Yksinäinen susi

Yksi meidän riveistämme on nyt poissa, nuori nainen joka taisteli paremman yhteiskunnan, oikeudenmukaisuuden ja vähäosaisten puolesta murhattiin Englannissa. Jo Coxin (labor) murhaajaa on mediassa kuvailtu sekä psyykisesti sairaaksi, oikeisto-ekstremistiksi, valkoisen-vallan kannattajaksi, mutta miksi ei terroristiksi?

Samoinkuin Breivik tämä murhamies tiesi aivan tarkkaan mitä hän teki ja miksi. Tämä jättää minulle vain kysymyksen siitä että kaikki jotka viljelevät vihapuheita ja ovat omaksuneet uusnatsityyppiset termit arkipuheeseensa "suvakki", "kulttuurimarksisti", "kukkahattutäti" ja jopa "mamu") tukevat ja antavat kasvutilaa vihapuheelle ja vihateoille yhteiskunnassamme.
Viittaa myös siihen että ihmisellä on oltava joku mielenhäriö tai luonnehäiriö tai sitten oltava erittäin helposti johdateltava tai älyllisesti laiska että menee mukaan tähän ajattelutapaan.

221

2353

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Finland. I den finska debatten har ­begreppet ”suvakki”, en slags syrlig kortform av suvaitsevainen (tolerant), slagit igenom som pk-fientligt och svepande skällsord. Både Sons of Odin-medlemmar och sannfinländare ­använder det öppet, inte minst när man ­beklagar sig över ”suvakkimedias” mörkläggning av problem kopplade till invandringen.

      Ett kreativt alternativ som avfyras mot ungefär samma måltavlor är ”kukkahattutäti”, som ordagrant ­betyder blomsterhattstant (!). Det kan se lite behagligt muminskt ut när man kör det genom Google translate men begreppet är laddat med värden som naivitet och moralpanik."

      http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/andrevwalden/article23026364.ab

      • Niitäpä-riittää

        Se ei ollut murha.
        Se oli vain psyykesairaan tekemä epätoivoinen teko, josta hän ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, vaan tuomitaan ymmärrystä vailla olevana pakkohoitoon ehkä loppuelämäkseen-kin? No, tuomio olisi pitkä maallisessakin tuomioistuimessa annettuna.


      • Niitäpä-riittää kirjoitti:

        Se ei ollut murha.
        Se oli vain psyykesairaan tekemä epätoivoinen teko, josta hän ei ole rikosoikeudellisessa vastuussa, vaan tuomitaan ymmärrystä vailla olevana pakkohoitoon ehkä loppuelämäkseen-kin? No, tuomio olisi pitkä maallisessakin tuomioistuimessa annettuna.

        Niinkö?
        Oletko varma asiastasi?
        Minä sanoisin että se oli terroristiteko ja poliittinen murha.


      • Husuterveiset

        Saattoi se olla false flag -teko. Näillä poliittisilla murhilla kun pakkaa aina olemaan toisenlainen tausta ja syy, kuin mitä meille kerrotaan.
        Turha selittää tarkemmin. Joka on viitsinyt seurata asioita, tietää jo itsekin. Useimmat eivät viitsi vaan nielevät purematta kaiken sen paskan, mitä heille syötetään. Ja siksi meidän maailmamme ja sen kehitys on just tällainen kuin on.


    • Me saimme oman nuoren epätasa-arvoa vastaan taistelijan.
      Li Anderssonin, jospa hänellä olisi kyky saada mielenhäiriöiset suomalaiset oikeistolaiset ja maahanmuuttovastaiset sekä maamme uunenissa lymyävät terroristit ruotuun.

      Anderssonin vanhemmat ovat taiteilija Jan-Erik Andersson ja toimittaja Siv Skogman.

      Ruotsalais-suomalsien veri ei vapise. Andersson valmistui valtiotieteiden kandidaatiksi vuonna 2010 Åbo Akademista. Hän on opiskellut pääaineenaan kansainvälistä oikeutta erikoistuen kansainväliseen ihmisoikeuslainsäädäntöön ja pakolaisuuteen. Sivuaineena Andersson on opiskellut venäjän kieltä ja kulttuuria.

      Andersson sanoo olevansa sosialisti, jonka mielestä työ ja pääoma ovat edelleen vastakkain. Hän on myös marxilainen, jonka tärkein arvo on vapaus.

      Hänestä vasemmistoliiton ja vihreiden erona on muun muassa suhde ammattiyhdistysliikkeeseen. Andersson kannattaa toisen kotimaisen kielen opetusta ja sukupuoletonta asevelvollisuutta. Andersson kannattaa kannabiksen dekriminalisointia.

      Englantilainen murhaaja lie ollut erilaisten huumeiden väärinkäyttäjä kuten useat yksittäisiin murhiin syyllistyneet.

      • Sorry tasa-arvon nimiin taistelijan ei siis vastaan ; ))


      • Minä.sentään.muistan

        Niin. Kulttuurimarksisti Li Anderssonhan saikin muutama vuosi sitten tuhottua thaimaalaisten majanpoimijoitten ansiot kommunistisilla aatteillaan, joihin nämä sortuivat uskomaan. Maksetut lentoliput vanheni, kun jäivät tänne tuon punikkipaskan uskottelemina odottelemaan suuria rahoja riistokapitalisteilta. Kukahan muuten maksoi ne uudet liput? Ettei vain taaskin veronmaksajat!


      • onkaionnellinennyt

        Andersson kannattaa toisen kotimaisen kielen opetusta ja sukupuoletonta asevelvollisuutta. Andersson kannattaa kannabiksen dekriminalisointia.<<<

        Andersonilla on yleviä ajatuksia, koskaan ei tule vastausta siihen mistä rahat? Nämä vihervasemmistoradikaalit ovatkin pössyttelijöitä ja punkun lipittäjiä.
        Toisen kotimaisen kielen opetus pitäisi saada vapaaehtoiseksi. Virkamiesruotsi maksaa yhteiskunnalle maltaita.


      • Vanhan.kertausta

        Toisen kotimaisen kielen? Saakoon saamea lukea ken haluaa. Samoin muita kieliä. Suomi pitää olla pakollinen kieli Suomessa eikä kansalaisuutta saa antaa sille, joka ei kielitestistä selviä. Paitsi saamelaiset saavat olla kansalaisiamme, koska ovat "aina" asuneet täällä. Pitääkö se tämäkin aina joillekin tolvanoille kulttuuurimarksilaisille aina rautalangasta vääntää ja punaiseksi maalata? Vaikka ei oppi mene siihen keltaisen nesteen täyttämään onkaloon sittenkään!


      • Kannatetaan
        onkaionnellinennyt kirjoitti:

        Andersson kannattaa toisen kotimaisen kielen opetusta ja sukupuoletonta asevelvollisuutta. Andersson kannattaa kannabiksen dekriminalisointia.<<<

        Andersonilla on yleviä ajatuksia, koskaan ei tule vastausta siihen mistä rahat? Nämä vihervasemmistoradikaalit ovatkin pössyttelijöitä ja punkun lipittäjiä.
        Toisen kotimaisen kielen opetus pitäisi saada vapaaehtoiseksi. Virkamiesruotsi maksaa yhteiskunnalle maltaita.

        "Toisen kotimaisen kielen opetus pitäisi saada vapaaehtoiseksi. Virkamiesruotsi maksaa yhteiskunnalle maltaita."

        Oikein on näin
        että vapaaehtoista on kielivalinta
        mitä opiskelee.

        Oikeudenmukaisuus viimeinkin kunniaan!


      • onkaionnellinennyt
        Vanhan.kertausta kirjoitti:

        Toisen kotimaisen kielen? Saakoon saamea lukea ken haluaa. Samoin muita kieliä. Suomi pitää olla pakollinen kieli Suomessa eikä kansalaisuutta saa antaa sille, joka ei kielitestistä selviä. Paitsi saamelaiset saavat olla kansalaisiamme, koska ovat "aina" asuneet täällä. Pitääkö se tämäkin aina joillekin tolvanoille kulttuuurimarksilaisille aina rautalangasta vääntää ja punaiseksi maalata? Vaikka ei oppi mene siihen keltaisen nesteen täyttämään onkaloon sittenkään!

        Saamenkieli on eri asia kuin pakkoruotsi.


    • Tähän voisi niputtaa myös massamurha Orlandon homoklubilla 12.6.
      Instagramista löytyi seuraava (mun mielestä mahtava) juttu:

      "I hate the word homophobia. It's not a phobia. You are not scared. You are an asshole." -Morgan Freeman.

      Vapaa käännös: "Vihaan sanaa homofobiaa. Se ei ole fobia. Et ole peloissasi. Olet persereikä." -Morgan Freeman

      Viha ja rakkaus ei ehkä olekaan toistensa vastakohtia. Viha ja suvaitsevaisuus on. Mutta lääke vihaan on rakkaus, siksi sitä on mun mielestä niin tärkeää viljellä joka käänteessä, olkoon maaperä sitten hapan tai emäksinen.

      -hmp.f the Suvakki

      • Mallia.kummallekin

      • Arvasinkin että salaiittolaiset eivät ole kaukana perässä. Olen lähinnä lievästi huvittunut, en pätkääkään yllättynyt.


      • en.finne.igen

        Tukholma-syndrooma on salakavala tauti...


      • Pelkkiäpelkuripellejä

        Rakkauden vastakohta on välinpitämättömyys. Viha kumpuaa ihmisten peloista ja kun pelkää, lakkaa ymmärtämästä, vaikka se on ainoa toivo. Siksi ihminen tarvitsee sekä aivoja, joissa tapahtuu tietäminen että sydäntä, jossa tapahtuu ymmärtäminen (laina-ajatus jostain aforismista). Ts. ihmiset jotka tekevät pahaa, pelkäävät.


    • vfimsh

      Tämänkin aamun uutisointi oli mieltä järkyttävää kotimaasta, kriisistä toiseen - hiljainen hetki uhrien muiston kunnioittamiseksi - sytytän kynttilän - rauhaa ja voimia heidän läheisilleen tehdä surutyötä.
      Useat ihmiset korostetusti tuovat esiin vapauden teemaa - silläkin on sisältöä jonka ihmiset käsittävät niin moni eri tavoin - vapautta mihin
      - valintojen merkitystä ja vaikutusta - anarkistien puuhailusta monilla lähinnä karseita kokemuksia mielenosituksissa ainakin - siinä sivullisetkin saavat kärsiä vahingoista ja kaikille, jotka yksityisalueille tunkeutuvat, ei yksinkertaisesti pärjää - varsinkaan lapset, sairaat, vajaakuntoiset - sen verran aggressiivista toimintansa.

    • Paha saa aina palkkansa.
      Ilmeisesti Cox oli ollut paha jotain kohtaan.
      Ei hän minun riveistäni poistunut.
      En tuntenut ihmistä.
      Tuntuu korkeintaan siltä, että yksi kirja poltettiin roviolla.
      -
      Tällaisten tapahtumien nostattama kohu ja eipäs-juupas on ihan turhaa.
      Jokainen ihminen on Thorin vasaran-varsi.
      Iskujen väli-kappale.

      H.

      • Jo Cox oli yksi meistä, jotka puolustamme ihmisarvoja ja heikompiosaisia. Et sinä ole varmaan koskaan (koulukiusaajataustastasi arvellen) kuulunutkaan meidän "hyvien" riveihin. En ole yllättynyt. En myöskään huvittunut.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Jo Cox oli yksi meistä, jotka puolustamme ihmisarvoja ja heikompiosaisia. Et sinä ole varmaan koskaan (koulukiusaajataustastasi arvellen) kuulunutkaan meidän "hyvien" riveihin. En ole yllättynyt. En myöskään huvittunut.

        "Paloma.se.co"

        Älä unohda että kannatin Vietnamin sotaa Ruotsissakin ollessani.
        Ymmärrän sinua.
        Olet puolueesi vankkumaton jäsen.
        Kuten ehkä oli se ampujakin oman puolueensa.
        -
        Minä yritän olla mahdollisimman neutraali.
        Otan kantaa vasta sitten, kun faktat ovat tiedossa.
        Yleensä parhaat tieto-lähteet ovat viralliset historian-kirjat :)

        H.


      • olkoonSittenNiin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Jo Cox oli yksi meistä, jotka puolustamme ihmisarvoja ja heikompiosaisia. Et sinä ole varmaan koskaan (koulukiusaajataustastasi arvellen) kuulunutkaan meidän "hyvien" riveihin. En ole yllättynyt. En myöskään huvittunut.

        Olen ollut koulukiusattu. Silti en kuulu "hyvien riveihin".
        Mitä oikein tarkoitat että joku kuuluu hyviin ja toiset pahoihin?
        Järjetön lisääntyminen ja vaikea eläminen omassa maassa siis velvoittaa meitä hoitamaan heidän virheensä?
        Olen nähnyt paljon kurjuutta ihan omien keskuudessa. Heille ei riitä myötätuntoa.


      • olkoonSittenNiin kirjoitti:

        Olen ollut koulukiusattu. Silti en kuulu "hyvien riveihin".
        Mitä oikein tarkoitat että joku kuuluu hyviin ja toiset pahoihin?
        Järjetön lisääntyminen ja vaikea eläminen omassa maassa siis velvoittaa meitä hoitamaan heidän virheensä?
        Olen nähnyt paljon kurjuutta ihan omien keskuudessa. Heille ei riitä myötätuntoa.

        Leveällä pensselillä maalailen. "Hyvät" ihmiset ovat periaatteessa sellaisia joiden moraalinen kompassi ohjaa heitä puolustamaan pientä ihmistä. Sillä ei ole mitään tekemistä puoleiden tai ideologien kanssa.
        Minäkin olen nähnyt kurjuutta aivan riittävästi. Siitäkin huolimatta minulla ei ole otsaa mennä sanomaan ketkä ihmiset joutaisivat pois.


      • OlkoonSittenNiin
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Leveällä pensselillä maalailen. "Hyvät" ihmiset ovat periaatteessa sellaisia joiden moraalinen kompassi ohjaa heitä puolustamaan pientä ihmistä. Sillä ei ole mitään tekemistä puoleiden tai ideologien kanssa.
        Minäkin olen nähnyt kurjuutta aivan riittävästi. Siitäkin huolimatta minulla ei ole otsaa mennä sanomaan ketkä ihmiset joutaisivat pois.

        En ole sanonut että joutaisivat pois. Paitsi silloin jos pärjäisivät kotimaassaankin.
        Minulla on moraalista kompassia ehkä enemmän kuin uskotkaan, en ole tehnyt siitä numeroa.
        Tämän kerran sanon, otin meille lapsia asumaan jotka eivät saaneet kotonaan hoivaa, he vain tulivat, vanhemmat eivät vaivautuneet edes kysymään kun tiesivät että ovat meillä, olivat meillä yli vuoden kunnes saivat soskusta luvan että pääsin heidän sijaisvanhemmakseen. Saattaisi olla parempi että en vieläkään kertoisi siitä. Eihän kotimaisten vähäosaisten auttaminen ole verrattavissa koko maailman hätää kärsivien auttamiseen, puheissaan.


      • se.tyhmempi.finne.igen
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Leveällä pensselillä maalailen. "Hyvät" ihmiset ovat periaatteessa sellaisia joiden moraalinen kompassi ohjaa heitä puolustamaan pientä ihmistä. Sillä ei ole mitään tekemistä puoleiden tai ideologien kanssa.
        Minäkin olen nähnyt kurjuutta aivan riittävästi. Siitäkin huolimatta minulla ei ole otsaa mennä sanomaan ketkä ihmiset joutaisivat pois.

        Palomalle. Ne sinun hyvät ihmisesi kävivät pommittamassa omalta osaltaan Libyankin kivikauteen. Maan joka oli koko Afrikan paras maa asua ja elää. ruåtsalaisetkin siellä kävivät pommittamassa. Oletteko kovastikin ylpeitä saavutuksistanne sillä saralla ja muistaneet juhlia tapausta kuinkakin näyttävästi?
        Kun minä en sitä ruåtsin kieltä siellä ollessani paljonkaan oppinut, niin minun on vähän hankala itse seurata kaikkea. Ja vielä hankalampi suodattaa velheitten verkosta sitä totuuden murusta.
        Sitä kun ei sitten ollutkaan sitä ruåtsin kielen opetusta, millä lupauksellakin meitä sinne aikanaan työvoimaksi värvättiin. Itse sai oppia minkä pystyi. Ja fiksuimmat oppivatkin. Ja ymmärsivät, että kaikesta pitää oppi imuroida.
        Varasruotsalaiset oli silloinkin hyvin tunnettu termi.


    • ent.siivoojaparka

      Lohduttaisiko Palomaa hänen lohduttomassa suuressa surussaan, jos kaikkia murhaajia tasapuolisesti sanottaisiin terroristeiksi?

      """"Terrorismin määritteleminen on yksittäistapauksissa vaikeaa. Joukkomurhaa saatetaan nimittää tiedotusvälineissä terrorismiksi. On ehdotettu, että terrorismi-käsitteestä luovuttaisiin kokonaan sen epätarkkuuden vuoksi. Keijo Korhonen on esittänyt sen korvaamista sanoilla henkirikos ja valtioton väkivaltajärjestö.""""

      • "ent.siivoojaparka"

        Paloma on urhea ja vahva tyttö.
        Kyllä hän pärjää.
        -.
        "henkirikos ja valtioton väkivaltajärjest"
        Tuo ei olikein toimi minun mielestäni.
        -
        Henkirikos on rikos.
        Mieli-tappo/murha olisi hyvä.
        Tapettu oli eri-mieltä.
        -
        Valtiottomia ei oikein voi olla.
        Ainoastaan hullut voivat, mutta on aina vaarallista alkaa määritellä hullua
        poliittisin perustein.
        -
        Huliganismiakaan ei oikein voi syyttää.
        Se kun on jalka-palloa tms.
        -
        Valtiollinen kuolema on kyllä sotaa, ei siihen kannata etsiä parenpaa tai
        rumenpaa nimitystä.
        Vain siksi että yrittää ivata vasta-puolen sotureita ällösti.

        H.


      • Surkee.esitys

        Kirjoitatko tahallasi komparatiivin n:llä parenpaa, ruumenpaa.

        Vai eikö sivistystä ole riittävästi oikeinkirjoitukseen.


      • Vertailuasteet

        Tapa yksi, olet murhaaja. Tapa kymmenen, olet sarjamurhaaja. Tapa sata, olet terroristi. Tapa kymmenen tuhatta, olet kansallissankari.


    • Yksi teidän riveistänne, niinpä niin.
      Mustavalkoista ajattelua, vasemmisto on aina hyvä, oikeisto aina paha.
      En pidä tuonkaltaisesta ajattelusta ja ainaisesta vastakkainasettelusta.
      Hyviä ja pahoja on molemmissa.

      • jepuli.s

        Olen samaa mieltä. Marttyyrinkruunua ei ansaitse vasemmistokaan.
        Tämä päivä on kuin toisinto 70-luvulta. Yksi ainoa oikea totuus, siihen kaikkien pitäisi tyytyä.
        Nyt ihan oma mielipiteeni, meitä on niin vähän, olemme onnettomassa asemassa rajat auki tilanteessa, tulijoita on niin paljon että hukkuisimme joukkoon. ainoa mikä vähän auttaa on ankara ilmastomme.


      • jepuli.s kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Marttyyrinkruunua ei ansaitse vasemmistokaan.
        Tämä päivä on kuin toisinto 70-luvulta. Yksi ainoa oikea totuus, siihen kaikkien pitäisi tyytyä.
        Nyt ihan oma mielipiteeni, meitä on niin vähän, olemme onnettomassa asemassa rajat auki tilanteessa, tulijoita on niin paljon että hukkuisimme joukkoon. ainoa mikä vähän auttaa on ankara ilmastomme.

        Putkinäkö ja kapeakatseinen ajattelutapa, yhdistettynä suoranaiseen tietämättömyyteen/tyhmyyteen, saa aikaan jopa myötähäpeän tunteita. Viimeksi näin kävi sanomalehden mielipidepalstaa lukiessani. Asioista voisi ensin ottaa selvää ja vasta sitten avata sanaisen arkkunsa.


      • Enkeli .
        Ei ole andersson rasvanahkaisten ihmisten puheenjohtaja , oikeestaan ei oo koskaan työmiestä nähnytkään.
        Aarne Saarinen oli viimeinen puheenjohtaja.
        Tällä hetkellä kukaan ei puolusta pientä ihmistä .
        Paloma maalaa isolla pensselillä .


      • Ancelina kirjoitti:

        Putkinäkö ja kapeakatseinen ajattelutapa, yhdistettynä suoranaiseen tietämättömyyteen/tyhmyyteen, saa aikaan jopa myötähäpeän tunteita. Viimeksi näin kävi sanomalehden mielipidepalstaa lukiessani. Asioista voisi ensin ottaa selvää ja vasta sitten avata sanaisen arkkunsa.

        Mistä asiasta olen tietämätön?


      • eikorvesta

        Ancelin putkinäkö yhdistettynä tietämättömyyteen on huomattu jo kauan sitten. Kun ei ole opiskeluun aikaansa tuhlannut ja metsästä katselee elämää niin jää auttamattomasti siihen alimpaan kastiin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mistä asiasta olen tietämätön?

        En kirjoittanut sinusta, vaan yleisistä huomioistani.


      • eikorvesta kirjoitti:

        Ancelin putkinäkö yhdistettynä tietämättömyyteen on huomattu jo kauan sitten. Kun ei ole opiskeluun aikaansa tuhlannut ja metsästä katselee elämää niin jää auttamattomasti siihen alimpaan kastiin.

        Täällähän on hyvä olla, ei tarvitse tavallasi pilkata.
        Oletkohan vasemmistolainen.


      • Oon ihan sammoo mieltä kanssas.
        Kansanedustajaa vastaan tehty hyökkäys on tappio demokratiallekin. tällä teolla vaikutetaan vielä koko euroopan historian kulkuun.
        Joskus voidaan sieltä historiankirjoista ehkä lukea Foxin laukauksesta joka muutti EU kuvioita. Koskaan ei tosin saada tietää kuinka moni eng. äänestäjä muutti mielipidettään ampumatapauksen jälkeen ja mihin suuntaan.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Oon ihan sammoo mieltä kanssas.
        Kansanedustajaa vastaan tehty hyökkäys on tappio demokratiallekin. tällä teolla vaikutetaan vielä koko euroopan historian kulkuun.
        Joskus voidaan sieltä historiankirjoista ehkä lukea Foxin laukauksesta joka muutti EU kuvioita. Koskaan ei tosin saada tietää kuinka moni eng. äänestäjä muutti mielipidettään ampumatapauksen jälkeen ja mihin suuntaan.

        Tulipas paha kirjoitusvirhe lue : Fox = Cox

        Kaiken politikoinnin jalkoihin jää nytkin ne kaksi äiditöntä pientä lasta.
        He ovat varmasti suurimpia kärsijöitä tässä tilanteessa.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Enkeli .
        Ei ole andersson rasvanahkaisten ihmisten puheenjohtaja , oikeestaan ei oo koskaan työmiestä nähnytkään.
        Aarne Saarinen oli viimeinen puheenjohtaja.
        Tällä hetkellä kukaan ei puolusta pientä ihmistä .
        Paloma maalaa isolla pensselillä .

        Mistä ihmeestä vedät johtopäätöksen, ettei Li Andersson ole työläistä nähnytkään?!

        Olet ollut niin kauan eläkkeellä, ettet taida enää tajutakaan nykyistä työelämää ja siellä puurtavien ihmisten tilannetta.

        Vähemmän niitä suuresti arvostamiasi "känsäkouria" ja "rasvanahkoja" enää on. Eivätkä he mitään pienipalkkaisia kituuttajia ainakaan ole. Nyt naisvaltaisten alojen työntekijät elävät lähes köyhyysloukussa.

        Olet kertonut olleesi ay-aktivisti ja luottamusmies juuri naistyövaltaisella alalla. Suhtautumisesi heihin oli jokseenkin alentuvaa, jopa sovinistista.
        Suhtaudutko Anderssoniin samalla tavalla? Akat on akkoja, jotka kitisevät kaikesta mahdollisesta.

        Vasemmistoliitto tukee ammattiyhdistysliikettä, olipa puheenjohtajana mies tai nainen.

        Aarne Saarinen oli aikansa "lapsi".
        En yhtään väheksy hänen työtään, mutta nyt eletään tätä aikaa, eikä menneisyyteen ole paluuta.

        Kannattaa antaa uusillekin johtajille mahdollisuus puolustaa pientä ihmistä, ennen tuomiota.
        Katsotaanhan ensin, mikä Andersson on naisiaan ja arvostellaan vasta sitten!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Mistä ihmeestä vedät johtopäätöksen, ettei Li Andersson ole työläistä nähnytkään?!

        Olet ollut niin kauan eläkkeellä, ettet taida enää tajutakaan nykyistä työelämää ja siellä puurtavien ihmisten tilannetta.

        Vähemmän niitä suuresti arvostamiasi "känsäkouria" ja "rasvanahkoja" enää on. Eivätkä he mitään pienipalkkaisia kituuttajia ainakaan ole. Nyt naisvaltaisten alojen työntekijät elävät lähes köyhyysloukussa.

        Olet kertonut olleesi ay-aktivisti ja luottamusmies juuri naistyövaltaisella alalla. Suhtautumisesi heihin oli jokseenkin alentuvaa, jopa sovinistista.
        Suhtaudutko Anderssoniin samalla tavalla? Akat on akkoja, jotka kitisevät kaikesta mahdollisesta.

        Vasemmistoliitto tukee ammattiyhdistysliikettä, olipa puheenjohtajana mies tai nainen.

        Aarne Saarinen oli aikansa "lapsi".
        En yhtään väheksy hänen työtään, mutta nyt eletään tätä aikaa, eikä menneisyyteen ole paluuta.

        Kannattaa antaa uusillekin johtajille mahdollisuus puolustaa pientä ihmistä, ennen tuomiota.
        Katsotaanhan ensin, mikä Andersson on naisiaan ja arvostellaan vasta sitten!

        Kokemalla ja tekemällä ihminen oppii ja tajuaa todellisuuden ,andesson on salonkisosialisti ,ei se asia muuksi muutu , ei ole mun puheenjohtaja.
        Viimeisessä työpaikassani palkkani oli pikkasen yli puolet esim sairaanhoitajan palkasta , valtaosa hoitajista äänestää kokomusta joten niin maataan kuin petataan.
        Sanoit minun suhtautuvan alentuvasti naisiin ,nyt löit puukirveesi kiveen.
        Olen aikamoinen realisti ja turhia en haaveile ja olin ns näköala paikalla seuraamassa naisten keskinäisiä touhuja.
        Sinä päivänä kun te opitte tekemään yhteistyötä ,ilman toisten repimistä ja kampittamista olette vahvoilla ette ennen .

        Merimies unionissa ei ole naisten ja miesten palkkoja ,sama liksa jobin mukaan .
        Älä väheksy rehellisyyttä ja sanansa pitämistä sanomalla et Saarinen oli aikansa lapsi .
        Ne arvot on aina peräänkuuluttamisen arvoisia , minun puheenvuorolla ei ollut mitään tekemistä ammattiyhristysliikkeen tukemisen kanssa ,puheenjohtajan mä halusin vaihtaa.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Kokemalla ja tekemällä ihminen oppii ja tajuaa todellisuuden ,andesson on salonkisosialisti ,ei se asia muuksi muutu , ei ole mun puheenjohtaja.
        Viimeisessä työpaikassani palkkani oli pikkasen yli puolet esim sairaanhoitajan palkasta , valtaosa hoitajista äänestää kokomusta joten niin maataan kuin petataan.
        Sanoit minun suhtautuvan alentuvasti naisiin ,nyt löit puukirveesi kiveen.
        Olen aikamoinen realisti ja turhia en haaveile ja olin ns näköala paikalla seuraamassa naisten keskinäisiä touhuja.
        Sinä päivänä kun te opitte tekemään yhteistyötä ,ilman toisten repimistä ja kampittamista olette vahvoilla ette ennen .

        Merimies unionissa ei ole naisten ja miesten palkkoja ,sama liksa jobin mukaan .
        Älä väheksy rehellisyyttä ja sanansa pitämistä sanomalla et Saarinen oli aikansa lapsi .
        Ne arvot on aina peräänkuuluttamisen arvoisia , minun puheenvuorolla ei ollut mitään tekemistä ammattiyhristysliikkeen tukemisen kanssa ,puheenjohtajan mä halusin vaihtaa.

        Eihän sinulla voi olla kokemuksia Li Anderssonista Vasemmistoliiton puheenjohtajana, koska hänet vasta tehtävään valittiin. Olettamuksia voi tietysti olla, mutta luulo ei ole tiedon väärti veliseni!
        Aika näyttää, miten hän työssään onnistuu.

        On tietysti kannaltasi harmillista, että sinulle mieluista johtajaa ei valittu. Äännestäjät päättivät toisin ja sehän sitä demokratiaa on.

        Puukirvestä en ole koskaan omistanut. Metalliterä on kirveessäni aina ollut, enkä henno sitä pilata kiveen hakkaamalla. Puita vaan pilkon joutessani. Joskus kyllä tuntuu, että olisi sille muutakin käyttöä.

        Totta on, että nainen voi olla toiselle naiselle susi. Siitä minulla on aivan riittävästi omakohtaisia kokemuksia. Alfanaaraaksikin jotkut kiukkuiset "siskot" minua nimittelivät. Vaan mitäpä tuosta! Kun asialliset sanat loppuvat, niin voimattomina siirrytään nimittelypolitiikkaan.

        Kyllä naiset kykenevät myös yhteistyöhön, siitäkin on kokemuksia.
        Niin täytyy vielä mainita, että naisjohtajat ovat useinkin suositumpia työntekijöiden keskuudessa kuin miesjohtajat.
        Mitäs siihen sanot?

        Minäkö muka väheksyisin rehellisyyttä ja sanansa pitämistä?!
        Tiedäthän entuudestaan, että arvostan rehellisyyttä ja sanojensa takana seisomista ylitse kaiken. Noita piirteitä toivoisin jokaisella ihmisellä olevan.

        Nyt minua kyllä hieman hymyilyttää, mutta en vielä naura ääneen.

        Itsekin olen realisti ja tassut ovat tiukasti maassa. Eikä dementiakaan vielä ole asettunut taloksi.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Eihän sinulla voi olla kokemuksia Li Anderssonista Vasemmistoliiton puheenjohtajana, koska hänet vasta tehtävään valittiin. Olettamuksia voi tietysti olla, mutta luulo ei ole tiedon väärti veliseni!
        Aika näyttää, miten hän työssään onnistuu.

        On tietysti kannaltasi harmillista, että sinulle mieluista johtajaa ei valittu. Äännestäjät päättivät toisin ja sehän sitä demokratiaa on.

        Puukirvestä en ole koskaan omistanut. Metalliterä on kirveessäni aina ollut, enkä henno sitä pilata kiveen hakkaamalla. Puita vaan pilkon joutessani. Joskus kyllä tuntuu, että olisi sille muutakin käyttöä.

        Totta on, että nainen voi olla toiselle naiselle susi. Siitä minulla on aivan riittävästi omakohtaisia kokemuksia. Alfanaaraaksikin jotkut kiukkuiset "siskot" minua nimittelivät. Vaan mitäpä tuosta! Kun asialliset sanat loppuvat, niin voimattomina siirrytään nimittelypolitiikkaan.

        Kyllä naiset kykenevät myös yhteistyöhön, siitäkin on kokemuksia.
        Niin täytyy vielä mainita, että naisjohtajat ovat useinkin suositumpia työntekijöiden keskuudessa kuin miesjohtajat.
        Mitäs siihen sanot?

        Minäkö muka väheksyisin rehellisyyttä ja sanansa pitämistä?!
        Tiedäthän entuudestaan, että arvostan rehellisyyttä ja sanojensa takana seisomista ylitse kaiken. Noita piirteitä toivoisin jokaisella ihmisellä olevan.

        Nyt minua kyllä hieman hymyilyttää, mutta en vielä naura ääneen.

        Itsekin olen realisti ja tassut ovat tiukasti maassa. Eikä dementiakaan vielä ole asettunut taloksi.

        " voimattomina siirrytään nimittely politiikkaan " huomasin .


      • bessie-
        koti-kiusattu kirjoitti:

        " voimattomina siirrytään nimittely politiikkaan " huomasin .

        Kun nimittelet Li Anderssonia salonkisosialistiksi, niin mitä täsmälleen ottaen sillä tarkoitat? Onko hän sinun mielestäsi teeskentelijä? Itse pidän häntä hyvin rehellisenä. Uskon myös, että hän olisi noussut johtopaikoille ja ääniharavaksi missä tahansa puolueessa ja luultavasti hän sen itsekin tietää. Meinaan vaan, ettei hänellä ole mitään syytä teeskennellä olevansa 'sosialisti', hän oikeasti on sitä.

        Katsokaapa häntä 8-vuotiaana. Televisio-ohjelma jossa hän silloin esiintyi löytyy varmaan helposti. Voi esim. googlettaa "8-vuotias Li Andersson".


      • bessie- kirjoitti:

        Kun nimittelet Li Anderssonia salonkisosialistiksi, niin mitä täsmälleen ottaen sillä tarkoitat? Onko hän sinun mielestäsi teeskentelijä? Itse pidän häntä hyvin rehellisenä. Uskon myös, että hän olisi noussut johtopaikoille ja ääniharavaksi missä tahansa puolueessa ja luultavasti hän sen itsekin tietää. Meinaan vaan, ettei hänellä ole mitään syytä teeskennellä olevansa 'sosialisti', hän oikeasti on sitä.

        Katsokaapa häntä 8-vuotiaana. Televisio-ohjelma jossa hän silloin esiintyi löytyy varmaan helposti. Voi esim. googlettaa "8-vuotias Li Andersson".

        Tierä siitä nimittelystä ,vilpittömän käsitykseni sanoin.
        Silloin 70 luvulla kun kaikki herrojen lapset halus olla työläisen puolella tuo sanonta kuvasi heidän taustojaan .
        En minä kiellä kaikkia halukkaita hurraamasta andessonnille ,minua ei siinä köörissä nähdä .


      • työmies67
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tierä siitä nimittelystä ,vilpittömän käsitykseni sanoin.
        Silloin 70 luvulla kun kaikki herrojen lapset halus olla työläisen puolella tuo sanonta kuvasi heidän taustojaan .
        En minä kiellä kaikkia halukkaita hurraamasta andessonnille ,minua ei siinä köörissä nähdä .

        Mitä luulet ton anderssonin tietävän oikeen työmiehen ongelmista? Mä luulen ettei juuri mitään, hienohelma kun on.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Tierä siitä nimittelystä ,vilpittömän käsitykseni sanoin.
        Silloin 70 luvulla kun kaikki herrojen lapset halus olla työläisen puolella tuo sanonta kuvasi heidän taustojaan .
        En minä kiellä kaikkia halukkaita hurraamasta andessonnille ,minua ei siinä köörissä nähdä .

        Salonkisosialisti on samanlainen mollaava ja halveksuva nimitys kuin esim. "kulttuurimarksisti" tai "kukkahattutäti". Ei sosialistin ole pakko asua jossain kaameessa murjussa ja syödä vain perunankuoria ollakseen hyvä sosialisti. Monet herrojen lapset jotka halusivat olla työläisten puolella omasta vakaumuksestaan tekivät ja tekevät edelleen erittäin tärkeää työtä työläisen ja heikompiosaisen puolesta. Ei ne porvarilliset taustat tai että tulee keskiluokan kodista ole koskaan olleet aatteen ihmiselle taakka, paitsi muiden silmissä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Salonkisosialisti on samanlainen mollaava ja halveksuva nimitys kuin esim. "kulttuurimarksisti" tai "kukkahattutäti". Ei sosialistin ole pakko asua jossain kaameessa murjussa ja syödä vain perunankuoria ollakseen hyvä sosialisti. Monet herrojen lapset jotka halusivat olla työläisten puolella omasta vakaumuksestaan tekivät ja tekevät edelleen erittäin tärkeää työtä työläisen ja heikompiosaisen puolesta. Ei ne porvarilliset taustat tai että tulee keskiluokan kodista ole koskaan olleet aatteen ihmiselle taakka, paitsi muiden silmissä.

        Ainahan joku loukkantuu sanoi mitä vaan .
        Minä elän ja ajattelen tavallani , koitetaan ymmärtää asioita vaik ei niitä hyväksytäkkään


      • En edellenkään suostu nimeämään hyvää johtajaa sillä perusteella mitä sillä on housuissa .
        En kannata myöskään kiintiöitä ,pätevyyden on ratkaistava .
        Etkös sinä juuri vastauksessasi nimitellyt sovinistiksi ja naisten halveksijaksi , sen enempää miettimättä .


      • Pirrepä
        kylmätotuus kirjoitti:

        Eihän sinulla voi olla kokemuksia Li Anderssonista Vasemmistoliiton puheenjohtajana, koska hänet vasta tehtävään valittiin. Olettamuksia voi tietysti olla, mutta luulo ei ole tiedon väärti veliseni!
        Aika näyttää, miten hän työssään onnistuu.

        On tietysti kannaltasi harmillista, että sinulle mieluista johtajaa ei valittu. Äännestäjät päättivät toisin ja sehän sitä demokratiaa on.

        Puukirvestä en ole koskaan omistanut. Metalliterä on kirveessäni aina ollut, enkä henno sitä pilata kiveen hakkaamalla. Puita vaan pilkon joutessani. Joskus kyllä tuntuu, että olisi sille muutakin käyttöä.

        Totta on, että nainen voi olla toiselle naiselle susi. Siitä minulla on aivan riittävästi omakohtaisia kokemuksia. Alfanaaraaksikin jotkut kiukkuiset "siskot" minua nimittelivät. Vaan mitäpä tuosta! Kun asialliset sanat loppuvat, niin voimattomina siirrytään nimittelypolitiikkaan.

        Kyllä naiset kykenevät myös yhteistyöhön, siitäkin on kokemuksia.
        Niin täytyy vielä mainita, että naisjohtajat ovat useinkin suositumpia työntekijöiden keskuudessa kuin miesjohtajat.
        Mitäs siihen sanot?

        Minäkö muka väheksyisin rehellisyyttä ja sanansa pitämistä?!
        Tiedäthän entuudestaan, että arvostan rehellisyyttä ja sanojensa takana seisomista ylitse kaiken. Noita piirteitä toivoisin jokaisella ihmisellä olevan.

        Nyt minua kyllä hieman hymyilyttää, mutta en vielä naura ääneen.

        Itsekin olen realisti ja tassut ovat tiukasti maassa. Eikä dementiakaan vielä ole asettunut taloksi.

        Onneksi alkulauseet " Hyvät toverit" ja loppulaulu "Tää on viimeinen taisto" on jo melkein unohdettu....


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En edellenkään suostu nimeämään hyvää johtajaa sillä perusteella mitä sillä on housuissa .
        En kannata myöskään kiintiöitä ,pätevyyden on ratkaistava .
        Etkös sinä juuri vastauksessasi nimitellyt sovinistiksi ja naisten halveksijaksi , sen enempää miettimättä .

        Et vieläkään vastannut viestini kysymyksiin, jota lainasit. Miksi?

        R-p. kerran se vaan kirpaisee, kun imago murtuu.
        Yritä edes antaa rehellisiä vastauksia! Kiertelyt ja kaarteluthan eivät sovi kaltaisellesi vilpittömälle miehelle, eiväthän?

        Ystävälliset terveiset sinulle täältä Savosta!


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Et vieläkään vastannut viestini kysymyksiin, jota lainasit. Miksi?

        R-p. kerran se vaan kirpaisee, kun imago murtuu.
        Yritä edes antaa rehellisiä vastauksia! Kiertelyt ja kaarteluthan eivät sovi kaltaisellesi vilpittömälle miehelle, eiväthän?

        Ystävälliset terveiset sinulle täältä Savosta!

        Vai meni maine ja kunnia sen siliän tien ,me ollaan ennenkin käyty samanlainen kirjottelu.
        Kuten sinäkin niin oikein ystävälliset juhannus terveiset sinne oikeitten ihmisten maille.


      • bessie-
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tierä siitä nimittelystä ,vilpittömän käsitykseni sanoin.
        Silloin 70 luvulla kun kaikki herrojen lapset halus olla työläisen puolella tuo sanonta kuvasi heidän taustojaan .
        En minä kiellä kaikkia halukkaita hurraamasta andessonnille ,minua ei siinä köörissä nähdä .

        Ja sinun vilpitön käsityksesi on, että, porvaris- ja/tai kulttuurikodista tulevat sosialistit ovat sitä lähinnä huvikseen?

        Ajattelen, että nyt heti Suomen poliittiselle kentälle todella tarvitaan rohkeita ääneen puhujia, vastavoimia koville markkinavoimille ja kaiken maailman lobbareille. Etteivät ehtisi tehdä liian suuria vahinkoja, vaaleihinkin kun vielä on aikaa. Jos minulle joskus on ollut koko lailla saman tekevää kuka mitäkin puoluetta johtaa, niin tänä päivänä ei näin ole.

        Vasemmistoliiton tavoiteohjelmasta (vuosille 2016-2019?) pikku pätkä keskeltä tekstiä kohdasta:
        1. Otetaan tulevaisuus omiin käsiimme.

        "Taloudellisten "pakkojen" lisäksi huonoista päätöksistä syytetään usein Euroopan unionia. Kerta toisensa jälkeen on kuitenkin paljastunut, ettei EU ole Suomea pakottanut haitallisiin päätöksiin, vaan niiden takana ovat Suomen hallituksen omat tavoitteet. Usein Suomi ei ole edes yrittänyt neuvotella parempia lopputuloksia vaan on päättänyt luovuttaa jo etukäteen."


      • bessie-
        Pirrepä kirjoitti:

        Onneksi alkulauseet " Hyvät toverit" ja loppulaulu "Tää on viimeinen taisto" on jo melkein unohdettu....

        Mitä vikaa on toverihengessä ja siinä, että puhuja heti kättelyssä ilmaisee olevansa yksi tovereista?

        Eihän meillä sanoista pulaa ole, mutta on tuo sana toveri minusta niin käyttökelpoinen etten sille korvaavaa sanaa lähtisi miettimään. Käyttäisin vaikka porvareille ja veronkiertäjille pitäisin puhetta. Hyvät aatetoverit ja niinpäinpois.


      • kylmätotuus
        Ancelina kirjoitti:

        Putkinäkö ja kapeakatseinen ajattelutapa, yhdistettynä suoranaiseen tietämättömyyteen/tyhmyyteen, saa aikaan jopa myötähäpeän tunteita. Viimeksi näin kävi sanomalehden mielipidepalstaa lukiessani. Asioista voisi ensin ottaa selvää ja vasta sitten avata sanaisen arkkunsa.

        Voisitkohan laittaa linkin mainitsemaasi mielipidekirjoitukseen, niin voisin lukea sen sisällön?! Tai jos se ei ole mahdollista, niin ehkä voit siteerata kirjoitusta, sen aiheen ja sisällön.

        Olen itsekin usein havainnut, että ihmiset kirjoittavat asioista, joista eivät itseasiassa tiedä mitään. Myötähäpeää niistä väkisinkin syntyy, vaikkei pitäisikään.


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Tierä siitä nimittelystä ,vilpittömän käsitykseni sanoin.
        Silloin 70 luvulla kun kaikki herrojen lapset halus olla työläisen puolella tuo sanonta kuvasi heidän taustojaan .
        En minä kiellä kaikkia halukkaita hurraamasta andessonnille ,minua ei siinä köörissä nähdä .

        Sinähän et nimittele, vaan esität "vilpittömän" käsityksesi.

        Onkin ihmeellistä, että toiset vilpittömän mielipiteensä esittäneet ovatkin mielestäsi nimittelijöitä!

        Ovatko he sitten vilpillisiä?
        Mihinköhän kategoriaan minäkin kuulun, kun yritän saada yksinkertaisiin kysymyksiini yksinkertaisia, mutta rehellisiä vastauksia?!!


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Vai meni maine ja kunnia sen siliän tien ,me ollaan ennenkin käyty samanlainen kirjottelu.
        Kuten sinäkin niin oikein ystävälliset juhannus terveiset sinne oikeitten ihmisten maille.

        En kirjoittanut mitään maineesta tai kunniasta.
        Vaikeaa on edes kirjottaa olemattomista asioista.

        Imagosta ja sen murtumisesta kirjoitin.
        Juicen sanoin voisin puhua "kaksois-tai kolmoiselämästä.

        On tästä aiemminkin keskusteltu, mutta tulos oli silloinkin pelkkä nolla.

        Ehkäpä kolmas kerta toden sanoo?!

        Laitathan uuden musaketjun pystyyn, jos kauniisti pyydän?
        Siinä olet omimmillasi.
        Mielikuvituselämä tai tuuliviiri olisivat sopivia aiheita.

        Anteeksi aloittaja, että eksyin kauas vakavasta aiheesta!
        Yritän parantaa tapani jatkossa.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        En kirjoittanut mitään maineesta tai kunniasta.
        Vaikeaa on edes kirjottaa olemattomista asioista.

        Imagosta ja sen murtumisesta kirjoitin.
        Juicen sanoin voisin puhua "kaksois-tai kolmoiselämästä.

        On tästä aiemminkin keskusteltu, mutta tulos oli silloinkin pelkkä nolla.

        Ehkäpä kolmas kerta toden sanoo?!

        Laitathan uuden musaketjun pystyyn, jos kauniisti pyydän?
        Siinä olet omimmillasi.
        Mielikuvituselämä tai tuuliviiri olisivat sopivia aiheita.

        Anteeksi aloittaja, että eksyin kauas vakavasta aiheesta!
        Yritän parantaa tapani jatkossa.

        Toppaahan tunnolles hetkeksi ja mieti.
        Vedit herneet nenään kun uskalsin sanoa salonkisosialistiksi politikkoa ,olen siis huono ihminen.
        Sinä kun arvostelet ja piilovittuilet minulle niin olet vaan jalo ja oikeudenmukainen ,
        melkonen ristiriita kun asiaa kattelee .


      • kylmätotuus
        koti-kiusattu kirjoitti:

        Toppaahan tunnolles hetkeksi ja mieti.
        Vedit herneet nenään kun uskalsin sanoa salonkisosialistiksi politikkoa ,olen siis huono ihminen.
        Sinä kun arvostelet ja piilovittuilet minulle niin olet vaan jalo ja oikeudenmukainen ,
        melkonen ristiriita kun asiaa kattelee .

        Hyvä, että tämä ketju nostettiin uudelleen esiin!
        Sainpahan luettavakseni isoveljellisen kommenttisi.

        Vaikka oletkin kiivasluontoinen, niin yritä hallita mielesi ja kielesi!
        Muista sydäntäsi, kun hiillyt!

        Tiedät itsekin varsin hyvin, ettei nenästäni näy herneenversoja.
        Pointtini on, ettei kannata hötkyillä mielenilmaisujen esiintuomisten kanssa, ennenkuin jotain näyttöä löytyy niiden tueksi.

        Kirjoitit olettamuksenasi, että olisin suivaantunut siitä, että nimittelit Anderssonia salonkisosialistiksi. Eihän se niin ollut, kuten tiedät.
        Se, että koet itsesi huonoksi ihmiseksi on oma arviosi, ei minun!

        Piilossa en toimi, vaan aivan julkisesti yritän sinuakin kouluttaa.
        Minähän olen jalo ja oikeudenmukainen. Enhän sinuakaan lähettänyt metsään keräilytehtäviin ilman karttaa ja kompassia.


      • kylmätotuus

      • kylmätotuus
        kylmätotuus kirjoitti:

        Tämän herttaisen sananvaihtomme päätteeksi Turkan veljesten kaunista musisointia.

        https://www.youtube.com/watch?v=qOk8VdwcJnA

        Mistäköhän tuon Turkan veljekset kiskaisin? Malin veljeksiä tarkoitin.
        Onhan toinen veljeksistä nimeltään Turkka, mutta ei se sekoiluni syyksi kelpaa.


      • Wanhawitsi

        Ai meinaatko sitä Markka Tuli -kaveria? Ehkä tuo kellonaika selittää sekoilun.


      • kylmätotuus
        Wanhawitsi kirjoitti:

        Ai meinaatko sitä Markka Tuli -kaveria? Ehkä tuo kellonaika selittää sekoilun.

        Tuskinpa kellonaikakaan sekoiluani selittää, vaikka haluatkin sellaisen johtopäätöksen tehdä.
        Arvailut ovat aina vain arvailuja.

        Kiitos sinulle herättämästäni mielenkiinnosta ja siitä, että kommentoit kirjoitustani!

        Pidän todennäköisempänä selityksenä, että uppouduin musiikkiin ja jäin pohtimaan sanoitusta ja epähuomiossa tuli väärä nimi kirjoitettua.

        Korjasin kuitenkin tekemäni virheen, joten eiköhän se riitä.

        Markka oli ja meni. Tuleeko se vielä käyttöömme? Sen aika näyttää.

        Mika ja Turkka Mali ovat tehneet uuden levyn, joka on kuuntelemisenarvoinen.

        Laitan sen erääseen kappaleeseen linkin aivan hetken kuluttua.


        Nykyisin käytetään sanamuotoa vanha vitsi!


      • kylmätotuus

      • kylmätotuus
        Wanhawitsi kirjoitti:

        Ai meinaatko sitä Markka Tuli -kaveria? Ehkä tuo kellonaika selittää sekoilun.

        Vielä toisen kerran palaan kirjoitukseesi. Kellonaika ei tähänkään vaikuta.

        Jäin miettimään, miksi sinua "tuntematonta" nimimerkkiä kiinnostaa kirjoitukseni koti-kiusatulle ketjussa, joka jo kertaalleen katosi?

        Et varmaankaan ole mikään ohikulkija tai satunnaisesti tätä palstaa seuraava. Jos olisit, niin et olisi moista edes huomannut.
        Ymmärrät varmaan myös sen, etteivät kovinkaan monet tätä ketjua, jossa on yli 200 kommenttia enää lue.

        Mistä kiinnostuksesi johtuu ja mitä se sinusta kertoo?
        Sitäpä pohtikaamme!

        Minusta käytöksesi on hyvin läpinäkyvää, eikä nimmarinvaihto sinua piilota.

        Musiikista vastaa nyt J. Karjalainen & kumppanit.
        Erinomaista kitarointia on luvassa.

        https://www.youtube.com/watch?v=6ym2F3rbKmM


      • Enkösiisoleyksin

        Yeap, se oli hyvä, Mustien Lasien mies osaa asiansa.

        Ja sitten olisi tosi hyvä tai ainakin kiwa jos selittäisit seuraavan virkkeen tarkoituksen: "Minusta käytöksesi on hyvin läpinäkyvää, eikä nimmarinvaihto sinua piilota." Mitä -vettiä se tarkoittaa?


      • kylmätotuus
        Enkösiisoleyksin kirjoitti:

        Yeap, se oli hyvä, Mustien Lasien mies osaa asiansa.

        Ja sitten olisi tosi hyvä tai ainakin kiwa jos selittäisit seuraavan virkkeen tarkoituksen: "Minusta käytöksesi on hyvin läpinäkyvää, eikä nimmarinvaihto sinua piilota." Mitä -vettiä se tarkoittaa?

        Tarkoitan, että olisin hyvilläni, jos käyttäisit vakinikkiäsi minulle osoitetuissa kirjoituksissasi, etkä vaihtaisi sitä jatkuvasti.

        Tässä kaikki minun osaltani.


      • Vieläkylmempi

        En voi käyttää kun sellaista ei ole.


    • Jostain syystä en ole voinut lähettää vastausta siivoojaparalle.
      Katsotaan jos nyt lähtisi ja samalla pari muutakin.
      Ensiksikin: "riveistämme" ei tarkoita tällä kertaa vasemmiston riveistä vaan arvoliberaalien riveistä. Arvoliberaalit voivat äänestää vaaleissa monia eri puolueita kuten minäkin olen tehnyt: vasemmistosta demareihin ja liberaalista kansanpuoluetta, vihreät ja ruotsalainen kansanpuolue mukaan luettuna. Jotkut elementit kokoomuksessakin ovat arvoliberaaleja. Anoat joiden joukoista ei löydy arvoliberaaleja on äärioikeisto, uusnatsipuolueet, ja ääripersut.

    • Terroristit mieltävät useinkin itsensä vapaustaistelijoiksi oman vinksahtaneen logiikkansa perusteella taistellessaan näkymätöntä vihollista vastaan joka on olemassa vain hänen ja hänen ryhmänsä mielikuvituksessa

      • parempaa.väkivaltaa

        Tapa yksi, olet murhaaja. Tapa kymmenen, olet sarjamurhaaja. Tapa sata, olet terroristi. Tapa kymmenen tuhatta, olet kansallissankari ja vapaustaistelija.


    • . Toisaalta he eivät ole mielenvikaisiakaan, koska he tietävät miksi murhaavat ja mistä syystä ja kuvittelevat tekevänsä ihmiskunnalle palveluksen tai ainakin omalle kansallaeen tai osalle sitä palveluksen niinkuin tuo Englanninkin murhaaja (huumeista ja niiden jatkuvasta käytöstä ei DN:ssä ainakaan puhuttu mitään

      • yritänTajuta

        Englannin murhaaja, siinä oli vain yksi uhri. Miten sitten on laita näiden muiden anarkistien. Miksi heitä hyssytellään?


      • yritänTajuta
        yritänTajuta kirjoitti:

        Englannin murhaaja, siinä oli vain yksi uhri. Miten sitten on laita näiden muiden anarkistien. Miksi heitä hyssytellään?

        Onko yhden henki arvokkaampi kuin joidenkin toisten?


    • konosa

      Jos tapettu olisi ollut oikeistolainen, miksi vähä-älyistä tappajaa olisi silloin nimitetty?

      • korona

        Anceliksi


      • Hyi.hellv
        korona kirjoitti:

        Anceliksi

        Olet sairas!


      • ent.siivoojaparka

        Jos tapettu olisi ollut oikeistolainen, niin murhaaja olisi ollut sorrettu ja syrjäytynyt, jota pitää ymmärtää ja yrittää auttaa kaikin mahdollisin tavoin.
        Niin se menee vasemmistolipilaarien logiikalla.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos tapettu olisi ollut oikeistolainen, niin murhaaja olisi ollut sorrettu ja syrjäytynyt, jota pitää ymmärtää ja yrittää auttaa kaikin mahdollisin tavoin.
        Niin se menee vasemmistolipilaarien logiikalla.

        Joo, en se sitten minä olisi voinut olla.
        En ole edes vasemmistolipilaari, joiden logiikka on mitä on.


    • kysyisisin

      Eikö Afrikassa ja lähi-Idässä ole aikuiseksi kasvaneita vastuuntuntoisia ihmisiä? Naisten huono asema on verrannollinen muuhunkin elintasoon.
      Miten he voivat vaatia että me hoidetaan heidän holtiton elämänsä. Soditaan, lisäännytään, naiset eivät ole edes vuohen arvoisia.
      Sitten näitä nuoria kolleja hyysätään ja säälitään täällä.
      Meillä on ankara elämä ja olosuhteet jo ilmaston takia, pitääkö meidän ottaa vielä harteillemme ihmisten kohtalo jotka viis veisaavat ottaa vastuuta elämästään.

      • eikö.niin

        Kasvatamme heistä kelpo kansalaisia.


      • Asiat eivät liity toisiinsa.
        Minä haluaisin vain tietää miksi näitä poliittisesti motivoituja murhia ei sanota terroriteoiksi, vaikka niiden tarkoituksena on nimenomaan kylvää pelkoa ja vihaa. (äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin: he eivät halua terroristileimaa itselleen ja aina löytyy tarpeeksi kahjoja rivimiehiä jotka toteuttavat heidän veritekojaan).

        Samaan kategoriaan kuuluvat esim vastaanottokeskusten tuhopoltot. Poliittinen mielipide joka tuodaan esille rikoksina: murhina, tappoina, tuhopolttoina ja terrorismina toisinajattelevia kohtaan ei kuulu länsimaiseen yhteiskuntaan eikä demokratiaan.

        Yksi hailee jos murhattu olisiollut oikeistopoliitikko. Etenkin jos hän olisi ollut yksi heistä jotka taittavat peistä heikompiosaisten puolesta. Värillä, edes poliittisella värillä, ei siinä mielessä ole väliä.


      • 1eero

        Voihan näitä setviä, tosi on ettemme koskaan saa yhteiskuntaa ongelmattomaksi millään valistuksella.


      • OlenValitettavatiKokenut
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Asiat eivät liity toisiinsa.
        Minä haluaisin vain tietää miksi näitä poliittisesti motivoituja murhia ei sanota terroriteoiksi, vaikka niiden tarkoituksena on nimenomaan kylvää pelkoa ja vihaa. (äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin: he eivät halua terroristileimaa itselleen ja aina löytyy tarpeeksi kahjoja rivimiehiä jotka toteuttavat heidän veritekojaan).

        Samaan kategoriaan kuuluvat esim vastaanottokeskusten tuhopoltot. Poliittinen mielipide joka tuodaan esille rikoksina: murhina, tappoina, tuhopolttoina ja terrorismina toisinajattelevia kohtaan ei kuulu länsimaiseen yhteiskuntaan eikä demokratiaan.

        Yksi hailee jos murhattu olisiollut oikeistopoliitikko. Etenkin jos hän olisi ollut yksi heistä jotka taittavat peistä heikompiosaisten puolesta. Värillä, edes poliittisella värillä, ei siinä mielessä ole väliä.

        Tietääkseni suomessa ei juuri vastaanottokeskuksissa ole ollut tuhopolttoja suomalaisten aloitteesta. Tulipalot on mamut itse sytyttäneet tyhmyyksissään. Heidän jälkeensä ei kukaan suomalainen voi muuttaa samaan asuntoon, elävät kuin alkuihmiset, asuinalue ja asunto on tuhottu heidän jäljiltään. Etkö voi myöntää tosiasioita?
        Esim. Odineista ei ole ensimmäistäkään faktaa että olisivat tehneet mitään lain vastaista, silti heitä pelätään ja heistä varoitellaan. Mikä saa tuollaisen pelon aikaiseksi? Sekö että he ovat sen näköisiä kun suurin osa heistä on. Eihän mamujakaan saa pilkata ulkonäön perusteella. Miksi ei voida kertoa rehellisesti tosiasioita?


      • yritänTajuta
        eikö.niin kirjoitti:

        Kasvatamme heistä kelpo kansalaisia.

        Montako miljoonaa meinaat kasvattaa?


      • OlenValitettavatiKokenut kirjoitti:

        Tietääkseni suomessa ei juuri vastaanottokeskuksissa ole ollut tuhopolttoja suomalaisten aloitteesta. Tulipalot on mamut itse sytyttäneet tyhmyyksissään. Heidän jälkeensä ei kukaan suomalainen voi muuttaa samaan asuntoon, elävät kuin alkuihmiset, asuinalue ja asunto on tuhottu heidän jäljiltään. Etkö voi myöntää tosiasioita?
        Esim. Odineista ei ole ensimmäistäkään faktaa että olisivat tehneet mitään lain vastaista, silti heitä pelätään ja heistä varoitellaan. Mikä saa tuollaisen pelon aikaiseksi? Sekö että he ovat sen näköisiä kun suurin osa heistä on. Eihän mamujakaan saa pilkata ulkonäön perusteella. Miksi ei voida kertoa rehellisesti tosiasioita?

        "Tulipalot on mamut itse sytyttäneet tyhmyyksissään. Heidän jälkeensä ei kukaan suomalainen voi muuttaa samaan asuntoon, elävät kuin alkuihmiset, asuinalue ja asunto on tuhottu heidän jäljiltään. Etkö voi myöntää tosiasioita?"

        Jokuinen tulipalo on syttynyt varomattomuudesta, mutta valtaosa tuhopoltoista täällä Ruotsissa on paikallisten äärijärjestöjen tekemiä: niin pian kun kunta ilmoittaa että siihen ja siihen rakennukseen aiotaan perustaa vastaanottokeskus, niin jo yöllä palaa. Maahnamuuttajatko ne itse käyvät tuikkaamassa tuleen tulevat asuntonsa kun eivät vielä edes tiedä mistä saavat katon päänsä päälle? Vaelletuaan läpi Euroopan ja uituaan Välimeressä? HERÄÄ PAHVI.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        "Tulipalot on mamut itse sytyttäneet tyhmyyksissään. Heidän jälkeensä ei kukaan suomalainen voi muuttaa samaan asuntoon, elävät kuin alkuihmiset, asuinalue ja asunto on tuhottu heidän jäljiltään. Etkö voi myöntää tosiasioita?"

        Jokuinen tulipalo on syttynyt varomattomuudesta, mutta valtaosa tuhopoltoista täällä Ruotsissa on paikallisten äärijärjestöjen tekemiä: niin pian kun kunta ilmoittaa että siihen ja siihen rakennukseen aiotaan perustaa vastaanottokeskus, niin jo yöllä palaa. Maahnamuuttajatko ne itse käyvät tuikkaamassa tuleen tulevat asuntonsa kun eivät vielä edes tiedä mistä saavat katon päänsä päälle? Vaelletuaan läpi Euroopan ja uituaan Välimeressä? HERÄÄ PAHVI.

        Paikallisen Sverigedemokraattien edustaja levitti listaa sosiaalisessa mediassa tulevista vastaanottokeskuksista ja ei joutunut edes vastuuseen teostaan. Rakennukset loimusivat yössä ja veronmaksajat maksoivat kulut.


      • Varma.Koskitar

        Miksi olisi pitänyt joutua vastuuseen ja mistä? Eikö rehellinen tiedonvälitys ole enää sallittua ruåtsissa? Eipä tietenkään, turha edes kysyä. Ainahan ruåtsalainen on valehdellut. Niin ruåtsissa kuin Suomen rantaruåtsalaisalueilla, missä olen joutunut puolet elämästäni kuluttamaan leipää ansaitakseni.


      • Varma.Koskitar kirjoitti:

        Miksi olisi pitänyt joutua vastuuseen ja mistä? Eikö rehellinen tiedonvälitys ole enää sallittua ruåtsissa? Eipä tietenkään, turha edes kysyä. Ainahan ruåtsalainen on valehdellut. Niin ruåtsissa kuin Suomen rantaruåtsalaisalueilla, missä olen joutunut puolet elämästäni kuluttamaan leipää ansaitakseni.

        Hets mot folkgrupp.
        Täällä on olemassa laki joka kieltää kansankiihoitukseen ja rikollisuuteen yllyttämisen.
        Onko rehellistä tiedonvälitystä jaella rasisteille listoja minne mennä tekemään rikoksiaan?
        Tyypillistä arjalaisten toimintaa on lähettää rivimiehet tekemään likaisen työn ja sitten pestä kätensä: emme me ole tehneet mitään.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Asiat eivät liity toisiinsa.
        Minä haluaisin vain tietää miksi näitä poliittisesti motivoituja murhia ei sanota terroriteoiksi, vaikka niiden tarkoituksena on nimenomaan kylvää pelkoa ja vihaa. (äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin: he eivät halua terroristileimaa itselleen ja aina löytyy tarpeeksi kahjoja rivimiehiä jotka toteuttavat heidän veritekojaan).

        Samaan kategoriaan kuuluvat esim vastaanottokeskusten tuhopoltot. Poliittinen mielipide joka tuodaan esille rikoksina: murhina, tappoina, tuhopolttoina ja terrorismina toisinajattelevia kohtaan ei kuulu länsimaiseen yhteiskuntaan eikä demokratiaan.

        Yksi hailee jos murhattu olisiollut oikeistopoliitikko. Etenkin jos hän olisi ollut yksi heistä jotka taittavat peistä heikompiosaisten puolesta. Värillä, edes poliittisella värillä, ei siinä mielessä ole väliä.

        Mihin kategoriaan sinä laitat nämä poliisien kivittämiset ja poliisiautojen polttamiset?
        Ai niin joo, ne syrjäytyneet ressukat, joita on autettava ja käsiteltävä hellävaroen. Eihän ne mitään rikollisia, heikkoja ja sorrettuja...


      • yritänTajuta
        Paloma.se.co kirjoitti:

        "Tulipalot on mamut itse sytyttäneet tyhmyyksissään. Heidän jälkeensä ei kukaan suomalainen voi muuttaa samaan asuntoon, elävät kuin alkuihmiset, asuinalue ja asunto on tuhottu heidän jäljiltään. Etkö voi myöntää tosiasioita?"

        Jokuinen tulipalo on syttynyt varomattomuudesta, mutta valtaosa tuhopoltoista täällä Ruotsissa on paikallisten äärijärjestöjen tekemiä: niin pian kun kunta ilmoittaa että siihen ja siihen rakennukseen aiotaan perustaa vastaanottokeskus, niin jo yöllä palaa. Maahnamuuttajatko ne itse käyvät tuikkaamassa tuleen tulevat asuntonsa kun eivät vielä edes tiedä mistä saavat katon päänsä päälle? Vaelletuaan läpi Euroopan ja uituaan Välimeressä? HERÄÄ PAHVI.

        Vaelletuaan läpi Euroopan ja uituaan Välimeressä? HERÄÄ PAHVI. <<
        Kumma kun ovat tulleet läpi euroopan monen turvallisen maan kautta tänne pohjan perukoille.
        Ovat upottaneet laivasta ensimmäisenä kristityt, tämä ei ole MV lehden tietoa.
        Heidän maassaan ei edes ole enää hengenvaaraa koska käyvät lomailemassa, jopa avioitumassa siellä.
        Herää ITSE!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Asiat eivät liity toisiinsa.
        Minä haluaisin vain tietää miksi näitä poliittisesti motivoituja murhia ei sanota terroriteoiksi, vaikka niiden tarkoituksena on nimenomaan kylvää pelkoa ja vihaa. (äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin: he eivät halua terroristileimaa itselleen ja aina löytyy tarpeeksi kahjoja rivimiehiä jotka toteuttavat heidän veritekojaan).

        Samaan kategoriaan kuuluvat esim vastaanottokeskusten tuhopoltot. Poliittinen mielipide joka tuodaan esille rikoksina: murhina, tappoina, tuhopolttoina ja terrorismina toisinajattelevia kohtaan ei kuulu länsimaiseen yhteiskuntaan eikä demokratiaan.

        Yksi hailee jos murhattu olisiollut oikeistopoliitikko. Etenkin jos hän olisi ollut yksi heistä jotka taittavat peistä heikompiosaisten puolesta. Värillä, edes poliittisella värillä, ei siinä mielessä ole väliä.

        "äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin:"

        Sittenhän kauhun tasapaino on sopivasti kohillaan, äärioikeisto/uskonnolliset aivopestyt kaupunkisissit.


      • bessie-
        korppis kirjoitti:

        "äärioikeistolaiset terroriryhmät nimenomaan kannustavat jäseniään tällaisiin "yksinäinen susi"- tekoihin:"

        Sittenhän kauhun tasapaino on sopivasti kohillaan, äärioikeisto/uskonnolliset aivopestyt kaupunkisissit.

        "Kauhun tasapaino on sopivasti kohillaan"!? Just joo ja niinpä niin...

        Harjoitti vihapuhetta ja erilaisten kajahtaneiden yllyttämistä ja kannustamista mikä taho tahansa niin sitä ei pitäisi hyväksyä.
        Se kun ei todellakaan mene niin, että erilaisten ääriajattelijoiden (tai sellaista teeskentelevien) organisoiman vihapuheen ja yllyttämisen seurauksena tehdyt hirmuteot kohdistuisivat vain näihin ääripäihin, ja vielä tasapuolisesti.

        Mielestäni nyt olisi korkein aika lopettaa turhan korrekti ja suvaitsevainen suhtautuminen vihapuheeseen tai sitä läheltä liippaavaan asioiden vääristelyyn.
        Valitettavasti suunta näyttää olevan toinen. Sekä täällä että maailmalla.


    • Itse pidän henkilökohtaisesti hyvin häiritsevänä se, että ensinnäkin - joku kunnioittaa toista niin vähän, että hän päättää onko toisella oikeus elää vai ei.

      Toiseksi häiritsevin juttu on, että se koskettaa ihmisiä niin vähän että joku kuoli, että ruvetaan jahkailemaan politiikkaa siihen. Oliko oikeisto vai vasemmisto. Oliko takana joku salaliitto vai ei. Ei noilla ole mitään väliä! Silläkään ei ole väliä miksi näitä tekoja kutsuu, tai miksi haukumme toinen toisiamme. Sillä on väliä, että kunnioittamattomuus on päivän sana, ja meidän pitää mun mielestä kääntää just se kelkka. Koska se saattaa pudota huonoon maaperään.

      Ja millä sen kelkan kääntää? Kääntämällä itseämme.

      • mimmimum-..mi

        Todella hyvin sanottu hmp.f......näin ajattelen myöskin ....ja /mutta nuo mielenterveyteen liittyvät asiat tietenkin vaikuttavat.....se on todettu niin monessa surma jutussa....


      • Olen harvoin kanssasi eri mieltä, humpsisf. Jo Coxin murha oli poliittinen teko ja jos siitä ei nosteta hullabaloota niin Jo on kuollut turhaan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Olen harvoin kanssasi eri mieltä, humpsisf. Jo Coxin murha oli poliittinen teko ja jos siitä ei nosteta hullabaloota niin Jo on kuollut turhaan.

        Jo Coxin kuoli mielenvikaisen käsiin. Moni on kuollut mielenvikasien luodeista, suomalainen poliisi kuoli työtehtävissään, tehdään hänestä sankari, kuoli turhaan. Kuuskytkahdeksan vuotias mies sai elää vapaasti vuosia, uhkaillen naapurustoaan. Miksi vaimo ei tullut aijemmin esiin kuten ei Orlandon homo-klubin murhaajan vaimokaan, joka tiesi miehensä sekavista aikeista.

        Hulabaloo suomalaset, poliisille kunniaa heidän vaarallisesta ja arvokkasta työstään Suomessa. Mielenvikaisten vaimot vastuuseen, ei nää hullut niin hulluja ole,eivät tajua akkojensa arvoa makuulavittana.


      • korppis kirjoitti:

        Jo Coxin kuoli mielenvikaisen käsiin. Moni on kuollut mielenvikasien luodeista, suomalainen poliisi kuoli työtehtävissään, tehdään hänestä sankari, kuoli turhaan. Kuuskytkahdeksan vuotias mies sai elää vapaasti vuosia, uhkaillen naapurustoaan. Miksi vaimo ei tullut aijemmin esiin kuten ei Orlandon homo-klubin murhaajan vaimokaan, joka tiesi miehensä sekavista aikeista.

        Hulabaloo suomalaset, poliisille kunniaa heidän vaarallisesta ja arvokkasta työstään Suomessa. Mielenvikaisten vaimot vastuuseen, ei nää hullut niin hulluja ole,eivät tajua akkojensa arvoa makuulavittana.

        Voihan olla että Jo Coxin murhaaja, samoin kuin Anna Lindhin, oli mielisairas yksilö joka kuuli ääniä päässään jotka kehoittivat tappamaan tunnettu politiikko joka oli eri mieltä hänen kannattamansa linjan kanssa. Psyykisitä probleemista kärsii monet, mutta ei ne tee ihmisestä useimmiten tappajaa. Mies opetti englantia vierailijoille, harrasti puutarhanhoitoa ja oli kiinteässä yhteydessä äärioikeistolaisiin kansallismielisiin arjalaisen mahdin ryhmiin. Tällä murhaajalla on peloittavan samantapainen tausta kuin Breivikillä: heitä kuvataan yksinäisiksi susiksi, mutta ovat osa suurempia kansallisia ja jopa kansainvälisiä uusnatsijärjestöjä.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Voihan olla että Jo Coxin murhaaja, samoin kuin Anna Lindhin, oli mielisairas yksilö joka kuuli ääniä päässään jotka kehoittivat tappamaan tunnettu politiikko joka oli eri mieltä hänen kannattamansa linjan kanssa. Psyykisitä probleemista kärsii monet, mutta ei ne tee ihmisestä useimmiten tappajaa. Mies opetti englantia vierailijoille, harrasti puutarhanhoitoa ja oli kiinteässä yhteydessä äärioikeistolaisiin kansallismielisiin arjalaisen mahdin ryhmiin. Tällä murhaajalla on peloittavan samantapainen tausta kuin Breivikillä: heitä kuvataan yksinäisiksi susiksi, mutta ovat osa suurempia kansallisia ja jopa kansainvälisiä uusnatsijärjestöjä.

        Noitten mainitsemiesi murhaajien uhrit olivat ihan varmasti jotenkin arvokkaampia ihmisiä ihmisinä kuin esim. sen IKEA:n puukottajan tai tämän?:
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article23020291.ab
        ja monen monen muun uhrit.

        Mutta jisses, uhhuhh!: """ Mies opetti englantia vierailijoille, harrasti puutarhanhoitoa...""" Palstahan on täynnään puutarhan hoidosta kiinnostuneita. Potentiaalisia murhaajiako?


      • kylmätotuus

        Täällä Savon suvakki, joka haluaa myös sanoa sanasen. En aio pitää pitkää palopuhetta, mutta jälleen kerran kirjoitan, että kaikki fanaattisuus on pahasta.

        Se kertoo ihmisen tietämättömyydestä, joka johtaa kapea-alaiseen näkemykseen maailmasta. Tälläistä henkilöä on helppo manipuloida ja hän on ikäänkuin robotti, joka on ohjelmoitu tekemään tekoja, joita ohjelmoija haluaa hänen tekevän.
        Näitä ohjelmoijia löytyy politiikasta, uskonnoista ja monilta muiltakin aloilta.

        Mitä keinoja meillä sitten on käytössämme estää järjettömiä tekoja?
        -Ensimmäiseksi vanhemmilla on kasvatusvastuu. Lapselle on luotava vahva peruskallio, jolle hän voi elämänsä rakentaa. Se saadaan aikaan arvostamalla häntä omana itsenään. Häntä on ohjattava kriittiseen ajatteluun eri medioiden totuuksista, kun se tulee ajankohtaiseksi. Meillä vanhemmilla ei ole oikeutta syöttää omia totuuksiamme lapsillemme. Terveellä järjellä ajatteleva lapsi osaa kyllä muodostaa omat mielipiteensä asioista. Samalla saattavat omatkin luutuneet käsityksemme saada huutia ja kyytiä. Keskustellaan, keskustellaan ja kuunnellaan, mitä toisella on sanottavanaan.

        Koululaitoksella on myös tärkeä osansa esim. kansainvälisyyskasvatuksessa. Tutustuminen eri uskontoihin ja poliittisiin ideologioihin ja niiden vaikutukset yhteiskuntaan ja ihmisten arkeen avartavat näkökulmaa.
        Pelottavat peikot häviävät, kun tieto lisääntyy.

        Kielitaitoakaan ei sovi unohtaa. Englantiahan nuoremme osaavatkin ja sen myötä he voivat seurata myös muita medioita kuin kotimaisia uutisia. Venäjän kielen osaaminenkaan ei olisi pahitteeksi, jos kielipäätä riittää.

        Kelkkaa pitää kääntää, vaikka se onkin hidasta.

        Mielenterveys on suuri ongelma Suomessakin. Avohoidossa on paljon ihmisiä, jotka tarvitsisivat ehdottomasti laitoshoitoa parantuakseen tai edes voidakseen paremmin.
        He saattavat olla käveleviä "aikapommeja" tahtomattaan. Onhan näitä tapauksia nähty liiankin monta.

        Hallitus säästää väärässä paikassa, jättäessään mielenterveyspotilaat heitteille.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Täällä Savon suvakki, joka haluaa myös sanoa sanasen. En aio pitää pitkää palopuhetta, mutta jälleen kerran kirjoitan, että kaikki fanaattisuus on pahasta.

        Se kertoo ihmisen tietämättömyydestä, joka johtaa kapea-alaiseen näkemykseen maailmasta. Tälläistä henkilöä on helppo manipuloida ja hän on ikäänkuin robotti, joka on ohjelmoitu tekemään tekoja, joita ohjelmoija haluaa hänen tekevän.
        Näitä ohjelmoijia löytyy politiikasta, uskonnoista ja monilta muiltakin aloilta.

        Mitä keinoja meillä sitten on käytössämme estää järjettömiä tekoja?
        -Ensimmäiseksi vanhemmilla on kasvatusvastuu. Lapselle on luotava vahva peruskallio, jolle hän voi elämänsä rakentaa. Se saadaan aikaan arvostamalla häntä omana itsenään. Häntä on ohjattava kriittiseen ajatteluun eri medioiden totuuksista, kun se tulee ajankohtaiseksi. Meillä vanhemmilla ei ole oikeutta syöttää omia totuuksiamme lapsillemme. Terveellä järjellä ajatteleva lapsi osaa kyllä muodostaa omat mielipiteensä asioista. Samalla saattavat omatkin luutuneet käsityksemme saada huutia ja kyytiä. Keskustellaan, keskustellaan ja kuunnellaan, mitä toisella on sanottavanaan.

        Koululaitoksella on myös tärkeä osansa esim. kansainvälisyyskasvatuksessa. Tutustuminen eri uskontoihin ja poliittisiin ideologioihin ja niiden vaikutukset yhteiskuntaan ja ihmisten arkeen avartavat näkökulmaa.
        Pelottavat peikot häviävät, kun tieto lisääntyy.

        Kielitaitoakaan ei sovi unohtaa. Englantiahan nuoremme osaavatkin ja sen myötä he voivat seurata myös muita medioita kuin kotimaisia uutisia. Venäjän kielen osaaminenkaan ei olisi pahitteeksi, jos kielipäätä riittää.

        Kelkkaa pitää kääntää, vaikka se onkin hidasta.

        Mielenterveys on suuri ongelma Suomessakin. Avohoidossa on paljon ihmisiä, jotka tarvitsisivat ehdottomasti laitoshoitoa parantuakseen tai edes voidakseen paremmin.
        He saattavat olla käveleviä "aikapommeja" tahtomattaan. Onhan näitä tapauksia nähty liiankin monta.

        Hallitus säästää väärässä paikassa, jättäessään mielenterveyspotilaat heitteille.

        Erittäin hieno puheenvuoro.

        Jos vielä kaivaa syvemmälle fanaattisuuden ja mielenterveysongelmien taakse, uskon että päästään syrjäytymiseen. Ja näitä sattuu sekä vasemmisto- että oikeistopiireissä.

        Koiralaumassa pahin mahdollinen rangaistus ei suinkaan ole tulla purruksi, vaan joutua lauman ulkopuolelle. Jätä sitä pitkäksi ajaksi huomioimatta, ja se musertuu. Ihminen on myös laumaeläin, ja tarvii jonkun yhteisöllisyyden, nuoret varsinkin.

        Nykyisin on helppoa löytää samanhenkisiä netissä, samaa vihaa, samaa fanaattisuutta. Ja ryhmässä se kasvaa, kun löytää kaltaisensa, alkaa uskoa että enhän mä niin väärässä ollutkaan.

        Perusresepti onnelliseen yhteiskuntaan voisi olla lähimmäisen rakkautta, peruskunnioitusta toista kohtaan. Että olkoon ihminen millainen tahansa, niin hänellä on varmaan syynsä siihen. Tämä perusta tulee varmasti kotoa. Katselin Armanin telkkariohjelmaa narkkareista, siellä yksi nisti puhui siitä, että ihmistä pitäisi parantaa kokonaisvaltaisesti. Se on varmasti totta.

        Mutta valtiolla usein palvelut tulee jälkijunassa, ei ennakoiden. Siis niinpäin, että ensin tulee ongelma ja sen jälkeen ratkaisu. Oliskin toisinpäin, uskon että se saattaisi jopa säästää jonkun kolikon.

        Laman aikaa on tietty vähän sellaista suvantoa. Kun normaalisti on kiire kuntouttaa ihmisiä takaisin työelämään ja tuottavuuteen, niin mihin nyt kuntoutetaan kun ei ole töitä?


      • korppis kirjoitti:

        Jo Coxin kuoli mielenvikaisen käsiin. Moni on kuollut mielenvikasien luodeista, suomalainen poliisi kuoli työtehtävissään, tehdään hänestä sankari, kuoli turhaan. Kuuskytkahdeksan vuotias mies sai elää vapaasti vuosia, uhkaillen naapurustoaan. Miksi vaimo ei tullut aijemmin esiin kuten ei Orlandon homo-klubin murhaajan vaimokaan, joka tiesi miehensä sekavista aikeista.

        Hulabaloo suomalaset, poliisille kunniaa heidän vaarallisesta ja arvokkasta työstään Suomessa. Mielenvikaisten vaimot vastuuseen, ei nää hullut niin hulluja ole,eivät tajua akkojensa arvoa makuulavittana.

        Läheisen "ilmiantaminen" on äärimmäisen vastenmielistä JA vaikeaa. Tiedän sen omasta kokemuksesta. Sitä paitsi, kuka uskoo sua kun menet sanomaan että tällaista meillä?

        Omakohtainen tarina valaisemaan ongelmaa. Äiti sekoili, ja tunsi syvää vihaa yhtä sukulaista kohtaan, ja yhtä kylän yhteisöä kohtaan. He olivat kaiken pahan alku ja juuri, ja tekivät hänelle uskomattomia juttuja. Tämä oli hänen psykoottinen, kaoottinen maailmansa. Olin tietysti huolissani hänen puolesta, kuka haluaa elää noin!, ja soitin hänen terveyskeskukseen. Ensimmäinen kysymys - onko hän vaaraksi itselleen tai jollekin toiselle? Enhän mä nyt äidistä sellaista usko, mutta mistä minä tietäisin, ei ole tähän saakka tehnyt mitään, haluaako lääkäri odottaa että hän tekee jotain? Okei, ambulanssilla tapaamaan seuraavaa lääkäriä.

        Äiti jututti häntä, kertoi että lapset haluaa hänelle pahaa, sulkea hänet mielisairaalaan. Ja lääkäri päästi kotiin. Tähän loppui äiti-tytär suhde.

        Mietippä vaan, että olisit puoliso, ja istuisit siinä kotona odottamassa kun toinen palaa ilmiantoreissusta? Varsinkin, jos kyseessä ei ole mielenterveydellinen juttu, vaan persoonallisuus.


      • hmp.f kirjoitti:

        Erittäin hieno puheenvuoro.

        Jos vielä kaivaa syvemmälle fanaattisuuden ja mielenterveysongelmien taakse, uskon että päästään syrjäytymiseen. Ja näitä sattuu sekä vasemmisto- että oikeistopiireissä.

        Koiralaumassa pahin mahdollinen rangaistus ei suinkaan ole tulla purruksi, vaan joutua lauman ulkopuolelle. Jätä sitä pitkäksi ajaksi huomioimatta, ja se musertuu. Ihminen on myös laumaeläin, ja tarvii jonkun yhteisöllisyyden, nuoret varsinkin.

        Nykyisin on helppoa löytää samanhenkisiä netissä, samaa vihaa, samaa fanaattisuutta. Ja ryhmässä se kasvaa, kun löytää kaltaisensa, alkaa uskoa että enhän mä niin väärässä ollutkaan.

        Perusresepti onnelliseen yhteiskuntaan voisi olla lähimmäisen rakkautta, peruskunnioitusta toista kohtaan. Että olkoon ihminen millainen tahansa, niin hänellä on varmaan syynsä siihen. Tämä perusta tulee varmasti kotoa. Katselin Armanin telkkariohjelmaa narkkareista, siellä yksi nisti puhui siitä, että ihmistä pitäisi parantaa kokonaisvaltaisesti. Se on varmasti totta.

        Mutta valtiolla usein palvelut tulee jälkijunassa, ei ennakoiden. Siis niinpäin, että ensin tulee ongelma ja sen jälkeen ratkaisu. Oliskin toisinpäin, uskon että se saattaisi jopa säästää jonkun kolikon.

        Laman aikaa on tietty vähän sellaista suvantoa. Kun normaalisti on kiire kuntouttaa ihmisiä takaisin työelämään ja tuottavuuteen, niin mihin nyt kuntoutetaan kun ei ole töitä?

        "humps"

        Höpöti.
        Lörppö
        Muusiaki.
        Sillillieru.
        -
        Lähimmäisen rakkaus...
        Perus-kunnioitus...
        Tulevat kotoa...
        Pashaa, miksi ne eivät sitten tule, jos ovat muka tullakseen.?
        -
        Valtion palvelut hulluille?
        Ei mitään järkeä.
        -
        Kuntoutus on sama kuin kotoutus.
        Yksityisille annettu mahdollisuus rahastaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "humps"

        Höpöti.
        Lörppö
        Muusiaki.
        Sillillieru.
        -
        Lähimmäisen rakkaus...
        Perus-kunnioitus...
        Tulevat kotoa...
        Pashaa, miksi ne eivät sitten tule, jos ovat muka tullakseen.?
        -
        Valtion palvelut hulluille?
        Ei mitään järkeä.
        -
        Kuntoutus on sama kuin kotoutus.
        Yksityisille annettu mahdollisuus rahastaa.

        H.

        Tuttavapiirissä on yksi nuori mies, jota alistettiin kotona isänsä toimesta. Isä oli ankara häntä kohtaan, ja hyvin mustavalkoinen. Enemmän itse asiassa musta kuin valoisa. Nyt tuo nuori on kolmekymppinen. Ja hän on erittäin mustavalkoinen. Enemmän musta kuin valoisa.

        Siksi eivät tule, vaikka ovat muka tullakseen. Nuo mokomat mukulat itävät meidän maaperässä, ne ei tee niinkuin käsketään, ne tekee kuten me.

        Siksi sitä lähimmäisen rakkautta, että pisarakin emäksistä happamaan maahan, muuttaa sen.


      • hmp.f kirjoitti:

        Tuttavapiirissä on yksi nuori mies, jota alistettiin kotona isänsä toimesta. Isä oli ankara häntä kohtaan, ja hyvin mustavalkoinen. Enemmän itse asiassa musta kuin valoisa. Nyt tuo nuori on kolmekymppinen. Ja hän on erittäin mustavalkoinen. Enemmän musta kuin valoisa.

        Siksi eivät tule, vaikka ovat muka tullakseen. Nuo mokomat mukulat itävät meidän maaperässä, ne ei tee niinkuin käsketään, ne tekee kuten me.

        Siksi sitä lähimmäisen rakkautta, että pisarakin emäksistä happamaan maahan, muuttaa sen.

        Näinhän se palstoilla aina menee.
        Kummin-kaimoille sattuu ja tapahtuu.
        Ei jaksaisi näitä väkisin keksittyjä.
        Mutta pakko se vaan on jaksaa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Näinhän se palstoilla aina menee.
        Kummin-kaimoille sattuu ja tapahtuu.
        Ei jaksaisi näitä väkisin keksittyjä.
        Mutta pakko se vaan on jaksaa.

        H.

        Enkä mä jaksaisi aina näitä ihmisiä, jotka muuttavat huokauksen haukotukseksi, kun sydämessä alkaa liikahtaa jotain.

        Mutta mä ajattelen, että on syynsä siihenkin, minkä mun ei tarvi tietää. Silitän päätä, huudahdan että ai kun hieno lautanen! ja jatkan matkaa.


      • Kerrohyväjuttumieluummin

        Täällä on niiin paljon hörön-lörön -juttuja että kunnon tarinaa ei voita mikään oli se sattunut sitten "kummin kaimoille" tai mummin vaivoille. Arvostelut ja arvioinnit toisten jutuista ja pahansuovat länkytykset muista kertovat ikävästi iäkkäitten ihmisten kipeistä mielenmaisemista.


      • Kerrohyväjuttumieluummin kirjoitti:

        Täällä on niiin paljon hörön-lörön -juttuja että kunnon tarinaa ei voita mikään oli se sattunut sitten "kummin kaimoille" tai mummin vaivoille. Arvostelut ja arvioinnit toisten jutuista ja pahansuovat länkytykset muista kertovat ikävästi iäkkäitten ihmisten kipeistä mielenmaisemista.

        Kiitos laastarista, se tuntui hyvältä. Mulla on tapana kertoa jokin esimerkki, koska olen huomannut että ihmisillä on helpompaa ymmärtää jotain väittämää jos se on havainnollistettu, ikään kuin. Mutta ainahan vastapeluri voi valita ettei halua ymmärtää.


      • Tarinoittentaikaa

        No. noin: maailman kaikista sanoista ja selityksistä esimerkki on kaikista paras tapa kertoa mitä tarkoittaa. Eikä esimerkin voimalla ole oikein montaa hyvää vastinetta. Mutta ehkä lukihäiriöiset eivät ymmärrä esimerkkiä kun eivät lukemaansakaan.


    • lesken

      En ymmärrä hienoista lauserakenteista mitään. Mutta ajattelen näin. Se henkilö, joka lähtee politiikkaan mukaan, on aina katseiden ja mielipiteiden ristitulessa. Hän asettaa itse itsensä ja perheensä vaaravyöhykkeelle. Joko tietämättään tai hyväuskoisuuttaan. Koko maailmaa syleikevä tyyli. Mutta kun elämä on julmaa ja ihmiset ovat julmia. Surullinen loppu, mutta valitettavasti ennakoitavissa.

      • Jos noin ajattelee niin silloin ei pidä lähteä politiikkaan mukaan ollenkaan. Demokratiamme perustuu siihen että saamme vapaasti esittää mielipiteemme (lakien rajoissa) eikä meidän tarvitse pelätä joutuvamme sen takia vankilaan, teloitetuksi tai murhatuksi kadulla.
        Ei Jo Coxin murha ollut ennakoitavissa. Englannissa ei ole ollut vastaavaa poliittista murhaa sitten 1990 jolloin irlantilaiset terroristit murhasivat Ian Gown. Jo Cox kuoli puolustaessaan omaa kantaansa Englannin EU:hun kuulumisen puolesta.


      • Olen erittäin tyytyväinen , että maailmasta löytyy vielä ihmisiä , jotka haluavat ajaa yhteisiä asioita ja asettavat elämänsä peliin.
        He juuri toimivat tietoisesti ja ilman hyväuskoisuuttaan ja se on työtä meidän kaikkien eteen. Nykypäivänä jokainen joka niihin töihin lähtee varmasti tiedostaa vaarat ja mahdolliset epämukavat asiat. Kaikkien kannalta myös avoimuus on tärkeää ja niinpä Jo Cox tapasi kannattajiaan avoimesti puhetilaisuuden jälkeen ja tapasi kohtalonsa, valitettavasti.
        Politiikassa mukana olo vaatii juuri tietoa, intohimoa ja visioita.
        Niinpä minäkin saan sitten kommentoida täällä vaikka mitä kun valittuni hoitaa hommiaan.


    • Agitaattori

      Paloma se jaksaa jauhaa vasemmistopropagandaa. Saatkohan joltain taholta palkkaa jatkuvasta aivopesukirjoittelustasi?

      • @Agitaattori
        älä viitsi jankuttaa tyhmyyksiä. Jo Coxin kuolema koskettaa meitä kaikkia ja koko maailma on reagoinut siihen. Onko se jotain vasemmistopropagandaa? Jos haluat osallistua minun aloitukseeni keskustele asiasta sen sijaan että hyökkäisit aloittajan (tai kenenkään ketjuun osallistuneen) kurkkuun syytöksilläsi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        @Agitaattori
        älä viitsi jankuttaa tyhmyyksiä. Jo Coxin kuolema koskettaa meitä kaikkia ja koko maailma on reagoinut siihen. Onko se jotain vasemmistopropagandaa? Jos haluat osallistua minun aloitukseeni keskustele asiasta sen sijaan että hyökkäisit aloittajan (tai kenenkään ketjuun osallistuneen) kurkkuun syytöksilläsi.

        Oikeastaan ei Jo Coxin kuolema kosketa meitä kaikkia ihmisiä, ei, todellakaan vaan parempia, hyviä ihmisiä kuten sinä asian ilmaisit.

        Me huonommat (ei suvakit) elämme suomalaista juhannusalusviikkoa ja mietimme sataako vai paistaako ensi viikon lopulla. Voimmekohan grillata kabanossia ulkona vai pitääkö keskittyä sisäruokintaan.

        Jokainen murha on liikaa, jokainen kunniamurha on liikaa. Jokainen uusi elintasopakolainen on liikaa.

        Se pysyykö Englanti EU:ssa on mielenkiintoista, mutta se on minulle se ja sama, molempi parempi.


      • korppis kirjoitti:

        Oikeastaan ei Jo Coxin kuolema kosketa meitä kaikkia ihmisiä, ei, todellakaan vaan parempia, hyviä ihmisiä kuten sinä asian ilmaisit.

        Me huonommat (ei suvakit) elämme suomalaista juhannusalusviikkoa ja mietimme sataako vai paistaako ensi viikon lopulla. Voimmekohan grillata kabanossia ulkona vai pitääkö keskittyä sisäruokintaan.

        Jokainen murha on liikaa, jokainen kunniamurha on liikaa. Jokainen uusi elintasopakolainen on liikaa.

        Se pysyykö Englanti EU:ssa on mielenkiintoista, mutta se on minulle se ja sama, molempi parempi.

        Jo Coxin murha koskee meitä kaikkia, koska se symbolisoi aikakautemme äärimmäistä polarisoitumista ja miten pitkälle ääriainekset saattavat mennä vihassaan. Jo Coxin kuolema tietenkin koskettaa ensimmäiseksi hänen perhettään ja miestään, Englannin parlamenttia, politiikkaa, kansaa. Jo Coxin suurin elämäntyö oli Oxfamin ja Oxfam Internationalin palveluksessa; kansainvälinen apujärjestö jotka auttoivat mm. Darfurin, Afganistanin ja Syyrian pakolaisia pakolaisleireissä toimittamalla ruokaa ja lääkkeitä.


      • korppis kirjoitti:

        Oikeastaan ei Jo Coxin kuolema kosketa meitä kaikkia ihmisiä, ei, todellakaan vaan parempia, hyviä ihmisiä kuten sinä asian ilmaisit.

        Me huonommat (ei suvakit) elämme suomalaista juhannusalusviikkoa ja mietimme sataako vai paistaako ensi viikon lopulla. Voimmekohan grillata kabanossia ulkona vai pitääkö keskittyä sisäruokintaan.

        Jokainen murha on liikaa, jokainen kunniamurha on liikaa. Jokainen uusi elintasopakolainen on liikaa.

        Se pysyykö Englanti EU:ssa on mielenkiintoista, mutta se on minulle se ja sama, molempi parempi.

        "Hyvien" ihmisten katoaminen kansan edustajien riveistä vaikuttaa negatiivisesti kaikkien elämään; tässä tapauksessa luonnollisestikin Englannissa, mutta myös laajemmasti. OBS hyvä ei tarkoita suvaitsevaista, ainoastaan ihmistä jolla on hyvät ajatukset, aikomukset, tarkoitukset. Kuten sinä ja minä.....


    • sitä.vaan

      Jos ihmiset ajattelisivat Dalai Laman tavoin kun ei, miljardien ihmisten joukosta löyty miljoonia häiriköitä aina joihin aloittajan kaltaiset palopuheet ei mene perille. Riittää yksi sekopää niin kansakunta on ymmällään, ei näitä tapauksia voi estää vaikka et hyväksy, on oikein tuoda esille että tiedämme missä mennään.

    • mieliPideOnTämä

      Minä en sääli Coxia sen enempää kuin homoja jotka tapettiin klubillaan kesken ilonpidon. Kaikilla on läheisiä jotka jäivät suremaan.
      Ihmiset on kyllästyneet yltiö mamutukseen. Kannattaisi vähän säästellä sanojaan agitoidessaan. Kyllä pakolaisille löytyy uusia hyysääjiä, kukaan ei ole korvaamaton, mikäli kannatta tasa-arvoa kannattaa pitää jokaisen henki yhtä arvokkaana.

      • onko.vai

        Henki se on mamullakin yhtä arvokas kuin sinulla.


      • mieliPideOnTämä
        onko.vai kirjoitti:

        Henki se on mamullakin yhtä arvokas kuin sinulla.

        Onhan se. Mutta emme pysty kaikkien henkeä pelastamaan. Siellä paikan päällä pitäisi tapahtua jotain muuten ei tilanne ratkea.
        Se ihmismäärä joka rynnii Eurooppaan ja jopa tänne pohjoiseen on loppumaton. Lisääntyminen pitäisi saada kuriin, jos jatkuu ennallaan ei kaikkia pystytä ruokkimaan.
        jos ei tapahdu jotain noissa sotaa käyvissä muslimimaissa on pakko panna toppi rajoille.
        Siellä ei yksi ihmishenki ole minkään arvoinen, ainakaan naisen.


      • Oletko ihan tosissasi että sinun mielestäsi se oli jotenkin odotettavaa ja ehkä jopa oikeutettua murhata kansanedustaja joka teki arvokasta työtä monissa eri komiteoissa ja aina vähempiosaisten, heikompien, apua tarvitsevien eteen vain sen takia että hän oli "mamuttaja" mitä se sitten mahtaakaan sinun pienessä persusielussasi tarkoittaa? Häpeän puolestasi niin että en tahdo oikein löytää edes sanoja. Jo Cox oli Brexitiä vastaan ja hänellä oli monta muuta tärkeää asiaa kesken ja työn alla, maahanmuuttajien kotouttaminen oli vain yksi niistä.
        Mitä Lähi-Idässä tapahtuu se ei ole Jo Coxin vastuulla, eikä sinun eikä minun. Ei hänen murhansa vaikuta mitenkään Lähi-Idän sotaan tai pakolaistulviin. Sillä ei terveessä järjessä ja terveessä sydämessä ole mitään tekemistä pakolaisten kanssa.
        Jo Coxin murha oli terrorismitekoja sillä ei ole minkäänlaista oikeutusta länsimaisessa demokratiassa. Hyi h.........ti.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi että sinun mielestäsi se oli jotenkin odotettavaa ja ehkä jopa oikeutettua murhata kansanedustaja joka teki arvokasta työtä monissa eri komiteoissa ja aina vähempiosaisten, heikompien, apua tarvitsevien eteen vain sen takia että hän oli "mamuttaja" mitä se sitten mahtaakaan sinun pienessä persusielussasi tarkoittaa? Häpeän puolestasi niin että en tahdo oikein löytää edes sanoja. Jo Cox oli Brexitiä vastaan ja hänellä oli monta muuta tärkeää asiaa kesken ja työn alla, maahanmuuttajien kotouttaminen oli vain yksi niistä.
        Mitä Lähi-Idässä tapahtuu se ei ole Jo Coxin vastuulla, eikä sinun eikä minun. Ei hänen murhansa vaikuta mitenkään Lähi-Idän sotaan tai pakolaistulviin. Sillä ei terveessä järjessä ja terveessä sydämessä ole mitään tekemistä pakolaisten kanssa.
        Jo Coxin murha oli terrorismitekoja sillä ei ole minkäänlaista oikeutusta länsimaisessa demokratiassa. Hyi h.........ti.

        Paloma kiroilee ...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Paloma kiroilee ...

        Joo, sitäkin tapahtuu. Kun oikeen tosissaan ottaa pannuun...niin kuin nyt äskettäin. Kun lukee tekstiä missä ei olla sitten pätkääkään jyvällä mistä on kysymys.


      • mieliPideOnTämä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Oletko ihan tosissasi että sinun mielestäsi se oli jotenkin odotettavaa ja ehkä jopa oikeutettua murhata kansanedustaja joka teki arvokasta työtä monissa eri komiteoissa ja aina vähempiosaisten, heikompien, apua tarvitsevien eteen vain sen takia että hän oli "mamuttaja" mitä se sitten mahtaakaan sinun pienessä persusielussasi tarkoittaa? Häpeän puolestasi niin että en tahdo oikein löytää edes sanoja. Jo Cox oli Brexitiä vastaan ja hänellä oli monta muuta tärkeää asiaa kesken ja työn alla, maahanmuuttajien kotouttaminen oli vain yksi niistä.
        Mitä Lähi-Idässä tapahtuu se ei ole Jo Coxin vastuulla, eikä sinun eikä minun. Ei hänen murhansa vaikuta mitenkään Lähi-Idän sotaan tai pakolaistulviin. Sillä ei terveessä järjessä ja terveessä sydämessä ole mitään tekemistä pakolaisten kanssa.
        Jo Coxin murha oli terrorismitekoja sillä ei ole minkäänlaista oikeutusta länsimaisessa demokratiassa. Hyi h.........ti.

        Jos sinusta tämän Coxin henki on arvokkaampi kuin muiden niin pidä mielipiteesi.
        Minusta ei ole oikeutettua murhata ketään, ei edes Odinin soturia.


      • mieliPideOnTämä kirjoitti:

        Jos sinusta tämän Coxin henki on arvokkaampi kuin muiden niin pidä mielipiteesi.
        Minusta ei ole oikeutettua murhata ketään, ei edes Odinin soturia.

        Ei edes Odinin soturia. Ellei sitten itsepuolustukseksi. Olen samaa mieltä.
        Poiittinen murha herättää aina enemmän huomiota kuin yksityishenkilöön kohdistunut rikos. Parlamentikko tekee työtä hänet valinneiden ihmisten ja muidenkin kansalaistensa eteen; arvokasta työtä tai ainakin minä pidän yhteisten asioiden hoitamista arvokkaana työnä. Siitä näkökulmasta katsottuna kansanedustajan kuolema on suurempi ja haitallisempi asia.


    • jakorasiaa

      Sitäkään myllerrystä mikä yhteiskunnissa kautta maailman kiehuu ja kuohuu - paljonko tekemistä esm ammattiliittojen ja yhdistysten kanssa
      - naisten ja lasten oikeuksien ja velvollisuuksien - maassa joka 4. parisuhde päätyy eroon ja uutisointi kertoo vastaukseksi ahdistuneelle äidille, joka yrittää sostoimeen ottaa yhteyttä vaikka väkivaltatilanteissa saadakseen apua ja turvaa, työntekijän kolean vastauksen, autamme vain ihmisiä - minun toimenkuvaani ei kuulu puuttua semmoiseenkaan asiaan vaikka kenen lapsi makaisi hengettömänä ojassa - silloin joka ikinen sukupolven edustaja elää omaa ideologiaansa, edustipa natsismia
      tai marksismia - niitä epävirallisia kalja-huumeet-ynnämuut riippuvuutta aih. mömmöt- sotilasjunttia - niittenkin kanssa tosi pärjääminen tosi tilanteissa - on totta että syvää surua ja ikuista äidinikävää podettu monessa sukupolvessa - Eino Leinon sanoin paljon hyvää on rinnassa jokaisen vaikkei aina esille loista. Kaikkien pieniksi pilkottujen erityisosaamisalueiden viidakossa - entä silloin kun työntekijöiden mielenterveys jo ylikuormituksessa horjuu fyysinen terveys mukaan lukien - itsekin kuulun tohon maan ääniä kuulevien ryhmään -
      korvissa taukoamtta iltaisin kuuluu lasten itku
      .. ja kysymys - eikö äiti koskaan enää tule kotiin?
      Joteski elämänaikuinen työorjuus ja prostituutio kulkevat aina käsikädessä - jakselkaa silti kaikki elää, pienipalkkaiset mummut ja äiditkin vaikka koko maailman tuska välillä niskaan kaadettaisiinkin
      mukiloinnin, kiusaamisen ja kidutuksen ohella.

    • Korppis1

      Paloma ihan aikuisten oikeasti, sinut voi laskea "kansakiihoittajaksi".

      Olet ruotsalainen sekin totuus kerää sinulle Suomesta vihamiehiä.

      Olet "suvaitsevainen" (mitä epäilen), et ole suvaitsevainen olet yhden kannan sokea kiihkoilija. Se mitä näppäimiltäsi kirjoitat on provoa toisin ajatteleviin suomalaisiin.

      En tiedä kuinka pärjäisit ruotsalaisilla keskustelupalstoilla, voi olla, että saisit vihamiehiä omassa maassasi. En hyökkää, mutta haluan sanoa, että kielenkäyttösi ja joidenkin toisin ajattelevien nimittely esim. pahvi jne eivät anna sinusta rauhankyyhkyn kuvaa.

      Jos kiihkoilee pakolaisten avustustöissä saa varmasti vihamiehiä ja niitä oli jo murhatulla poliitikollakin, häntä oli varoitettu, kuten muutamia muita politikkoja, jotka ovat sittemmin kieltäytyneet menemästä kansan keskelle avoimiin tilaisuuksiin missä he joutuvat maalitauluksi.

      Et saa näillä kirjoituksillasi sympatiaa sen olet varmaan jo itse havainnut.

      Miksi sinun pitää vaahdota maailman pelastajana, ei sinun aikasi riitä. Voit vain raapaista tulitikun ja heiluttaa sitä keskustelupalstalla, mutta se tikku sammuu vastatuulessa.

      • RvaMarple

        Yläpeukku


      • patakattilaasoimaa

        Anna mummon meuhkata!
        Täällä ei kukaan ota hänen tarinoitaan todesta.
        Kuten ei sinunkaan.


      • Miksikö minun pitää aina kirjoittaa asioista jotka ovat minulle tärkeitä? Onko se kansankiihoitusta? Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        Olen ainoastaan nostanut tapeetille tapahtumia mihin meidän pitäisi kiinnittää huomiota. Oman tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden vuoksi. Jos vain tuijotamme omaa napaamme ja suljemme silmämme sille mitä ympärillämme tapahtuu ....mitä siitä seuraa? Vastuu on meidän kaikkien yhteinen asia.
        Jos tää on sun mielestä "kansankiihoittamista" no miettippä vielä kertaalleen mitä kirjoitat. Ja lue ajatuksella.


      • mieliPideOnTämä
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksikö minun pitää aina kirjoittaa asioista jotka ovat minulle tärkeitä? Onko se kansankiihoitusta? Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        Olen ainoastaan nostanut tapeetille tapahtumia mihin meidän pitäisi kiinnittää huomiota. Oman tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden vuoksi. Jos vain tuijotamme omaa napaamme ja suljemme silmämme sille mitä ympärillämme tapahtuu ....mitä siitä seuraa? Vastuu on meidän kaikkien yhteinen asia.
        Jos tää on sun mielestä "kansankiihoittamista" no miettippä vielä kertaalleen mitä kirjoitat. Ja lue ajatuksella.

        Paloma kirjoitti: Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        <<<<<<<<<<<<<<<<<<
        Kerropa olenko minä yllyttänyt mihinkään tuollaiseen? Kun niin hyökkäät ja haukut tyhmäksi, pahviksi ym.. kun olen eri mieltä kanssasi.
        En valitettavasti pidä Coxin henkeä arvokkaampana kuin niiden lukemattomien homojen, täällä murhattujen poliisien ja monien muiden tapettujen. Tasa-arvon kannattajana sinun pitäisi olla tasapuolinen ja tuntea empatiaa kaikkia turhaan henkensä antaneita kohtaan. Ennen pakolaistulvaa elämä oli melko tasaista, nyt ei riitä että näiden tulokkaiden kanssa on hankalaa, pitää vielä riidellä keskenään.
        Minä säälin amerikkalaisia äitejä jotka menettivät lapsiaan, säälin Coxin perhettä joka menetti äitinsä. Monella on surua, toivoisin totisesti että tuollaiset asiat jäisivät toteutumatta.
        Miksihän vaietaan ruotsista suomeen tulleista pakolaisista, venäjältä on tullut paljon vähemmän, sitä jaksetaan kauhistella. En ole venäjämielinen, mutta tässäkin asiassa ihmettelen miksi asiat muuttuvat riippuen siitä mistä maasta tänne tullaan.


      • "En tiedä kuinka pärjäisit ruotsalaisilla keskustelupalstoilla, voi olla, että saisit vihamiehiä omassa maassasi."
        Olen mukana parissa keskusteluryhmässä; yksi niistä on paikallinen FB_yhteisö, jossa olenomalla nimelläni ja kuvallani. Ei ole tullut uhkailuja eikä vihamiehiä. Edustan luonnollisestikin enemmistön mielipiteitä ja se auttaa aina. Minun tarvii aina vain pitää mielessä se että jos joku sanoo että ruotsindemokraatit ovat vahvoja meidän metsänkulmassa, niin muut, suvaitsevaisemmat ja avarakatseisimmat ovat suuri enemmistö.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksikö minun pitää aina kirjoittaa asioista jotka ovat minulle tärkeitä? Onko se kansankiihoitusta? Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        Olen ainoastaan nostanut tapeetille tapahtumia mihin meidän pitäisi kiinnittää huomiota. Oman tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden vuoksi. Jos vain tuijotamme omaa napaamme ja suljemme silmämme sille mitä ympärillämme tapahtuu ....mitä siitä seuraa? Vastuu on meidän kaikkien yhteinen asia.
        Jos tää on sun mielestä "kansankiihoittamista" no miettippä vielä kertaalleen mitä kirjoitat. Ja lue ajatuksella.

        Paloma, minusta olet oikealla asialla. Sinunlaisia ihmisiä tarvitaan, joka nostaa sen rumankin kissan pöydälle. Vaikka se keskustelu täällä sammuukin kun villaisella painetaan, niin aina se jonnekin jää kytemään.

        Nämä ihmiset täällä ei ehkä jaksa tuntea enempää? He voivottelevat mieluummin kun naapuri vaipuu koomaan, kuin että joku maailmalla tapetaan aatteensa vuoksi. Tavallaan sen ymmärränkin, informaatiotulva tuosta maailman mielipuolesta on aikamoinen. Sitä en ymmärrä, että jos ei itse enää jaksa tuntea, muidenkin pitää heidän mielestä olla tuntematta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksikö minun pitää aina kirjoittaa asioista jotka ovat minulle tärkeitä? Onko se kansankiihoitusta? Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        Olen ainoastaan nostanut tapeetille tapahtumia mihin meidän pitäisi kiinnittää huomiota. Oman tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden vuoksi. Jos vain tuijotamme omaa napaamme ja suljemme silmämme sille mitä ympärillämme tapahtuu ....mitä siitä seuraa? Vastuu on meidän kaikkien yhteinen asia.
        Jos tää on sun mielestä "kansankiihoittamista" no miettippä vielä kertaalleen mitä kirjoitat. Ja lue ajatuksella.

        Olen saanut sinulta usein palautetta, että minä en ymmärrä tai, että olen hakoteillä tai ulkona käsiteltävästä asiasta.

        Yritän minä lukea ajatuksella, tässä keisissä en voi yhtyä mielipiteisiisi, en omaksu tapaasi kirjoittaa toisinajattelevista. Pidät itseäsi rauhakyyhkynä, suvaitsevana äiti Teresana. Haluat maailmasta paremman, kuka ei haluaisi, mutta sinulla eikä minulla ole kykyjä poistaa epätasa-arvoa maailmasta. Säästä sydäntäsi hyville asioille.

        Paremman maailman tekemiseen osallistuin nuorena se on nuorten juttu. Uskon, että siellä kotinurkissasi on semppaajasi, neuvonantajasi. Sinä olet jo vanha nainen kuten minäkin, emme enää sovi parrikaadeille lipunkantajiksi. Putoamme jo herkästi kun alkaa huipata. Nuorten asia on tehdä tulevaisuus, me olemme tehneet parhaamme. Hyvää elämää olen saanut elää. Vuonna 1947 kun synnyin kirjoitettiin Pariisin rauhan sopimus. Olen saanut elää rauhan ajassa, toisin kuin mieheni, joka muistaa muistaa kotimaansa piirityksen, pelon ja nälän.

        Minä ja mieheni ajattelemme jo omaa napaamme, omaa parastamme, omaa hyvinvointiamme. Lapsenikaan eivät vouhkaa, sulkevat silmänsä pahuudelta kuten minäkin. Käännän pääni pois julmuuksilta, nautin Suomeni suloisesta suvesta. Minulla on vahva itsetunto jota "kukkahatut" eivät heilauta.

        Taidan tehdä poikkeuksen, aion pistää kukkahatun päähäni ja leikkiä tyhmää täti Monikaa juhannustulilla. Ei silti ei minun tarvitse leikkiä tyhmää ; )


      • eivasemmalle
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Miksikö minun pitää aina kirjoittaa asioista jotka ovat minulle tärkeitä? Onko se kansankiihoitusta? Olenko minä käskenyt ketään menemään tuikkaamaan tuleen jonkun nassejärjestön kerhotalon? Olenko minä edes ehdottanut että sananvapautta rajoitettaisiin muuten kuin lain määräämissä raameissa? Olenko minä sanonut että ihmiset eivät voisi tai saisi ajatella niinkuin haluavat? Vaikka väärinkin? Vaikka tyhmästi?
        Olen ainoastaan nostanut tapeetille tapahtumia mihin meidän pitäisi kiinnittää huomiota. Oman tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden vuoksi. Jos vain tuijotamme omaa napaamme ja suljemme silmämme sille mitä ympärillämme tapahtuu ....mitä siitä seuraa? Vastuu on meidän kaikkien yhteinen asia.
        Jos tää on sun mielestä "kansankiihoittamista" no miettippä vielä kertaalleen mitä kirjoitat. Ja lue ajatuksella.

        Nimenomaan tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden takia, kuten paloma kirjoitti.
        Sekö on oikein että lastemme tulevaisuus vaarantuu kun opiskelusta leikataan, maahanmuuttoon löytyy aina rahaa. On raja minkä yksi maa voi ottaa pakolaisia vastaan ilman että maan entiset asukkaat joutuvat kärsimään.
        Kerrot olevasi erittäin hyvä, suvaitsevainen ja avarakatseinen. Niin oletkin omasta mielestäsi.
        Moni on sitä mieltä että sinulle on olemassa vain yksi totuus, jos joku on eri mieltä hänet pitää vaientaa kuten 70-luvun suomessa tehtiin.
        Silloinkin itseään ajattelevat hymistelivät joukon mukana, olivat niin vasemmistolaista. Nyt moni häpeää ja haluaa unohtaa koko jutun.


      • eivasemmalle kirjoitti:

        Nimenomaan tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden takia, kuten paloma kirjoitti.
        Sekö on oikein että lastemme tulevaisuus vaarantuu kun opiskelusta leikataan, maahanmuuttoon löytyy aina rahaa. On raja minkä yksi maa voi ottaa pakolaisia vastaan ilman että maan entiset asukkaat joutuvat kärsimään.
        Kerrot olevasi erittäin hyvä, suvaitsevainen ja avarakatseinen. Niin oletkin omasta mielestäsi.
        Moni on sitä mieltä että sinulle on olemassa vain yksi totuus, jos joku on eri mieltä hänet pitää vaientaa kuten 70-luvun suomessa tehtiin.
        Silloinkin itseään ajattelevat hymistelivät joukon mukana, olivat niin vasemmistolaista. Nyt moni häpeää ja haluaa unohtaa koko jutun.

        "eivasemmalle"

        Tämän hetken tärkein tavoite on saada maamme syntyvyys nousuun.
        Muuten ei ole enää maatamme.
        Päättäjämme ovat ymmärtäneet hyvin mitkä kansat lisääntyvät ripeästi.
        He tajusivat aikoinaan senkin, että Eestiläiset ne eivät ole.
        -
        Joten, lisää leikkauksia hömpän opiskeluun.
        Ravitsevaa ruokaa pakolais-lapsille.

        H.


      • mieti.vähä
        hmp.f kirjoitti:

        Paloma, minusta olet oikealla asialla. Sinunlaisia ihmisiä tarvitaan, joka nostaa sen rumankin kissan pöydälle. Vaikka se keskustelu täällä sammuukin kun villaisella painetaan, niin aina se jonnekin jää kytemään.

        Nämä ihmiset täällä ei ehkä jaksa tuntea enempää? He voivottelevat mieluummin kun naapuri vaipuu koomaan, kuin että joku maailmalla tapetaan aatteensa vuoksi. Tavallaan sen ymmärränkin, informaatiotulva tuosta maailman mielipuolesta on aikamoinen. Sitä en ymmärrä, että jos ei itse enää jaksa tuntea, muidenkin pitää heidän mielestä olla tuntematta.

        Mikä olet sanomaan mitä muut tuntee paitsi paloma ja sinä.
        Olet niin nöyristelevän tekopyhä että ei voi kuin sääliä.
        Olette sitä miltä että olette hyviä, parempia kuin muut, Paloma itse kertoi kuuluvansa hyviin.
        Totta helkutissa minuun koskee enemmän jos joku tuttu ihminen vaipuu koomaan kuin se että joku tuntematon maailmalla kuolee. Sitähän sekoaisi päästään jos joka ikinen kuolema sattuisi yhtä paljon kuin lähellä olevan ihmisen.


      • mieti.vähä kirjoitti:

        Mikä olet sanomaan mitä muut tuntee paitsi paloma ja sinä.
        Olet niin nöyristelevän tekopyhä että ei voi kuin sääliä.
        Olette sitä miltä että olette hyviä, parempia kuin muut, Paloma itse kertoi kuuluvansa hyviin.
        Totta helkutissa minuun koskee enemmän jos joku tuttu ihminen vaipuu koomaan kuin se että joku tuntematon maailmalla kuolee. Sitähän sekoaisi päästään jos joka ikinen kuolema sattuisi yhtä paljon kuin lähellä olevan ihmisen.

        No onko sulla sitten suurempi oikeus sanomaan mitä Paloma ja minä tunnemme? Miten niin nöyristelevä, nyöristelenkö nyt sua? Ent.siivooja, Hunkszia, Korppista? Sä menet taas siihen samaan kuoppaan, pureudut persoonaan kun on tarkoitus keskustella aiheesta.

        Saako sun kanssa olla eri mieltä ilman että rupeat mollaamaan?


      • Pirrepä
        eivasemmalle kirjoitti:

        Nimenomaan tulevaisuutemme ja lastemme tulevaisuuden takia, kuten paloma kirjoitti.
        Sekö on oikein että lastemme tulevaisuus vaarantuu kun opiskelusta leikataan, maahanmuuttoon löytyy aina rahaa. On raja minkä yksi maa voi ottaa pakolaisia vastaan ilman että maan entiset asukkaat joutuvat kärsimään.
        Kerrot olevasi erittäin hyvä, suvaitsevainen ja avarakatseinen. Niin oletkin omasta mielestäsi.
        Moni on sitä mieltä että sinulle on olemassa vain yksi totuus, jos joku on eri mieltä hänet pitää vaientaa kuten 70-luvun suomessa tehtiin.
        Silloinkin itseään ajattelevat hymistelivät joukon mukana, olivat niin vasemmistolaista. Nyt moni häpeää ja haluaa unohtaa koko jutun.

        Ei ne leikkaukset johdu pakolaisista, elä yritäkään...


      • kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen saanut sinulta usein palautetta, että minä en ymmärrä tai, että olen hakoteillä tai ulkona käsiteltävästä asiasta.

        Yritän minä lukea ajatuksella, tässä keisissä en voi yhtyä mielipiteisiisi, en omaksu tapaasi kirjoittaa toisinajattelevista. Pidät itseäsi rauhakyyhkynä, suvaitsevana äiti Teresana. Haluat maailmasta paremman, kuka ei haluaisi, mutta sinulla eikä minulla ole kykyjä poistaa epätasa-arvoa maailmasta. Säästä sydäntäsi hyville asioille.

        Paremman maailman tekemiseen osallistuin nuorena se on nuorten juttu. Uskon, että siellä kotinurkissasi on semppaajasi, neuvonantajasi. Sinä olet jo vanha nainen kuten minäkin, emme enää sovi parrikaadeille lipunkantajiksi. Putoamme jo herkästi kun alkaa huipata. Nuorten asia on tehdä tulevaisuus, me olemme tehneet parhaamme. Hyvää elämää olen saanut elää. Vuonna 1947 kun synnyin kirjoitettiin Pariisin rauhan sopimus. Olen saanut elää rauhan ajassa, toisin kuin mieheni, joka muistaa muistaa kotimaansa piirityksen, pelon ja nälän.

        Minä ja mieheni ajattelemme jo omaa napaamme, omaa parastamme, omaa hyvinvointiamme. Lapsenikaan eivät vouhkaa, sulkevat silmänsä pahuudelta kuten minäkin. Käännän pääni pois julmuuksilta, nautin Suomeni suloisesta suvesta. Minulla on vahva itsetunto jota "kukkahatut" eivät heilauta.

        Taidan tehdä poikkeuksen, aion pistää kukkahatun päähäni ja leikkiä tyhmää täti Monikaa juhannustulilla. Ei silti ei minun tarvitse leikkiä tyhmää ; )

        Kyllä minä yritän omalta osaltani parantaa maailmaa niin kauan kuin henki pihisee.
        Minulla ei ole pienintäkään aikomusta jäädä tuijottamaan ainoastaan omaa napaani tai hyvinvointiani ja ajatella, että olen tehnyt kaiken voitavani.

        Ikäluokkamme on suuri ja voimme vaikuttaa lukemattomiin asioihin jatkossakin käyttämällä sydäntämme hyvien asioiden edistämiseen vielä vuosia, jopa vuosikymmeniä.

        Jos poikani sulkisi silmänsä todellisuudelta, kokisin epäonnistuneeni kasvatustyössäni.
        Onneksi näin ei ole.
        Ei hän kanna harteillaan koko maailman tuskaa ja epäoikeudenmukaisuutta, mutta on kuitenkin tietoinen niistä. Hän elää jokseenkin tavallisen nuoren miehen elämää ilman silmälappuja.


    • Muita lukematta, ihminen on eläin eläinten joukossa ei sen parempi.

      Eläimillä täytyy olla kuri ja johto. Jos kuri olisi ollut ei olisi harmeja maailmassa.

      Suomella on Ruotsilla on ollut harmeja pakolaisista tosin Ruotsiin muutto on lähes samaa luokkaa siis rajalla tutkimukset ovat aivan turhia. Joku ihmetteli miksi kerjäläiset tulevat---vastaus heidän omissa maissa on kerjääminen kielletty.

      • Kerjäläisten tulot ovat melko suuret, tosin heillä on omat johtajat näin ainakin Ruotsissa. Kerjääminen Suomessa taitaa olla vähäistä.


    • Otsikkoon mielen häiriöitä on ollut Suomessa, suuressa yhtiössä ja korkeinoikeus totesi ei mitään vikaa----jälkeen päin osapuolet eivät puhu asiasta.

      Häiriöt ovat Suomessa tavallisia niistä ei puhuta---kun Putin pelastaa vaivaisen Suomen nolla asiassa.

      Paloma kysymys ei ole köyhistä vaan rahasta, sillä ei rahaa voi jakaa kuinka tahansa, ehkä olet Aina saanut kun pyydit.

      Kunnioitan mielipiteitä ja elämän katsomusta.

    • Toisen maailman sodan jälkeen, häiriöt maailmassa länsimaat ja heidän alankomaat.

      USA on aloittaja terroristien alussa ja siinä Venäjä matkassa.


      He suuret USA ja Venäjä häntä koipien välissä lähtivät pakoon---EU-YK auttaa---kuka auttaa ei kukaan, he jotka toimivat harjoittelevat tappamista eri toimin ei muuta.

    • Kokemuksia Romania, Espanja-- ei rikollisuutta ei kerjäläisiä.

      Paloma mitä haluat?

      Ihminen on eläin, näin kehityksessä tänään.

      Suomi tänään ---Kekkonen - Venäjä hallitsee.

    • "Paloma mitä haluat?"
      En mitään sen ihmeellisempää kuin maailman missä kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, vapaita ja onnellisia, väriin, kokoon, ikään, kansalaisuuteen, etniseen kuuluvaisuuteen, uskontoon, seksuaaliseen suuntaukseen kuulumatta. Missä ihmiset sietävät ja kunnioittavat toinen toistaan, missä toisin ajattelevia ei nimitellä, halveksita, mollata. Missä jos heittää kiven, käsi näytetään eikä sitä viedä selän taakse. Missä ihmiset seisoo sanojensa takana, Missä poliitikot saavat puhua politiikkaa ja hoitaa asioitamme ilman että heidän henkensä on vaarassa....haluan paljon, tiedän.

      En ole sinisilmäinen enkä naivi.
      Mutta haluan uskoa edelleenkin että ainoastaan uskomalla ihmisyyteen teemme pesäeroa pahaan.

      mvh/P

      • ent.siivoojaparka

        Siinäpä sinulle työmaata riittääkin.
        Siihen voi aikaa vierähtää, että tyhmät pahvit ovat samanarvoisia sinun kanssasi.


      • Reportteri

        "Missä ihmiset sietävät ja kunnioittavat toinen toistaan, missä toisin ajattelevia ei nimitellä, halveksita, mollata." Olet itse mahdollisimman huono sanomaan moista. Tuskin on viestiä ettet sortuisi nimittelyyn, halveksintaan, mollaamiseen.


      • kyllästyttää.jo
        Reportteri kirjoitti:

        "Missä ihmiset sietävät ja kunnioittavat toinen toistaan, missä toisin ajattelevia ei nimitellä, halveksita, mollata." Olet itse mahdollisimman huono sanomaan moista. Tuskin on viestiä ettet sortuisi nimittelyyn, halveksintaan, mollaamiseen.

        Se on kommareitten tapa, luulevat olevansa yläpuolella muita.


      • nuormieli

        "Paloma.se.co" nostan peukkua! jospa me kaikki pyrkisimme elämään täällä maapallolla noudattamalla noita ohjeita saisimme huomata että elämme melkein paratiisissa, jospa antaisimme jokainen juuri sen hyvän nousta esiin, sen hyvän jonka uskon asuvan meissä jokaisessa jossain syvällä ja joka voittaa ja tukahduttaa pahan pahan aikeet, tämä kaikki on mahdollista jos jokainen sisimmässään antaa hyvälle mahdollisuuden.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Siinäpä sinulle työmaata riittääkin.
        Siihen voi aikaa vierähtää, että tyhmät pahvit ovat samanarvoisia sinun kanssasi.

        Sinäkin olet tasa-arvoinen minun kanssani. Vaikka agendasi onkin aivan eri. Ja välillä saat minutkin vihastumaan ja sortumaan nimittelyyn.


      • Reportteri kirjoitti:

        "Missä ihmiset sietävät ja kunnioittavat toinen toistaan, missä toisin ajattelevia ei nimitellä, halveksita, mollata." Olet itse mahdollisimman huono sanomaan moista. Tuskin on viestiä ettet sortuisi nimittelyyn, halveksintaan, mollaamiseen.

        Älä viitsi puhua soopaa. Minä voin kyllä vihastua ja sanoa pahasti, mutta ainoastaan kun minua on provosoitu. YLEENSÄ käytän poliittisesti korrektia kieltä.


      • nuormieli
        nuormieli kirjoitti:

        "Paloma.se.co" nostan peukkua! jospa me kaikki pyrkisimme elämään täällä maapallolla noudattamalla noita ohjeita saisimme huomata että elämme melkein paratiisissa, jospa antaisimme jokainen juuri sen hyvän nousta esiin, sen hyvän jonka uskon asuvan meissä jokaisessa jossain syvällä ja joka voittaa ja tukahduttaa pahan pahan aikeet, tämä kaikki on mahdollista jos jokainen sisimmässään antaa hyvälle mahdollisuuden.

        Pieni lisäys kommenttiini. Politiikan jättäisin kokonaan pois keskusteluissa hyvästä ja ja pahasta. Tuo "Missä ihmiset sietävät ja kunnioittavat toinen toistaan" olisi hyvä lähtökohta parempaan yhteiskuntaan.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Älä viitsi puhua soopaa. Minä voin kyllä vihastua ja sanoa pahasti, mutta ainoastaan kun minua on provosoitu. YLEENSÄ käytän poliittisesti korrektia kieltä.

        Mutta eikös silloin tasa-arvon nimissä kaikilla muillakin ihmisillä maailmassa ole sama oikeus siihen ilman että aletaan syyttämään vihasta ja vihapuheista.
        Ajatteles, jos toisetkin ovat tunteneet itsensä provosoiduiksi tavalla tai toisella (murhaajatkin).


      • Reportteri
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Älä viitsi puhua soopaa. Minä voin kyllä vihastua ja sanoa pahasti, mutta ainoastaan kun minua on provosoitu. YLEENSÄ käytän poliittisesti korrektia kieltä.

        "Älä viitsi puhua soopaa. Minä voin kyllä vihastua ja sanoa pahasti, mutta ainoastaan kun minua on provosoitu. YLEENSÄ käytän poliittisesti korrektia kieltä."

        Palomasarkasmia.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta eikös silloin tasa-arvon nimissä kaikilla muillakin ihmisillä maailmassa ole sama oikeus siihen ilman että aletaan syyttämään vihasta ja vihapuheista.
        Ajatteles, jos toisetkin ovat tunteneet itsensä provosoiduiksi tavalla tai toisella (murhaajatkin).

        Ei se niin mene. Rikokseen yllyttäminen on myös rikos. Vihapuheet ja vihan lietsominen yllyttää vähäjärkisiä, psykoottisia ja helposti narutettavia ihmisiä tekemään vihatekoja.
        Lainsäädännöllä on asiassa selvä tarkoitus. Sitä et voi sinäkään saivartelullasi hämärtää.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se niin mene. Rikokseen yllyttäminen on myös rikos. Vihapuheet ja vihan lietsominen yllyttää vähäjärkisiä, psykoottisia ja helposti narutettavia ihmisiä tekemään vihatekoja.
        Lainsäädännöllä on asiassa selvä tarkoitus. Sitä et voi sinäkään saivartelullasi hämärtää.

        Sitäpaitsi, on tosi suuri ero siinä että keskustelupalstalla tuntee itsensä provosoiduksi ja sanoo "herää pahvi" siivoojaparalle ja sille että kadulla ampuu ja puukottaa kansanedustajan kuoliaaksi.
        Sekoittelet nyt soppaa aika vapaalla kädellä.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ei se niin mene. Rikokseen yllyttäminen on myös rikos. Vihapuheet ja vihan lietsominen yllyttää vähäjärkisiä, psykoottisia ja helposti narutettavia ihmisiä tekemään vihatekoja.
        Lainsäädännöllä on asiassa selvä tarkoitus. Sitä et voi sinäkään saivartelullasi hämärtää.

        Jos provosoi toisen vihaiseksi, niin vihaiseksi, että hän on valmis vaikka tappamaan toisen, niin eikö se provosoiminen ole silloin suoranaista rikokseen yllyttämistä.
        Kun saavathan kai muutkin provosoitua vihaisiksi niinkuin sinäkin teet (ja sitten syyttää toisia omasta vihastumisestaan). Ehkä Coxin murhaajakin tunsi, että Cox provosoi häntä (yllytti pahimpaan mahdolliseen rikokseen).


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jos provosoi toisen vihaiseksi, niin vihaiseksi, että hän on valmis vaikka tappamaan toisen, niin eikö se provosoiminen ole silloin suoranaista rikokseen yllyttämistä.
        Kun saavathan kai muutkin provosoitua vihaisiksi niinkuin sinäkin teet (ja sitten syyttää toisia omasta vihastumisestaan). Ehkä Coxin murhaajakin tunsi, että Cox provosoi häntä (yllytti pahimpaan mahdolliseen rikokseen).

        Espi, väitätkö sä kirkasotsaisesti että tappaminen on OK?


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sitäpaitsi, on tosi suuri ero siinä että keskustelupalstalla tuntee itsensä provosoiduksi ja sanoo "herää pahvi" siivoojaparalle ja sille että kadulla ampuu ja puukottaa kansanedustajan kuoliaaksi.
        Sekoittelet nyt soppaa aika vapaalla kädellä.

        Siis keskustelupalstalla vihaaminen on sallittua ja ok? Miksi sitten tuomitset toisten "vihakirjoitukset"?
        Missä on silloin tasa-arvo sinun ja toisten välillä?
        Kumpi on syyllinen vihaan; se joka provosoi vai se, joka vihastuu tuntiessaan itsensä provosoiduksi?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Espi, väitätkö sä kirkasotsaisesti että tappaminen on OK?

        Mutta, jos joku provosoituu niin äärirajoille asti, ettei pysty hillitsemään vihaansa?
        Kenen se syy on silloin?
        Paloma ainakin pesee kätensä omasta hillitsemättömästä vihastumisestaan sillä, että toiset provosoivat häntä.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Espi, väitätkö sä kirkasotsaisesti että tappaminen on OK?

        Jeesus: Mutta minä sanon teille, hän joka vihastuu veljeensä on jo murhaaja.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta, jos joku provosoituu niin äärirajoille asti, ettei pysty hillitsemään vihaansa?
        Kenen se syy on silloin?
        Paloma ainakin pesee kätensä omasta hillitsemättömästä vihastumisestaan sillä, että toiset provosoivat häntä.

        Totta kai ihmisillä on oma rajansa, mitä sietää ja mitä ei. Moraali sitten kertoo mitä sillä vihallaan saa tehdä ja mitä ei.

        Jos sua joku pistää vihaksi, niin onhan se syy aina jossain? Vai oletko koskaan syyttä vihainen?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Älä viitsi puhua soopaa. Minä voin kyllä vihastua ja sanoa pahasti, mutta ainoastaan kun minua on provosoitu. YLEENSÄ käytän poliittisesti korrektia kieltä.

        "Paloma.se.co"

        Hamara-puolella kiitos, ja ei sitten kasvoihin :)

        Te olette hölmöjä pikku-naisia tuulisilla kukkuloilla.
        Onni, autuus ja tasa-arvo toteutuu ainoastaan sitten, kun kaikkilla on yhtä
        suuri eväs-paketti ja yhtä komea auto.
        Tuota tulevaisuutta eivät näe suurimmatkaan ajattelijat, saati
        haihattelijat.
        Jos kaikilla on yhtä-paljon, ei millään ole enää arvoa.


        H.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Jeesus: Mutta minä sanon teille, hän joka vihastuu veljeensä on jo murhaaja.

        Mutta Jeesus elikin aikana, jolloin ihmishenki ei ollut minkään arvoinen. Ajat on vähän muuttuneet. Ainakin meilläpäin.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Mutta Jeesus elikin aikana, jolloin ihmishenki ei ollut minkään arvoinen. Ajat on vähän muuttuneet. Ainakin meilläpäin.

        Et sitten ymmärtänyt tuota Jeesuksen sanomaa?
        En oikein tiedä sanoa ihmishengen arvoa nykyisinkään, kun näkee täälläkin murhia joka päivän lehdessä ja minkälaisia tuomioita murhaajille jaellaan Ruotsissa. Ehkäpä tuomioistuimet ovat tuolla samalla linjalla kuin Paloma, että toisen syytä, jos joku provosoituu vihaiseksi, vastuu sillä joka provosoi.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt tuota Jeesuksen sanomaa?
        En oikein tiedä sanoa ihmishengen arvoa nykyisinkään, kun näkee täälläkin murhia joka päivän lehdessä ja minkälaisia tuomioita murhaajille jaellaan Ruotsissa. Ehkäpä tuomioistuimet ovat tuolla samalla linjalla kuin Paloma, että toisen syytä, jos joku provosoituu vihaiseksi, vastuu sillä joka provosoi.

        Ymmärrän putkiaivomaisesti sen, että moni asia jonka Jeesus sanoi, oli välttämättömät neuvot ja ohjeet siihen aikaan. Ja että ihmisillä on tarve tulkita samat sanomat tähän aikaan.

        Onhan niitä piirejä maailmassa jossa ihmishengellä ei ole arvoa, mutta ei se oikein meidän tavisten arvomaailmaan sovi.

        Sä et vastannut mun kysymykseen, että oletko syyttä koskaan vihastunut?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Et sitten ymmärtänyt tuota Jeesuksen sanomaa?
        En oikein tiedä sanoa ihmishengen arvoa nykyisinkään, kun näkee täälläkin murhia joka päivän lehdessä ja minkälaisia tuomioita murhaajille jaellaan Ruotsissa. Ehkäpä tuomioistuimet ovat tuolla samalla linjalla kuin Paloma, että toisen syytä, jos joku provosoituu vihaiseksi, vastuu sillä joka provosoi.

        "ent.siivoojaparka"


        Minä katselin viereiseltä vuorelta, kun Jesse laittoi vedet paisumaan.
        Oli aikasti garseeta kattoo kuinka viileesti Jesse suhtautui miten vauvat

        ja vaarit hukkuivat.
        Nuo ihmiset eivät olleet ihmisen arvoisia, Jesse tokaisi.
        Kysäisin Jesseltä äsken jotain Väli-merrestä.
        Jesse ei vastannut, mutta salama iski lähistölleni.
        Ymmärsin Jessen faijan käskeneen minun olla hiljaa.
        Ja pysytellä omissa asioissani, joihin ei Väi-meri kuulu.
        -
        Tajusin kahden Kalan ja viiden Leivän ajan kulkeneen ihmisen ohi.
        Alkaa olla nälkä-tulvan aika.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"


        Minä katselin viereiseltä vuorelta, kun Jesse laittoi vedet paisumaan.
        Oli aikasti garseeta kattoo kuinka viileesti Jesse suhtautui miten vauvat

        ja vaarit hukkuivat.
        Nuo ihmiset eivät olleet ihmisen arvoisia, Jesse tokaisi.
        Kysäisin Jesseltä äsken jotain Väli-merrestä.
        Jesse ei vastannut, mutta salama iski lähistölleni.
        Ymmärsin Jessen faijan käskeneen minun olla hiljaa.
        Ja pysytellä omissa asioissani, joihin ei Väi-meri kuulu.
        -
        Tajusin kahden Kalan ja viiden Leivän ajan kulkeneen ihmisen ohi.
        Alkaa olla nälkä-tulvan aika.

        H.

        Ai että tällaisia tuttavan tarinoita tänne halutaan, ei niitä oikeita. Ookkei, koetan jatkossa muistaa ;)


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Ymmärrän putkiaivomaisesti sen, että moni asia jonka Jeesus sanoi, oli välttämättömät neuvot ja ohjeet siihen aikaan. Ja että ihmisillä on tarve tulkita samat sanomat tähän aikaan.

        Onhan niitä piirejä maailmassa jossa ihmishengellä ei ole arvoa, mutta ei se oikein meidän tavisten arvomaailmaan sovi.

        Sä et vastannut mun kysymykseen, että oletko syyttä koskaan vihastunut?

        Käännä se putki aivoissasi toisinpäin, niin että se leveämpi pää siitä on se vastaanottava.
        Kyllä minusta se Jeesuksen sanoma sopii ihan yhtä hyvin tähän päivään. Jos pelkästään vihastut johonkin ihmiseen, niin siitä ei ole kaukana ajatus, että haluaisit delitoida hänet elämästäsi ja koko maan päältä. Jo silloin olet ajatuksissasi/sydämessäsi murhaaja.
        Varmaan olen syyttäkin vihastunut ja enimäkseen juuri niin. (Tänä aamuna tapoin jo ajatuksissani mustan kissan, mikä hyppi naamallani. Ei sekään ollut kissan syytä, että vihastuin, koska sillä oli nälkä. Minä vain vihastuin, kun halusin vielä nukkua.)
        Koskaan en halua syyttää toista ihmistä vihastumisestani enkä mielellään muistakaan negatiivisista tunteistani. Ne kaikki tunteet tulevat ihan minusta itsestäni ja vain itsestäni.
        Maailman toiseksi typerintä olla sormi ojossa sinne tänne; sinä saat minut vihastumaan, sinä loukkaantumaan, sinä tuntemaan kateutta, sinä pelkäämään, sinä itkemään ... Yrittää saada toiset tuntemaan syyllisyyttä siitä, että itse on huonovointinen ja hermoherkkä.


      • ent.siivoojaparka
        hunksz kirjoitti:

        "ent.siivoojaparka"


        Minä katselin viereiseltä vuorelta, kun Jesse laittoi vedet paisumaan.
        Oli aikasti garseeta kattoo kuinka viileesti Jesse suhtautui miten vauvat

        ja vaarit hukkuivat.
        Nuo ihmiset eivät olleet ihmisen arvoisia, Jesse tokaisi.
        Kysäisin Jesseltä äsken jotain Väli-merrestä.
        Jesse ei vastannut, mutta salama iski lähistölleni.
        Ymmärsin Jessen faijan käskeneen minun olla hiljaa.
        Ja pysytellä omissa asioissani, joihin ei Väi-meri kuulu.
        -
        Tajusin kahden Kalan ja viiden Leivän ajan kulkeneen ihmisen ohi.
        Alkaa olla nälkä-tulvan aika.

        H.

        Ajatella, että sait olla lähikatsomossa näkemässä vedenpaisumuksen livenä.
        Minä näin siitä vain sivun kokoisen kuvan isossa painavassa Perheraamatussa, minkä kampesin alas komeron ylähyllyltä aina silloin, kun vanhemmat eivät olleet kotona. Hyvä, etten saanut sitä päähäni. Painava oli, mutta hyvää treeninkiä lihaksille saada se sitten sinne takaisin ennenkuin vanhemmat tulee kotiin, sillä se oli niitten kuvien takia kielletty kirja meiltä lapsilta.
        Se vedenpaisumuskuva oli yksi lemppareistani, mikä sai aikaan kihelmöivää kauhuntunnetta. Oli siinä raatoa monenlaisessa asennossa, alastikin. Yksi hukkunut pakolaislapsen kuva lehdessä ei ollut mitään sen rinnalla. Mikähän siinä kuvassa sai maailman vapisemaan?
        Toinen lempparikuvani oli sellainen, missä jonkun irtileikattu pää oli tarjottimella. Lienetkö ollut näkemässä livenä senkin? Vai irroittamassakin?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Käännä se putki aivoissasi toisinpäin, niin että se leveämpi pää siitä on se vastaanottava.
        Kyllä minusta se Jeesuksen sanoma sopii ihan yhtä hyvin tähän päivään. Jos pelkästään vihastut johonkin ihmiseen, niin siitä ei ole kaukana ajatus, että haluaisit delitoida hänet elämästäsi ja koko maan päältä. Jo silloin olet ajatuksissasi/sydämessäsi murhaaja.
        Varmaan olen syyttäkin vihastunut ja enimäkseen juuri niin. (Tänä aamuna tapoin jo ajatuksissani mustan kissan, mikä hyppi naamallani. Ei sekään ollut kissan syytä, että vihastuin, koska sillä oli nälkä. Minä vain vihastuin, kun halusin vielä nukkua.)
        Koskaan en halua syyttää toista ihmistä vihastumisestani enkä mielellään muistakaan negatiivisista tunteistani. Ne kaikki tunteet tulevat ihan minusta itsestäni ja vain itsestäni.
        Maailman toiseksi typerintä olla sormi ojossa sinne tänne; sinä saat minut vihastumaan, sinä loukkaantumaan, sinä tuntemaan kateutta, sinä pelkäämään, sinä itkemään ... Yrittää saada toiset tuntemaan syyllisyyttä siitä, että itse on huonovointinen ja hermoherkkä.

        Leveämpi pää säädetty vastaanottavaiseksi, eikä vaan ulosantoon :))

        Jess. Mä ymmärrän. Ja olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että onhan se vähän oma itsehillintä kun pettää jos pettää. Mutta on se silti pitkä askel vihan ja tappamisen välillä. Minä olen vihannut yhtä ihmistä, niin kuin vain vihata voi, mutta ikinä en harkinnut tappamista. En edes toivonut hänen kuolemaa.

        Tämän päälle vielä se fakta, että on inhimillistä joskus repsottaa ja purkaa tunteitaan. Ja jotkut meistä osaa sen paremmin kuin toiset. Minusta tuntuu että teitä on täällä muutama joka napsii Palomaa kantapäissä ja vahditte, paimennatte millainen hänen tulisi olla. Pureudutte henkilöön, eikä itse asiaan, agendaan. Pientä lynkkausmeininkiä ilmassa. Laittakaa käsi sydämelle ja sanokaa, että ikinä ette olisi syyllistyneet mihinkään mistä häntä syytätte. Niin mä käyn penkomassa arkistoja, että kylläpäs olette.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Leveämpi pää säädetty vastaanottavaiseksi, eikä vaan ulosantoon :))

        Jess. Mä ymmärrän. Ja olen periaatteessa samaa mieltä siitä, että onhan se vähän oma itsehillintä kun pettää jos pettää. Mutta on se silti pitkä askel vihan ja tappamisen välillä. Minä olen vihannut yhtä ihmistä, niin kuin vain vihata voi, mutta ikinä en harkinnut tappamista. En edes toivonut hänen kuolemaa.

        Tämän päälle vielä se fakta, että on inhimillistä joskus repsottaa ja purkaa tunteitaan. Ja jotkut meistä osaa sen paremmin kuin toiset. Minusta tuntuu että teitä on täällä muutama joka napsii Palomaa kantapäissä ja vahditte, paimennatte millainen hänen tulisi olla. Pureudutte henkilöön, eikä itse asiaan, agendaan. Pientä lynkkausmeininkiä ilmassa. Laittakaa käsi sydämelle ja sanokaa, että ikinä ette olisi syyllistyneet mihinkään mistä häntä syytätte. Niin mä käyn penkomassa arkistoja, että kylläpäs olette.

        Paloma saa puolestani olla mikä on, kunhan ei samaista omia vikojaan toisiin keskustelijoihin.
        Jos vihalle antaa pikkusormen, niin kyllä se helposti vie koko käden. Se vihan ja järjen rajaviiva hämärtyy helposti sokeassa vihassa. Vai oletko sitä mieltä, että kaikki murhat/tapot ovat ihan rakkaudella tehtyjä armomurhia?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Paloma saa puolestani olla mikä on, kunhan ei samaista omia vikojaan toisiin keskustelijoihin.
        Jos vihalle antaa pikkusormen, niin kyllä se helposti vie koko käden. Se vihan ja järjen rajaviiva hämärtyy helposti sokeassa vihassa. Vai oletko sitä mieltä, että kaikki murhat/tapot ovat ihan rakkaudella tehtyjä armomurhia?

        Ei se viha mihinkään vie. Se on samanlainen tunne kun rakkauskin, kun kohde on hollilla tai muistissa, se valtaa mielen, kun selkäsi käännät jatkat sitä vanhaa elämää. Ei rakkaus välttämättä ole sokea. Ei ole vihakaan.

        Taas niin mustavalkoista, kuin ei olisi muuta kuin rakkautta ja vihaa. Mutta edelleen. Tunne on pelkkä tunne, se ei oikeuta tekemään yhtään mitään, niin kuin ei himokaan oikeuta raiskaamaan. Mun mielestä se onkin kasvatuksen yksi haastava osa, myös itsekasvatuksen, että oppii kanavoimaan tunteitaan oikealla tavalla. Suurin osa ihmisistä osaa ja hallitsee sen. Minusta ne on lähinnä ne, jotka eivät kunnioita ketään tai mitään, jotka eivät hallitse sitä.

        Koska näemme asiat eri tavalla, mua kiinnostaa että uskallatko sä tuntea vihaa ollenkaan? Tää ei ole mikään kompakyssäri, mua vaan kiinnostaa miten ihminen toimii joka torjuu vihaa.


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Ei se viha mihinkään vie. Se on samanlainen tunne kun rakkauskin, kun kohde on hollilla tai muistissa, se valtaa mielen, kun selkäsi käännät jatkat sitä vanhaa elämää. Ei rakkaus välttämättä ole sokea. Ei ole vihakaan.

        Taas niin mustavalkoista, kuin ei olisi muuta kuin rakkautta ja vihaa. Mutta edelleen. Tunne on pelkkä tunne, se ei oikeuta tekemään yhtään mitään, niin kuin ei himokaan oikeuta raiskaamaan. Mun mielestä se onkin kasvatuksen yksi haastava osa, myös itsekasvatuksen, että oppii kanavoimaan tunteitaan oikealla tavalla. Suurin osa ihmisistä osaa ja hallitsee sen. Minusta ne on lähinnä ne, jotka eivät kunnioita ketään tai mitään, jotka eivät hallitse sitä.

        Koska näemme asiat eri tavalla, mua kiinnostaa että uskallatko sä tuntea vihaa ollenkaan? Tää ei ole mikään kompakyssäri, mua vaan kiinnostaa miten ihminen toimii joka torjuu vihaa.

        Johan tuolla kirjoitin:"""Varmaan olen syyttäkin vihastunut ja enimäkseen juuri niin. Koskaan en halua syyttää toista ihmistä vihastumisestani enkä mielellään muistakaan negatiivisista tunteistani."""
        Mitä sinä vielä änkkäät?
        Miten niin, ei muita tunteita kuin rakkautta tai vihaa?
        Sinullehan pitää näköjään toistaa uudestaan ja uudestaan kirjoittamaansa: """Maailman toiseksi typerintä olla sormi ojossa sinne tänne; sinä saat minut vihastumaan, sinä loukkaantumaan, sinä tuntemaan kateutta, sinä pelkäämään, sinä itkemään ... """ Huomaa nuo kolme pistettä, ne tarkoittavat ja niin edelleen.
        Hankala keskustella sellaisen kanssa, joka tuijottaa vain siihen omaan napaansa, eikä lue toisten kommentteja, kyselee samaa asiaa kahdeksan kertaa.
        Vihan tunteelleenhan ei paljon voi. Se tulee kun tulee niinkuin muutkin tunteet. Mutta pitäisi oppia ymmärtämään, että se vihan tunne tulee sinusta itsestäsi, eikä se ole toisen syytä että sinä tunnet niin, oppia olemaan kanavoimatta sitä toisten päälle. Ymmärrätkö? Et.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Johan tuolla kirjoitin:"""Varmaan olen syyttäkin vihastunut ja enimäkseen juuri niin. Koskaan en halua syyttää toista ihmistä vihastumisestani enkä mielellään muistakaan negatiivisista tunteistani."""
        Mitä sinä vielä änkkäät?
        Miten niin, ei muita tunteita kuin rakkautta tai vihaa?
        Sinullehan pitää näköjään toistaa uudestaan ja uudestaan kirjoittamaansa: """Maailman toiseksi typerintä olla sormi ojossa sinne tänne; sinä saat minut vihastumaan, sinä loukkaantumaan, sinä tuntemaan kateutta, sinä pelkäämään, sinä itkemään ... """ Huomaa nuo kolme pistettä, ne tarkoittavat ja niin edelleen.
        Hankala keskustella sellaisen kanssa, joka tuijottaa vain siihen omaan napaansa, eikä lue toisten kommentteja, kyselee samaa asiaa kahdeksan kertaa.
        Vihan tunteelleenhan ei paljon voi. Se tulee kun tulee niinkuin muutkin tunteet. Mutta pitäisi oppia ymmärtämään, että se vihan tunne tulee sinusta itsestäsi, eikä se ole toisen syytä että sinä tunnet niin, oppia olemaan kanavoimatta sitä toisten päälle. Ymmärrätkö? Et.

        Tuo viimeinen meni just nappiin :)) En ymmärrä, en. Älä lähetä niin ristiriitaisia signaaleja! Yhdessä viestissä sanot että viha pistää tappamaan. Toisessa että olet tuntenut vihaa. Montako tapoit?

        Totta kai se vihan tunne tulee jos itse sen sallii. Mutta ei se sinne itsestään tule. Jos mä nyt ajelen kauppaan ja ostan maitoa ja näen jonkun tuttavan, rahaakin on tilillä, aurinko paistaa ja renkaissa on ilmaa. Niin en mä siitä ala vihaamaan ketään. Eikö? Mutta jos joku hakkaa mummoa alikulkutunnelissa, niin saatan mä vihastuakin. Oikein niin paljon että tunnen vihaa sitä hakkaajaa kohtaan.

        Okei, jälkeenpäin mä ehkä tajuan, että ehkä sillä hakkaajallakin on vaikeaa, saattaa olla huumeen käyttäjä siksi että iskä pisti remmillä kotona kun oli muksu. Ehkä hän joutui näkemään kuinka hänen äitinsä hakattiin, ja siskonsa. Ehkä kaikki on aina hakannut, eikä hän muuta tiedä kuin sitä tuskaa. Mutta tuo on jälkeenpäin. Mulla on silti oikeus olla vihainen sinä hetkenä kun paikalle satun, sen mummon takia. Jälkeenpäin voi tuntea myötätuntoa toista kohtaan.

        Mä asetin putkeni vastaanottamaan sun sanomaa, mutta se ei kertonut koko totuutta. Puolet vaan.


      • ent.siivoojaparka

        Oliko sinulla aiheesta mitään sanottavaa?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Tuo viimeinen meni just nappiin :)) En ymmärrä, en. Älä lähetä niin ristiriitaisia signaaleja! Yhdessä viestissä sanot että viha pistää tappamaan. Toisessa että olet tuntenut vihaa. Montako tapoit?

        Totta kai se vihan tunne tulee jos itse sen sallii. Mutta ei se sinne itsestään tule. Jos mä nyt ajelen kauppaan ja ostan maitoa ja näen jonkun tuttavan, rahaakin on tilillä, aurinko paistaa ja renkaissa on ilmaa. Niin en mä siitä ala vihaamaan ketään. Eikö? Mutta jos joku hakkaa mummoa alikulkutunnelissa, niin saatan mä vihastuakin. Oikein niin paljon että tunnen vihaa sitä hakkaajaa kohtaan.

        Okei, jälkeenpäin mä ehkä tajuan, että ehkä sillä hakkaajallakin on vaikeaa, saattaa olla huumeen käyttäjä siksi että iskä pisti remmillä kotona kun oli muksu. Ehkä hän joutui näkemään kuinka hänen äitinsä hakattiin, ja siskonsa. Ehkä kaikki on aina hakannut, eikä hän muuta tiedä kuin sitä tuskaa. Mutta tuo on jälkeenpäin. Mulla on silti oikeus olla vihainen sinä hetkenä kun paikalle satun, sen mummon takia. Jälkeenpäin voi tuntea myötätuntoa toista kohtaan.

        Mä asetin putkeni vastaanottamaan sun sanomaa, mutta se ei kertonut koko totuutta. Puolet vaan.

        Tuo esimerkkisi siitä mummon pahoinpitelijästä, jota vihaisit.
        Tekisitkö sinä tilanteelle mitään muuta kuin tuntisit vihaa pahoinpitelijää kohtaan? Ketä se sinun sisältäsi tuleva vihantunteesi silloin auttaisi?

        Et todellakaan ymmärtänyt lähellekään, mitä halusin sanoa. En tiedä viitsinkö enää yrittää selittää sitä putkiaivolle. No kokeilen vielä ties monennenko kerran.
        Tarkoitan, että vihan tunne on ihan luonnollista niinkuin muutkin tunteet, mutta sitä ei pitäisi kohdistaa keneenkään ihmiseen syyttäen toisen aiheuttaneen sinulle sen tunteen (muuten se voi vaikka pistää tappamaan), vaan pitäisi ymmärtää, että se on vain sinun itsesi sisältä tuleva tunne. Sinun ikioma vihasi, mikä sieltä pursuaa, toisilla helpommin kuin toisilla.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Tuo esimerkkisi siitä mummon pahoinpitelijästä, jota vihaisit.
        Tekisitkö sinä tilanteelle mitään muuta kuin tuntisit vihaa pahoinpitelijää kohtaan? Ketä se sinun sisältäsi tuleva vihantunteesi silloin auttaisi?

        Et todellakaan ymmärtänyt lähellekään, mitä halusin sanoa. En tiedä viitsinkö enää yrittää selittää sitä putkiaivolle. No kokeilen vielä ties monennenko kerran.
        Tarkoitan, että vihan tunne on ihan luonnollista niinkuin muutkin tunteet, mutta sitä ei pitäisi kohdistaa keneenkään ihmiseen syyttäen toisen aiheuttaneen sinulle sen tunteen (muuten se voi vaikka pistää tappamaan), vaan pitäisi ymmärtää, että se on vain sinun itsesi sisältä tuleva tunne. Sinun ikioma vihasi, mikä sieltä pursuaa, toisilla helpommin kuin toisilla.

        Viha voisi mummonhakkaajatilanteessa jopa auttaa mummoa, saattaisi antaa mulle sen verran adrenaliinia että menisin huutamaan hakkaajalle. Mutta olen rauhan ihminen noin ylipäänsä, tuskin mä häntä potkimaan alkaisin. Ainakaan ennen poliisille soittoa. Vaikea sanoa, arvailla voi. Tappamaan en rupeaisi.

        Siivooja, se ei ole sinun mielestä ok sanoa että "saat minut suuttumaan". Mutta on ok sanoa "saat minut voimaan pahoin"? Mikä on ero?


      • ent.siivoojaparka
        hmp.f kirjoitti:

        Viha voisi mummonhakkaajatilanteessa jopa auttaa mummoa, saattaisi antaa mulle sen verran adrenaliinia että menisin huutamaan hakkaajalle. Mutta olen rauhan ihminen noin ylipäänsä, tuskin mä häntä potkimaan alkaisin. Ainakaan ennen poliisille soittoa. Vaikea sanoa, arvailla voi. Tappamaan en rupeaisi.

        Siivooja, se ei ole sinun mielestä ok sanoa että "saat minut suuttumaan". Mutta on ok sanoa "saat minut voimaan pahoin"? Mikä on ero?

        Häh? Onko joku saanut minut voimaan pahoin?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Häh? Onko joku saanut minut voimaan pahoin?

        *käsi ylhäällä*

        Mutta mulla on ainakin siitä jo hyvä mieli, kun sä tässä ketjussa tavallaan annoit mulle "synninpäästön". Ei se ollutkaan mun vika, se oli ihan sun omaa syytäs. Niin että sanotaan vaikka että ei se varmaan sinä ollut. Se oli varmaan joku muu. Pääset hyvillä mielin nukkumaan, eikä omatunto rupea kolkuttamaan. Tuunko peittelemään ? :)


      • ent.siivoojaparka

        Enhän minä edes voi pahoin. No äsken kyllä mahasta mouraisi, kun söin illalla täytekakkua (vähän liikaa), mutta ei mitään pahoinvointia.


    • tööttt

      Tota noin
      - se minustakin ol jotenkin kumma juttu noitten kaikkien tempausten kanssa että ihmiset avoimesti rikkoivat lakia, mutta se vaan oli jotenkin yleisesti hyväksytty tapa - osa ihmisistä joutui kärsimään joko talous- ja raha-asioissa, fyysisesti tai henkisesti - ei voi esm netissä miljardeja lapsiporno-, huume-,laiton ase- ja ihmiskauppa- tms tiedostoja - tai varastettuja ihmisten henk- stt- salasana- pankki/vakuutus ym tietoja, kyllä siinä on tarvittu alan ihmisiä lataamaan tiedot koneille - tai joku gangstaus ja valittujen kohteiden seuranta ja vainokin. Ongelma sekin että jos joku on kylällä nähnyt jonkun käyvän mielenterveystoimistossa asioimassa - tieto kulkee hiljaisena tietona kylällä - ny on sitäkin sitten ruvennu viiraamaan - entä jos olet iäkäs vanha nainen, asut yksin ja tunnettu kylällä helppona nakkina - ketään ei auta esm semmoinen toiminta, että muistan eilisen autoilun jälkeen tulleeni kotipihaan peruuttamalla ja tänä aamuna kun menin ulos pihaan, totesin että auton etupuskuri oli siististi kohti talon ulkoseinää ja lähden sillä liikkeelle peruuttamalla kadulle. Tiedämme jo kaikki että vanhojen lukkojen avaimet ovat sarja-avaimia - silleen vähäisellä rustauksella ammattivorot hyvästi hoitavat bisneksensä jos ovat silleen erikoistuneita. ihmettelin myös kun määrätyistä liikkeistä, mistä olen ostanut tuotteita, joissa kassakuitti toimii myös takuuajan todisteena - tommoisiakin papereita kummasti katoaa omasta
      arkistosta kaiken muun ohella. Tiedän että minustakaan ei kukaan koskaan ole tykännyt tällä kylällä koskaan mutta voisko immeiset joskus ajatella omaa itseään - valoon vai varjoihin oma tienne käy?

    • "Jos pelkästään vihastut johonkin ihmiseen, niin siitä ei ole kaukana ajatus, että haluaisit delitoida hänet elämästäsi ja koko maan päältä."

      Ei "normaalijärkinen" ihminen voi ajatella noin. Sairaalta kuulostaa.

      • ent.siivoojaparka

        Nythän aletaankin tulla viimeiseltään aloituksen aiheeseen.
        Vihan (ja rakkaudenkin) tunne on siitä vaarallinen, että ei tiedä koskaan varmaksi sanoa, milloin se sokeuttaa niin, että päässä pimahtaa.
        Vaaravyöhykkeellä liikut itsekin, ottaen huomioon, että sitä puutarhaasikin hoitelet, mikä oli yksi varoittava ominaisuus Coxin murhaajallakin, kuten kirjoitit tuolla aikaisemmin: """ Mies opetti englantia vierailijoille, harrasti puutarhanhoitoa..."""


      • expimot
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nythän aletaankin tulla viimeiseltään aloituksen aiheeseen.
        Vihan (ja rakkaudenkin) tunne on siitä vaarallinen, että ei tiedä koskaan varmaksi sanoa, milloin se sokeuttaa niin, että päässä pimahtaa.
        Vaaravyöhykkeellä liikut itsekin, ottaen huomioon, että sitä puutarhaasikin hoitelet, mikä oli yksi varoittava ominaisuus Coxin murhaajallakin, kuten kirjoitit tuolla aikaisemmin: """ Mies opetti englantia vierailijoille, harrasti puutarhanhoitoa..."""

        "Vaaravyöhykkeellä liikut itsekin, ottaen huomioon, että sitä puutarhaasikin hoitelet.."

        Nyt alitit jopa itsesikin.


      • ent.siivoojaparka
        expimot kirjoitti:

        "Vaaravyöhykkeellä liikut itsekin, ottaen huomioon, että sitä puutarhaasikin hoitelet.."

        Nyt alitit jopa itsesikin.

        Se oli Paloma itse, joka siitä murhaajan puutarhan hoidosta kirjoitti. En tiedä mistä se tieto oli, ei kertonut tunsivatko toisensa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Se oli Paloma itse, joka siitä murhaajan puutarhan hoidosta kirjoitti. En tiedä mistä se tieto oli, ei kertonut tunsivatko toisensa.

        Ihan DN:stä vaan, artikkelista joka kertoi murhaajan taustoista. Naapurit kertovat hänestä ja se ei todellakaan vahvista kuvaa mielenvikaisesta tai mielisairaasta erakosta. Tai huumeidenkäyttäjästä. Tavallinen tallaaja joka paikallinen puutarhanhoidon ekpertti ja jakeli mielellään tietoa naapureillekin. Eli mikään ulkonainen ei osoittanut sitä että että hän olisi taipuvainen väkivaltaan. Ainoastaan se että hän oli vuosikausia jo ollut yhteydessä useampiin uusnatsijärjestöihin.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ihan DN:stä vaan, artikkelista joka kertoi murhaajan taustoista. Naapurit kertovat hänestä ja se ei todellakaan vahvista kuvaa mielenvikaisesta tai mielisairaasta erakosta. Tai huumeidenkäyttäjästä. Tavallinen tallaaja joka paikallinen puutarhanhoidon ekpertti ja jakeli mielellään tietoa naapureillekin. Eli mikään ulkonainen ei osoittanut sitä että että hän olisi taipuvainen väkivaltaan. Ainoastaan se että hän oli vuosikausia jo ollut yhteydessä useampiin uusnatsijärjestöihin.

        Niinhän se on. "Matalissa vesissä ne kalat kutee".
        Eihän sitä tiedä, mitä kenenkin rauhallisen näköisen puutarhapuuhaajan mielessä alkaa muhimaan, kun vihastuu toisten mielipiteistä, jotka eivät synkkaa hänen omansa kanssa . Etenkin, jos on poliittisesti äkkijyrkästi eri mieltä vastakkaisen ääriaatteen kanssa.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Niinhän se on. "Matalissa vesissä ne kalat kutee".
        Eihän sitä tiedä, mitä kenenkin rauhallisen näköisen puutarhapuuhaajan mielessä alkaa muhimaan, kun vihastuu toisten mielipiteistä, jotka eivät synkkaa hänen omansa kanssa . Etenkin, jos on poliittisesti äkkijyrkästi eri mieltä vastakkaisen ääriaatteen kanssa.

        Ja se että on "poliittisesti äkkijyrkästi eri mieltä vastakkaisen ääriaatteen kanssa." on jonkinlainen lievittävä asianhaara henkirikoksen tekemiseen? Elikkä se on melkein niin kuin ok mennä ampumaan ja puukottamaan kansanedustaja ja nuori äiti, jonka suurin meriitti tähän saakka on ollut Oxfamin hyväntekeväisyystyössä ympäri maailmaa sota-ja katastrofialueilla??? Maltillinen vasemmistopoliikko EI EDUSTA mitään ääriaineksia yhteiskunnassamme.


    • töött

      Paljonkohan maailmassa on ns. silmänkääntötemppuja,
      ajattelin semmoisia uutisointeja, joissa jossain maassa lampaat olivat karanneet hamppupeltoon ja villiintyneen lauman tolalleen saattaminen teetti isommallekin joukolle paljon töitä. Jos noilla alueilla, joilla Jeesuskin aikanaan vaelsi, saarnasi ja kalasti opetuslapsineen, veneissä oli hamppuköysiä varusteina - myös huumaavat aineet, joita kasveista saadaan, oli myös lääkintätaidoissa tuttuja ihmisten hoidossa - näkyjä ja houreita painajaisineen voimakkaissa vieroitusoireissa. No eipä Jeesus maallista valtaa kertonut tavoittelevansa vaan kertoi taivaallisesta - kuolemanjälkeisestä ajasta
      - siitä suuresta tuntemattomasta, joka kaikkia ihmisiä joskus kohtaa.
      Kaikkina aikoina Luojan sanoilla ja teoilla on sisältö - eivät ne tyhjiä ole
      - siinä missä hiljaisuudessa jokainen varmaan pohtii oman uskonsa sisältöä
      ja tulkitsee raamatunkin tekstejä oman käsityskykynsä ja tietämyksensä mukaan hyvässä ja pahassa - oikeamielisyydestäkin lienee maininta tossa tuomaroinnin kohdalla. Ei kehosta irtileikattua päätä enää satuta mikään maailman irstaus ja nautinto - tarkoitan sitä voimaa, joka ihmisten ylle korkeudesta vuodatettu - että ihmisillä, jälkeen jäävilläkin, toivoa jostain paremmasta vielä olisi kuin jatkuvista sodista, katastrofeista, suruista, kärsimyksestä ja väkivallasta olisi. Rauhastakin kaiken rauhattomuuden keskellä maailmassa.

    • samakuied

      Lisäys ed. kaikkine ulottovuuksineen.

    • Pirrepä

      Tähänkään murhaan ole minkäänlaista oikeutusta, eikä sitä voi selittää millään verukkeella, provosoitumisella ei ainakaan.
      Tälläkin sivulla on jatkuvaa mielenmuokkausta harjoittavia yksilöitä, selitetään yleistävästi kaikki vastoinkäymiset maahanmuuton ja -muuttajien syyksi, eli näin ujutetaan pikkuhiljaa omaa rasistista sanomaa - aivopesua sanoisinko.

      • Kukaan ei kuole turhaan. Jo Cox ei kuollut turhaan, hänen kuolemansa takaa, että Englanti pysyy EU.ssa.


      • mieti.vähä

        Pirre, kyllä täällä on molempia mielipiteitä tasapuolisesti. Etkö tykkää mielipiteistä jotka eivät ole samoja kuin omasi, sehän on suvaisemattomuutta.
        En missään nimessä ole rasisti sanan alkuperäisessä merkityksessä.
        Nyt rasismia on kaikki mikä vähänkään sivuaa maahanmuuton kielteisiä vaikutuksia.


      • ent.siivoojaparka
        korpikirjailija kirjoitti:

        Kukaan ei kuole turhaan. Jo Cox ei kuollut turhaan, hänen kuolemansa takaa, että Englanti pysyy EU.ssa.

        Mutta kuinkas sitten kävikään...?


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Mutta kuinkas sitten kävikään...?

        Kävi niin, että Jo Cox kuoli turhaan ; (


      • korppis kirjoitti:

        Kävi niin, että Jo Cox kuoli turhaan ; (

        niinkuin niin monet muut ennen häntä ja varmasti hänen jälkeensä koska maailmasta ei nää kahjot terroristit ja extremistit lopu jotka luulevat olevansa oikeutettuja ottamaan hengen pois toisinajattelevilta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        niinkuin niin monet muut ennen häntä ja varmasti hänen jälkeensä koska maailmasta ei nää kahjot terroristit ja extremistit lopu jotka luulevat olevansa oikeutettuja ottamaan hengen pois toisinajattelevilta.

        Tähän vielä yksi miete jonka luinfacebooksta aamulla:
        Nykymaailmassa on se suuri vika että älykkäät ihmiset ovat niin epävarmoja asiastaan ja tyhmät niin äärettömän varmoja.


      • kerrankin-asiaa
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tähän vielä yksi miete jonka luinfacebooksta aamulla:
        Nykymaailmassa on se suuri vika että älykkäät ihmiset ovat niin epävarmoja asiastaan ja tyhmät niin äärettömän varmoja.

        niimpä, nyt kyllä sanoit osuvasti! Saman olen huomannut täälläkin muutaman kohdalla jotka luulevat olevan aina oikeassa ja ovat niin varmoja vain oman mielipiteensä oikeellisuudesta


      • Olesinäkin

        Miksi se häiritsee ihmisiä niiin hirrrveän kamalasti, jos joku on on olevinaan oikeassa ja varma omasta mielipiteestään. Mitä se sinua(kin) haittaa, että joku on jotain mieltä ja osaa sanoa sen selkeästi, hyvin ja oman ajatuksensa perustellen.


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tähän vielä yksi miete jonka luinfacebooksta aamulla:
        Nykymaailmassa on se suuri vika että älykkäät ihmiset ovat niin epävarmoja asiastaan ja tyhmät niin äärettömän varmoja.

        Vaikutat olevan varma asiastasi.


    • Liian pitkä ketju --
      Aloitukseen vastaan vain, että Cox oli sattumalta näkemässä jonkin kähinän- meni väliin- ja sai luodin kasvoihin sekä puukosta ym. Toki kampanjan puitteissa oli juuri siellä. Hän ei ollut kohde, kuten Ruotsissa naispoliitikko jokin aika sitten.

      Nyt eletään jotain muutoksen aikaa toiminnan tasolla ja mukana viedään mahd. monta tai kuin näissä isku vie jonkun näkyvän henkilön - perusteluna yleisimmin yksityisasiat, eriarvoiset olosuhteet, ideologiset perusteet - ne myös näyttävät määrittävän miten ja missä toimitaan. Oma elämä on jo valmiiksi liipasimella, eli he jopa toivovat että ammutaan, helppo lähtö.
      Tulee mieleen koulusurmat noissa on joitakin toiminnan genrejä ja malli käyttäytymistä nähtävissä.

      • bessie-

        Jos ihmistä isketään puukolla (ja muitakin ihmisiä on paikalla) niin hän on aivan varmasti kohde.

        Onhan meillä Suomessakin ollut tapauksia, joissa mieleltään sairas lähtee liikenteeseen tarkoituksenaan tappaa teräaseella tai kuristamalla ensimmäinen sopiva vastaantulija ja sen myös tekee. Silloin uhri ei ole varsinainen kohde muuten kuin olemalla tarpeeksi pienikokoinen tms., ja väärässä paikassa väärään aikaan.
        Tässä tapauksessa ei ollut kysymys sattumasta.


    • "Aloitukseen vastaan vain, että Cox oli sattumalta näkemässä jonkin kähinän- meni väliin- ja sai luodin kasvoihin sekä puukosta ym. Toki kampanjan puitteissa oli juuri siellä. Hän ei ollut kohde, kuten Ruotsissa naispoliitikko jokin aika sitten."
      Lähde?
      Kaikki mitä olen lukenut tähän saakka tapauksesta vahvistaa että Cox oli nimenomaan kohde. Anna Lindhin murha tulee mieleen, mutta hänet taisi todellakin tappaa mielenvikainen yksilö. Coxin murhaajasta emme vielä varmuudella tiedä, mutta kaikki viittaa Breivikin tapaiseen uusnatsiterroristiin.

      • yuyutuyt

        Tarkoituksella jätit pois Coxin murhaajan mielenterveysongelmat?


      • yuyutuyt kirjoitti:

        Tarkoituksella jätit pois Coxin murhaajan mielenterveysongelmat?

        Niistä on aika vähän ollut mediassa. Siis minkälaisia häiriöitä ja miten vakavia. Ellei nyt voi laskea mielenvikaisuudeksi olla pysyvässä yhteydessä uusnatsijärjestöihin ;)


    • tööttt

      Suuurimmalla osalla ihmisiä elämä on varmaan ollut yhtä myllerryskenttää ja ihmiset kokevat olleensa monien vaatimusten, jotka synnyttävät ristiriitoja ja henkisiäkin paineita, edessä. Sitäkään jatkuvan toiminnan ja osallistumisen vaatimusta lähes kaikkeen yhteiskunnan menoihin , kiire ja ajankäyttö hallitsee tehtävien moninaisuuden ohella, mutta selkeä ohjeistus että miten, puuttuu - kuormitus aina jakaantuu epätasaisesti ja herkimmät murtuu - ja särkyy myös - eikä ihmiset todella ole jotain pelkkiä petoja, perrkeleitä tai mankeleita, enkeleitä - murhattiinkohan hänetkin jonkun rahaan liittyvän asian vuoksi?

    • samakuied

      Tai joku talous/raha-asiasotku - tilasiko joku ryhmä palkkamurhan hänelle?

    • Eikö hän-hon halunnut eroa EU:stä?

    • Kyllä. Hän edusti sitä puolta kansasta joka haluaa jäädä EU:hun. Asia ei ole mitenkään vielä ratkaistu. Henkilökohtaisesti luulen että britit äänestävät EU:hun jäämisen puolesta. Järki voittaa.

      • turhaatohinaa

        Sinähän olet kuin Fairy-pullo:
        Kun muut ovat jo lopettaneet, niin sinä vain vaahtoat ja vaahtoat lisää.


      • turhaatohinaa kirjoitti:

        Sinähän olet kuin Fairy-pullo:
        Kun muut ovat jo lopettaneet, niin sinä vain vaahtoat ja vaahtoat lisää.

        Mä peukutin sinua. Sanoit että olen riittoisa ja laadukas. Ehdottomasti positiivinen arvio rha/laatu suhteestani. Kiitos siitä!


    • Bessie
      Edelliseen viestiini,
      Kuulin radiosta sen, että Cox meni jonkun paikalla sattuneen kärhämän väliin ja siinä yhteydessä häntä ammuttiin ym myös potkittiin maassa Se oli tosin uutisten alkupuolen tietoa, lienee sittemmin tarkentunut muuksi

    • TurhaaSyyllistämistä

      ai miten niin tää ketju on poistettu muka?

      • 05987600

        Haitko googlesta?
        Minulla oli selaimen muistissa ja siitä se oli hävinnyt. Se on ilmeisesti piilotettu näkymästä, mutta on ollut googlen välimuistissa, josta sait esiin. Vai onko muuta selitystä?


      • TurhaaSyyllistämistä
        05987600 kirjoitti:

        Haitko googlesta?
        Minulla oli selaimen muistissa ja siitä se oli hävinnyt. Se on ilmeisesti piilotettu näkymästä, mutta on ollut googlen välimuistissa, josta sait esiin. Vai onko muuta selitystä?

        tuossahan se on 60 sivun ylhäällä luetuimmissa, samoin kun ikäryhmäsivullakin, mitään tarvinnut mistään ettiä


    • Järki taisi voittaa. EU mitä hyvää on ollut??? Näkisin vain pahaa. Hitrelin Unelma jota osa pitää hyvänä tekemättä mitään raha kyllä kelpaa ei mitään muuta.

    • Jotain on poistettu, minulla on hyvä muisti erityisesti näkö ei asiasta ehkä ei juuri tästä.. mutta on kuvia sanoista.

      Säännöt on säännöt ei siitä lisää.

    • Yksinäiset sudet kuolevat melko nopeasti, yleensä missä tahansa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe