Suomi ottaa vuodessa 10 miljardia velkaa. Budjetissa on jaettavaa 40 miljardia eli siitä 1/4 otetaan velkaa.
Porvarihallitus on laskenut rikkaiden veroja vaalikaudella n. 5 miljardia samaan aikaan kun työttömyys on räjähtänyt käsiin
ja suomessa on köyhiä jo 900 000. Terveyspalveluja karsitaan ja veroja korotetaan.
Suomessa on maailman kallein ruoka ja maailman korkeimmat maataloustuet.
Suomi maksaa maatalouteen 8 miljardia vuodessa josta suora maataloustuki on 4 miljardia.
Täällä olisi mistä leikata. Toinen vaihtoehto ovat eläkkeet. Monessa maassa ylisuuria eläkkeitä leikataan.
Muualta ei ole mistä ottaa sillä suomessa on jo nyt maailman korkein verotus.
Maataloustuen leikkaus ei vaikuttaisi ruuan tuotantoon sillä vain 10% siitä menee itse ruuan tuotantoon.
Maataloustukia maksetaan mm. hevostiloille, metsätiloille, porotiloille,
turkistarhoille ja 100 muuhun täysin ruokaan liittymättömiin toimiin.
Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!
10
129
Vastaukset
- Tietosi_eivät
ole aivan ajan tasalla, sillä viimeisimpien laskelmien mukaan maataloustuet ovat peräti 24 miljardia euroa. Lukuun on laskettu mukaan kaikki kotonaan loisivat tulonsiirtoelätit, kuten sinä.
- 9ikiiu
24 miljardia? On se paljon.
- huikauhee
9ikiiu kirjoitti:
24 miljardia? On se paljon.
Minun laskelman mukaan ne 48,5 miljardia, vai oliko se peräti 97 miljardia vuodessa.
- POI8U7Y
Maataloustuet 8 miljardia-poistettava heti!
- näinsemeneemuttamenköön
Ei tule onnistumaan koskaan tuo haave tai tyhmyys sillä mikään puolue,jotka asioista päättää ei halua tuota vaan päinvastoin se kuultiin tällä viikolla eduskunnassa.
on todettu usealla taholla, että valtion verokertymästä jaetut yritystuet (useita miljardeja vuosittain, arviolta 3-5 miljardia) vääristävät kilpailua ja ovat epäoikeudenmukaisia. Suuret pörssiyritykset saavat verorahoista tukea, vuodesta toiseen tukilistalle päästyään, riippumatta siitä, miten paljon osinkoja tai pääomapalautusta jaetaan. Pienet ja keskisuuret yritykset jäävät osattomiksi tai saavat vain lainoja, eivät avustuksia.
- roope1234
Mä olen näiltä palstoilta lukenut että maataloustuki on pitkälti yli 100 miljardia! Tämä on oikea suuruusluokka!
- TuetPois
Asiaa. Kannatetaan ehdottomasti.
- kepupettääaina
Tuet on niin hyvin piilotettuja että selvitys olisi paikallaan. Selvitys jossa otettaisiin huomioon kaikki veronmaksajalle maa- ja metsätaloudesta aiheutuneet kustannukset, tuet, eläkkeet, lomitukset, metsäautotiet, sukupolvenvaihdokset, veroedut, työterveyshuolto, bio- ja energiahankkeet, ym. Onhan sevityksiä pyritty tekemäänkin, kepu on aina estänyt. Eli tällä vaalikaudella sitä ei ainakaan tule. Kokonaissumma voi hyvinkin olla 8 miljardia. Selvitys poistaisi yhden kiistakapulan tältäkin palstalta.
- kieltämättäkielm
Lestijärveläinen ja iisalmelainen ovat vauraampia kuin Myllypurossa asuva.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375116- 823636
- 373050
- 613005
- 102936
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562363- 411848
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91790- 181731
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1391718