Miten yläasteen voi selvitä ongelmitta jos vuoden vanhemmat jakelevat snusta kuvia ja haukkuvat jos näkee f2f. Ja nämä tosiaan ovat samassa koulussa johon menen. Auttaako se jos ei ns. Välitä?
Yläaste, kiusaaminen
4
139
Vastaukset
- Elämähyvinmuttaperse
Itsellö ei ainakaan auttanut... sanotaan näin että vittuilu loppui kun vedin pääjätkää pataan pariin kertaan mutta hän kyllä aloitti tappelut...
Itse koin kiusaamista eritasoilla 8 vuotta f2f vittuilusta nettikiusaamisesta varasteluun kiristykseen ja pahoinpitelyyn mutta minua kiusasikin koko koulu käytönnössä kun en heti alkuun pistänyt vastaan ... vaan olin hiljaa enkä ns välittänyt... nyt kun miettii mistä kaikki lähti niin ei ois pitäny kuunnella opettajaa niin kirjaimellisesti kun käski pysyä hiljaa eikä välittää .. (se jäi päälle )kun löin kaverilta hampaan poikki ala asteelle - iveneverbeenbullied
Ei kannata hakata ketään. Vaikea sanoa tähän mitään. Kokeile sitä ettet välitä, siis jos huomaat että joku koittaa tehdä jotain, niin yritä olla kokonaan huomioimatta, ei siis katsekontaktia. Itseään voi vissiin puolustaa, siinä ei ole mitään väärää.
Nyt tuli mieleen, että koita saada ystäviä sillä jos niitä löytyy, niin kiusaaminen ehkä vähenee, toivottavasti kaikki menee hyvin. - Entinenkoulukiusattu
Itse yritin olla välittämättä. Mutta olin aina vihainen kiusaajille ja opettajille, joita ei vaikuttanut kiinnostavan. En näin aikuisenakaan välitä tavata näitä kiusaajia. Joku joskus kysellyt tutultani, mitä mulle kuuluu. Täytyy sanoa, että mua ei yhtää kiinnosta, mitä näille ihmisille kuuluu. Luultavasti kestään ei tullut yhtään mitään.
- rikosilmoitus
Koulukiusaaminen vaikuttaa kiusatun loppuelämään ,se että koulu ei välitä tai puutu siihen heti alussa ei välttämättä pitkään kestettyään auta enään kiusattuun.Toisista kiusatuista tulee pelokkaita tai sitten akressiivisä ja hyökkääviä kiusaajia kohtaan.Harvoin kiusaajia on yksi ja kiusattu joutuu puolustamaan itseään usenpaa pahoinpiteliäänsä kohtaan.Lapsena kiusatut menestyyvät koulussa huonosti koska ajatukset on aina siinä miten selviää pelkästään koulupäivästä.Minusta on täysi vääryys että koulukiusaamista vähätellään tänäkin päivänä että se olisi vaan "leikkiä" se on vähäälyisen leikkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155