\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Maria_M_M

Moi kaikki!

Käynnistäessä kone ilmoittaa:

Windows ei kännistynyt, koska seuraava tiedosto puuttuu tai on vioittunut:
\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Olen yrittänyt lukea netistä muilta sivuilta, ja ymmärtänyt tähän sakka niin, ettei tähän välttämättä ole oikeastaan muuta keinoa kuin jokin recovery-cd joka on windowsin mukana tullut levy, ja sen avulla toimiminen.

Kone on kuitenkin noin 10 vuotta vanha ja olen muuttanut toiseen kaupunkiin ja usemman kerran uuteen asuntoon, eikä minulta tuommoista levyä löydy enää.

Onko tuo recovery-cd todella ainoa vaihtoehto päästä takaisin vanhaan windowsiin jossa omat tiedostoni ovat?

Eikö mitään muuta vaihtoehtoa ole?
Vai voisiko olla?

Kertokaa vain, olen avoin kokeiluillekin, jos vain saisin entisen windowsin takaisin.

Kiitos kaikille joilta löytyisi vastaus!

Maria M_M

11

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PRO-Tlk

      Hei Maria!

      Kertoisitko Kernel-versiosi, niin päästäisiin ratkomaan ongelmaa nopeammin.

      Terveisin,
      tukiryhmä

      • Maria_M_M

        Moi!

        Kuinka Kernel-version saa selville?

        Maria M_M


      • sivuhuomio
        Maria_M_M kirjoitti:

        Moi!

        Kuinka Kernel-version saa selville?

        Maria M_M

        Vai että kernel-versio :D Tuskin sillä on mitään tekemistä asian kanssa. Jos kuitenkin haluaa tietää jostain syystä Windowsin version, niin sen saa kirjoittamalla komentokehotteeseen:

        systeminfo | findstr /B /C:"OS Version"

        Itselläni se näyttäisi olevan 6.3.9600.


    • tietoja-tarvitaan

      Riippuu siitä mikä Windows (XP/Vista/7) nyt on kyseessä niin saattaa riittää sen nimenomaisen järjestelmän asennuslevy. Ei siis välttämättä tarvi olla se nimenomainen koneen mukana tullut tai koneelta ohjeiden mukaan poltettu, vaan joku huutonetin parin euron asennuslevykin saattaa käydä.
      Käynnistetään siltä asennuslevyltä, mennään korjaustilaan, ja siellä sitten yritetään tehdä asian vaatima korjaus.
      Antamasi tiedot ovat niin ylimalkaisia ettei niiden perusteella voi antaa tarkempia ohjeita.

    • Maria_M_M

      Moi!

      Kone on Fujitsu Siemens, jossa on Windows XP Home Edition, 2004.

      Muuta ei oikein saa selville nyt kun ei tosiaan pääse tuota alkuilmoitusta pitemmälle... \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

      Voisiko tämän perusteella sanoa jotain, voiko koneelle vielä tehdä jotain, ilman recovery-cd:tä?

      Maria M_M

      • cobacabana

        Kun taputtelet F8 näppäintä kännistyksessä pääset valikkoon josta löytyy
        "korjaa tietokone" vai oliko se "korjaa käynnistys", jos se nyt oli XP:ssä, menneisyys on mennyttä.


    • XP:n tuki on loppunut yli 2 vuotta sitten ja sen nettikäyttö on riski. Noin vanhaan koneeseen tuskin saa uusittua käyttöjärjestelmää järkevästi. On siis aika alkaa etsiä uutta konetta hankittavaksi.

      • XP-llä.mennään

        Kyllä ainakin minun vanhaan XP-läppäriin valuu edelleen päivityksiä sen vanhanmallisen Internet Exploreria käyttävän Windows Updaten kautta. Ei siis mitenkään päivittäin, mutta silloin tällöin.

        Ja mitäpä sieltä netistä koneeseen tulisi? Reijät on paikattu jo aika päiviä sitten. Internet Explorerin sijaan joutuu tosin käyttämään Firefoxia, koska versio 6 ei ole enää pankin tukema.


    • sxzsdc

      """olen muuttanut toiseen kaupunkiin ja usemman kerran uuteen asuntoon, eikä minulta tuommoista levyä löydy enää."""

      Kumma juttu että aina tuo tärkein levy katoaa.
      Mutta imuroi oikea XP versio netistä(katso koodilapusta) ja sitten asenna se XP ja käytä koneen lapussa olevaa asennuskoodia.

    • epäkeskos

      Samperi ku ottaa silimiin nuo nurin päin olevat kenoviivat

    • Affiliate-Julkaisia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe