Miten yläasteen voi selvitä ongelmitta jos vuoden vanhemmat jakelevat snusta kuvia ja haukkuvat jos näkee f2f. Ja nämä tosiaan ovat samassa koulussa johon menen. Auttaako se jos ei ns. Välitä?
Yläaste, kiusaaminen
4
210
Vastaukset
- Elämähyvinmuttaperse
Itsellö ei ainakaan auttanut... sanotaan näin että vittuilu loppui kun vedin pääjätkää pataan pariin kertaan mutta hän kyllä aloitti tappelut...
Itse koin kiusaamista eritasoilla 8 vuotta f2f vittuilusta nettikiusaamisesta varasteluun kiristykseen ja pahoinpitelyyn mutta minua kiusasikin koko koulu käytönnössä kun en heti alkuun pistänyt vastaan ... vaan olin hiljaa enkä ns välittänyt... nyt kun miettii mistä kaikki lähti niin ei ois pitäny kuunnella opettajaa niin kirjaimellisesti kun käski pysyä hiljaa eikä välittää .. (se jäi päälle )kun löin kaverilta hampaan poikki ala asteelle - iveneverbeenbullied
Ei kannata hakata ketään. Vaikea sanoa tähän mitään. Kokeile sitä ettet välitä, siis jos huomaat että joku koittaa tehdä jotain, niin yritä olla kokonaan huomioimatta, ei siis katsekontaktia. Itseään voi vissiin puolustaa, siinä ei ole mitään väärää.
Nyt tuli mieleen, että koita saada ystäviä sillä jos niitä löytyy, niin kiusaaminen ehkä vähenee, toivottavasti kaikki menee hyvin. - Entinenkoulukiusattu
Itse yritin olla välittämättä. Mutta olin aina vihainen kiusaajille ja opettajille, joita ei vaikuttanut kiinnostavan. En näin aikuisenakaan välitä tavata näitä kiusaajia. Joku joskus kysellyt tutultani, mitä mulle kuuluu. Täytyy sanoa, että mua ei yhtää kiinnosta, mitä näille ihmisille kuuluu. Luultavasti kestään ei tullut yhtään mitään.
- rikosilmoitus
Koulukiusaaminen vaikuttaa kiusatun loppuelämään ,se että koulu ei välitä tai puutu siihen heti alussa ei välttämättä pitkään kestettyään auta enään kiusattuun.Toisista kiusatuista tulee pelokkaita tai sitten akressiivisä ja hyökkääviä kiusaajia kohtaan.Harvoin kiusaajia on yksi ja kiusattu joutuu puolustamaan itseään usenpaa pahoinpiteliäänsä kohtaan.Lapsena kiusatut menestyyvät koulussa huonosti koska ajatukset on aina siinä miten selviää pelkästään koulupäivästä.Minusta on täysi vääryys että koulukiusaamista vähätellään tänäkin päivänä että se olisi vaan "leikkiä" se on vähäälyisen leikkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,714235Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt152704Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242387Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod142277Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1072183Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1092183Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992131Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6071937MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141915Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231673