Aihe

Naisystävän alkoholin käyttö

Huolestunut-39m

Olen tapaillut jonkin aikaa naista jonka alkoholin kulutus alkaa nousta koko ajan pikku hiljaa. Vetää vkloppuisin sellaiset överit että harvemmin näkee naista sellaisessa kunnossa. Viikolla tissuttelee vähän.

Onko nyt aika ottaa jalat alle? Puhuu joskus että pelkää tulevansa juopoksi, suku on niitä pullollaan. Olen hiljattain eronnut vaikeasta suhteesta ja jaksaminen ei ehkä riitä toiseen.

7

232

Vastaukset

• Jos hänestä tulee kännissä estoton ei mitään ongelmaa vai oletko tuhkamuna, jolla suu tuohesta tehty?

• Ilman muuta on ongelma. Klassinen alkoliongelma: viikonloppuna yhtä kyytiä kännissä, viikolla tissuttelua. Määrät eivät vähene, vaan kasvavat. Naisystäväsi alkoholisoituu. Sukurasitettakin on, ilmeisesti mallioppiminen. Juodaan sisäisen pahan olon turruttamiseksi, unohtamiseksi, jne.

Mieti, millainen tulevaisuus sinua odottaa naisytäväsi kanssa. Mieti, haluatko sellaista. Yritä saada keskusteluyhteys naisystäväsi kanssa asiasta, joka sinua vaivaa: alkoholinkäyttötapa ja -määrät. Valmistaudu kivikovaan vastustukseen, suuttumuksen, alkoholiongelman täydelliseen kieltämiseen. Kuuluisa viinanpiru siellä puhuu, ei naisystäväsi.

Itse en aloittaisi tai jatkaisi suhdetta ihmisen kanssa, jolla on kovin erilainen suhtautuminen alkoholiin kuin itselläni. Kannatan kohtuutta, erittäin harvoin tapahtuvaa alkoholin käyttöä. Ei säännönmukaista viikonloppukännäystä, tai tissuttelua viikolla. Oma alkoholismini alkoi viinin tissuttelulla parikymppisenä, kunnes äkkiä olin keski-ikäinen, vapiseva, raivoisa naisalkkis. Lopulta täyskäännös. Elämäntapamuutos.

• juokse karkuun ja lujaa. ystäväsi alkon käyttä on paha ongelma, eikä siitä helpolla selvitä, jos toinen ei ongelmaa myönnä.
      minä olin 5 vuotta täys juoppo, sain miehen pakenemaan, mutta vasta se sai minut herämään ja lopulta raitistumaan, nyt ilman alkoa vuoden. paljon parempi olo nykyään.

herätä ystäväsi sillä, että todella lähdet, etkä vaan uhkaa lähteä.

• Juokse jo ja lujaa tai pistä akka mäkeen! Älä rupea paapomaan ja pyytelemään. Itsesi vaan rikot ja voimiasi turhuuteen haaskaat. Kyllä sinä paremmankin saat ja myös ansaitset.

• nauti vielä kun kroppa on kunnossa ja laita sitten mäkeen kun kyllästyt samaan toosaan

• Riippuu siitä mitä suhteelta odotat. Jos asutte eri asunnoissa niin mitä väliä on vaikka toinen ryyppää, varsinkin jos juo omilla rahoillaan. Otat vain suhteesta ne parhaat palat. Huolehdi itsestäsi, älä toisesta. Jos lähdet tästä suhteesta, joku toinen nainen voi olla vielä pahempi, joko ryyppäämisessä tai muussa. Jokaisella meistä on vauriomme. Tietenkin, jos on niin päissään, ettei pysty seurustelemaan ollenkaan, niin eihän sellaisesta kaveriksi ole.

• Vai pelkää hän tulevansa juopoksi? No, onko hän tehnyt mitään sen eteen ettei niin kävisi. Taitaa olla jo juoppo ja tahti tulee kiihtymään.

Pitkään olin alkoholistin ystävä, siis pelkkä ystävä. Ei asuttu yhdessä, eikä mitään semmoista. Raskasta se oli. Ei se ole mitään molemminpuolista ystävyyttä. Alkkiksiin kun ei ole missään asiassa edes luottamista. Pelkkää tyhmyyttä ja suoranaista kuluttavaa hulluutta sellaisten kanssa on kaveerata.
      Suosittelen, että otat jalat allesi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiesikö Martina miehensä taustat?

Turkkilainen miljonääri onkin irakilainen jolla huikea rikostausta? Askarruttaa tiesikö Martina mistä on kyse vai tuliko yllätyksenä. Joka tapauksessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      409
      21926
    2. Greta Thunberg kritisoi Suomen hallitusta

”Tämä on epäonnistuminen”. https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006515088.html Thunberg on liittänyt mukaan perustamansa Fridays for Future -liikkeen
      Maailman menoa
      379
      14535
    3. Korona räjähtämässä käsiin 618 uutta tartuntaa 5 uutta kuolemaa

Marin ja Kiuru karjaisivat kunnille mm. HUS-alueelle viime hetkellä, eivät ne pysty hoitamaan asioitansa vaan tarvitaan Marinin hallituksen tiukkaa oh
      Maailman menoa
      727
      14348
    4. Seiska: Sedu Koskinen vaihtaa nimensä eksoottiseksi Zedu Di Lucaksi!

No nyt! Ja nimen takana vanha ystävä Andy McCoy... https://www.suomi24.fi/viihde/seiska-sedu-koskinen-vaihtaa-nimensa-eksoottiseksi-zedu-di-lucaksi-ni
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      10244
    5. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      5835