Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!

hgfvfde

Suomi ottaa vuodessa 10 miljardia velkaa. Budjetissa on jaettavaa 40 miljardia eli siitä 1/4 otetaan velkaa.
Porvarihallitus on laskenut rikkaiden veroja vaalikaudella n. 5 miljardia samaan aikaan kun työttömyys on räjähtänyt käsiin
ja suomessa on köyhiä jo 900 000. Terveyspalveluja karsitaan ja veroja korotetaan.
Suomessa on maailman kallein ruoka ja maailman korkeimmat maataloustuet.

Suomi maksaa maatalouteen 8 miljardia vuodessa josta suora maataloustuki on 4 miljardia.
Täällä olisi mistä leikata. Toinen vaihtoehto ovat eläkkeet. Monessa maassa ylisuuria eläkkeitä leikataan.
Muualta ei ole mistä ottaa sillä suomessa on jo nyt maailman korkein verotus.
Maataloustuen leikkaus ei vaikuttaisi ruuan tuotantoon sillä vain 10% siitä menee itse ruuan tuotantoon.
Maataloustukia maksetaan mm. hevostiloille, metsätiloille, porotiloille,
turkistarhoille ja 100 muuhun täysin ruokaan liittymättömiin toimiin.

10

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietosi_eivät

      ole aivan ajan tasalla, sillä viimeisimpien laskelmien mukaan maataloustuet ovat peräti 24 miljardia euroa. Lukuun on laskettu mukaan kaikki kotonaan loisivat tulonsiirtoelätit, kuten sinä.

      • 9ikiiu

        24 miljardia? On se paljon.


      • huikauhee
        9ikiiu kirjoitti:

        24 miljardia? On se paljon.

        Minun laskelman mukaan ne 48,5 miljardia, vai oliko se peräti 97 miljardia vuodessa.


      • POI8U7Y

        Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!


    • näinsemeneemuttamenköön

      Ei tule onnistumaan koskaan tuo haave tai tyhmyys sillä mikään puolue,jotka asioista päättää ei halua tuota vaan päinvastoin se kuultiin tällä viikolla eduskunnassa.

    • on todettu usealla taholla, että valtion verokertymästä jaetut yritystuet (useita miljardeja vuosittain, arviolta 3-5 miljardia) vääristävät kilpailua ja ovat epäoikeudenmukaisia. Suuret pörssiyritykset saavat verorahoista tukea, vuodesta toiseen tukilistalle päästyään, riippumatta siitä, miten paljon osinkoja tai pääomapalautusta jaetaan. Pienet ja keskisuuret yritykset jäävät osattomiksi tai saavat vain lainoja, eivät avustuksia.

    • roope1234

      Mä olen näiltä palstoilta lukenut että maataloustuki on pitkälti yli 100 miljardia! Tämä on oikea suuruusluokka!

    • TuetPois

      Asiaa. Kannatetaan ehdottomasti.

    • kepupettääaina

      Tuet on niin hyvin piilotettuja että selvitys olisi paikallaan. Selvitys jossa otettaisiin huomioon kaikki veronmaksajalle maa- ja metsätaloudesta aiheutuneet kustannukset, tuet, eläkkeet, lomitukset, metsäautotiet, sukupolvenvaihdokset, veroedut, työterveyshuolto, bio- ja energiahankkeet, ym. Onhan sevityksiä pyritty tekemäänkin, kepu on aina estänyt. Eli tällä vaalikaudella sitä ei ainakaan tule. Kokonaissumma voi hyvinkin olla 8 miljardia. Selvitys poistaisi yhden kiistakapulan tältäkin palstalta.

    • kieltämättäkielm

      Lestijärveläinen ja iisalmelainen ovat vauraampia kuin Myllypurossa asuva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe