Mitä tarkoittaa kuttaperkka?

Konsta.K.Kuttaperkka

Guttaperkka on kumipuusta saatava elastomeeri eli kimmoisa polymeeri. Muovinkaltainen ja kevyt raaka-aine, josta tehtiin mm. kaapelieristeitä, golf-palloja ja proteeseja.

14

7096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lonksuttavatOsat

Olisiko siis ajateltava, että skoda on proteesikärry?

• Perkka-Kykky

Kyykky-Pertti on ainakin se lähiseudun länsiautoilija joka kyykytti skodistin

• Lepa.Letkupolvi

Se on skeida kippasten penkeissä käytettävä halpalaatuinen ja huono materiaali

• Aikuinen_muistelee

Lapsuudessani kaikista muoveista käytettiin hiukan halventavaa nimitystä kuttaperkka. Kuttaperkan kaverina oli usein bakeliitti.

• Anonyymi

Skodassa bakeliitti on hyvin suosittu ohjaamon sisustusmateriaali.

• Huol.estunut

Ei kai skodia ole muovista rakennettu? Miten skodataksien kyytiin uskaltaa mennä?

• Kovamuovikippa

audi ja skoda.....ei muuten todellakaan ole sama auto kuin VW. Skoda saa aina huonommat ja halvemmalla tehdyt versiot moottoreista, vaihteistoista, apulaitteista ym. jotka toki perustuvat samaan suunnittelutyöhön mutta saattavat tulla ihan eri kokoonpanolinjoilta ihan eri versioina.

Skoda on marginaalisesti halvempi sen takia että keskimäärin koko paketin sisältö on huomattavasti enemmän kuraa. Mutta suomalainen autonostajahan on kuin Sulo Vilen, ostaa kun saa "halvalla".

• Sarkasmi.sakari

Saattavat tulla ihan eri versioina?
        Skodahan on täysin venäläinen. Miksi siinä olisi jotain Volkkarin länsiosia eri versioina?

Kyykman on taas sekaisin guttaperennoidensa kanssa...

• Asentaja13690126

Ei nyt ihan noinkaan. Skodan hintaerosta Vs. Volkkari, muodostuu isoin osa työvoimakustannuksista. Teknisesti se on vuoden pari vanhaa VW tekniikkaa pienillä muutoksilla niin ettei skodan osat käy volkkariin. (Varaosamyynti!!!)
        Noin muuten ihan pätevää käytännöllistä ajoneuvotekniikkaa jolla ajaa pitkään ja suhteellisen varmastikin, jos ei odota mitään erityisen hienoja ratkaisuja.

• motoman

Puhut täyttä potaskaa Skodat tehdään samoista osista kuin volkkarit Skodan laatu on erittäin korkeatasoinen esim. 2.0tdi diesel moottori mitä ei ajamalla rikkoa voi se kestää miljoonan kun vain huoltaa olen itse ollut asentaja autokorjaamossa myöskin Volvolla joten tiedän mistä puhun

• OCU
        motoman kirjoitti:

Puhut täyttä potaskaa Skodat tehdään samoista osista kuin volkkarit Skodan laatu on erittäin korkeatasoinen esim. 2.0tdi diesel moottori mitä ei ajamalla rikkoa voi se kestää miljoonan kun vain huoltaa olen itse ollut asentaja autokorjaamossa myöskin Volvolla joten tiedän mistä puhun

vastahan sinä väitit vuosia että skodaa tarvitsee huoltaa vain harvoin, öljytkin vaihdetaan 30tkm välein. ei noin huonolla huollolla moottori kestä kuin max 50tkm.

• Ocu1.8TSI.132kW.Webasto

Kuttaperkka on tosiaan muovin kaltaista materiaalia, jota on käytetty myös kampojen materiaalina. Joku on kirjoitellut joskus tälle palstalle Skodan kuttaperkkapenkeistä. Ei voi muuta kuin nauraa.

• Anonyymi

Auroissa myös usein jenkemiä käytetty. Ei ole nykyään enään niin suosittu.

• Anonyymi

Onko sulla kaikki hyvin?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7770
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      74
      3527
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2497
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe