merkittävä virhe havaitaan, se myönnetään ja pyritään korjaamaan. Merkittävä virhe on siis asiaan liittyvä virhe, jokaista kirjoitusvirhettä en lähde erikseen korjailemaan, ellei sanoma muutu virheen seurauksena.

Merkityksettömät virheet jätät sitten korjaamatta? Helppo uskoa. Ethän sinä noudata edes merkityksettömiä liikennesääntöjäkään. Sinähän olet ottanut itsellesi oikeuden määritellä mitä sääntöjä tarvitsee noudattaa mitä ei. Ilmeisesti samalla ajatustavalla määrittelet mitkä esittämäsi virheet tarvitsee korjata mitkä ei.

• RottaPresidentiksi kirjoitti:

Merkityksettömät virheet jätät sitten korjaamatta? Helppo uskoa. Ethän sinä noudata edes merkityksettömiä liikennesääntöjäkään. Sinähän olet ottanut itsellesi oikeuden määritellä mitä sääntöjä tarvitsee noudattaa mitä ei. Ilmeisesti samalla ajatustavalla määrittelet mitkä esittämäsi virheet tarvitsee korjata mitkä ei.

Juuri näin. Onneksi olkoon. Jos nyt esimrekiksi tähän lauseeseen sattuisin kirjoittamaan virheen, ja huomaisin sen myöhemmin, en luultavasti sitä korjaisi. Sillä perusteella, että ihan itse määrittelen, ettei se virhe *minun mielestäni* tarvitse korjaamista.

Mistäs sinä saat mielipiteesi jä käsityksesi? Sudenpentujen käsikirjaako selaat liikenteessä ja sen perusteella päätät, mitä lakeja noudatat? Vai oletko enemmän sellainen normaali kuski, joka noudattaa lakeja, jos sattuu ne tietämään. Noin suurin piirtein ainakin? :)

• TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

Juuri näin. Onneksi olkoon. Jos nyt esimrekiksi tähän lauseeseen sattuisin kirjoittamaan virheen, ja huomaisin sen myöhemmin, en luultavasti sitä korjaisi. Sillä perusteella, että ihan itse määrittelen, ettei se virhe *minun mielestäni* tarvitse korjaamista.

Mistäs sinä saat mielipiteesi jä käsityksesi? Sudenpentujen käsikirjaako selaat liikenteessä ja sen perusteella päätät, mitä lakeja noudatat? Vai oletko enemmän sellainen normaali kuski, joka noudattaa lakeja, jos sattuu ne tietämään. Noin suurin piirtein ainakin? :)

Onhan se parempi että noudattaa lakeja jotka tietää, kun rotan tapa keksiä omat.

Yleensäkin noudatetaan niitä lakeja jotka tiedetään. Miten voi noudattaa lakia jota ei tiedä?

• TheSquirrel kirjoitti:

Onhan se parempi että noudattaa lakeja jotka tietää, kun rotan tapa keksiä omat.

Yleensäkin noudatetaan niitä lakeja jotka tiedetään. Miten voi noudattaa lakia jota ei tiedä?

Ei-tiedettyjä lakeja noudatetaan tuurilla.

Minusta on huomattavasti parempi tuntea lait ja valita mitä noudattaa, kuin olla tuntematta ja noudattaa kuvittelemiaan lakeja. On toki myös vaihtoehto tuntea ja noudattaa. Ja olla tuntematta ja välittämättä.

Mutta, kuten olen monesti sanonut, minulle lainmukaisuus ei ole mitenkään tärkeä kriteeri. Turvallisuus ja sujuvuus ovat liikenteessä laillisuutta merkityksellisimpiä. Toki lakeja noudatan, jos ei niistä sen kummempaa haittaa kellekään ole. Sehän on taloudellisestikin ajatellen järkevää.

• TheSquirrel
        TheRat kirjoitti:

Ei-tiedettyjä lakeja noudatetaan tuurilla.

Minusta on huomattavasti parempi tuntea lait ja valita mitä noudattaa, kuin olla tuntematta ja noudattaa kuvittelemiaan lakeja. On toki myös vaihtoehto tuntea ja noudattaa. Ja olla tuntematta ja välittämättä.

Mutta, kuten olen monesti sanonut, minulle lainmukaisuus ei ole mitenkään tärkeä kriteeri. Turvallisuus ja sujuvuus ovat liikenteessä laillisuutta merkityksellisimpiä. Toki lakeja noudatan, jos ei niistä sen kummempaa haittaa kellekään ole. Sehän on taloudellisestikin ajatellen järkevää.

"Toki lakeja noudatan, jos ei niistä sen kummempaa haittaa kellekään ole."
        Tämä on kommenteista huomattu. Vaikuttaa ett suurimmasta osasta laeista on jotain haittaa jollekin.

• RottaPresidentiksi
        TheRat kirjoitti:

Lait on tehty sellaiseksi että niitä on noudatettava. Ne on laadittu sen takia ettei kansalaisen tarvitse itse miettiä saanko toimia niin tai näin. Lait menettävät merkityksensä jos lainlaatija jättää meille päätäntävallan lain noudattamisesta. Sinä olet ilmeisesti niin hyvä, taitava ja viisas että olet ottanut itsellesi oikeuden tosiaan määritellä lait joita SINUN tarvitsee noudattaa. Onneksi olkoon, olet pedofilien, raiskaajien ja vaimonhakkaajien ym. taparikollisten kanssa samassa ihmisryhmässä jotka ovat päättäneet että lait eivät koske meitä.
        Mistäkö minä saan käsitykseni ja mielipiteeni? Jo pelkästään ammattini puolesta mielipiteilläni ei ole merkitystä läheskään kaikissa asioissa koska joudun edesauttamaan lain ja järjestyksen pysymistä yllä vaikka mieleni tekisi toimia joskus toisin.
        Ihmismielellä on sellainen taipumus että kun lainrikkominen alkaa pienillä rikkeillä alkaa rikkeiden määrä ja koko suurenemaan. Lapsena karkkia tai jäätelöä satunnaisesti näpistelevä lapsi usein lisää näpistelyjen määrää ja muotoa. Karkit muuttuu tupakaksi ja sen jälkeen tulee kuvioihin mm. viihde-elektroniikka ja jossain vaiheessa alkaakin näpistely muuttua varastamiseksi. Sama pätee liikenteessä. Kun ensin nuorena alkaa pienillä ylinopeuksilla lakia rikkomaan niin jossain vaiheessa vähät välitetään mistään liikennesäännöistä. SIlloin ollaan juuri sinun tilanteessasi jossa kaiken edelle menee sinun oma eteneminen liikenteessä ja sen kustannuksella haistatat pitkät säännöille koska olet ottanut itsellesi oikeuden toimia niin. Harhaluulo omasta paremmuudestasi tekee sinusta konkreettisen vaaratekijän meille muille.

• samaa.mieltä.kanssasi
        RottaPresidentiksi kirjoitti:

Lait on tehty sellaiseksi että niitä on noudatettava. Ne on laadittu sen takia ettei kansalaisen tarvitse itse miettiä saanko toimia niin tai näin. Lait menettävät merkityksensä jos lainlaatija jättää meille päätäntävallan lain noudattamisesta. Sinä olet ilmeisesti niin hyvä, taitava ja viisas että olet ottanut itsellesi oikeuden tosiaan määritellä lait joita SINUN tarvitsee noudattaa. Onneksi olkoon, olet pedofilien, raiskaajien ja vaimonhakkaajien ym. taparikollisten kanssa samassa ihmisryhmässä jotka ovat päättäneet että lait eivät koske meitä.
        Mistäkö minä saan käsitykseni ja mielipiteeni? Jo pelkästään ammattini puolesta mielipiteilläni ei ole merkitystä läheskään kaikissa asioissa koska joudun edesauttamaan lain ja järjestyksen pysymistä yllä vaikka mieleni tekisi toimia joskus toisin.
        Ihmismielellä on sellainen taipumus että kun lainrikkominen alkaa pienillä rikkeillä alkaa rikkeiden määrä ja koko suurenemaan. Lapsena karkkia tai jäätelöä satunnaisesti näpistelevä lapsi usein lisää näpistelyjen määrää ja muotoa. Karkit muuttuu tupakaksi ja sen jälkeen tulee kuvioihin mm. viihde-elektroniikka ja jossain vaiheessa alkaakin näpistely muuttua varastamiseksi. Sama pätee liikenteessä. Kun ensin nuorena alkaa pienillä ylinopeuksilla lakia rikkomaan niin jossain vaiheessa vähät välitetään mistään liikennesäännöistä. SIlloin ollaan juuri sinun tilanteessasi jossa kaiken edelle menee sinun oma eteneminen liikenteessä ja sen kustannuksella haistatat pitkät säännöille koska olet ottanut itsellesi oikeuden toimia niin. Harhaluulo omasta paremmuudestasi tekee sinusta konkreettisen vaaratekijän meille muille.

Hyvin asiallisesti kirjoitettu. Kiitos tästä.

• asiaa_asiasta
        RottaPresidentiksi kirjoitti:

Asia on juuri niin kuin kirjoitat. Emme elä yksin täällä maailmassa emmekä voi itsekkäästi toteuttaa omia arvojamme vaan tarvitsemme yhteisesti sovittuja eettisiä pelisääntöjä. Tässä tapauksessa liikennesäännöt ja rajoitukset. Kumma että joillakin on niin suuria vaikeuksia noudataa näitä yhteisiä pelisääntöjä.

• veio3

Mitä järkeä laittaa P-merkki jonka alla kellon aika, kuten Espoon tutkintotoimiston pihassa.?
      Eikä merkki ole silloin voimassa ja voimassaolon ulkopuolelle pysäköintipaikkaa ei ole eli ei saa pysäköidä.?

• P-merkki ja kellonajat eivät pelkkänä yhdistelmänä eroa oikeastaan mitenkään siitä, että kyseessä olisi pelkkä P-merkki. Sen sijaan, jos siinä on vaikka parkkikiekon käyttövelvollisuus vielä lisänä, niin sitten alkaa olla jo järkeä.

Pistä kuva (vaikka googlen katunäkymästä linkki) tuosta kohdasta, niin voidaan vähän tarkemmin kommentoida.

Ei hittos, sori, sehän olikin palstatrolli nimimerkki veiox. Taitaa olla turha odottaa mitään järjellistä vastausta. :)

• veio3
        TheRat kirjoitti:

P-merkki ja kellonajat eivät pelkkänä yhdistelmänä eroa oikeastaan mitenkään siitä, että kyseessä olisi pelkkä P-merkki. Sen sijaan, jos siinä on vaikka parkkikiekon käyttövelvollisuus vielä lisänä, niin sitten alkaa olla jo järkeä.

Pistä kuva (vaikka googlen katunäkymästä linkki) tuosta kohdasta, niin voidaan vähän tarkemmin kommentoida.

Ei hittos, sori, sehän olikin palstatrolli nimimerkki veiox. Taitaa olla turha odottaa mitään järjellistä vastausta. :)

Millä perusteella sanot tuo viimeisen.? Olenko antanut joskus järjettomiä vastauksia.? Jos, niin näytä yksi sellainen.

• onko.vai.ei
        veio3 kirjoitti:

Millä perusteella sanot tuo viimeisen.? Olenko antanut joskus järjettomiä vastauksia.? Jos, niin näytä yksi sellainen.

Lueppas nyt palstatrolli omat juttusi vähän tarkemmin.
        Vastauksesi noin ylipäätään ovat järjettömiä trollauksia tai psykopaskan jauhantaa.
        Kaivappas huonon muistisi kätköistä ohjeesi polttopullojen heittelyyn, sinun mielestä, huonosti ajavien rekkejen tuulilasiin, ohittavan auton takalasiin ampumiseen, hautajaisissa riekkumiseen, vainajan häpäisyyn jne.
        Onko yllämainitut vastauksesi muka järjellisiä?

• Palautetta_antanut

Eei muuten ole ensimmäinen kerta.

Aiemmin on julkaistu oikaisu kun Esko väitti että poliisi toimii näin. Poliisi oli ottanut yhteyttä toimitukseen kertoen että ei muuten toimi.

Mutta kaiken kaikkiaan kaksi oikaisua näistä kymmenistä virheistä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      118
      6144
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      3956
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3315
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      477
      2793
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      273
      1795
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1463
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1416
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1356
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      161
      1310
    10. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1278
    Aihe