Yläaste, kiusaaminen

Kiusaaminenn

Miten yläasteen voi selvitä ongelmitta jos vuoden vanhemmat jakelevat snusta kuvia ja haukkuvat jos näkee f2f. Ja nämä tosiaan ovat samassa koulussa johon menen. Auttaako se jos ei ns. Välitä?

4

178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämähyvinmuttaperse

Itsellö ei ainakaan auttanut... sanotaan näin että vittuilu loppui kun vedin pääjätkää pataan pariin kertaan mutta hän kyllä aloitti tappelut...
      Itse koin kiusaamista eritasoilla 8 vuotta f2f vittuilusta nettikiusaamisesta varasteluun kiristykseen ja pahoinpitelyyn mutta minua kiusasikin koko koulu käytönnössä kun en heti alkuun pistänyt vastaan ... vaan olin hiljaa enkä ns välittänyt... nyt kun miettii mistä kaikki lähti niin ei ois pitäny kuunnella opettajaa niin kirjaimellisesti kun käski pysyä hiljaa eikä välittää .. (se jäi päälle )kun löin kaverilta hampaan poikki ala asteelle

• iveneverbeenbullied

Ei kannata hakata ketään. Vaikea sanoa tähän mitään. Kokeile sitä ettet välitä, siis jos huomaat että joku koittaa tehdä jotain, niin yritä olla kokonaan huomioimatta, ei siis katsekontaktia. Itseään voi vissiin puolustaa, siinä ei ole mitään väärää.
      Nyt tuli mieleen, että koita saada ystäviä sillä jos niitä löytyy, niin kiusaaminen ehkä vähenee, toivottavasti kaikki menee hyvin.

• Entinenkoulukiusattu

Itse yritin olla välittämättä. Mutta olin aina vihainen kiusaajille ja opettajille, joita ei vaikuttanut kiinnostavan. En näin aikuisenakaan välitä tavata näitä kiusaajia. Joku joskus kysellyt tutultani, mitä mulle kuuluu. Täytyy sanoa, että mua ei yhtää kiinnosta, mitä näille ihmisille kuuluu. Luultavasti kestään ei tullut yhtään mitään.

• rikosilmoitus

Koulukiusaaminen vaikuttaa kiusatun loppuelämään ,se että koulu ei välitä tai puutu siihen heti alussa ei välttämättä pitkään kestettyään auta enään kiusattuun.Toisista kiusatuista tulee pelokkaita tai sitten akressiivisä ja hyökkääviä kiusaajia kohtaan.Harvoin kiusaajia on yksi ja kiusattu joutuu puolustamaan itseään usenpaa pahoinpiteliäänsä kohtaan.Lapsena kiusatut menestyyvät koulussa huonosti koska ajatukset on aina siinä miten selviää pelkästään koulupäivästä.Minusta on täysi vääryys että koulukiusaamista vähätellään tänäkin päivänä että se olisi vaan "leikkiä" se on vähäälyisen leikkiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2590
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2552
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1490
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1430
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1352
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1157
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1076
    Aihe