Longlife huolto..?

morkkiz

Päädyin ostamaan 2006 vuoden Audi A4:sen, jota aikaisemmat omistajat ovat käyttäneet pelkästään näissä longlife huolloissa. Mietin tässä, että kannattaako longlife huoltoja jatkaa vai voinko siirtyä iha normaaleihin määräaikaishuoltoihin ilman komplikaatioita..? Ajan vuodessa noin 10tkm, joten en ole varma olisiko tuosta longlife huollosta minulle niin suurta hyötyä. Mielipiteitä?

27

3576

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kolmekakaraakarakki

      Longlife huolto on ihan normaali määräaikaishuolto

      • morkkiz

        Okei, niin mä vähän ajattelin alunperin mutta kuulin muualta ristiriitaista tietoa. Eli jos menen huollattamaan autoa muualle kuin Audin merkkihuoltoon niin täytyykö mainita että huollon tulisi olla longlife vai ymmärtävätkö he sen jos sanoo vaan määräaikaishuollosta?


    • audibörje

      sitä saa naida velaksi

    • apjoosSanoMatti

      Jatka samalla ja huomaat, että auto ilmoittaa huollon ajankohdan paljon ennen 30tm tai 2vuotta.

      • morkkiz

        Auton viime huollosta on nyt vähän päälle 20tkm eikä auto ole kyllä mitään sanonut. Öljytkin vaikuttavat olevan ihan hyvässä jamassa mitä katsottiin, mutta haluan vaihtaa ne kuitenkin koska viime kertaisesta huollosta on kohta jo se 2 vuotta.


    • polmest

      Niin LL-huoltohan on juuri se normi määräaikaishuolto. LL-huollossa on vaan se vika että varsinkin tiettyihin moottoreihin noilla luokkaa 30tkm öljynvaihtoväleilä kertyy töhnää ja karstaa joka likaa moottorin ja yleensä sitten tyypillisesti tukkii öljypumpun sihdin josta seurauksena öljynpaineiden romahdus ja moottorin täystuho, sanovat noita enemmän rassaavat että LL-väleillä ajetun moottorin erottaa heti lyhyemmillä väleillä huolletusta jopa vain öljykorkin avaamalla ja katsomalla.
      Joten ainakin 1,8T koneissa suosittelen vaihtamaan öljyt 10-15tkm välein, mitään haittaahan tuosta tiheämmästä välistä ei tietenkään voi olla millekkään vaan voi jopa moottori hieman alkaa puhdistumaankin.
      Joku rajumpi puhdistus esim. Fortella on sitten aivan eri asia ja voi saada liian äkkinäisesti töhnät liikkeelle ja aiheuttaa ongelmia -tämmöisen käsittelyn jälkeen kannattaa vaihtaa öljyt suht äkkiä vieä uusiksi.

      • mäntävikavwautot

        Oho.meni ostohalut


      • KyykmanAhdistuuJälleen

        Kyykman kaivaa ja kaivaa, ja wanhaa juttua pukkaa, noloa.


      • asialinjavwaskodaudi
        KyykmanAhdistuuJälleen kirjoitti:

        Kyykman kaivaa ja kaivaa, ja wanhaa juttua pukkaa, noloa.

        Osssss=vw viat


      • VWhäviääkartalta

        Joku väitti että TSI moottorilla olevat autot kutsutaan tehtaan piikkiin korjaukseen?

        Oikeinko postista tipahtaa kutsu?

        Eikös vaikka Hesrissa olis valmistajan hyvä ilmoittaa tälläisesta eleestä?

        Onhan konserni pyydelly julkisesti anteeksikin lehdissä..saaste


      • Anonyymi

        ooooooh JAA


    • Hulluostaa

      Itse olen Audikuski ja Audi a3 omistaja vm 11 , en usko tuohon LL sitten pätkääkään. Ketju hajosi ja en saa mitään korvausta eikä muutakaan. Audi autooni olen tyytyväinen mutta audicenter on perseestä

      • tsipahuusmaksaavwskoda

        Tytyväinen vw autoon vaikka tuhansien e korjaus omaan piikkiin.

        No premium laatu saa maksaakin..


    • morkkiz

      No, autohan kävi huollossa ja huoltomies sanoi tietävänsä, että kyseessä on tämä ll-huolto. Nyt kuitenkin kun katson huoltokirjaa nii on ll-huolto (kyllä vai ei) jätetty kokonaan tyhjäksi eikä huollossa ole käytetty edes ll-öljyä?? Mitähän ihmettä tämäkin taas meinaa.....

      • polmest

        Millä km väleillä on öljyt vaihdettu? ja millä moottorilla auto on?


      • Yksimurhevähemmän

        Öljypohjan irroitusta suosittelen, niin näkee paljonko sitä töhnää on kertynyt.Samalla sihdin puhdistus.


      • morkkiz
        polmest kirjoitti:

        Millä km väleillä on öljyt vaihdettu? ja millä moottorilla auto on?

        Öljyt vaihdettu vaihdellen 10-20tkm välein ja moottorina toimii 2.0 bensakone.


      • VWtietoskoda
        Yksimurhevähemmän kirjoitti:

        Öljypohjan irroitusta suosittelen, niin näkee paljonko sitä töhnää on kertynyt.Samalla sihdin puhdistus.

        Männänrenkaat jo tehtaalta saakka huonot.Liian ohuet.

        VW aamut


    • Igolstadin_Rinkula

      Kerran vuodessa olen aina vaihtanut öljyt, öljynsuodattimen ja polttoainesuodattimen. Kilometrejä tulee noin 15000km vuodessa. A4 3.0tdiq -08.

      • polmest

        Tuommonen on varmaan maksimi vaihtoväli mitä uskaltaa mitenkään suositella -ainakin vähänkään isommilla km-määrillä mieluummin 2-kertaa vuodessa kun ne on pitkälti nämä Suomen olosuhteen jotka tuosta LL:a huonon tekee verrattuna vaikka keskieurooppaan -suuret lämpötilaerot saavat sen aikaan että öljyn sekaan joutuu vettä ja polttoainettakin...


      • kiehkieh

        Mahtaa vaihde latikot porsia ennen sitä! Just nois saaste paskois!


      • audisippasVWskoda

        Tuo moottorityyppi menee Usassa nyt paaliin.Lohkoon reikä jne...


    • hmmmmmmn

      Yleisesti LL öljy on sen verran kalliimpaa ja sitä kuluu vaihtovälillä enemmän, että on suositeltavampaa vaihtaa 1v/15tkm vaihtovälille ja laittaa koneeseen öljyä jolle on myönnetty huoltokirjassa mainitut vw sertifikaatit. Huomioi, että LL öljyissä on eri VW- sertifikaatit kuin noissa lyhemmän vaihtovälin öljyissä.

      • syylöytyiVWviat

        Vaan kun VW koneet ei kestä vaikka miten vaihtaa...


    • Ollil1

      Oon omistanut kaks audia ja tiedän että moni omistaja ja huoltokin sekoilee niiden longlife huoltojen kans. Joku topicissa jo sanoikin että se audin longlife huolto on normaali määräaikaishuolto jonka tarpeen huoltoilmaisin näyttää ajotietokoneessa. Mutta se kun omistaja vaihdattaa koneeseen pelkät longlife öljyt bensiksen huollossa EI OLE LONGLIFE HUOLTO eikä siihen huoltokirjan ruutuun silloin pidä laittaa rastia kuten jotkut tekee.

      • syylöytyiVWviat

        kallista vw autoilua


    • Anonyymi

      vain tyhmät autoista teitämättömät ostaa vag tuotteita

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe