Intuitio/kuudes aisti ei ole yliluonnollista

eihuuhaata

Esim. ihminenhän usein tuntee, jos joku esim. tuijottaa. Mitä muuta tuo voi olla kuin "kuudetta aistia" koska siihen huomaamiseen ei käytetä mitään niistä viidestä muusta aistista? Mua ärsyttää kun tuosta on tehty joku yliluonnolliseksi huuhaaksi laskettava asia, vaikka se on ihmisille ja eläimille sisäänrakennettu juttu josta on hyötyä hengissä selviämisessä. Ihmisellä tuo on vain tullut aika lailla tarpeettomaksi ja piilossa, mutta kaikilla on silti se edelleen ja riippuen kokemuksista ja elinympäristöstä se voi tulla esiin voimakkaammin.

18

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tottatuo

      Olen aivan samaa mieltä ja se kehittyy kun siihen alkaa luottaa.

    • aamuun_

      Mistäs nousi kuudes aisti..? Yhden tapauksen suhteen olen paljon miettinyt, onko kyseessä sittenkin vain oma mielikuvitus...

      • tietytilmeet

        Ihmiset osaavat näytellä, toiset tosi taitavasti päämääränsä saavuttaakseen. Jälkeenpäin tuli kerran sellainen tunne, että oli liian hyvää ollakseen totta.


      • eihuuhaata

        Olen vaan miettinyt tätä asiaa, kun itselläni tuntuu olevan aika voimakas nykyään tuo "kuudes aisti" ja on tosi useita asioita mitkä on todistaneet että en kuvittele. Esimerkkeinä juuri nuo tuijottamistapaukset, eli olen ollut omissa ajatuksissani ja sitten yhtäkkiä vaistomaisesti kääntänyt katseen ja huomannut, että joku katselee mua kauempaa. Sitten olen tuntenut milloin jotkut on puhuneet minusta, vaikka en ole kuullut mitään selvää sanoista, mutta sitten kun olen kysynyt niin minusta oli oikeasti puhuttu. Ja yksi muukin esimerkkitapaus, mutta en kerro sitä tähän.


      • uteliaskovainko

        Olisitpa vaan kertonut esimerkin.


    • oottekohuomanneet

      Kaikilla palstalaisilla on kuudes aisti.

      • eihuuhaata

        Kaikilla ihmisillä on se. Se on vaisto, joka toimii, jos on tarvetta. Ei mikään tahdonalainen tai yliluonnollinen "kyky" siis.


    • intuitioni

      Minä kyllä tunnen tuijotuksen, tai tunsin hänen katseensa. En uskaltanut aina katsoa takaisin. Myös muita jänniä tuntemuksia tuli jopa kotona ollessa. Mutten kerro ;)

      • tuottikotulosta

        Kertoisit vaan, mitä ?
        Tuijotuksen tuoma ylläri, oliko se kiva ?


    • eihuuhaata

      Kyseenalaistan tämän sittenkin tai ainakin noita omia kokemuksia, koska aloin miettimään että voihan se olla myös muiden aistien kautta tulleen tiedon perusteella asioiden tarkkaa päättelemistä, tai myös sattumaa. Olen kuitenkin lukenut eläimillä tuosta, että esim. vaistoavat ja "ennustavat" luonnonkatastrofeja, mutta niillähän on supertarkat aistit muutenkin. Ja joskus ihmisenkin aistit voi yliherkistyä... eli..... No uskon silti varauksella/leikilläni tuohon...

    • Areuhapyyy

      Minulla on kuusi peräreikää ja kaikilla oma intotunto. Hip hei nyt lennetään...

    • EräsÄssäNainenTässä

      Samaa mieltä kanssasi. Se Intuitio on pelastanut jopa henkeni useamman kerran.

    • Jacop

      Kyllä kuudes aisti on olemassa, jotykin ihmiset tietää perheen jäsenenkin tulon kotiin vähän ennen kuin hän on sisälle tai pihaan tullutkaan. He kuulevat edeltä käsin askelia eteisessä tai auton pihaan tulon ja muutaman minuutin päästä he kuulevat samoin kun perheen jäsen todellisuudessa tulee kotiin.
      Minun mielestäni meillä on henkimaailmassa kaksois persoona joka käy edellämme.

    • Jacop

      Kyllä on kuudes aisti

    • ontaiei

      Ihan sama onko yliluonnollista vai ei, no stress!!

    • Tässävähäntosiasioita

      Kuudetta aistia ei ole olemassa, puhumattakaan yliluonnollisesta.

      Jos kysyt että mistä "tuijottamisen" huomaa, niin ihmisen aistit huomaavat asioita joita ihminen ei suoraan heti tiedosta.

      Esimerkiksi on esitetty teoria jonka mukaan ihminen saattaa huomata "tuijottajat" ja "läsnäolon" mahdollisesti koska olemme nisäkkäitä.

      Nisäkkäät ovat saaliseläimiä toisille nisäkkäille kuten suurille lihansyöjille.

      Väijyvä saalistaja siis voidaan huomata kuten vaikkapa peura saattaa singahtaa karkuun.
      Tällaisen voi liittyä myös "yliherkkyyttä" koska periaatteessa ne yksilöt jotka tarkkailevat suorastaan pakkomielteisesti ympäristöä ja huomaavat uhkia selviävät todennäköisemmin.
      Sosiaalisessa ympäristössä myös toisten ihmisten havainnointi tulkitaan viestintä signaaleiksi joten ihmisellä voi olla paineita tarkkailla ympäristöään sekä omaa käytöstään sekä ylitulkita vaikkapa jonkun henkilön normaali katse "tuijotukseksi".

      Sen verran monta ihmistä elämässäni yllättäneenä niin että he melkein pissivät housuunsa niin voin sanoa että ei ole olemassa mitään erityistä "aistia" jotaa noita voi huomata.

    • testaukseen

      Tuotahan voi testata laboratorio-olosuhteissa tieteellisestikin.

      Hypoteesi: tietoisuus lähettää jotain voimavaikutusta, jonka toinen tietoisuus voi huomata?

    • rääkätty

      Merellä silmät - metsillä korvat - joku viittaus lienee ihmisten vaistot ja vietitkin - elämään tai ohjelmointiin - mitä ihimiset nimittävät sisäänrakennetuksi - monet varmaan kokevat esm näkövammaisten katseen inhottavaksi tuijotuksesi kun on tunnistamisongelmia heillä
      - sitäkö tarkoititte? Useat ihmiset pelkäävät ja juoksevat karkuun etteivät tulisi säälimättömän hyväksikäytön kohteeksi - jos joutuisivat auttamaan, uhraamaan aikaansa, voimiaan ja varojaankin meidän ihmiskunnan hylkiöiden hyväksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe