Guttaperkka on kumipuusta saatava elastomeeri eli kimmoisa polymeeri. Muovinkaltainen ja kevyt raaka-aine, josta tehtiin mm. kaapelieristeitä, golf-palloja ja proteeseja.
Mitä tarkoittaa kuttaperkka?
14
7096
Vastaukset
- lonksuttavatOsat
Olisiko siis ajateltava, että skoda on proteesikärry?
- Perkka-Kykky
Kyykky-Pertti on ainakin se lähiseudun länsiautoilija joka kyykytti skodistin
- Lepa.Letkupolvi
Se on skeida kippasten penkeissä käytettävä halpalaatuinen ja huono materiaali
- Aikuinen_muistelee
Lapsuudessani kaikista muoveista käytettiin hiukan halventavaa nimitystä kuttaperkka. Kuttaperkan kaverina oli usein bakeliitti.
- Anonyymi
Skodassa bakeliitti on hyvin suosittu ohjaamon sisustusmateriaali.
- Huol.estunut
Ei kai skodia ole muovista rakennettu? Miten skodataksien kyytiin uskaltaa mennä?
- Kovamuovikippa
audi ja skoda.....ei muuten todellakaan ole sama auto kuin VW. Skoda saa aina huonommat ja halvemmalla tehdyt versiot moottoreista, vaihteistoista, apulaitteista ym. jotka toki perustuvat samaan suunnittelutyöhön mutta saattavat tulla ihan eri kokoonpanolinjoilta ihan eri versioina.
Skoda on marginaalisesti halvempi sen takia että keskimäärin koko paketin sisältö on huomattavasti enemmän kuraa. Mutta suomalainen autonostajahan on kuin Sulo Vilen, ostaa kun saa "halvalla".- Sarkasmi.sakari
Saattavat tulla ihan eri versioina?
Skodahan on täysin venäläinen. Miksi siinä olisi jotain Volkkarin länsiosia eri versioina?
Kyykman on taas sekaisin guttaperennoidensa kanssa... - Asentaja13690126
Ei nyt ihan noinkaan. Skodan hintaerosta Vs. Volkkari, muodostuu isoin osa työvoimakustannuksista. Teknisesti se on vuoden pari vanhaa VW tekniikkaa pienillä muutoksilla niin ettei skodan osat käy volkkariin. (Varaosamyynti!!!)
Noin muuten ihan pätevää käytännöllistä ajoneuvotekniikkaa jolla ajaa pitkään ja suhteellisen varmastikin, jos ei odota mitään erityisen hienoja ratkaisuja. - motoman
Puhut täyttä potaskaa Skodat tehdään samoista osista kuin volkkarit Skodan laatu on erittäin korkeatasoinen esim. 2.0tdi diesel moottori mitä ei ajamalla rikkoa voi se kestää miljoonan kun vain huoltaa olen itse ollut asentaja autokorjaamossa myöskin Volvolla joten tiedän mistä puhun
- OCU
motoman kirjoitti:
Puhut täyttä potaskaa Skodat tehdään samoista osista kuin volkkarit Skodan laatu on erittäin korkeatasoinen esim. 2.0tdi diesel moottori mitä ei ajamalla rikkoa voi se kestää miljoonan kun vain huoltaa olen itse ollut asentaja autokorjaamossa myöskin Volvolla joten tiedän mistä puhun
vastahan sinä väitit vuosia että skodaa tarvitsee huoltaa vain harvoin, öljytkin vaihdetaan 30tkm välein. ei noin huonolla huollolla moottori kestä kuin max 50tkm.
- Ocu1.8TSI.132kW.Webasto
Kuttaperkka on tosiaan muovin kaltaista materiaalia, jota on käytetty myös kampojen materiaalina. Joku on kirjoitellut joskus tälle palstalle Skodan kuttaperkkapenkeistä. Ei voi muuta kuin nauraa.
- Anonyymi
Auroissa myös usein jenkemiä käytetty. Ei ole nykyään enään niin suosittu.
- Anonyymi
Onko sulla kaikki hyvin?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264