Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!

hgfvfde

Suomi ottaa vuodessa 10 miljardia velkaa. Budjetissa on jaettavaa 40 miljardia eli siitä 1/4 otetaan velkaa.
Porvarihallitus on laskenut rikkaiden veroja vaalikaudella n. 5 miljardia samaan aikaan kun työttömyys on räjähtänyt käsiin
ja suomessa on köyhiä jo 900 000. Terveyspalveluja karsitaan ja veroja korotetaan.
Suomessa on maailman kallein ruoka ja maailman korkeimmat maataloustuet.

Suomi maksaa maatalouteen 8 miljardia vuodessa josta suora maataloustuki on 4 miljardia.
Täällä olisi mistä leikata. Toinen vaihtoehto ovat eläkkeet. Monessa maassa ylisuuria eläkkeitä leikataan.
Muualta ei ole mistä ottaa sillä suomessa on jo nyt maailman korkein verotus.
Maataloustuen leikkaus ei vaikuttaisi ruuan tuotantoon sillä vain 10% siitä menee itse ruuan tuotantoon.
Maataloustukia maksetaan mm. hevostiloille, metsätiloille, porotiloille,
turkistarhoille ja 100 muuhun täysin ruokaan liittymättömiin toimiin.

10

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietosi_eivät

ole aivan ajan tasalla, sillä viimeisimpien laskelmien mukaan maataloustuet ovat peräti 24 miljardia euroa. Lukuun on laskettu mukaan kaikki kotonaan loisivat tulonsiirtoelätit, kuten sinä.

• 9ikiiu

24 miljardia? On se paljon.

• huikauhee
        9ikiiu kirjoitti:

24 miljardia? On se paljon.

Minun laskelman mukaan ne 48,5 miljardia, vai oliko se peräti 97 miljardia vuodessa.

• POI8U7Y

Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!

• näinsemeneemuttamenköön

Ei tule onnistumaan koskaan tuo haave tai tyhmyys sillä mikään puolue,jotka asioista päättää ei halua tuota vaan päinvastoin se kuultiin tällä viikolla eduskunnassa.

• on todettu usealla taholla, että valtion verokertymästä jaetut yritystuet (useita miljardeja vuosittain, arviolta 3-5 miljardia) vääristävät kilpailua ja ovat epäoikeudenmukaisia. Suuret pörssiyritykset saavat verorahoista tukea, vuodesta toiseen tukilistalle päästyään, riippumatta siitä, miten paljon osinkoja tai pääomapalautusta jaetaan. Pienet ja keskisuuret yritykset jäävät osattomiksi tai saavat vain lainoja, eivät avustuksia.

• roope1234

Mä olen näiltä palstoilta lukenut että maataloustuki on pitkälti yli 100 miljardia! Tämä on oikea suuruusluokka!

• TuetPois

Asiaa. Kannatetaan ehdottomasti.

• kepupettääaina

Tuet on niin hyvin piilotettuja että selvitys olisi paikallaan. Selvitys jossa otettaisiin huomioon kaikki veronmaksajalle maa- ja metsätaloudesta aiheutuneet kustannukset, tuet, eläkkeet, lomitukset, metsäautotiet, sukupolvenvaihdokset, veroedut, työterveyshuolto, bio- ja energiahankkeet, ym. Onhan sevityksiä pyritty tekemäänkin, kepu on aina estänyt. Eli tällä vaalikaudella sitä ei ainakaan tule. Kokonaissumma voi hyvinkin olla 8 miljardia. Selvitys poistaisi yhden kiistakapulan tältäkin palstalta.

• kieltämättäkielm

Lestijärveläinen ja iisalmelainen ovat vauraampia kuin Myllypurossa asuva.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      72
      4944
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3359
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2645
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1697
    5. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1566
    6. Tämmönen höpsö

Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1312
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      219
      1093
    9. Hiljaisuus

Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      995
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      889
    Aihe